5. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 16:10
Postitas Lemet
Kolmas imeprobleem oli see grafiidist "survelaager"
See sai, kui ma õieti mäletan, samuti Žigulli laagri vastu vahetatud.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 16:24
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Ja mossele pandi volga käigukast vahetüki abil, miks seda tehti?
Pandi ka Žigulli kast, koos kaheosalise kardaani ja vahelaagriga. Põhiline põhjus oli käiguvahetuse optimaalseks saamine, kulissiga originaalkast muutis hoovastiku liikumise aegavõtvaks. Tõsi küll, veidi aitas kastipoolsete lülitushoobade lühemaks lõikamine, aga kogu see liigendite süsteem kippis ikkagi kuludes loksuma ja ebamugav olema. Kastivahetus eeldas ka põhja lõikamist ja uue tunneli ehitamist, mis omakorda jälle tegi kastile ülalt ligipääsu kergemaks.
Hälbega hoovastik oli selle põhuseks jah, kui aga Lemeti poolt nimetatud tuuningut rakendati ja sinna veel plastikpuksid sisse löödi, siis oli asi sigavinge, siiski volga kast oli etem. Mis teema aga rooliotsega oli?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 16:33
Postitas Lemet
Polnud mingit teemat, stopper välja, sõrm prügikasti, uus sõrm määrdega asemele, uued kapron- või metallkausid, vedru ja kaas, millele määrdenippel sisse keeratud, paika, stopper soonde ja stendi.
Muideks, kas Volga kolbide-hülssidega kubatuur siiski kõvast üle 1800 ei saanud?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:03
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Polnud mingit teemat, stopper välja, sõrm prügikasti, uus sõrm määrdega asemele, uued kapron- või metallkausid, vedru ja kaas, millele määrdenippel sisse keeratud, paika, stopper soonde ja stendi.
Muideks, kas Volga kolbide-hülssidega kubatuur siiski kõvast üle 1800 ei saanud?
Ei saanud, sest seda varianti kasutati ralli ja rallikrossi puhul, ning jäi lubatud piiridesse. Aga rooliotste puhul lõigati lõtku tekkimisel need kapronpuksid lühemaks ja pandi (vist oli viiekopkane) vedru alla. Kerge kebens, aga lihtsalt teostatav.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:14
Postitas Kapten Trumm
Selle Volga kolbidega tehtud ratsi kirjeldus ja joonised olid kirjas ühes NSVL aegses vastavas õpperaamatus.
St see on üle NSVL propageeritud asi, mitte kodus leiutatud.
Täna puudub selleks vajadus, sest suurema töömahuga mootorid on Venemaal täiesti müügis olemas.
Sealhulgas ka pikema kolvikäiguga, mille saavutamine põlve otsas on võimatu.
Kõige lihtsama 1,6 mootori ehitamiseks olemasoleva 1,5se põhjal eksisteeris isegi vastav ümberehituskomplekt.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:15
Postitas Lemet
Mmmm...helistasin inimesele,kes spetsgrupi Mossega rallit sõitis ja tema pakutud number oli 1900...
Aga selle viiekopkase asemel kasutati lihtsalt paksemat kaant, millele nipli keere sisse lõigati.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:19
Postitas Kapten Trumm
Õige vastus on 1860 kuupsentimeetrit, kui kasutada Volga nullmõõdus kolbe.
Silindri läbimõõt 92,00 mm, kolvikäik 70 mm.
Sedavõrd suur silindriläbimõõt võimaldab kasutada tunduvalt suuremaid klappe.
Paljast läbimõõdu suurendamisest oleks muidu tolku vähe.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:22
Postitas jackpuuk
Lemet kirjutas:Mmmm...helistasin inimesele,kes spetsgrupi Mossega rallit sõitis ja tema pakutud number oli 1900...
Aga selle viiekopkase asemel kasutati lihtsalt paksemat kaant, millele nipli keere sisse lõigati.
Eero, kolvikäigu ja läbimõõdu suhe on ju võimalik väga lihtsalt arvutatav. Igatahes nõuetele need vastasid.
