43. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 0:07
Postitas Troll
Renegate87 kirjutas:Mootori võiks näiteks asendada pedaalidega nagu nõukaaja laste autodel oli. Seda eeldusel, et kõik sõitjad osalevad nö ühistegevuses sõidu ajal.

Siis oleks lihtsam juba Flintstonede variant
https://www.youtube.com/watch?v=T828p_fCCgo

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 0:21
Postitas kaugeltuuriv
sass2401 kirjutas:
Sellise hea action-must komõõdia draama saaks.
Pealkiri võiks olla: Deutsland deutsland über alles,pool on p.....s pool on alles.

Kui ise kokku kirjutasid :write: , siis kestvad kiiduavaldused! :lol: Vb olla loll küsimus, aga.... kas suudad sinna rohepöörde ka sisse tuua?

Metsataat:
Mul on kuri kahtlus, et kõik sellised "rohelised" on mingitpidi V "palgal".


Siis peaks tegema vol.2 nagu Bill Kill 1 ja 2 oli aga vaimu pole peal :D

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 5:39
Postitas Sekeldaja
Renegate87 kirjutas:Lihtne tõde on, et kõik mis Venemaal on automaatikal põhinev, ehk inimtööjõule lisandväärtust juurde andev, on täiesti vastunäidustatud ehk koguaeg on mingi jama.
Palun vabandage kui ma eksin aga pritsejupid ju koguaeg ei tööta vaid pigem sisse-välja stiilis?
Kui nii siis lahendus on lihtne, tuleb lihtsalt võtta juhi kõrval asuv tühi tool kasutusse ning sinna juurde monteerida mingi lüliti, nagu toavalguse sisse-välja oma on ning kõrval istuja tööle panna masina käigushoidmiseks.

Kõrvalistuja motiveerimine ei tohiks olla väga keeruline. Natuke nagu põhikooli vanemate klasside peol 90ndatel kus paar aastat noorem vabatahtlik, kes lausa lunis luba osaleda, pandi seda toavalguse lülitit klõpsima muusika rütmis kui odavad hiinakast diskotuled ülesse ütlesid. Alguses küll meelitustega ning hiljem ähvardustega kuid ikkagi töötas mõnda aega.
Autol saab tegelt palju asju niimoodi välja vahetada, suunatuled või vms ehk potentsiaali arendustegevuseks on. Mootori võiks näiteks asendada pedaalidega nagu nõukaaja laste autodel oli. Seda eeldusel, et kõik sõitjad osalevad nö ühistegevuses sõidu ajal. Kui Venemaal saadakse jalgratta tegemisega 100% hakkama siis pole palju põhjuseid miks sellise auto arendamine neile üle jõu peaks käima.
Lööklaused nagu "Za rodinu, za pobedu" paistab ikka veel Venemaal enamike elanike puhul rohkem või vähem töötama ehk kordades odavam lahendus mingitest poliitilistest järeleandmistest riigi juhtkonnale.
Bosch ja muud kapitalistid võivad oma "saavutused" panna kuhu soovivad kui venelased oma "mitte analooge" omavaid leiutisi "arendavad".

Disclaimer: Kui keegi VF ettevõtetest soovib minu siin tutvustatud arengu ideesid (ehk intellectual properties) kasutada siis võtta ühendust hinna suhtes sest tasuta ei ole midagi. Tasu võtan vastu ainult Eurodes!
Mingi muu valuutaga nagu Monopoli lauamängu rahaga pole mul mitte midagi peale hakata.

Kui muu jutt "russkii miri" igati sobib ja seda iseloomustab, siis intellectual propertiesi osa on kahjuks way off the line - ei ole seal kunagi kombeks olnud autoriõigusi tunnustada, veel vähem nende eest maksta, kindlasti mitte kurjade imperialistide esindajatele, NATO käsilastele, fašistidele, bandeeralastele, USA ja gosdepi käpiknukkudele, kes me kõik teisel pool vandistani piire kahtlemata oleme.
Sõna enam kinni ei püüa ja arvatavasti kusagil Muhhosranskis on mõni kohalik Polzunov juba esimese teeklaasi pohmakaohtu sisse visanud ning loivab kuuri poole, et tšuhnaade foorumist leitud analooge mitteomavad tehnilised lahendused ohtrate mattide toel käegakatsutavaks muuta.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 6:07
Postitas mumuu
Some kirjutas:Hmm, miks peaks Venemaal veel eksisteerima mõni sõiduautodele karburaatoreid tootev tehas? Et garanteerida 40a vanade autode varuosade saadavust vms?


