Re: Siis kui kaob vool!
Postitatud: 28 Okt, 2019 10:48
Huvitav, et kogu linn sõltub ainult ühest alajaamast. Kui ma ei eksi, siis näiteks Viljandil on vähemalt kaks 35kV alajaama.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Kui Elektrilevi paneks õhuliinid kaablisse oleks sellised jamad olemata. Mis see kõik maksma läheks jätaks parem ütlemata...Kriku kirjutas:https://www.postimees.ee/6811702/voru-l ... ita-jattisKüsimusele, kuidas on võimalik, et tormiga lendu läinud plekk-katus kogu linna tundideks elektrita jätab, ei osanud Allas vastata. «Olukord on selline nagu on, tuleb tegeleda tekkinud olukorraga,» ütles ta.
Üldiselt on Elektrilevi selles suunas ka tegutsenud. Kas maakaablisse või õhukaablisse. Ja tegutseb ka edasi. Käesoleval Võru juhtumil lendas plekk-katus alajaama ja siin pole paljasjuhtmelise õhuliiniga pistmist.Walter2 kirjutas:Kui Elektrilevi paneks õhuliinid kaablisse oleks sellised jamad olemata. Mis see kõik maksma läheks jätaks parem ütlemata...
Inimesed on ämbritega avalik kaevu juures järjekorras. Vett kortermajades pole. Hädale pole ka kempsus midagi peale lasta, rääkimata joogiveest ja pesemisest.
https://www.ohtuleht.ee/981452/tormiblo ... -ei-voetudtsentraalne veevarustus lakkas; inimesed ei saa koju sisse/kodust lahkuda, sest trepikodade magnetlukud ei tööta; poed-tanklad on suletud – päästeautod ei saa tankida; haigla ei saa uusi patsiente vastu võtta
https://lounaeestlane.ee/pildid-ilma-el ... a-alajaam/Vesi kadus umbes 2 tundi pärast elektri minekut, inimesed käisid järvest vett toomas. Tanklad ega poed Võrus ei töötanud, lähim koht poes käia oli Põlvas. Valgus oli Võrus ainult haigla, politsei- ja päästemaja ning Kuperjanovi pataljoni juures. Pimedad olid Võrus suured ettevõtted: juustutehas, Cristella, samuti Barrus.
Mobiilimastid kustusid üksteise järel ära ja mobiilside ei töötanud. Inimesed olid täielikult kotis. Kortermajades läksid korterid külmaks.
Elutähtsad teenused
Elutähtsad teenused on loetletud hädaolukorra seaduses ja neid on 14:
1 elektriga varustamine;
2 maagaasiga varustamine;
3 vedelkütusega varustamine;
4 riigitee sõidetavuse tagamine;
5 telefoniteenus;
6 mobiiltelefoniteenus;
7 andmesideteenus;
8 elektrooniline isikutuvastamine ja digitaalne allkirjastamine;
9 vältimatu arstiabi;
10 makseteenus;
11 sularaharinglus;
12 kaugküttega varustamine;
13 kohaliku tee sõidetavuse tagamine;
14 veega varustamine ja kanalisatsioon.
https://www.siseministeerium.ee/et/eesm ... d-teenusedOlulised tähtajad
* Korraldavad asutused pidid 1. juuliks 2017 kehtestama määruse nende vastutusvaldkonda jäävate elutähtsate teenuste kirjelduse ja toimepidevuse nõuete kohta.
* Elutähtsa teenuse osutajad peavad 1. juuliks 2018 koostama elutähtsa teenuse toimepidevuse riskianalüüsi ja plaani ning esitama need kooskõlastamiseks korraldavale asutusele.
