Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vaoinas »

No arvestades, et Kurm on tõsise näoga kaamerasse rääkinud, et ju see oli allveelaev, mis Estonia pardasse sellise augu tegi,
siis ei suuda ma muud Kurmi juttu ka enam kuigi tõsiselt võtta.

Head inimesed, mõelge nüüd natuke, kui suur on üks hea tükk allveelaeva ja kui väike on ikkagi see 4-meetrine pragu seal Estonia küljel sellega võrreldes. Päriselt.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Madis Reivik kirjutas:Ei ole ekspert aga paistab nagu pinge all lahtitulnud keevitus. Ega laev ei ole ette nähtud külili lebamiseks, kogu konstrui jääb suurte sisepingete alla ja kusagilt hakkab lagunema. Kui nüüd õmblus lahti tuleb ja paarkümmend aastat merevees laagerdab, siis..
Aga oletan et metallurgiliselt saaks selle kindlaks teha, millal ava tekkis ja kuidas tekkis. Kes läheb proovitükki lõikama, on iseasi.
Good point.

Üllatavalt paljud suured laevad on uppumisel läinud pooleks. Näiteks seeläbi, et laev jõuab merepõhja "üks ots ees" ja kogu see tohutu mass ja hoog kantakse ühele kere otsale, mis murrab laeva pooleks või vajutab lössi.

Näiteks Titanicu vraki fotodel on selliseid pragusid rohkem kui üks - ja teadaolevalt KGB seda ei uputanud.

Mulle tundub, et kannatanute hagid laevatehase vastu hakkavad kuskile jõudma ja laevatehas lükkas uued miljonid lollikeste jooksutamiseks valejälgedel.
Orki minekut ei maksa häbeneda, sellist desinformatsiooni tehake väga professionaalselt - seepärast maksabki see miljoneid. Jõudu!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas:
Nojah, aga millega siis seletada laeva kõrval mingit "objekti", mida mitu inimest nägi
See nägemine on suur küsimus, milesse tuleks väga ettevaatlikult suhtuda...osad "nägijad" olla näiteks näinud mustade maskidega mehi pooljäiga paadiga Estoniast mööda kihutamas, teised jälle Utö saare ümber peetud NATO mereväeõppusi, kolmandad saarel valmisolekus olnud välihaiglaid ja hel8koptereid. Ja märkimisväärne osa neist on valmis mulda sööma, et täpselt nii oligi.....
10 m laines pooljäiga paadiga Estoniast mööda kihutamas :shock:
Just nii kõrged 28 m/sek tuulega lained kesk Läänemerd ongi, Romantika 5. teki illuminaatorist paistavad laineharjad (vaata nüüd selle teki kõrgust veepinnast).

Üldiselt toona (1994) oli sõjaline valmisolek igal pool veel täiesti olemas ja kui laev uppus kella 01 paiku ja koiduvalguses Utö saarele päästetutega jõudvad päästekopterid (+7 tundi) leidsid sealt eest mingid meditsiinitelgid, on normaalne sõjaline valmisolek, mitte vandenõu. Soomlastel oli lihtsalt piisavalt aega mõned Mi-8'd käima ajada ja ühte-teist sinna saarele tuua, mis tõotas katastroofi raskuspunktiks muutuda.
Viimati muutis Kapten Trumm, 28 Sept, 2020 17:22, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
dm7
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Sept, 2015 19:58
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas dm7 »

Ma olen ka seda meelt et mingi allveelaev tundub vägagi ebatõenäoline, samas videost on lisaks rebendi moodi augule ka siiski näha nagu oleks see sinna surve jõul väljastpoolt nagu vajutatud. Sügavust on 3D mudelil selgelt näha.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kulibin »

See selgitaks, miks valitsuse kontrolli all olev Rockwateri sukeldumismeeskond salvestas laevavrakist küll üle 70 tunni videovõtteid, kuid ei filminud kere tüürpoordipoolset osa. See selgitaks põhjust, miks hukkunuid ei tahetud üle tuua, ning lausa agressiivset tegutsemist, millega püüti vältida vraki mistahes sõltumatut uurimist, auk selgitaks loogiliselt, miks merekõlblik Estonia uppus kiiremini kui kolme torpeedoga lõhki rebitud Wilhelm Gustloff.

Paljud inimesed on rääkinud samast august samas kohas – kere tüürpoordipoolses osas vööri lähedal. Seda on tunnistanud need, kes on laevavrakiga ühel või teisel viisil otseselt kokku puutunud. Esimesena kirjeldas seda ellujäänud rootslane Rolf Sörman, kes ujus mitu tundi külmas vees, hoides ühe käega kummuli päästepaadist ja teisega eestlannast, kes hiljem külma tõttu suri.

