Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Postitatud: 01 Apr, 2016 17:54
Mäletagi, kes klassikutest on sedasorti asjade kohta täheldanud- kõik teavad, et see on võimatu, siis aga tuleb keegi, kes seda ei tea, ja teeb asja ära.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Kas vipul, kelle teadmised (ja viitsimine teemaga enne kõvade sõnade tegemist tutvuda) on taolisel tasemel, on mõtet hakata silte jagama, kes ise kirjutab taolisi tarkusivipu kirjutas:Lemet, ma ei viitsi sinuga vaielda, sest ega sul ikka pole mingit aimu kuidas soomukeid ehitatakse. Kuidas juhtida seda ehitamist, kuidas neid ehitada, milliseid tingimusi on vaja, millist kompetentsi on vaja ja kui palju selleks on raha vaja ja milliseid eriteadmisi on vaja et mitte hakata ise jalgratast leiutama.
Sa räägid sellest põllumajanduslikust ettevõttest nagu see oleks sinu onu oma. Sa ei saa esineda teiste eest, mida nemad soovivad teha ja milleks nad on võimelised. Sa lihtsalt ennustad kohvipaksu pealt ja omad soovunelmaid. Kahjuks eestlased ei suuda isegi CV90 masinatega rahul olla, ammugi nad suudaks otsustada millist soomukit ise tootma hakata.
Unistage edasi soomukite tegemisest, see pole keelatud. Ma ei sega vahele.
". See on soomuki puhul üks sõlm. Veoautode terasega katmine ei ole vast praktiline kuna kaal tõuseb ja sõja korral sõdid sa kas linnas või oled jalgsi metsas. Teraskarpidega ringi sõitmine on kaheldav.
Need kaks lõiku näitavad, et vipu pole viitsinud ei soomukite ehitusega end kurssi viia (mingile "karbile" ei "lüki" keegi "poeterase lehti peale", vaid soomuk on kandevkerega, kus soomuskere ongi raam ja kaitse ühes) ega ka viimast 10 lk mõttega lugeda.Või lihtsalt keevitad mingi karbi kokku ja lükid poeteraslehed peale ja valmis? Mis saab kui masin miinile sõidab? Kas meeskond saab surma või on sul lahendused kuidas nende elusid säästa?
Kuidagi tuttav tuli selline avaldus ette, sorisin natuke mälus ja näe - üles leidsin!vipu kirjutas:Lemet, ma ei viitsi sinuga vaielda, sest ega sul ikka pole mingit aimu kuidas soomukeid ehitatakse. Kuidas juhtida seda ehitamist, kuidas neid ehitada, milliseid tingimusi on vaja, millist kompetentsi on vaja ja kui palju selleks on raha vaja ja milliseid eriteadmisi on vaja et mitte hakata ise jalgratast leiutama.
Sa räägid sellest põllumajanduslikust ettevõttest nagu see oleks sinu onu oma. Sa ei saa esineda teiste eest, mida nemad soovivad teha ja milleks nad on võimelised. Sa lihtsalt ennustad kohvipaksu pealt ja omad soovunelmaid. Kahjuks eestlased ei suuda isegi CV90 masinatega rahul olla, ammugi nad suudaks otsustada millist soomukit ise tootma hakata.
Unistage edasi soomukite tegemisest, see pole keelatud. Ma ei sega vahele.
Allikas: http://ekspress.delfi.ee/kuum/laevaehit ... d=63722808Laevaehitaja unistab soomukite tootmisest
Toivo Tänavsuu
Aastate eest manitses üks Eesti kõrge riigiametnik ettevõtja Margus Vanaseljat: ärgu ta unistagugi Eestis uute laevade ehitamisest, sest “Eesti tase” sellise peene kunstini lihtsalt ei küündi. Tegelegu hoolduse ja remondiga ning olgu sellega rahul.
Täna on Vanaselja juhitaval Baltic Workboatsil Saaremaal Nasva külas regiooni uhkeim väikelaevatehas. Kümne aasta jooksul on seal valminud umbes 110 patrull-, pääste- ja eriotstarbelist töölaeva ja need on seilanud 22 riiki! Laevad on uhiuued, valminud nullist ja “võtmed kätte”. Mitte lihtsalt kusagilt saadetud jooniste järgi, vaid paljuski nii-öelda rätsepatööna, kus tellijaga koos töötatakse alus välja ja tellija istub vabrikus, kui laev kuju võtab. Umbes sel moel tehakse neil päevil Nasvas ka 27meetrist ultramoodsat patrull-laeva Rootsi piirivalvele. Kokku tellisid rootslased neid viis tükki.
