41. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 18 Juul, 2023 21:52
Postitas Eku
Rebane11 kirjutas: ↑18 Juul, 2023 20:46
Kuna ma ise Lõuna -Eestist, siis vaatasin huvi pärast, kui palju siis lõunaeestlased siis puskariajamisega silma paistavad. Ja ei paistagi. Ma näiteks pole julgelt 20 aastat oma ihusilmaga näinud puskarit, umbes 10 aastat on möödas sellest, kui üks tuttav rääkis, et sai proovida.
Äkki sa elad selles karsklaste poolses nurgas. Aastaid 5 alles käis teema kuidas MTA hädas laatadel müüdavad puskariga.
Isiklikult endale pakuti tervitusklaasi peremehe poolt ühes küllaltki tuntud Võrumaa söögikohas mõned aastad tagasi. Vanavanaemagi määris mingi pruunipuskari leotisega liigeseid veel 10 aastat tagasi.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Juul, 2023 5:59
Postitas maksipoiss
Eku kirjutas: ↑18 Juul, 2023 21:52
. Aastaid 5 alles käis teema kuidas MTA hädas laatadel müüdavad puskariga.
Väidetavalt pidi enamus sellest nö. hansast Läti päritolu olevat

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Juul, 2023 8:27
Postitas Kapten Trumm
isakene kirjutas: ↑18 Juul, 2023 16:43
Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Juul, 2023 15:16
...25 liitrit 40 kraadist viina ehk 80 pooleliitrist pudelit viina aastas...
Pisike arvutusviga
Parandus: 25 liitrit 40 kraadist ehk 50 pooleliitrist. Ehk siis pea üks poolik näkku nädalas per nase (raugad ja imikud kaasa arvatud).
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Juul, 2023 8:28
Postitas Kapten Trumm
maksipoiss kirjutas: ↑19 Juul, 2023 5:59
Eku kirjutas: ↑18 Juul, 2023 21:52
. Aastaid 5 alles käis teema kuidas MTA hädas laatadel müüdavad puskariga.
Väidetavalt pidi enamus sellest nö. hansast Läti päritolu olevat
Tehakse meil ka, setudel on lausa mingi festival, kus tegijad võistlevad. Võistlevad enamasti varjunimede all, et mitte MTA tähelepanu pälvida.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Juul, 2023 15:46
Postitas Rebane11
Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Juul, 2023 8:36
Rebane11 kirjutas: ↑15 Juul, 2023 17:46
Me lihtsalt halvustame ennast kui rahvust. Siin eespool viidatud diagrammil oleme tublid- keskel. PISA testide üle oleme uhked, aga pint õlut on kurjast? Üüratu hulk politseinikke kes tegelevad pidevalt selle "kõik puhuvad" 0,02 otsimisega.
Arvan, et selle "pint õlut" demoniseerimisel on see lihtne põhjus, et meil kiputakse antavaid lisavabadusi koheselt laiendama endale sobivas suunas.
Ehk siis praktilises liikluses saab selle pindi õlle lubamisel lisanduma hulgaliselt "mitu pinti" teinute tabamisi (või ka "mitu poolikut").
Täpselt analoogne protsess (ise enda õiguste laiendamine) leidis aset ka siis, kui jalgratturil lubati ülekäigurada ületada ka sõites. KUIGI muudatuses olid ka lisatingimused (pole eesõigust, peab andma autole teed), siis enamik mõttehiiglasi laiendas asja enda jaoks nii, et nüüd võib ülekäigurajast üle kihutada rattasadulas kõrvale vaatamata ja signaalitörtsu andnud autojuhule oleks sobilik veel rusikat või keskmist sõrme näidata.
Selle loogika järgi peaks maanteel alandama lubatud kiiruse max 70 peale - nagunii juhid üldjuhul lisavad omalt poolt +20. Linnades lisaks kiiruse vähendamisele punase lipukesega signaliseeria ette jalutama. Käisin täna Valgas, sõitsin kokku 65 km. Selle maa peale nähtud siis 3 politseivärvides ekipaazi ja mu kodutee otsas oli eravärvides patrull ühe õnnetu rajalt maha võtnud. Kirjutati just vekslit välja. 65/4 - ei julgeks väita et liiklusjärelvalve nõrk oleks.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 8:31
Postitas Kapten Trumm
Lubatud kiirusest sõidetaksegi vähe kiiremini, mitte ainult Eestis, vaid ka arenenud Skandinaavias. Sellise 100-105ga maanteel ei torgi sind ükski patrull. Ainus, kes sind segavad on kiiruskaamerad. Ja põhimass sõidabki sellise kiirusega kui neid selfie putkasid poleks.
Kogu võti on terves mõistuses, politsei saab ka asjast aru ja kui sõidad liiklusvooga koos 100ga, ei hakka nad kiirusmõõtjat tõstmagi.
Ma kuskil eespool kirjutasin oma esimesest sõidust autoroolis Soomes. Oli esimene lumi maha tulnud, hommikul Tampere suunal kiirteel (lubatud 120) sõitis 120ga ainult esimene rada, teises reas tundus see kiirus pigem 130-140 olevat.