Oma päästepaadi juurest nägi Sörman uppuva laeva keres vööri lähedal suurt, tumedat laiku. „See oli minu meelest auk,“ ütles ta. „Minu ütlused tunnistati riigisaladuseks, nii et hiljem ei näidatud neid mulle endalegi. Ma ei ole sajaprotsendiliselt veendunud, et nägin just auku, sest oli väga pime, kuid olen kindel, et see koht oli ülejäänud laevakerest palju tumedam, ja minu meelest nägi see välja nagu auk.“

Järgmisena mainis auku algallikas. Rootsi Veeteede Ameti ülem Johan Franson, kes juhtinud Rockwateri ülimalt salastatud sukeldumist vraki juurde 1994. aasta detsembris, kõneles 1996. aastal korraldatud kohtumisel ellujääjate ja ajakirjanikega. Praktiliselt oli Franson olnud parvlaevale Estonia korraldatud sukeldumiste tippjuht. Tema oli üks vähestest, kes teadis avalikkuse eest varjatud informatsiooni.

Keegi esitas Fransonile küsimuse: „Kas parvlaeva parempardas oli auk?“ – „Jah,“ vastas ta, „parempardas on auk, kuid mina ei tea sellest midagi – palun järgmine küsimus!“ See oli hämmastav õigeksvõtt. Rootsi Veeteede Ameti ülem tunnistas, et laevakere parempardas on auk! Kohal viibis hukkunute sugulasi, ajakirjanikke ja ellujäänuid, sealhulgas ka Rolf Sörman. Paistis, et Sörmani kahtlus on leidnud kinnitust. Ta arvas, et uurimiskomisjon on avastanud augu ja esitab üksikasjad lõpparuandes, mis sel ajal oli alles pooleli.

Mõni aeg hiljem viibis Sörman taas hukkunute sugulaste ja ellujäänute kohtumisel, mille oli korraldanud Psühholoogilise Kaitse Nõukogu – Rootsi valitsusagentuur, mis kriiside ajal jagab avalikkusele ning meediale nõuandeid ja juhatust. Sinna tuli ka Franson koos teiste Rootsi Veeteede Ameti ametnikega. Sörman küsis Fransonilt jälle, kas Estonia parempardas oli auk. Ta kuulis taas vastust: „Jah.“

Estonia hukkumispaigas pidevalt kasutataval laevateel ei ole karisid. Seetõttu peavad uurijad parvlaeva keres oleva augu puhul eeldama, et tegemist oli kriminaalse hooletuse või kuriteoga. Franson pole algaja. Karjääriadvokaadi ja kogenud ametnikuna mõistis ta selgesti, kui ohtlik on spekuleerida oletusega enne uurimise lõppu. Rootsi Veeteede Ameti esindajana poleks ta ajakirjanike ja avalikkuse ees laest võetud märkustega välja tulnud. Estonia keres oli auk; ta oli selle avalikult välja öelnud ja seega varem õhus olnud mõtte legitiimseks muutnud. Hiljem tema jutt muutus.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://doyouremember.com/wp-content/up ... 00x900.jpg

Sellel veealusel pildil Titanicu vrakist leiate taolise augu kohas, kus pealisehitus algab - augu servad puha väljapoole! Plahvatus laeva sees!
Sajandi vandenõu on lahendatud - Titanicu uputas saksa salateenistuse pomm!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Madis Reivik »

Isegi kui liiva peale kallati, siis kindlasti ei lähe see liiv laeva alla nii et see midagi toestaks. Liiva pealekallamise jutt on üldse natuke kahtlane, kui palju seda kallati ? Kogus et midagi varjata on aukartustäratav ning liivahunnik madala mere põhjas eriti pikalt vist ei püsi ?

Hilisema rebenemise teooriat oleks suhteliselt lihtne kontrollida metallurgiliselt.
dm7
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Sept, 2015 19:58
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas dm7 »

Peale kallati ca 10 000T betooni ja kivisodi, seda on ka värskes videos näha. Samuti arhiivikaadreid selle vette laskmisest.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Ghostship »

Kapten Trumm kirjutas:
Madis Reivik kirjutas:Ei ole ekspert aga paistab nagu pinge all lahtitulnud keevitus. Ega laev ei ole ette nähtud külili lebamiseks, kogu konstrui jääb suurte sisepingete alla ja kusagilt hakkab lagunema. Kui nüüd õmblus lahti tuleb ja paarkümmend aastat merevees laagerdab, siis..
Aga oletan et metallurgiliselt saaks selle kindlaks teha, millal ava tekkis ja kuidas tekkis. Kes läheb proovitükki lõikama, on iseasi.
Good point.

Üllatavalt paljud suured laevad on uppumisel läinud pooleks. Näiteks seeläbi, et laev jõuab merepõhja "üks ots ees" ja kogu see tohutu mass ja hoog kantakse ühele kere otsale, mis murrab laeva pooleks või vajutab lössi.

Näiteks Titanicu vraki fotodel on selliseid pragusid rohkem kui üks - ja teadaolevalt KGB seda ei uputanud.
Selline pisiasi muidugi, et Titanic on peaaegu 4 kilomeetri sügavusel ja kaalus kolm korda nii palju kui Estonia ei oma tähtsust?
Miks scuba varustusega ei saa kilomeetri sügavusele minna, hea Kapten?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vanahalb »

Minumeelest - kui laev jääb vööri ja ahtriga kandma ning keskel millalgi keevitusõmblused lahti rebenevad , kaarduvad plaadid ikka seestpoolt väljaspoole mitte vastupidi.

