5. leht 38-st
Postitatud: 25 Apr, 2005 15:44
Postitas tommy
Kahtlen selles et btr-ile remondiks kusagilt juppe saada pole.Usun et nii Ukraina kui ka Venemaa müüksid meile varuosi küll,kui vaid jänkipresidendi pildiga pabereid piisavalt välja panna.Lisaks on btr-80 tootmises ka Rumeenias,kindlasti veel kusagil.Nii et asi on vist siiski organiseerimise taga.Need praegu skautide käsutuses olevad btr-id tuleks pärast paside saabumist üldse moderniseerida,optika,mootor,ülekanded,teeniksid meid veel küll.Kasvõi kaitseliidus.
Re: btr
Postitatud: 25 Apr, 2005 15:55
Postitas Shiim
Commander kirjutas:Näiteks Scoutspataljonis on 2 btr'i millel on sihikud peal ja saab lasta, ülejäänud masinad on lihtsalt jao transpordi vahendiks.
Neid KPVT-sid jätsid venelased Eestisse ainult kuus tükki (vist ei olnud töökorras). No ja nende baasil siis ongi paar eksemplari kompunnitud.
Postitatud: 26 Apr, 2005 0:12
Postitas hugo1
Natuke infot PAS-dest, minu arvamus on, et tegemist täiesti tasemel masinatega.
Enne Eestisse jõudmist modifitseeritakse kõik soomukid tootjafirma Patria Vehicles OY tehases. Kuuekümnest soomustransportöörist kohandatakse 51 jalaväesoomukiks, 2 juhtimissoomukiks, 3 sidesoomukiks ja 4 meditsiinisoomukiks.
Modifitseerimise käigus paigaldatakse soomukite meeskonnaruumile täiendav soomuskaitse, jalaväesoomukid varustatakse kuulipildurit kaitsva soomusplaadiga ja uuendatakse pidurisüsteemi. Samuti lisatakse Pasidele rattatuled, et hõlbustada pimedas manööverdamist ning lisapeeglid. Meditsiinisoomukitele lisatakse põrandasoojendus ja konditsioneer.
Eestis paigaldatakse soomukitele NATO standarditele vastavad 12,7 mm kaliibriga raskekuulipildujad Browning ja digitaalsed raadiojaamad Harris.
Jalaväejao kiireks transportimiseks mõeldud soomukid PASI XA 180 on turvalised, hea manööverdusvõimega ja neid on lihtne hooldada. Soomuki juhtimine on kiirelt ja lihtsalt omandatav. Soomukid pakuvad kindlat kaitset teele paigaldatud miinide eest, soomuki kliirens aitab vastu seista miiniplahvatustele. Soomuki kuulikindlusstandard on 7,62 mm. Soomukil on purunemiskindlad rehvid, läbilastud rehvidega suudab soomuk sõita vähemalt 200 kilomeetrit kiirusega üle 70 kilomeetri tunnis. PASI XA 180 on võimeline ületama veekogu, vees liikumiseks on soomukil spetsiaalsed propellerid. Soomukil on sama käigukast, mida kasutavad Eesti teedel liikuvad Sisu veoautod.
Soomustransportööre PASI XA 180 kasutavad välisoperatsioonidel Soome, Rootsi, Norra ja Hollandi armeed.
Soome armeelt ostetud soomukid on toodetud aastatel 1987 - 1989. Enamik masinaist on maha sõitnud 10 000 kuni 30 000 kilomeetrit, mootori elueaks arvestatakse keskmiselt 120 000 - 130 000 kilomeetrit. Eestile ostetavast kuuekümnest soomukist kümme on osalenud operatsioonil Liibanonis, osa on kasutatud väljaõppes ja osa soomukeid on seisnud laos.
http://www.autonet.ee/uudised/autouudised/20026
Pasi
Postitatud: 27 Apr, 2005 15:15
Postitas bv206
Miks te arvate , et Pasi-180EST on vanaraud. Olid teised päris kobedad veel.

Ise vaatasin järgi sest oma silm on ju kuningas.

