42. leht 61-st
Postitatud: 18 Jaan, 2011 17:39
Postitas Kilo Tango
Ära sa jah, jumalapärast ühtegi pilti pane. Las mõistatavad pea pooleks.
Postitatud: 18 Jaan, 2011 18:45
Postitas BOMBARDIER
Pilt oleks abiks jah, siis saaks edasi tuvastama hakata!
Postitatud: 18 Jaan, 2011 20:22
Postitas oleeg
Ilma pildita võiksin julgesti väita, et kuulub An-2-le või näiteks Boeing 737-le ja tõenäoliselt tuleb ka teistel kohe varrukast tuttavaid lennukimarke...
Pimesi pakkumine - see ei vii kuhugile.
terv
o
Postitatud: 18 Jaan, 2011 20:34
Postitas Some
Võin kinnitada et Boeing 737-le see ei kuulu
Postitatud: 18 Jaan, 2011 21:09
Postitas oliver
Mis te mölisete, inimesel on võibolla propeller suvilas ja satub sinna alles nädalavahetusel.
Tabav iroonia on teinekord üsna tervitatav aga siia ta hetkel küll ei sobi.
Postitatud: 18 Jaan, 2011 21:24
Postitas PANZER
Kõik postitused teretulnud.
Oleks kohe pildi pannud aga fotokas läks eelmine aasta kaduma. Neid väiksemaid auke on 8.
Üritan moblaga pilti teha ja üles panna.
Vahur
Postitatud: 18 Jaan, 2011 21:40
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas:Võin kinnitada et Boeing 737-le see ei kuulu
Võin kinnitada, et kindlasti ei kuulu ka An-2-le. Muude pisiasjade seas (telje ava läbimõõt ja poldiavade arv) võiks mainida ka, et mitmelabaline propp üldsegi on?
Re: Propeller
Postitatud: 18 Jaan, 2011 21:43
Postitas toomas tyrk
PANZER kirjutas:On rohelist värvi. Muidu on puidust aga kaetud nö. EPO riidega. Servad mis tuult lõikavad on kaetud vaskplekiga.
Ka pilti nägemata võib 90% tõenäosusega öelda, et tegemist pole lennuki propelleriga.
EPO riidega kaetud => aerodünaamiline väärtus on madal.
Vaskplekiga kaetud => aerodünaamiline väärtus on veelgi madalam + selle riistapuu balanseerimine on praktiliselt võimatu.
Vähegi võimeka lennukimootori pööretel see riistapuu ilmselt laguneks lühikese aja jooksul.
Suure tõenäosusega mingi lumesaani jaoks tehtud. Kas pool-tööstuslikult või käsitsi.
Postitatud: 18 Jaan, 2011 21:51
Postitas PANZER
Ei vaidle vastu Toomasele. Asi ise pärit Haapsalu Kiltsi lennuväljalt.
Vahur
Postitatud: 18 Jaan, 2011 22:00
Postitas bufab
Postitatud: 18 Jaan, 2011 22:03
Postitas PANZER
Tänud Ivar.
Kvaliteet piltidel nagu on.
Vahur
Postitatud: 18 Jaan, 2011 22:48
Postitas oleeg
Mis te mölisete, inimesel on võibolla propeller suvilas ja satub sinna alles nädalavahetusel.
Tabav iroonia on teinekord üsna tervitatav aga siia ta hetkel küll ei sobi.
Ma saan aru, et tsiteeritud lõik käis minu pihta.
Minu postitusele võis ka nii reageerida, kuigi põhisõnum oli:
Pimesi pakkumine - see ei vii kuhugile.
Nagu ise nägite - tegi asjatundja kohe selgeks, et ei ole tegemist lennukile kuuluva detailiga.
Oleks aga pilt üles pandud, oleksin vastanud: VÄGAGI LEVINUD ESE. Sellistest on valmistatud lillepoti aluseid jne. Esineb nii mõneski muuseumis. Vahest oleksin andnud mõne aadressigi... Ja tõdenud, et seisin sama targa näoga eseme ees ja nuputasin ca 14 aastat tagasi...
Muuseas, ülaltsiteeritud lõik ajas mind rohkem muigama kui esmane postitus teemasse. Sellegipoolest olen vägagi rahumeelne...
PAX, PAX VOBISCUM
terv
o
Postitatud: 18 Jaan, 2011 23:01
Postitas PANZER
Kui vägagi levinud ese, ehk saaks mõne viite kus selline vigur küljes oli.
Ja vaatasin veel siit netist üle, et on valmistatud ikka lennuki propellereid ka metallist servadega.
Tänades
Vahur
Postitatud: 18 Jaan, 2011 23:05
Postitas oleeg
Postitatud: 18 Jaan, 2011 23:15
Postitas Lemet
Vaskplekiga kaetud => aerodünaamiline väärtus on veelgi madalam + selle riistapuu balanseerimine on praktiliselt võimatu.
Väga paljudel Esimese Ilmasõja järgsetel lennukitel olid propi servad kaetud vaskplekiga.

Samuti olid propellerid kaetud ka perkaliga
Many wooden propellers have fabric wrapped around the tips, or sometimes extending the length of much of the blade.
http://www.woodenpropeller.com/Basic_Pr ... rials.html
Ja kas isegi mitte esimesel Me-109 versioonil polnud kahelabaline vaskservadega puupropeller
