5. leht 162-st

Postitatud: 19 Juun, 2006 21:43
Postitas matiair
Kolmnurgad L-39 peal ja lipud sabal. Treeningala läänemaa kohal, Haapsalu kohal juhtub kõige suurema tõenäosusega nägema :-).
Saabi tehase esindajad ootavad esimesi eestlasi vististi hilis sügisest sinnamale. Ei lähe enam palju aastaid kui saab afterburneri kärisevat häält kuulda :-)

Postitatud: 27 Juun, 2006 7:43
Postitas Kapten Trumm
On sel väitel ka tõepõhi all :?:

Postitatud: 27 Juun, 2006 8:02
Postitas Lupus
Jutte liigub . Aga ei midagi kindlat veel

Postitatud: 27 Juun, 2006 12:51
Postitas Kapten Trumm
Mina lugesin vahepeal paberit nimega valitsuse eelarvestrateegia 2007-2010 ja seal on kirjas ainult Ämari lennuvälja ettevalmistamine õhuturbe tagavaralennuväljaks. Asjad hakkavad liikuma ilmselt siis, kui Brüsselist öeldakse, et järgmine aasta viime lennukid Leedust ära ja vaadake ise edasi.

Aga kui Saabi tehases käiakse, hea seegi. Vähemalt ei sebita mingeid kommertslikult ette läbi kukkunud Javeline.

Postitatud: 27 Juun, 2006 17:23
Postitas sturmkommando
Renditud on 2 lennumasinat, maksimaalne lennutundide maht on 290 tundi. Treeninglendude programm läheb maksma 9 309 000.-
mille raames viiakse läbi kolmele Lennubaasi piloodile tüübikoolitus vastavalt lennukitüübile. Lennukoolituse raames valmistatakse ette 1 piloot, kes koolitab välja ülejäänud 2 pilooti. Kõigile kolmele piloodile viiakse korraga läbi ühine tüübikoolituse teoreetiline osa Eesti Vabariigi Lennuameti poolt sertifitseeritud FTO-s (Flight Training Organisation) ja vastava riigi lennuameti poolt kinnitatud pakutava õhusõiduki tüübi koolitusprogrammi järgi.

Nõuded lennukitele: Maksimaalne kiirus horisontaallennul mitte alla 700 km/h merepinna kõrgusel õhurõhuga 1013 QNH õhutemperatuuriga + 15 c; Lennulagi (staatiline) mitte alla 10000 m; Istekohtade arv: 2 istekohta; Maksimaalne lubatud ülekoormus mitte vähem kui 5,5 g; Vertikaalkiirus kuni kõrguseni 1000 m kaaluga 85% maksimaalsest stardikaalust mitte alla 18 m/s;
Lennukite lennuaeg sisepaakides oleva kütusega lennukõrgusel kuni 1000 m mitte alla 2 tundi,
Kasutatav kütus: JET A1 või analoog. Nõutav vähemalt VFR ja täiendavalt VOR/DME või ILS olemasolu mõlemas kabiinis (vähemalt 1 lennukil); Lennunduses sertifitseeritud GPS esimeses kabiinis (mõlemal lennukil);

Tellijaks Operatiivstruktuuriüksus Õhuseiredivisjon

Allikas: Riigihangete register

Postitatud: 27 Juun, 2006 18:04
Postitas Kapten Trumm
Kui tausta ei teaks, siis paljalt lennutehnilisi näitajaid vaadates tuleb lausa nutt peale :oops:

Tõusuvõime mitte alla 18 m/sek - isegi nende 35 aastat vanade saksa fantoomide puhul räägitakse samadel tingimustel tõusuvõimest 240 meetrit sekundis :roll:

Gripeni ja Mig-29 puhul räägitakse tõusuvõimest samadel tingimustel 280-330 m/sek

Sellise lennukorras pruugitud L-39 hind algab muidi 100 tuhandest USD-st. Ei midagi kättesaamatut, läänes on eravalduses neid sadadena.

Postitatud: 27 Juun, 2006 20:15
Postitas sturmkommando
L-39said seisab ka Tallinnas mitu tükki ja üks tütarlaps isegi lendab nendega.
Uue aasta paiku nägin üht värskemat Albatrossi seal ja kaht vanemat, lahtivõetuna. Pilte on ka nendest.

Postitatud: 27 Juun, 2006 20:52
Postitas Maximus
Kapten Trumm kirjutas:Mina lugesin vahepeal paberit nimega valitsuse eelarvestrateegia 2007-2010 ja seal on kirjas ainult Ämari lennuvälja ettevalmistamine õhuturbe tagavaralennuväljaks.
Ja lennuki ostu pole seal,kuni 2015aastani.Arvestades EV poliitikute taiplikust arvan,st ega kohe pärast sedagi pole midagi oodata.

Postitatud: 28 Juun, 2006 8:02
Postitas Kapten Trumm
Eelmise aasta seisuga oli Eesti tsiviillennuregistris ajakirjanduse andmetel L-29 ja L-39 masinaid tervelt 36 tükki :shock:

Postitatud: 28 Juun, 2006 10:27
Postitas Lupus
L-39 pole ostetud vaid renditud! Ja Gripeneid ka ei osteta!!! Tulevad kingitusena . Aga SAAB ile on see kordi kasulikum kui need masinad tükkideks lõigata. SAAB hakkab raha saama selle pealt ,et need lennukid lendaksid ja õhus püsiksid. Muidugi kui see kõik ikka teoks saab

Postitatud: 28 Juun, 2006 10:54
Postitas Soobel
Minu arust L39 ei kõlba? Ta ju ei lähe 700 välja?

Postitatud: 28 Juun, 2006 12:00
Postitas Würger 190G
# Maximum speed: 750 km/h at 4,000 m

Wikipedia ja seda kindlasti ainult puhtalkujul, aga trenniks piisab küll.

Postitatud: 28 Juun, 2006 19:11
Postitas matiair
L-39 ja 700 km/h läheb välja küll - proovisin ära :-P

Postitatud: 28 Juun, 2006 19:16
Postitas Soobel
Mäletan kuskilt ajalehest kiirust 450km/h - eks keegi pani kaunist. Seepärast ma teda vilepilliks nimetasingi.

Postitatud: 29 Juun, 2006 8:12
Postitas Würger 190G
Kas Eestis on üldse lehte , mis kägu ei pane. Alles seoses mereväe paraadiga oli inglaste laeva kahuri kaliiber kord 117 , siis 115 mm!