Postitatud: 28 Apr, 2005 10:31
Postitas Madis22
ega keegi polegi öelnud, et ostetud PaSid oleks vanaraud. lugesin kommentaarid uuesti läbi ja pilt on pigem selline: hea et osteti, aga poleks pruukinud kindlasti sommidelt osta, et venelastelt oleks võind odavamalt saada. ja edasine arutlus pigem selles teemas, kas BTR on PaSiga samaväärne või ei ole mitte.
Postitatud: 29 Apr, 2005 11:04
Postitas -iff-
Jah ega PASI pole tõesti paha masin kui saaks ehk mõne vähem, aga teise varustusega näiteks miks ei võiks olla ka õhukaitse jms - varustusega - või mis te arvate???
http://members.surfeu.fi/stefan.allen/XA-181.htmlhttp://members.surfeu.fi/stefan.allen/XA-185ITOW.html
Postitatud: 29 Apr, 2005 12:46
Postitas hugo1
Vinge, see õhukaitse pilt
Seda kas masin hea või halb saab näha lahingus. Mulle igaljuhul tundub, nüüd, kui asjadest vähe rohkem tean, et tegemist ei olnud halva äriga.
Postitatud: 29 Apr, 2005 13:39
Postitas -iff-
Veel on igasugu võimaliusi neid moderniseerida - ega tegelt nagu ka BTR-e, aga kui erinevate varustustega osta variandid saab kokku päris suure tulejõu
http://www.pilt.ee/photo/406483/8252655/http://www.pilt.ee/photo/406483/8252421 ... 3/8252450/[/url]
Täpsustus
Postitatud: 29 Apr, 2005 14:10
Postitas bv206
Kurbusega pean ma teatama , et maailmas veel ei ole kahjuks sellist lahingumasinat ega sõidukit nagu Pasi XA-180 EST. Eestil on hetkel ainult Pasi XA-180 -d.
Postitatud: 02 Mai, 2005 7:26
Postitas Madis22
Kurbusega pean ma teatama , et maailmas veel ei ole kahjuks sellist lahingumasinat ega sõidukit nagu Pasi XA-180 EST. Eestil on hetkel ainult Pasi XA-180 -d.
aga kuidas sa kommenteerid sellisel juhul väidet, mis
siin toodud?
EST tähis lõpus
Postitatud: 02 Mai, 2005 7:51
Postitas bv206
Kahjuks ei ole neile veel vastavat märget tehtud! Ju siis KV on veel liiga laisk olnud , et tähiseid muuta:) Oma silm on ju kuningas. Asi ON 100% järgi kontrollitud.
EST tähis
Postitatud: 09 Mai, 2005 12:21
Postitas bv206
Sai nüüd neile EST tähise ka teha. Nüüd on nende ametlik nimetus Eestis: "Pasi XA-180 EST". Head õiget kasutamist kõigile.
Postitatud: 16 Mai, 2005 13:30
Postitas MetsaKurat
Igatahes keda huvitab siis homme 16. mail keskpäeval saab Männiku tankodroomil PASIde sõitu minna kaema. Esitletakse neid siis eesti ajakirjandusele nagu mina aru sain, ja minuarust oli see nagu kõigile avatud üritus. PS pärast pidi sõdurisuppi ka saama.
Postitatud: 13 Juul, 2005 8:34
Postitas hummel
Huvitav, kes konkreetselt nende KV sõidukite ja varustuse nimetustega üldse tegeleb... minu arust on ikka nii mõnegi asjaga koomiliselt puusse pandud...
Panssarisisul pole veel kuulipilduri kaitsekilpi näinud (nagu on eelpool kirjas).
PS ühes teises foorumis kirjas, et kevadtormil oli vähemalt üks kuhugi kraavi kinni jäänud ja veoautoga tuli välja tõmmata....

Postitatud: 13 Juul, 2005 8:52
Postitas PW
Oskamatul juhi käes võib iga masin kraavi kinni jääda. Enne peab ikka vaatama, kus ja kas kannatab sõita. Lähtudes PASI otstarbest (jalaväe transpordisoomuk), pole neil masinatel häda midagi. Loomulikult lüüakse asi lõhki, kui tõsise tule alla ronida. Eespool on ka mainitud suhteliselt head miiniplahvatusele vastupidamist, mis on eriti kasulik meie välismissioonidel. Transpordiks ja jalaväe toetuseks peaks selline sõiduk kõlbama küll.