Trummi postituse valguses tekib küsimus, kuidas need nõuetele vastasid, max oli lubatud 1800, 1860 käib juba 1900 alla.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:28
Postitas Lemet
kolvikäigu ja läbimõõdu suhe on ju võimalik väga lihtsalt arvutatav.
Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:36
Postitas Walter2
Lemet kirjutas:
Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.
Selle probleemi lahendas vist juba Archimedes oma vanniskäiguga ära?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:52
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas:Selle Volga kolbidega tehtud ratsi kirjeldus ja joonised olid kirjas ühes NSVL aegses vastavas õpperaamatus.
http://www.mosseliiga.ee/materjal/singurindi.pdf
mootori põhjalik ümberehituse õpetus alates lk. 202
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 17:57
Postitas Kapten Trumm
Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.
Mis seal piiratud oli, töömaht või üldmaht/kogumaht?
Kui jutt on töömahust, siis töömahtu põlemiskambri maht ei mõjuta.
Töömaht on mõttelise silindri ruumala, mille läbimõõt on silindri läbimõõt ja mille kõrgus on kolvikäik.
Põlemiskambri maht mõjutab üldmahtu (üldmaht=töömaht+põlemiskambri maht).
Volga silindri läbimõõt on 92,00 mm (nullmõõdus).
Mosse kolvikäik on 70 mm.
Ühe silindri töömaht on (9,2:2) ruudus*3,14*7 (sentimeetrites)=465 kuupsentimeetrit
4*465=1860 cm3
Liitrites ümardatakse 1,9ni (1849 oleks veel 1,8).
Mosse seeriamootori töömaht on 1478 m3 (läbimõõt 82 mm ning kolvikäik 70 mm).
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 18:09
Postitas jackpuuk
Krt, äkki oligi siis 1,9 lubatud? Mossest võeti välja kuni 150 hp, see kestis ka pika ralli ära. 06-st kuni 170, aga siis oli see vastupidavuse viimasel piiril ja reeglina pikka rallit vastu ei pidanud. Tehasemootorist olid need ikka väga erinevad, sees polnud pmst. ühtegi mattpinda. Kõik detailid olid üle käidud ja läigasid

. Kusjuures mosse mootor oli kõige kõrgemate pööretega vene mootor üldse.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 12 Nov, 2014 23:24
Postitas EOD
Kapten Trumm kirjutas:
Volgal erinesid 76-le tehtud mootorite D-mudelid algsest plokikaane poolest, kaaned olid omavahel vahetatavad mõlemat pidi. Lada mootoritel aga puudus taoline 76 bensiini versioon täielikult.
ZMZ-24D oli kõrgema surveastmega AI-93 mootor.
ZMZ-24-01 oli madalama surveastmega A-76 mootor.
ZMZ-24-07 oli veeldatud gaasil töötamiseks. Tallinnas kasutusel taksodel.
Segadust tekitab, et Mossel tähistas "D" tõesti deforsseeritud mootorit.
Mossel kasutati 76 bensiiniga töötamiseks ka servadest mahatreitud põhjaga GAZ-51/52 kolbe.
Ise tegin 76-le ümber 70. aastate tagaveolise Opel Kadeti mootori. Freesisin kolvipõhjadesse paarimillimeetrilised süvendid, mille kuju oli sama kui põlemiskambritel plokikaanes. Põlemiskambri maht suurenes, kuid ei tekkinud neid "nurgataguseid", kus moodustuksid detonatsiooni põhjustavad peroksiidid. Kusjuures süüdet sai tehaseseadest varasemaks keerata ja võimsus tunde järgi isegi suurenes.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 13 Nov, 2014 9:37
Postitas Kapten Trumm
Vaat vaat, ei saa enam mälu peale loota
Volgadel oli 90ndatest alates ka vastupidine tuuning vene ajale, kui müügile ilmusid normaalsed bensiinid ja 76 varastamise võimalus kadus, siis hakati 76 mootorite peale uuesti 93 plokikaani tõstma.
Iseenesest suhteliselt lihtne modifikatsioon. Vene ajal polnud 93 igal pool saada pluss võimalus varastada või osta odavalt veoautodest varastatud bensiini. Kes aga jõudis oma mosse kolvid vahetada, siis neil läks raha vett vedama