Mulle jääb segaseks see poliitikute ja PPA donkihhotlik võitlus selle 100ga sõitmise vastu. Kiiruskaamerate projekt on de facto läbi kukkunud, nüüd üritatakse juurutada mingit kaameratevahelise keskmise kiiruse projekti

Olen üsna kindel, et 5 aasta pärast, kui selgub, et ka see kaameratevahelise kiiruse mõõtmise projekt on läbi kukkunud (õnnetuste arv ei lange), siis hakatakse meedias ajama tasapisi juttu, et autodele tuleb panna GPS valve peale, mis automaatselt registreerib su rikkumised ja võtab pangaarvelt raha maha. Sealt edasi võiks panna ka kaamerad magamistubadesse, äkki vägistate seal? Või alaealistega....? Mendiriigi kihud täies ilus.
Käisin täna Valgas, sõitsin kokku 65 km. Selle maa peale nähtud siis 3 politseivärvides ekipaazi
Küllap mingi operatsioon-aktsioon. Ma sõidan teist nädalat iga päev Paldiski alt Pääskülla ja tagasi, selle aja jooksul on tulnud vastu üks politseivärvides auto, tee ääres passimisi on olnud null. On ka vägagi tiheda liiklusega tee.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 8:44
Postitas Rebane11
Ei, see oli tavaline päev Valgamaal. Pole kordagi juhtunud, et ühtegi patrulli pole kohanud. Võib olla seepärast, et Läti piiri ääres. Mingi buss kurseerib ka iga päev 2 korda edasi tagasi -säti või kella. Eilsesse arvestusse see ei läinud, need neli olid need mida reaalselt teel kohatud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 12:11
Postitas mart2
Praegu Lõuna-Eestis ralli algamas. Nüüd ongi politseinikke rohkem.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 12:32
Postitas Rebane11
Valgamaal on neid alati rohkesti. Ma olen asjatundja - mu linnakorteri köögiaknast polegi muud näha kui politseijaoskonna sisehoovi.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 13:20
Postitas Kapten Trumm
No vot, siis on ikkagi mingi kampaania käimas. Ma sõidan ise igapäevaselt üle 100 km (aastas ca 30 tuhat) ja ütleks, et politseiautot näeb vastu tulemas vähemalt Tallinnas ehk paar korda nädalas ja tee ääres passimas....pean hakkama meenutama, millal viimati nägin. Meelde tuli, Pärnust tulles ülemöödunud pühapäev, kui kirusin neid kolonne autoelamute sabas.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 20 Juul, 2023 14:21
Postitas Rebane11
Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Juul, 2023 13:20
No vot, siis on ikkagi mingi kampaania käimas. Ma sõidan ise igapäevaselt üle 100 km (aastas ca 30 tuhat) ja ütleks, et politseiautot näeb vastu tulemas vähemalt Tallinnas ehk paar korda nädalas ja tee ääres passimas....pean hakkama meenutama, millal viimati nägin. Meelde tuli, Pärnust tulles ülemöödunud pühapäev, kui kirusin neid kolonne autoelamute sabas.
Aga auväärne võiks teha tiiru Valka ja kui politseid ei näe, siis on silmanägemisega probleemid. Enne valdade ühinemist oli minu koduvallas ruutmeetri kohta vist kõige rohkem politseinikke Eestis. Ca 460 hinge imikust raugani, nendest 6 politseiametnikku. Praegust seisu ei tea - elame ju suurvallas.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 22 Juul, 2023 13:18
Postitas Kapten Trumm
Valga puhul pole küsimus mitte tavapärasest suuremas liiklusrikkumise kihus kohalike hulgas, vaid piiri läheduses, PPA positsioneerib oma patrullid selliselt, et ka ülepiiri tulejatest oleks mingi ülevaade olemas. Ilmselt samasugust fenomeni võime täheldada Lõuna-Pärnumaal.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 26 Juul, 2023 13:49
Postitas Madis Reivik
Eesti Kivipalliliidu pressiteade:
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... ulistamise
Kindlasti EMOs töötavad arstid plaksutavad, sest neil on suvel alati väga igav, tõuksi ja rattaõnnetusi toimub vähe ja huvitavaid ajukahjustusi võiks ka rohkem olle.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 26 Juul, 2023 14:08
Postitas Kriku
Kiivri ehitusliku konstruktsiooni eesmärk on kaitsta pead löögi korral otse pealaele (ingl. k. crown).
Viitab tollessamas lauses:
https://ecf.com/sites/ecf.com/files/Hel ... _Final.pdf
Selles sõna "crown" aga ei esine, vaid öeldakse:
The European bicycle helmet standard is designed to test whether helmets can withstand mono-directional forces of up to around 20 kmh, in other words the sort of forces that occur when falling from a stationary bike; not for impacts with motorised transport and certainly not vehicles moving at speed
Jalgrattakiivri suhtes mul tegelikult selgelt seisukohta ei ole, aga selline häma on paraku tüüpne Tallinna linnaviletsuse tegelastele.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 26 Juul, 2023 14:42
Postitas Marvin
Kriku kirjutas: ↑26 Juul, 2023 14:08
Jalgrattakiivri suhtes mul tegelikult selgelt seisukohta ei ole, aga selline häma on paraku tüüpne Tallinna linnaviletsuse tegelastele.
See jalgrattalinnapea tiitel ei ole linna oma, vaid põhimõtteliselt saab selle tiitli läbi veebi enesele ise anda.