43. leht 61-st

Postitatud: 18 Jaan, 2011 23:19
Postitas PANZER
Suur tänu oleeg!

Kui kellegil on huvi selle propelleri vastu andke teada!

Vahur

Re: Propeller

Postitatud: 19 Jaan, 2011 9:23
Postitas Kilo Tango
toomas tyrk kirjutas:
PANZER kirjutas:On rohelist värvi. Muidu on puidust aga kaetud nö. EPO riidega. Servad mis tuult lõikavad on kaetud vaskplekiga.
Ka pilti nägemata võib 90% tõenäosusega öelda, et tegemist pole lennuki propelleriga.

EPO riidega kaetud => aerodünaamiline väärtus on madal.

Vaskplekiga kaetud => aerodünaamiline väärtus on veelgi madalam + selle riistapuu balanseerimine on praktiliselt võimatu.

Vähegi võimeka lennukimootori pööretel see riistapuu ilmselt laguneks lühikese aja jooksul.

Suure tõenäosusega mingi lumesaani jaoks tehtud. Kas pool-tööstuslikult või käsitsi.
Väited valed. Enamus puitpropellereid kaetakse tänapäeval klaasplasti kihiga. Samuti kantakse propi esiservale metalliriba, et kõrge heina ja muu maandumisel ette tuleva pudi poolt propelleri "ära söömist" vältida. Peale kõige muu ei taipa ma, kust tuleb arusaamine, et lumesaan vajab madalama aerodün. kasuteguriga propellerit kui lennuk.

Kõnealune Me-109 propp on muutuvsammuga ja sestap ei sobi.

Postitatud: 19 Jaan, 2011 9:42
Postitas Lemet
Ega ei pakkunudki seda leitud propelleriks, vaid ikka näiteks pleki kasutamise kohta puupropelleritel :wink:

Postitatud: 19 Jaan, 2011 12:11
Postitas uusmario
D-344 propeller Shvetsov M-11 mootorille, nt Po-2

Pilt

Pilt

Postitatud: 19 Jaan, 2011 15:42
Postitas PANZER
Kas selle propelleri mõõtmed samad?
Tundub olevat mul samasugune.
Naelepead tinaga kaetud.



Vahur

Postitatud: 19 Jaan, 2011 17:25
Postitas uusmario
Ma usun küll, et sul on sama tüüpi propeller 344-Д. Seda milliselt lennukilt see täpselt pärit on on muidugi raskem öelda, tõenäoliselt Po-2, kuigi Sh-2 kasutas vast ka samat propellerit.

Tegelikult puust muutumatu sammuga propellerite ajastul ei olnud propelleri majandus sugugi lihtne asi.Näiteks Suur-Britannia lennuväes oli 1920-1940.aastatel, vast paarikümne erineva lennukimudeli kohta üle 1200 erineva võimaliku propelleri tüübi. Ainuüksi Spitfire prototüübile oli 7 erinevat. Erinevused siis seisnesid pikkuses ja sammus.

Postitatud: 19 Jaan, 2011 23:25
Postitas PANZER
Aitäh kõigile kes oma kommentaare jagasid. Teist oli palju abi.
Propeller mis tundub, et kuulus ikkagi lennukile, on leidnud uue omaniku.


Tänades


Vahur

Postitatud: 21 Apr, 2011 19:37
Postitas BOMBARDIER
Tere jälle üle pika aja, sai nüüd esimene retk uuesti peale talve tehtud, kust need jupid pärinevad, leidsin väikese lambipirni(mis isegi veel töötab), tekib küsimus, et kas sõjaaegsetel lennukitel olid ka nö. navigatsiooni- ja ohutuled ?

http://i52.tinypic.com/z7nzk.jpg

Lugupidamisega! M.

Postitatud: 21 Apr, 2011 20:39
Postitas EOD
Kas see pirn just navigatsioonitulest pärineb, on kahtlane, kuid navigatsioonituled olid küll.
Sarnaselt veesõidukitele on õhusõidukitel vasakul punane tuli, mis on nähtav eest-vasakult. Paremal roheline tuli, mis nähtav eest-paremalt ja sabas valge tuli, mis nähtav vaid tagumisest sektorist.
See pirn paistab küll olevat mujalt pärit, navigatsioonitulede omad on üldiselt suuremad. :scratch:

Postitatud: 22 Apr, 2011 9:35
Postitas BOMBARDIER
Sai siis veel natuke otsitud ja ka leitud!

Kes midagi täpsustada oskab, andku tulla!

http://i52.tinypic.com/24bp5s3.jpg

http://i56.tinypic.com/28lzzw5.jpg - Torujupil oli mingi riidekiud ümber

:roll:

http://i56.tinypic.com/20fcay1.jpg

http://i52.tinypic.com/302oxoy.jpg - mingi tundmatu fragment(eest)

http://i52.tinypic.com/1zbrt79.jpg -ja tagant

http://i52.tinypic.com/2q8yot3.jpg - eelmisel jupil olev markeering

http://i52.tinypic.com/f2momh.jpg

http://i51.tinypic.com/21cv05h.jpg

http://i56.tinypic.com/2e2qtte.jpg

http://i56.tinypic.com/34oevxi.jpg - pudi padi

http://i54.tinypic.com/1zx5i75.jpg - selliseid vigureid tuli päris palju , oskab keegi ütelda, mis materjalist ja millega

http://i51.tinypic.com/2q3rixj.jpg - ja miski puidust iluliist võib-olla salongist.

Ps. vabandust, et mõne pildi peale on saabas jäänud!

Lugupidamisega!

Postitatud: 22 Apr, 2011 21:19
Postitas EOD
Enamik (või ka kõik) osadest on tõesti lennukilt pärit ja see lennuk on suure nurga all vastu maad kukkunud, kuna lagunenud on ta väikesteks osadeks. Küsitud liistud on torude kinnitamiseks. Materjal võib olla tekstoliit.

Postitatud: 08 Mai, 2011 17:04
Postitas BOMBARDIER
Tuli selline suuremat sorti rootor:

http://i51.tinypic.com/10r5krk.jpg

http://i51.tinypic.com/js0uwj.jpg - Mis otstarbel see nö. "turbiin" otsas on? :roll:

http://i51.tinypic.com/5xkj21.jpg - Otsast vaadates paistis valgus läbi.

Tänades!

Postitatud: 08 Mai, 2011 18:33
Postitas Hydrazine
BOMBARDIER kirjutas: http://i51.tinypic.com/js0uwj.jpg - Mis otstarbel see nö. "turbiin" otsas on?
Tõenäoliselt on tegu tavalise jahutusventilaatoriga. Ja rootor ise on pärit ilmselt mingitsorti generaatorist.

Postitatud: 08 Mai, 2011 19:10
Postitas Kurjam
Ongi alalisvoolugeneraatori ankur koos jahutusventilaatori tiivikuga

Postitatud: 11 Mai, 2011 19:53
Postitas vax
Rootor tundub mulle pigem olevat mehaanilise pingemuundurina - kuna sel on kaks erinevat magnetahelat ühisel võllil. Üks pool tekitab pöörlemise, teine toimib generaatorina. Tulemuseks vajalik pinge...
Sarnaseid agregaate kasutatakse ka ER2 elektrirongidel.