* Korraldav asutus peab 1. juuliks 2019 koostama elutähtsa teenuse katkestusest põhjustatud hädaolukorra lahendamise plaani ja esitama selle kooskõlastamiseks siseministeeriumile. Kohaliku omavalitsuse üksused esitavad hädaolukorra lahendamise plaani päästeametile.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103032017001?leiaKehtiv§ 36. Elutähtsate teenuste loetelu ja nende toimepidevust korraldavad asutused
(1) Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium korraldab järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
1) elektriga varustamine;
2) maagaasiga varustamine;
3) vedelkütusega varustamine;
4) riigitee sõidetavuse tagamine;
5) telefoniteenus;
6) mobiiltelefoniteenus;
7) andmesideteenus;
8 ) elektrooniline isikutuvastamine ja digitaalne allkirjastamine.
(2) Sotsiaalministeerium korraldab tervishoiuteenuste korraldamise seaduse tähenduses vältimatu abi toimepidevust.
(3) Eesti Pank korraldab järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
1) makseteenus;
2) sularaharinglus.
(4) Kohaliku omavalitsuse üksus, kelle korraldatavat teenust osutab elutähtsa teenuse osutaja ja kelle territooriumil elab rohkem kui 10 000 elanikku, korraldab oma haldusterritooriumil järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
1) kaugküttega varustamine;
2) kohaliku tee sõidetavuse tagamine;
3) veega varustamine ja kanalisatsioon.
§ 38. Elutähtsa teenuse osutaja määramine ja tema kohustused
(3) Elutähtsa teenuse osutaja on kohustatud:
1) koostama enda osutatava elutähtsa teenuse toimepidevuse riskianalüüsi ja plaani käesoleva seaduse §-des 39 ja 40 sätestatu kohaselt;
2) rakendama elutähtsa teenuse katkestusi ennetavaid meetmeid, sealhulgas vähendama sõltuvust teistest elutähtsatest teenustest, olulisematest lepingupartneritest, tarnijatest ning infosüsteemidest tehniliste süsteemide, lepingute, personali ja muude teenuse osutamiseks oluliste vahendite dubleerimise, alternatiivsete lahenduste kasutamise, vajalike vahendite omamise ja nende varumise ning muu sellise kaudu;
3) tagama hädaolukorra või muu sarnase olukorra ajal, sealhulgas tehnilise rikke ning tarne ja teise elutähtsa teenuse katkestuse korral, enda osutatava teenuse järjepideva toimimise ja kiire taastamise võime;
https://www.riigiteataja.ee/dynaamilise ... 5012019011Makseteenuse ja sularaharingluse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded
Sotsiaalministeeriumi korraldatavate elutähtsate teenuste kirjeldus ja toimepidevuse nõuded
Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded elektroonilise isikutuvastamise ja digitaalse allkirjastamise tagamisel
Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded vedelkütusega varustamisel
Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded elektriga varustamisel
Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded maagaasiga varustamisel
Elutähtsa teenuse kirjeldus ja toimepidevuse nõuded riigitee sõidetavuse tagamisel
https://www.riigiteataja.ee/akt/131072018004§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse:
1) loetelu hädaolukordadest, mille kohta koostatakse nende lahendamise plaan, ja hädaolukorra lahendamise plaani koostamist juhtivad asutused;
2) hädaolukordade lahendamist juhtivad täidesaatva riigivõimu asutused;
3) loetelu hädaolukordadest, mille puhul korraldatakse riskikommunikatsiooni, ja riskikommunikatsiooni korraldamise eest vastutavad asutused.
§ 2. Hädaolukorrad, mille kohta koostatakse nende lahendamise plaan, ning hädaolukorra lahendamise plaani koostamist ja hädaolukordade lahendamist juhtivad asutused
(1) Politsei- ja Piirivalveamet juhib järgmiste hädaolukordade lahendamist ja nende kohta hädaolukorra lahendamise plaani koostamist:
1) põgenike massiline sisseränne;
2) äkkrünnak;
3) massiline korratus;
4) ulatuslik merepäästesündmus, sealhulgas merereostus.
