414. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 11:34
Postitas kmeesk
kaugeltuuriv kirjutas: ↑29 Juul, 2025 11:26
Oli vist Hodorkovski kanali saade,kus seda häkkerite rünnakut.Pihta sai siis Aeroflot ja päris põhjalikult.Häkkerid olevat Aerofloti süsteemis istunud väga pikalt,ikka mitu kuud,infomahud on väga suured.Asjale aitas kaasa see,et Aeroflot olla kasutanud väga vanu Windows-i programme.
Praktiliselt saadi kätte kogu infobaas,alates reisijate nimekirjadest,kuni Aerofloti juhtkonna ametisaladusteni.Häkkerid olevat lubanud osa andmebaasi üle anda nn.kompententsetele organitele ehk siis Lääne luureametitele,kuna häkkerite saagiks olevat saanud ka Vene riigisaladustega tegelevate ametkondade esindajate info.Juba Nõuka ajal oli Aeroflot KGB ja sõjaväeluure teenistuses,eks nad jätkasid vana traditsiooni aga kasutada ametkonna sees Windows 10 programmi ilma seda uuendamat,tagades sellega enda paljastamise,peaks ütlema,et see on tase.
Häkkeritel on nüüd tekkinud võimalus väga tõsiselt häirida Aerofloti tööd,alates lennukite hoolduse ja tankimise sassi ajamisest kuni reisijate manipuleerimisega välja.Umbes nagu reisija ostis pileti aga lennujaama jõudes on reisija pilet annuleeritud tänu häkkeritele.
See, et uuendus oli tegemata on igati normaalne. Selliste süsteemidega on see, et kui toimib on hästi ja kui sa seal mingeid restarte või versiooni uuendusi teed võid vabalt saada stressirohkkeid töötunde määramatus koguses ja seega on igati ohutum toimivat asja mitte torkida.
Mulle tundub pigem sai saatuslikuks mingi muu turvaauk.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 12:41
Postitas Turist 47
ruger kirjutas: ↑28 Juul, 2025 20:51
Pooleks aastaks tsiviillennundus lennuliiklus tuksis
According to Russian media, it will take at least 6 months for Aeroflot to fully restore operations to the level they were before the attack. The cyberattack has reportedly caused the airline over $50 million in damages.
...
https://t.me/interfaxonline/60453
Täna, 29. juuli hommikul, tühistas Aeroflot 22 lendu Moskva Šeremetjevost ja 31 lendu pealinna.
Loba oli, et Silent Crow koostöös Cyber Partisans BYga " mixis kokku vanad-uued broneeringud, lennugraafikud, isikute/ettevõtete andmebaasid", mis on pidevas muutumises. Vead-valeandmed "tulevad ja kaovad" .
Silent Crow väitis, et purustas Aerofloti sisemise IT-taristu täielikult.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 13:29
Postitas Runkel
PAZ busside tootmine läks pausile (küllap nendest bussidest on teemas "Kas NLis oli ka midagi head?" oode kirjutatud kui NLi tehnika disaini ja töökindluse suursaavutusest), nagu ka KAMAZ ja GAZ. Müük on langenud veokitel 40% ja bussidel 60%. VAZ on 4-päevasel töönädalal.
https://lenta.ru/news/2025/07/29/proizv ... m-i-gazom/
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 16:01
Postitas Qwerty226
kmeesk kirjutas: ↑29 Juul, 2025 11:34
See, et uuendus oli tegemata on igati normaalne. Selliste süsteemidega on see, et kui toimib on hästi ja kui sa seal mingeid restarte või versiooni uuendusi teed võid vabalt saada stressirohkkeid töötunde määramatus koguses ja seega on igati ohutum toimivat asja mitte torkida.
Mulle tundub pigem sai saatuslikuks mingi muu turvaauk.
Enamus uuendused ongi turvaaukude parandused.
https://www.youtube.com/watch?v=6uSVVCmOH5w
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 16:22
Postitas tuli
Otseselt seotud sanktsioonidega, isegi saalis on plaksutajaid okupantidele. Ja delegatsioon isegi väga muljetavaldavate nimedega. :
https://meduza.io/feature/2025/07/29/va ... anktsiyami
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 16:29
Postitas Miki
Mindi ikka Aerofloti arvutisüsteemi kallale laiemal rindel.
https://thecode.media/tehnicheskiy-razb ... aeroflota/
Väidetavalt oli ettevõttel kasutusel Windowsi vananenud versioonid XP ja Windows server 2003.
https://nemoskva.net/2025/07/28/vzlom-a ... kovodstva/
Seega, mis turvaaukudest siin veel rääkida....
Huilo läks ette valmistamatta mütsiga lööma, et kolme päevaga. Endal perse paljas...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 16:34
Postitas jaak2
Vaatamata sellele Aeroflot ikka veel lendab
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 16:47
Postitas Miki
jaak2 kirjutas: ↑29 Juul, 2025 16:34
Vaatamata sellele Aeroflot ikka veel lendab
Jah, hetkel lennus 75 lennukit...
https://www.flightradar24.com/CCA620/3b79f692
Ju siis mingid varu variandid olemas?