Põhjas olnud kivi või kaljurand on mu nägemuses selline, et merepõhi ei ole seal laudsile. Mõnes kohas on isegi noored Alpid. Uppuv laev ei kuku põhja vabalangemise kiirendusega vaid pigem on see midagi hõljumise sarnast. Kui kujutada ette et kuival maal ja Kaljumäestikus langeb taevast üks laev nagu sügisene vahtraleht, puutub küljega kuhugi nuka vastu, tekib toetuspunkt, laev võib isegi ennast keerata ja vajub edasi sügavamale.
See eeldab küll, et põhi on parajalt kaljune ja oma kajaloodiga ei saa ka kontrollima minna. Peavad hauarahu rikkumiseks.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Fucs »

Ghostship kirjutas:Rootsi mereväel oli 1994 täpselt kolm allveelaeva!
See annaks juba X-filesi osa steroididel välja kui ühe uppumist suudeti aastaid varjata :)
Ei pea paika!
1994 oli Rootsil rivis vähemalt 12 allveelaeva.

Första ubåtsflottiljen (1. allveelaeva flotill)
Laeva nimi, sulgudes käigust maha võtmise aasta.

1. ubåtsdivisionen
Sjöbjörnen, (1997)
Sjöhästen, (1997 või 1999 - müüdi Singapurile)
Sjölejonet, (1997 - müüdi Singapurile)
Sjöormen, (1997 - müüdi Singapurile)
Hälsingland, (2005)
Södermanland, (2003 renoveeritud ja käigus siiani)
Västergötland, (2005 või 2008 - müüdi Singapurile)
Östergötland (2003 renoveeritud ja käigus siiani)

2. ubåtsdivisionen
Najad, (1998)
Neptun, (1998)
Näcken, (2001)
Sjöhunden (1997; 2001 müüdi Singapurile ja sai nimeks RSS Chieftain)

Muu pudi
HMS Spiggen

https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_N ... la#History
dm7
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Sept, 2015 19:58
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas dm7 »

vanahalb kirjutas:Minumeelest - kui laev jääb vööri ja ahtriga kandma ning keskel millalgi keevitusõmblused lahti rebenevad , kaarduvad plaadid ikka seestpoolt väljaspoole mitte vastupidi.

Põhjas olnud kivi või kaljurand on mu nägemuses selline, et merepõhi ei ole seal laudsile. Mõnes kohas on isegi noored Alpid. Uppuv laev ei kuku põhja vabalangemise kiirendusega vaid pigem on see midagi hõljumise sarnast. Kui kujutada ette et kuival maal ja Kaljumäestikus langeb taevast üks laev nagu sügisene vahtraleht, puutub küljega kuhugi nuka vastu, tekib toetuspunkt, laev võib isegi ennast keerata ja vajub edasi sügavamale.
See eeldab küll, et põhi on parajalt kaljune ja oma kajaloodiga ei saa ka kontrollima minna. Peavad hauarahu rikkumiseks.
Põhi on väidetavalt umbes selline: http://puu.sh/Gxhmj/6888543436.jpg
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Kapten Trumm kirjutas:https://doyouremember.com/wp-content/up ... 00x900.jpg

Sellel veealusel pildil Titanicu vrakist leiate taolise augu kohas, kus pealisehitus algab - augu servad puha väljapoole! Plahvatus laeva sees!
Sajandi vandenõu on lahendatud - Titanicu uputas saksa salateenistuse pomm!
Titanic oli mitte keevitatud, vaid terasplaatidest kokkuneeditud kerega. Lisaks oli kasutatud teras kehvema kvaliteediga, st. hapram kui pidanuks olema. Samuti oli terve reisi vältel laeva ühes söepunkris tulekahju, mis samuti laeva keret nõrgestas. Estonia puhul on aga veelgi olulisem küsimus - mis siis ikkagi juhtus nende inimestega, kes algselt päästetute nimekirjas olid ja keda isegi hiljem haiglas nähti, aga siis ühtäkki jäljetult kadusid.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Dr.Sci »

dm7 kirjutas:Põhi on väidetavalt umbes selline: http://puu.sh/Gxhmj/6888543436.jpg
sry, aga vaadates mastaapi uppus sinna mu jahtlaev, mitte Estonia...
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vaoinas »

Manurhin kirjutas: Titanic oli mitte keevitatud, vaid terasplaatidest kokkuneeditud kerega. Lisaks oli kasutatud teras kehvema kvaliteediga, st. hapram kui pidanuks olema. Samuti oli terve reisi vältel laeva ühes söepunkris tulekahju, mis samuti laeva keret nõrgestas.
Täiesti teemasse mittepuutuv, aga ei saa jätta eksitavaid väiteid korrigeerimata. Titanicul kasutatud teras ja needid olid tollal täiesti tavapärasest laevanduses kasutatavast terasest. Samast terasest HMS Olympic kestis 24 aastat.
Samuti olid söetulekahjud tol aurulaevade ajastul söepunkrites täiesti tavapärane nähtus.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline