42. leht 105-st

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 28 Sept, 2022 17:45
Postitas kalvis
Kui juba genekate peale jutt läks siis mõned märkused, kuna juhtumisi tegelen nendega.
Kõik taandub rahale.
Tänapäeva genekad on täisautomaatsed - ise lähevad käima ja ka seiskuvad. Tehakse see pingekontrolli releedega.
Peamiselt on kõik täisautomaatsed genekad välipaiigaldusega - enamjaolt kast. (suurus sõltub võimsusest) Ja enamuses on nad npiisavalt vaiksed, et müra krundi piiril ei ületa 45 dB, ja mingeid KOV tegelasi kaela ei ässitata. Osadel on küttepaak, osadel ostad eraldi.
Kogu raskus on papp lauale panna ja hiljem küttepaaki täita. Kord kvartalis tuleks genekale proovikäivitus teha.
Kütuseks tuleb osta mitte biodiisel talvise variandiga, sest suvel täidetud paak oli talvel kui vaja kena tarretis.
Nüüd need minigenekad on jah mürarikkamad ja pisikese paagiga. Töötavad ka kenasti õues aga kui jama siis pole raske mingi varjualune või mürakast ümber teha.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 28 Sept, 2022 18:25
Postitas Fucs
OLAVI kirjutas: 28 Sept, 2022 10:05
Fucs kirjutas: 28 Sept, 2022 9:20 "kortermajas" ei piisa mingisuguse geneka ostust ja "pistiku ühendamisest genekaga", et "küttesüsteemi" töös hoida.

Seal tuleb ümber ehitada ka kogu automaatika ning pumpade alternatiivse elektritoite ja ümberlülituste lahendus.
Hoonete katlamajades ja soojasõlmedes on nagunii UPS´id automaatika ja jälgimisseadmete töös hoidmiseks olemas ja kogu soojavärgi elektrivarustus käib läbi eraldi voolumõõtja.
Nii et hoone soojasõlme, katlamaija või tehnoruumi generaatori paigaldamine pole tehniliselt kuigi keeruline ja peatub ainult omaniku tahte taha.
Fucs kirjutas: 28 Sept, 2022 10:12
Ei käi mingi soojasõlm "nagunii" läbi "eraldi voolumõõtja".
OLAVI kirjutas: 28 Sept, 2022 11:22
Fucs kirjutas: 28 Sept, 2022 10:12
Ei käi mingi soojasõlm "nagunii" läbi "eraldi voolumõõtja".
Minu tööülesannete hulka kuulub vajadusel mitmekümne sellise voolumõõtja näidu jälgimine.
Ja katlamaja üldmõõtja näidu muutumine ajas on ....
OLAVI kirjutas: 28 Sept, 2022 12:59
Fucs kirjutas: 28 Sept, 2022 12:21 Meil ei ole majades mingeid "katlamaju". ...
... Mida ma ütelda tahan on see, et kortermajas ei ole päris nii, et ostan suvalise Bauhofi geneka, tõmban aga selle geneka kusagil suvalises keldriruumis käima (tuleohutus ja tuletõkkesektsioonid, CO gaaside eraldus, müra jms) ja siis vaatan, misasja ma sinna geneka pistikusse parjasti sisse torkan, kas veekeedukannu, triikraua või elektripliidi. ...
Kui Teil ei ole majas katlamaju, siis see ei tähenda, et neid ei oleks paljudes majades olemas....
:wall:
Millest sa räägid üldse ???

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 28 Sept, 2022 18:31
Postitas Turist 47
Dr.Sci kirjutas: 28 Sept, 2022 16:27
Kapten Trumm kirjutas: 28 Sept, 2022 15:43 .....
Ise ma pean tööstuslikke diiselgenekaid töö- ja lollikindlamaks kui neid ehituspoe bensukaid. Kui sul on korralik diisel sees, aku täis, siis küll ta käima läheb. Nende bensukatega on rohkem nikerdamist ja rikete võimalusi, eriti kui on biosolgiga tangitud või lihtsalt laisk omanik. Võib juhtuda, et kui asi aasta aega seisab, siis käima ei lähe, vaja on karbuss lahti võtta ja suruõhuga läbi puhuda. ....
Kontrollitud... aasta seisab siis ei käivitu, karburaator puhastada, käivitub jälle... ja muidu ka kapriisne riist. Aga seni käib oma mõistus ja oskused üle.
Mitme aasta lõikes kontrollitud... aasta seisab siis ei käivitu, tuleb küünal, mõõduka kirumise saatel, maha võtta.
Misjärel tuleb enne küünla tagasi panemist, Honda kaubamärgiga genekat leebelt kiruda, süüdistada..
Ja krt., küünla taaspaigaldamise järgselt käivitubki, pärast paari - kolme korda nöörist sikutamist. Kõlab tobedalt, aga on tõde.