(2) Päästeamet juhib järgmiste hädaolukordade lahendamist ja nende kohta hädaolukorra lahendamise plaani koostamist:
1) üleujutus tiheasustusalal;
2) paljude kannatanutega hoonetulekahju;
3) ulatuslik tööstusõnnetus.
(3) Keskkonnaamet juhib järgmiste hädaolukordade lahendamist ja nende kohta hädaolukorra lahendamise plaani koostamist:
1) kiirgusõnnetus naaberriigis;
2) riigisisene kiirgusõnnetus.
(4) Terviseamet juhib järgmiste hädaolukordade lahendamist ja nende kohta hädaolukorra lahendamise plaani koostamist:
1) ulatuslik mürgistus;
2) epideemia.
(5) Riigi Infosüsteemi Amet juhib küberintsidendist põhjustatud hädaolukorra lahendamist ja selle kohta hädaolukorra lahedamise plaani koostamist.
(6) Veterinaar- ja Toiduamet juhib loomataudist põhjustatud hädaolukorra lahendamist ja selle kohta hädaolukorra lahedamise plaani koostamist.
(7) Kaitsepolitseiamet juhib lõigetes 1–6 nimetatud hädaolukordade lahendamist, kui Kaitsepolitseiametil on põhjendatud alus arvata, on teada või hädaolukorra lahendamisel ilmneb, et hädaolukorra on põhjustanud terroristlik tegevus. Hädaolukorra lahendamise juhtimise ülevõtmise korraldus ja koostöö asutuste vahel terroristlikust tegevusest põhjustatud hädaolukorra lahendamisel kajastatakse lõigetes 1–6 nimetatud hädaolukordade lahendamise plaanides. Selle plaaniosa koostamist juhib Kaitsepolitseiamet.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103072018018§ 4. Vedelkütuse varustamise teenuse katkestuse ennetuse nõuded
(1) Vedelkütuse müüjal on kohustus elutähtsa teenuse osutamise tagamiseks varustada autonoomse elektritoitega üks tankla vähemalt kolmes maakonnas, millest üks tankla on Tallinnas või Harjumaal.
(2) Vedelkütuse müüja teavitab autonoomse elektritoitega tankla asukohast Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumit 30 päeva jooksul pärast asukoha valikut ja avaldab autonoomse elektriküttega tankla asukoha aadressi oma veebilehel.
(3) Vedelkütuse müüja esitab 30 päeva jooksul pärast autonoomse elektritoite paigaldamist autonoomse elektritoitega varustatud tankla asukoha Järelevalve Ametile, kes teostab järelevalvet autonoomsete elektritoidete nõuetele vastavuse ja ohutusnõuete täitmise üle.
https://www.riigiteataja.ee/akt/103072018020§ 5. Elutähtsa teenuse katkestuse lubatud aeg
Elektriettevõtja lähtub võrguteenuste kvaliteedinõuete määruse §-des 4, 41, 5 ja 6 kehtestatud elutähtsa teenuse katkestuse lubatud ajast.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1039867?leiaKehtiv§ 4. Elektrivarustuse kindluse nõuded
(3) Kui katkestuse põhjustas sündmus, mida võrguettevõtja objektiivselt ei suuda ära hoida ega takistada (näiteks loodusõnnetus, liinide projekteerimisnorme ületav tuul või jäide, sõjategevus), tuleb katkestus kõrvaldada 3 päeva jooksul alates selle sündmuse lõppemisest.