Orkide mil. süsteem kasutab Linuxi platvormi, mida on olnud näha propa jäädvustustest.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 21:44
Postitas Seto haidamakk
Hea intervjuu Orkistani majandust-orkide majandusega on varsti finito
https://www.youtube.com/watch?v=_M1cPpZ3X5E
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 22:30
Postitas Getorix
Lõpetaks need naiivsed finito jutud. Kuniks Venemaa taga istub Hiina ja teised "sõbrad, " ei lasta ka Putinil variseda. Hiinlaste huvi on, et see sõda kestaks veel kaua ja ameeriklaste tootmine oleks välja kurnatud.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 29 Juul, 2025 22:47
Postitas davidsoniharald
Ameeriklased pole nagu veel tootma hakanudki. Eurooplased ka mitte. Ma arvan, et Hiina panustab välja kurnatud venemaale, kellelt saab siis kommi raha eest kõike ressursse mida hing ihkab. Ameerika ja Euroopa peale nende hammas ei hakka.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 30 Juul, 2025 1:43
Postitas kaugeltuuriv
Kuna Aeroflot on mingis osas jõustruktuuride pikendus,siis ma ei imesta,kui neile anti kasutada sõjaväe vahendeid aga usun,et see on piiratud,kuna armeel on vaja ju sõdida samuti.Koos oma tütarettevõttega pidi päevaste lendude arv olema kuskil 240 lennu kanti,nii,et 75 lendu on a kuskil natuke alla ühe kolmandiku.Täiesti võimalik,et sellise koguse katab riigiabi ja ma olen kindel,et need reisid on suuremate keskuste vahel.Ülejäänud imegu näppu,kuni saavad asjad korda.Väidetavalt on siis päevane kahjum Aeroflotile kuskil 50 miljoni taala kanti paljalt lendude ärajäämise tõttu,kuipalju infoleke maksma läheb ei oska veel keegi kokku arvutada.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 30 Juul, 2025 7:11
Postitas Peeter
kaugeltuuriv kirjutas: ↑30 Juul, 2025 1:43
Koos oma tütarettevõttega pidi päevaste lendude arv olema kuskil 240 lennu kanti,nii,et 75 lendu on a kuskil natuke alla ühe kolmandiku.Täiesti võimalik,et sellise koguse katab riigiabi ja ma olen kindel,et need reisid on suuremate keskuste vahel.Ülejäänud imegu näppu,kuni saavad asjad korda.Väidetavalt on siis päevane kahjum Aeroflotile kuskil 50 miljoni taala kanti paljalt lendude ärajäämise tõttu,kuipalju infoleke maksma läheb ei oska veel keegi kokku arvutada.
Eks ta kindlasti mingit kahju AFL-ile tegi, ja ega see
"kinnikiilunud lennugraafiku lahtiharutamine" võtab kah aega, aga hetkel täna hommikul lugesin just FL24-s kokku ainult Euroopa osas Moskva ümbruses õhus olevad AFL-i reisilennukid. 24-25 juures läks sassi, segamini väljunud ja saabumas AFL-tähistusega lennukid. Siberi poole tõmbasin, siis sealt tuli robinal juurde. Ei viitsi mina neid kõiki õhus olijaid üle venemaa kokku lugeda. Sellise tiheduse pealt tõenäoliselt tõmmatakse see ca 75 lennureisikest juba ennelõunaste teise laine lendudega ära. Palju õhtuks tuleks, pole minu asi prognoosida, aga õhk on neil seal siiski lennukeid täis: AFL, Pobeda, Ural, Rossija, UTair, S7 jm. Pean siin silmas ainult tuntud suuremaid kompaniisid, kellel metalllinde karjakaupa õhus on. Lendavad. Sellega seoses ka võimalusi asju ümberbroneerida on siiski küllalt olemas.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 30 Juul, 2025 7:23
Postitas varikasutaja
AFL lennukeid ei pea kokku lugema, pane FL24 otsingusse ja näitab mitu hetkel laivis on, hetkel 86tk.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 30 Juul, 2025 18:39
Postitas Rebane11
Milovilt pikem lugu veremaa põllumajanduse allakäigust.
https://www.youtube.com/watch?v=6mP7_Hnaj50
Kvalifitseeritud masinamehi ei jätku, omakehtestatud seemnete sisseveokvootidega lõikasid näppu, enne sõda kehtestatud teravilja väljaveo piiramise tulemusena maailm hakkas rohkem kasvatama ja nüüd vene nisu pole konkurentsivõimeline, piimakarja kasvatamise pika tootmistsükkli tõttu tootmine järsus languses. Saadaoleva tehnika ja väetiste hinnad laes. Selle aasta teravilja saak veerand väiksem kui möödunud aastal. Ostab juba toiduaineid rohkem sisse kui ekspordib.