Karbussiga ei ole hakanud jändama - liialt oleks vaja demonteerida plastikuid, klambreid. Õli vahetan. Filtreid ei ole.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 28 Sept, 2022 21:47
Postitas OLAVI
Treeninguid on juba alustanud Õismäe, Mustamäe, Kadaka tee piirkonnad ja kommentaatorid kurdavad muuseas, et ei saanud välisuksest sisse ning pidid tund aega külmakäes õues ootama.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12007 ... -uuritakse

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 8:25
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: 28 Sept, 2022 21:47 Treeninguid on juba alustanud Õismäe, Mustamäe, Kadaka tee piirkonnad ja kommentaatorid kurdavad muuseas, et ei saanud välisuksest sisse ning pidid tund aega külmakäes õues ootama.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12007 ... -uuritakse
Siin peaks Päästeamet algatama väärteomenetluse, elektriliselt avatavad välisuksed peavad olema tehtud sedasi, et elektri kadumisel läheb uks lukust lahti. Selline paigaldus, kus uks jääb elektrita suletuks, on lausa eluohtlik.

Tänapäeval lahendatakse see nii, et ust hoiab lukus suur elektromagnet, voolu kadumisel see lihtsalt vabaneb. Kujutage ette, kui majas on mingi suurem õnnetus, nt gaasiplahvatus ja põleng ning need pagevad elanikud jäävad välisukse taha lõksu. Turvauste lukud on tõhusad, elanike tagumine ukse taga seda avanema ei pane.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 29 Sept, 2022 8:28
Postitas Kapten Trumm
Turist 47 kirjutas: 28 Sept, 2022 18:31 Mitme aasta lõikes kontrollitud... aasta seisab siis ei käivitu, tuleb küünal, mõõduka kirumise saatel, maha võtta.
Misjärel tuleb enne küünla tagasi panemist, Honda kaubamärgiga genekat leebelt kiruda, süüdistada..
Ja krt., küünla taaspaigaldamise järgselt käivitubki, pärast paari - kolme korda nöörist sikutamist. Kõlab tobedalt, aga on tõde.
Karbussiga ei ole hakanud jändama - liialt oleks vaja demonteerida plastikuid, klambreid. Õli vahetan. Filtreid ei ole.
Ei see küünal tavaliselt ei aita, karbussis on sellised imepeened avad, mis lähevad mingit bensiinist tulevat sadet täis (eriti hästi lähevad biosolgiga) ja ei käivitu. Puhud suruõhuga läbi ja läheb esimese tõmbega. Kahetaktilised mootorid on veel hullemad, seal aurab bensiin karbussist ära, jättes õli maha. 2T paadimootori üks oluline hooldusprotseduur kevadel on alati karbussi läbipuhumine (selleks on düüside taga vastavad korgid jäetud. Õnneks 2T mootoreid kodutehnikal tänapäeval pole.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 9:26
Postitas Väino
Akf Kapten Trumm kirjutas: 29 Sept, 2022 8:25
... kurdavad muuseas, et ei saanud välisuksest sisse ning pidid tund aega külmakäes õues ootama...
... kui majas on mingi suurem õnnetus, nt gaasiplahvatus ja põleng ning need pagevad elanikud jäävad välisukse taha lõksu...
Põgenevad tulle? :scratch: (mõni uks avaneb seestpoolt ilma võtmeta ja elektrita)

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 9:29
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: 29 Sept, 2022 8:25
OLAVI kirjutas: 28 Sept, 2022 21:47 Treeninguid on juba alustanud Õismäe, Mustamäe, Kadaka tee piirkonnad ja kommentaatorid kurdavad muuseas, et ei saanud välisuksest sisse ning pidid tund aega külmakäes õues ootama.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12007 ... -uuritakse
Siin peaks Päästeamet algatama väärteomenetluse, elektriliselt avatavad välisuksed peavad olema tehtud sedasi, et elektri kadumisel läheb uks lukust lahti. Selline paigaldus, kus uks jääb elektrita suletuks, on lausa eluohtlik.

