5. leht 11-st
Postitatud: 05 Sept, 2010 22:57
Postitas Lemet
Kutid, te ikka elus säärikuid kandnud olete? Kontsaplekkidest pole kuulnud???
Olukorras olete olnud, kus jalanõud ära lagunevad ja- üllatus-üllatus- poest polegi kohe laias valikus jalavarje võtta.... Küsid rooduvana käest saapaid, saad tigeda porina vastuseks, mitte jalavarjud. vat SIIS jõuab vast pärale, miks jalanõusid hoida tuleb ja sellised rauad marjaks ära kuluvad.

Postitatud: 05 Sept, 2010 23:44
Postitas jackpuuk
Ära Lemet porise jälle

. Aga vastuseks, neid kabjaraudasid kulus ikka kõvasti, kui trambid 30+ kg. seljas 45-60 versta marssida, millest kolmandik on asfaldil, siis võid peale paari marssi ilma kabjaraudadeta hakata oma kontsanahka kulutama. Millegipärast üritati meil neid ära keelama hakata (meil olid küll kontsaplekid, nagu Lemet mainis). Keelamise põhjuseks oli vist demblite demonstratiivne jalgade lohistamine, nii et kõlin taga(noortel ju kabjaraudu polnud)
Aga öösel pataljoni marsi ajal oli lahe kõrvalt vaadata, kõvemal pinnasel tuli jooksis kontsade alt ja kolonn oli pikk.

Postitatud: 05 Sept, 2010 23:54
Postitas Lemet
Ega ma porisegi...Meie olime sunnitud sarnaseid asju nagu pildil ise tegema, 4-6 mm kalibrovkast, 8 kuuga kippusid kontsad muidu ikka päris käest minema. Aga pimedas liikumine (eriti häire korras, kui kogu linnak pimendati ja kiiremat liikumist palju) oli ikka päris huvitav vaatepilt. Teine nõrk koht säärikutel oli pahkluust veidi kõrgemal jala siseküljel. Aga see säärikujutt sobiks juba rohkem mälestuste teemasse.
Postitatud: 06 Sept, 2010 20:36
Postitas Arnold
Eeh, pehota!

Autojuhtidel polnud "hebee" perse rautamiseks mingeid vahendeid - neljanda kuu lõpus hakkas tagumik makaagi omale sarnanema, aga uut vormi tuli oodata kaks kuud. Ja siis tuligi nõukogude armee välisilmet parandada valemiga: bensiin "tšainikule" (tšastnik" - eraauto juht šargoonis) - raha laovarudele ligipääsejale.

Postitatud: 06 Sept, 2010 21:26
Postitas Lemet
Kakoi naah... pehhota, raketšiki mõ, raketšiki, mõningase jalaväekallakuga küll...ehkki ametlikult tuli kõigile kuulutada, et artremontmasterskie...ja et metsas on makaronitehas. Hoovi peal seisid isegi kaks noaaegset 76 mm tulerauda, mida pidulikult iga paari päeva takka ühest servast teise veeti. Et vaenulikku supostaati nina- või mõnda muud organit pidi vedada.
Postitatud: 06 Sept, 2010 21:31
Postitas Arnold
.ehkki ametlikult tuli kõigile kuulutada, et artremontmasterskie...
Sõidetud neid Moskva ümbruse metsades olnud "Dorgovaja baza"-sid pidi küll

Postitatud: 21 Sept, 2010 21:36
Postitas sannaman
Peaksid olema vene metsaveotaktori roomikulülid?!:

Postitatud: 22 Sept, 2010 12:16
Postitas nemps
paistab küll sedasi et traktor. Põhja alt muidugi oluliselt lihtsam tuvastada, Rso-l oli muster trapetsikujuline ja jooned kõik sirged. Vene metsapullil voolujooneline muster. Venelane tegi samuti ka trapetsimustriga metsapulli lülisid aga neil olid nukid pikad RSO-l jälle lühemad.
Postitatud: 22 Sept, 2010 22:28
Postitas jackpuuk
Kamraadid, oskab keegi seletust anda, kuidas neid traktorite lülisid sellises koguses metsades vedeleb? Ok, läks lüli katki, vahetatakse välja, kuid ei jää pool roomikut metsa vedelema, põka on metsast ju millegil välja saada kah vaja. Lisaks olid ja on praegugi lülid kaunis kallid, toona pealekauba veel defitsiitsed.
Postitatud: 22 Sept, 2010 22:50
Postitas sannaman
No kui nõuka aegseid traktoriste uskuda siis olid nad tonnide kaupa diiselkütust tööpäeva lõpus kraavi lasknud, peaasi et plaan sai täidetud....

Postitatud: 22 Sept, 2010 23:25
Postitas jackpuuk
Seda diisli mahavalamist on minu omad silmadki näinud, aga see oli samahästi kui tasuta käes (Bakuu oli ju meie oma

), rauapoolel aga ei mäleta pmst. ühtegi vidinat, mis poleks defka olnud.
Postitatud: 22 Sept, 2010 23:33
Postitas Lemet
Vaata, isand Jaagupuuk, homme panen espetsiaalselt sinu tarvis mälestustesse vastava jutu üles, mis kõik õndsal nõukogude ajal selles vallas võimalik oli...

Postitatud: 23 Sept, 2010 14:59
Postitas hillart
Seda diisli mahavalamist on minu omad silmadki näinud, aga see oli samahästi kui tasuta käes (Bakuu oli ju meie oma ), rauapoolel aga ei mäleta pmst. ühtegi vidinat, mis poleks defka olnud.
Noo-jah. Sai isegi nii tehtud, kui koolivaheajal majandis auto peal raha teenides oldud. Ei saanud ju teistele meestele karuteenet teha ja vastavaid norme maha kiskuda. Pidi tegema. Ja nii läkski - iga päev 100 liitrit bentsu metsa alla. Oma nädal aega jutti. Siis leidasin kodus ja naabri pool mahuteid ning kui need pungi said, siis ka sõbra poole hoiule.
Vaat, selline elu oli.
P.S.
Kusjuures jumalast ausalt tegin tööd ja üritasin esialgu ka täiesti ausalt kütust maha kanda. Lihtsalt vastav norm oli nii suur, et igapäevaselt jäi 100 liitrit üle ja tagasi viia ei saanud.
Postitatud: 23 Sept, 2010 15:13
Postitas Lemet
Surematu klassik kodanik Männike teadis pajatada, et kummikulu normi bensiinikuluga vastavusse viimiseks tuli veokas jämeda ketiga posti külge köita ja siis sisselülitatud käiguga päevaks posti külge nurruma jätta...

...olid ajad...
Postitatud: 23 Sept, 2010 18:29
Postitas marukoer
Lülid jäid tavaliselt maha metsas olevatele remondi platsidele,kui nad vahetati korralikemate vastu välja või kadusid varus olevad lülid kuskilt traktori külge kinnitatuna(tavaliselt oli pulli saha külge keevitatud mõni lindipolt kuhu otsa nad olid aetud)tööd tehes, kuskil mülkas kinni istudes või mööda oksavaalu sõites nad kaduma kippusid.