Vanaselja hinnangul oleks ka Eesti kaitsejõududel aeg kompleksid maha matta ning Eesti tööstuselt rohkem asju tellida. Milleks oli meil näiteks tarvis osta Hollandist 80 kasutatud soomukit ja tellida neile hooldust Soomest, kui selliseid masinaid oskavad ka eestlased teha ja putitada?
“Oleks aega, võiksime vabalt ka soomustransportööre teha,” kinnitab Vanaselja. “Mis seal siis on: hunnik rauda ja neli ratast all. Keevitame kokku, paneme šassii alla. Muidugi tuleb teha korralik tootearendus, aga vajadusel ostame Soomest knowhow’d juurde. Oleks müügiartikkel missugune! Selliseid masinaid lastakse Afganistanis kogu aeg tükkideks.”
Niisuguseid lennukaid plaane saab aga teostada vaid koostöös kaitseväega, samamoodi nagu soomlased töötasid välja oma Pasid. “Kosmoseteadus see ju ei ole,” leiab Vanaselja.
Hoo andis Baltic Workboatsi arengule omal ajal sisse aga hoopis koostöö Eesti Lootsiga. Ka Eesti piirivalvele on kuus laeva tehtud. Esimestest lootsilaevadest alates hakkas vaikselt portfelli tooteid kogunema.
Nüüd müüakse laevu üle regiooni: Põhjalasse, Baltikumi, Ukrainasse, Balkanile jm. Korraga on töös kümmekond laeva, äsja kinnitas oma tellimuse näiteks Horvaatia. Viimasel ajal on hakatud mõtlema ka sõjaliseks otstarbeks mõeldud laevadele – näiteks sellistele, mis ei ole radariga nähtavad. Aga mereväe ohvitseride käed on seotud – kui nad ka tahaksid koostööd teha, pole neil selleks raha.
“Kaks protsenti SKTst riigikaitsele – sellest räägitakse Eestis ainult kui kulust. Aga et see keerata raha teenimise võimaluseks, selle peale ei tule keegi,” ütleb Vanaselja.
Arthur Schopenhauer ütles uute ideede kohta midagi sarnast:Lemet kirjutas:Mäletagi, kes klassikutest on sedasorti asjade kohta täheldanud- kõik teavad, et see on võimatu, siis aga tuleb keegi, kes seda ei tea, ja teeb asja ära.
Ehk siis uusi mõtteid esmalt naeruvääristatkse, seejärel vastandutakse neile agressiivselt ning viimaks võetakse omaks ning peetakse iseenesestmõstetavaks"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
Kus sa Lemet loed, et Madis räägib uute soomukite ostmisest? Kasutatena saaksime osta parema soomusega asja, kui ise teraslehtedest kokkukeevitatud kodumaist arendust. Minu arust Vipu vaieldes oli probleem eesmärgi püstituses. Üks rääkis kõige nn lihtsamalt soomustatud ala Unimogi raamil teraslehtedega kaetud rahvasoomukist ja teine IFV tasemel soomuki tegemisest ala Patria. Millegipärast jõuti jube kiirelt üksteise sildistamiseni. See Lemeti ja Trummi pakutud lihtne rahvasoomuk pole tõesti kohalikele metallitööettevõtetele ületamatu ülesanne, kuid tõsisema Patria tasemel soomuki nullist ehitamine ei ole juba nii lihtne ja eeldab suuremat summat arendusele või sisseostetud litsentsi. Igas tahes on tegu juba hoopis teistsuguse ettevõtmisega, kui rahvasoomuk, kindlasti on ka see Eestis võimalik, kuid küsimus oleks, kui mõtteks see oleks.Madiss on vast nii lahke ja osundab, kes müüb uusi soomukeid 250 000 euro eest...![]()
?????....kas siin nüüd midagi ikka väga sassi pole läinud? Mis ajast meil kasutusel olev Pasi IFV tasemele on arvatud?...IFV tasemel soomuki tegemisest ala Patria....