Tänapäeval lahendatakse see nii, et ust hoiab lukus suur elektromagnet, voolu kadumisel see lihtsalt vabaneb. Kujutage ette, kui majas on mingi suurem õnnetus, nt gaasiplahvatus ja põleng ning need pagevad elanikud jäävad välisukse taha lõksu. Turvauste lukud on tõhusad, elanike tagumine ukse taga seda avanema ei pane.
NB! SEES ON UKSEL LINK VÕI LIBLIKAS. SEE ON NÕUE. SEEST VÄLJA PEAB SAAMA LIHTSALT. Lihtsalt sisse ei saa ilma võtmeta kui elektrit pole. Kui on kahe poolega uks, siis tõmbad keeled välja ja ongi edasi-tagasi mõlmale poole avatud.

Ei ol vaja algatada pinnapealse lugemise järel teemaarendust "kuidas tänapäeval on", kui ise ei tea kuidas asi tänapäeval just nendes süsteemides on.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 9:43
Postitas Benjy
Karbuss tuleb bensiinist puhtaks saada. Vananevas bensiinis tekivad düüside sisse sadestused, mida ära saab ainult lahustiga. Hondadel on karbussi küljes bensiini väljalaskmiseks ventiil. Teine variant on bensiiniventiil enne karbussi kinni panna ja lasta genekal karbussis olev bensiin ära kasutada. Veidikene bensiini jääb kahjuks karubssi põhja alles. Ning kõige tähtsam, etanooliga bensiin hoia genekast kaugel. Piisavalt niiskust saanuna kukub etanool koos veega bensiini alla ja järgneb rooste mis võib karbussi hävitada.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 10:06
Postitas Kapten Trumm
Peeter kirjutas: 29 Sept, 2022 9:29 NB! SEES ON UKSEL LINK VÕI LIBLIKAS. SEE ON NÕUE. SEEST VÄLJA PEAB SAAMA LIHTSALT. Lihtsalt sisse ei saa ilma võtmeta kui elektrit pole. Kui on kahe poolega uks, siis tõmbad keeled välja ja ongi edasi-tagasi mõlmale poole avatud.
Ei ol vaja algatada pinnapealse lugemise järel teemaarendust "kuidas tänapäeval on", kui ise ei tea kuidas asi tänapäeval just nendes süsteemides on.
Olen selle protsessi (renoveerimiseprojekti kooskõlastus Päästeametiga) suure korteriühistu juhatuses korra läbi käinud - vähemalt meie majal (14 korrust) pidid KÕIK välisuksed olema magnetsulguriga, mingeid liblikajutte ei tahetud kuuldagi. Küsimus pole ainult väljapääsus, vaid ka nt päästjate sissepääsus elektri puudumise korral. Igas ukses pole ka klaasi mida lõhkuda ja kui peab hakkama turvaust eest lõikama, kulub hulgaliselt aega - selline oli põhjendus.

Võibolla 5 kordse majaga saab lihtsamalt.
Toredaid nõuded (EUR) oli muidugi veel.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 10:36
Postitas Peeter
Täpselt samamoodi saan vastata, et olen lähedalt kokku puutunud Tartus mitme maja renoverimistegevusega ja ajas kulgedes on neid nõuete ja seisukohtade muutusi ikka olnud. On asjalikke ja onga ohkama panevaid. Aga kordagi pole jutuks olnud ja/või ümber vahetatud või nõutud ümbervahtust nende samade kõige triviaalsemate trepikoja fonolukkude asjus. Et need ei vastavat nõuetele. Mitte kordagi. Ei 5-stel, ega ka 9-kordsel. Need samad lukud ja ma ei tea kedagi kes oleks tõstatanud probleemi, et a´la ettekirjutus/nõue on PPA-lt.