Selline olukord, kus pole ei elektrit, päästemasinatel kütust ega trassides vett (ja pole ka läheduses alternatiivseid tuletõrje veehoidlaid või veekogusid), ning samal ajal on suuremad tulekahjud (eriti tihehoonestusega aladel), oleks praegusele süsteemile hävitavad. Aga selline olukord saabki tekkida eeskätt sõja korral (tihehoonestusalade pommitamine, diversioon) või ka mõne suurema looduskatastroofi korral (nt. tormid/elektriliinide-alajaamade purunemised ja suuremad metsatulekahjud korraga). On õnn, et viimaste puhul on seni erakorralised sündmused toimunud eraldi.Manurhin kirjutas:Võrus siis hetkel võimalus praktikas läbi proovida kõike seda, mida siiamaani õppustel harjutatud. Terve linn on elektri ja veeta, samuti osa maakonnast. Huvitav, et Võru veevärgil pole pumbajaamade käigushoidmiseks varugeneraatoreid. Kui praegu mõni suurem tulekahju peaks lahti pääsema, mis siis saaks? Torustikus survet pole, tänavahüdrantidest vett ei saa...
Kas see on tõesti õige, et kui elekter läheb ära, paneelikate uksed lahti ei käigi?inimesed ei saa koju sisse/kodust lahkuda, sest trepikodade magnetlukud ei tööta
Ei ole (vähemalt ei tohi olla).Kriku kirjutas:Kas see on tõesti õige, et kui elekter läheb ära, paneelikate uksed lahti ei käigi?inimesed ei saa koju sisse/kodust lahkuda, sest trepikodade magnetlukud ei tööta
Käivad ikka. Minul siin vähemalt. "Nööp" sel juhul jah ei tööta, alt korterisse helistamine ja korterist ukse avamine samuti mitte, aga uksel on ka harilik lukusüdamik ja igaks juhuks mul ka harilik võti selle jaoks võtmekimbus.Kriku kirjutas:Kas see on tõesti õige, et kui elekter läheb ära, paneelikate uksed lahti ei käigi?inimesed ei saa koju sisse/kodust lahkuda, sest trepikodade magnetlukud ei tööta
smr kirjutas:Kas sa tõesti tahad, et kui su külas/linnaosas pole 2 nädalat elektrit olnud, siis kõlab sinu geneka müra naabritele tuppa või mahe toavalgus paistab tänavale?
Siin üks (väidetavalt) reaalse kogemusega inimese kirjeldus https://www.silverdoctors.com/gold/gold ... in-bosnia/
(sama juttu saab lugeda väga paljudelt (paanika külvamise) lehtedelt, samas ei leidnud kiire otsinguga ühtegi ümberlükkavat viidet)
Sellise mahuga ettevõtte jaoks (üle 100 miljoni euro käivet aastas) pole see õnneks väga suur kahju. Ma kujutan ette, et neil töödeldakse päevas minimaalselt paarkümmend tonni piima ära. Ilmselt läks kaotsi üsna mitme päeva materjal. Muidugi toormaterjali ja valmistoodangu säilitamiseks peaks neil varugeneraatorid olema.Juustuvabrikus hävines 50 000 eest toodangut
Tore ja huvitav artikkel.Üks lugu toredatest abivalmis inimestest.
Mida positiivset siit kaasa võtta. Maximal kui juhtival kaubandusketil on ilmsesti kindlustuskate taolistele olukordadele. Pole parata, kindlustus plekib, ent küsitakse ikkagi, mida te ise selle kahju ärahoidmiseks tegite? Midagi tehti. Nüüd, kui järgmisel korral juhtiv kaubanduskett rõõmsa meelega kindlustuslepingut pikendab, küsib tavapärasest mornima ilmega riskiinsener, kas teil elektrikatkestuste vastu varuplaan on? Genekas või midagi? Ja teeb üldsegi mitte debiil-merkantiilse ettepaneku, juhul, kui tel see varuplaan on, on teie aastane riskipreemia vaat nii meeldivalt väike, teisel juhul... Elu õpetab mitmel moel.Lemet kirjutas:Juustuvabrikus hävines 50 000 eest toodangut, Maxima lettidest läheb 5 tonni toitu prügimäele...elu õpetab.
Mis maksab generaator mis suudaks sellise poe elektriLemet kirjutas:Juustuvabrikus hävines 50 000 eest toodangut, Maxima lettidest läheb 5 tonni toitu prügimäele...elu õpetab.