Näe loen siin, ja kohe üllatus tuleb peale. Lugupeetud vanahalb nagu poleks lugenudki minu postitust telekavärgindusest ja nende šassidest ja klassifitseerimisest!

Juhtub, ikka juhtub! Soovitan üle lugeda. Seda kõrglassivärgindust Estoniaga seoses täiendan ka veel sellise nurga alt, et oli õhus ka Estoonia 010 klassi alandamine, ja põhjuseks oli lihtsalt laiatarbe komponentide kehv kvaliteet. Täpsemalt siis just armeenias ehtsalt kolhoosis toodetud kondekad, mis lihtsalt ei toiminud. Lihtsalt praak. Seda kurtis mingis reportaazis ka isiklkult Punase RET-i peadirektor, kui tahtes ajakirjanikule oma kabinetis demonstreerida 010-t plaadimängitamisega, oli sunnitud tunnistama midagi, et "juba perses" vmt.
Amva: Juba oma loomult on Pal puhtama tulemusega. Ükskõik kui niru, või hästi hääles pillile Pal peale panna, siis oli kohe värvides pildi loomulikkuses kvaliteedi tõus. Ükskõik kui hea signaal sul ka saatjast käes polnud, siis "harjukeskmine" video lõi värviloomulikkuselt Secami pika puuga üle. Seda oli näha ka ETV tasemel PalSecam transkoodrist läbi lastud videote puhul: Levikaamera ja Kitsa Kinga jmt videod olid justkui "persest välja tõmmatud" võrreldes originaali värvidega. Ise lindistasin omal ajal otse eetrist kassettidele Kreisiraadiot, ajaloo jaoks (praegugui veel alles teised), esimene(sed) saated olid SecamOIRTis, ja siis läks üle Pal-CCIR peale- ka seal oli vaje märgatav. Kunagi 86 õnnestus osaleda ühes eriprojektis ETV Tartu stuudios. Tegime stuudios otse ühe videosaate ja siis olümpiaKamzas otse lasime selle VHS-i peale, ehk siis puhas stuudio Secamis VHS-i, signaal oli puhas küll, aga värvides Secam jäi alla ikka ju soomeTV "Bondile ja MacGyverile" NB! Jutt käib ainult värvisignaali ülekandest, ja ei puuduta heleduskanalit, sünkrot või rida-kaadrit.
Sellest importkineskoobi plussidest kirjutasin ka varasemalt. Üldjoontes olid I-kineskoobiga telekal tõesti paremad komponendid, aga see polnud ka alati nii. Ja tihti olid seal ikka needsamad laiatarbe lüütkondekad, mis töö ei olnud -hmmm- no nad ei olnud just eriti kvaliteetsed.
Walter2: Eks igalühel olid omad spetsiifilised nipid. Mul ühel tuttaval oli selleks raamat "Seitseteist vaprat", olevat olnud just selline paraja paksusega. Andis sellega paraja laksu ja pilt ees uuesti, ei suurema, ei väiksemaga, just 17 vapraga.

Ja sellest värvide puhtusest või määrdunust kirjutasin enne juba. Kuigi tegemist oli unifitseeritud sõlmedega, siis vaatamata sellele ei olnud mõne tehase värvimooduleid lihtsalt võimalik inimlikuks häälestada. Ossil näidud paigas, GIS-ist puhas tabel Secamis näitab, aga paned Etv ette- no ainult Vremja ja AK on vaadatavad, ülejäänud saated sihukesed sinakas-lillad nagu praegu AKsignatuur, ainult hullult määrdunud. (tüüpnäiteks Vitjaz).
Kondekatest- need laiatarbe K50-6 elektrolüüdid tehti kuskil Armeenias, kuskil põllumajandusettevõttes. Kvaliteet oli...... Oli juhuseid, kus olid kellelgi külas, pilt na häguse värviga. Ütlesin, et otsige mingid küünetangidki kuskilt nüüd mulle, 5-kopkasega keerasin tagakaane plastlukud lahti, kaas eest, pigistad leebelt värviplokis "lüüdid" tiba lapikumaks ja voila-- juba kostab teleka eest kilkamist , et "oi kui ilus pilt nüüd on, sellist pole näinudki! mis-sa-nüüd-tegid-küll"

Kui sõjaväes olin (87-89), siis oli meil elektrikuga kast Armeenia tehase päritolu el.pirne. Oi elektrik vandus, no kolmandik ei kestnud üle nädala- suss ja kõik, nii palju siis Armeenia kaubast.
P.S. Mul veel alles Pana VHS, mis on valatud alumiiniumšassiiga. Kestaks ei-tea-kaua-veel. Need stantsitud plekk-, või siis plast mehaanikad ei saa haisulegi- lihtsalt pehmed.
Telekajutt samas ka elektroonikajutt.