P.S. See magneti keeleraam on suht õrna, selle purustamiseks palju jõudu pole vaja, see niigi nagu kuluosa, kui majas on ukseprõmmijaid.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 11:02
Postitas 2korda2
Loen siin neid generaatori käivitamise hädasid ja... Kui järgmine kord Prisma kampaania korras odavaid muruniidukeid müüb, siis võtke üks ligi. Ma palju aastaid tagasi ühe Stiga nimega võtsin, BS-i mootor peal. Kõigi aastate peale kokku vist korra olen küünla maha keeranud ja pisut liivas ringi keerutanud. Filtreid vahetanud pole, karbussi maha kakkunud pole, sügisel püüan jätta võimalikult vähe kütust sisse ja kevadel valan värske peale. Enne robotlamba muretsemist vahetasin ikka igal kevadel õli aga viimased kolm aastat pole ka seda enam teinud - masin sööb ise õli ja nii valan lihtsalt pisut juurde. Vaja on teist nüüd vähevõitu - aasta peale kokku ehk 4-6 tundi. Müriseb ja käivitumisel ajab sinist aga töötab.

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 29 Sept, 2022 11:48
Postitas retti
Kapten Trumm kirjutas: 29 Sept, 2022 8:28
Turist 47 kirjutas: 28 Sept, 2022 18:31 Mitme aasta lõikes kontrollitud... aasta seisab siis ei käivitu, tuleb küünal, mõõduka kirumise saatel, maha võtta.
Misjärel tuleb enne küünla tagasi panemist, Honda kaubamärgiga genekat leebelt kiruda, süüdistada..
Ja krt., küünla taaspaigaldamise järgselt käivitubki, pärast paari - kolme korda nöörist sikutamist. Kõlab tobedalt, aga on tõde.
Karbussiga ei ole hakanud jändama - liialt oleks vaja demonteerida plastikuid, klambreid. Õli vahetan. Filtreid ei ole.
Ei see küünal tavaliselt ei aita, karbussis on sellised imepeened avad, mis lähevad mingit bensiinist tulevat sadet täis (eriti hästi lähevad biosolgiga) ja ei käivitu. Puhud suruõhuga läbi ja läheb esimese tõmbega. Kahetaktilised mootorid on veel hullemad, seal aurab bensiin karbussist ära, jättes õli maha. 2T paadimootori üks oluline hooldusprotseduur kevadel on alati karbussi läbipuhumine (selleks on düüside taga vastavad korgid jäetud. Õnneks 2T mootoreid kodutehnikal tänapäeval pole.
Ka kõige odavamatel hiina karburaatoritel on bensiini sissevoolul enne ujukikambrit terasvõrgust sõel mis on oluliselt tihedam kui mistahes düüs karburaatoris.
Kui palju õli 2T segu vahekorras 1: 50 (Yamahal 1:100) võib jääda ujukiruumi - arvuta ise. Mina neid nulle lugeda ei viitsi.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 11:57
Postitas Benjy
Honda karbusse kloonitakse hoolega, seega see peaks hea näide olema. https://www.cmsnl.com/honda-gxh50qc-a14 ... /E-14.html
Ühtegi sõela seal ei ole. Bensiinifilter on ikka eraldi.

Re: Siis kui kaob vool!

Postitatud: 29 Sept, 2022 12:08
Postitas isakene
Hästivarustatud kauplused müüvad sellist ollust nagu alkülaatbensiin. See säilib pikalt ja seismisega toitesüsteemi ei riku. http://flexoil.ee/eribensiinid/

Muruniitjaga on lihtne, lased paagi tühjaks, kallad paagi sedasamustki täis ja lased veel mõne minuti tiksuda, et karpas bensiin täielikult vahetuks. Generaatoril on natuke kallis sellega paaki täita (hinnavahe tavabensiiniga oli vist neljakordne), kui on kahtlus et apastraat võib pikemaks seisma jääda, lased vana bensu välja ja kallad mingi koguse seda alkülaati sisse. Ning lased ka veidi aega tiksuda ning paned siis aparaadi hoiule. Kui genekat vaja, kallad värskema tanklakraami sisse ja annad tuld. Proovitud, toimib.