Oma ihusilmaga näinud, milline on Valgevene autopark, paneb päris silmi pööritama. Kodumaal Ladat näed, vaatad, äge kergelt. Aga nii mõneski riigis on see vanaraud endiselt igapäevane liiklusvahend. Sama kehtib näiteks Kuuba kohta. Ju neid näiteid on veelgi, neid olen lihtsalt ise näinud. Pärast USA sanktsioone ja embargosid jäi Kuubal Cadillacide putitamine kohalike külaseppade hoolde, aga nõudlust on tänaseni. Havannas liigub vägevalt tuunitud 05-sit näiteks, vaata ja imesta.

Bottom line, seda vana kola liigub igapäevaselt erinevates "sõbralikes riikides" tänaseni hulgi. Eriti seal, kus kliima on soodsam ja teid ei soolata, kestab see Nõuka raud päris kaua ja ei ole mingi haruldus. Ja kuluosasid on ikka vaja. Miks neid siis mitte toota, kui liin olemas ja nõudlus ka.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 6:44
Postitas mart2
mumuu kirjutas:... , kestab see Nõuka raud päris kaua ja ei ole mingi haruldus. Ja kuluosasid on ikka vaja. Miks neid siis mitte toota, kui liin olemas ja nõudlus ka.
Venemaal saab veel kasutada, kuid sanktsioonid raskendavad tootmist ja nende autode väljavedu Venemaalt.
Teised tootjad - Hiina ja India - võtavad sama hinnaga turud üle ... 8)

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 7:43
Postitas Walter2
Ei jää need Venemaa autod misiganes kujul need valmis tehakse osade puuduse taha seisma. Suur ''sõber'' Hiina omab rikkalikke kogemusi lääne mahapekstud analoogide tootmisel ning on kindlasti nõus aitama..

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 8:22
Postitas Aspelund
Hiina võib ju suur sõber olla, aga samas nad siiski kardavad ka ise tähelepanu alla sattuda. Tõenäoliselt on koostööd oodata nn kolmanda järgu ettevõtetelt, kes tegutsevad siseturul ja seega sanktsioonide mõju ei karda.

See aga tähendab, et võimaliku Venemaale jõudva toodangu kvaliteet on lihtsamalt öeldes "s..t".

Mis keskkonnanormidesse puutub, siis nendest loobumist teatati Venemaal juba esimese kuu jooksul.

Aga tõenäoliselt püütakse teha kõik, et olemasolev autopark võimalikult kaua vastu peaks. Ehk siis pigistatakse silm kinni, kui tehniline seisund olematu on. Peaasi, et liiguks.

A.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 8:39
Postitas Kapten Trumm
Venelased vaevalt 60ndate Ladade tootmist taaskäivitama hakkavad. Vastavad tehasedki on ammu minevik ja see nõuab meeletuid kulutusi.

Pigem üritavad nad hakkama saada sellega, mis käeulatuses ja käes on - olemasolevate tootmisliinide ja mudelitega. Hetkel näib, et vene tööstus lihtsalt passib - loodetakse, et sõda lõpeb, sanktsioonid kaovad ja elu jätkub vanaviisi - sh taastuvad ka kriitiliste juppide tarned. Kui on lootust mõne kuuga status quo tagasi saada, pole ju mõtet tootmist kopikate ja samarate peale tagasi viia (mis võtaks aastaid), vaid saata töötajad (palgata?) sundpuhkusele ja oodata, mis saab.

Vene sisepropaganda ju lubab peatset võitu. Kui nüüd paistab, et "lahendus" venib veel aasta, siis pakun, et võetakse ette nii alternatiivsed tarnijad (Hiina-India) kui ka vana järgiproovitud tee - lääne komponentide piraat-tootmine, niipalju kui see muidugi võimalik on. Autod hakkavad Euro 4 asemel vastama Euro 2-le, aga see pole suurem probleem, sest eksportida ei saa. Pigem muutub neile probleemiks, et känguva majanduse ja elanike sissetulekuga kaob enamik uue auto ostjatest (need pööravad oma pilgu kasutatud lääne autodele).

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 8:50
Postitas rainer.k
Olemata eriline majandusanalüütik, siis Hiina ja teised arengumaad suudavad kahtlemata toota kõike millest venemaal puudus on ja mis ei ole kõrg ega nanotehnoloogiline.
Ladale mingid varuosad ja elektroonika toota pole mingi küsimus, kuna Hiina valmistab ka autosid ja komponente.
Küsimus on esiteks kaua see tootmise käivitamine aega võtab kui miskit asja on üleöö sadades tuhandetes vaja ning teiseks, et kas selles ürituses on näha ka kasumit.
Selleks ajaks kui see tehas püsti pannakse ja tootma hakatakse ei pruugi vene inimesel enam seda ostujõudu ollagi et endale autot osta ja Lada tehaski võib olla ajalugu.
Rumal oleks eeldada, et Hiinlastel seisavad kuskil tehased valmisolekus asuda päevapealt tootma kõike venemaal tarvilikku.
Neidsamu laagreidki millest venes puudus tehakse kindlasti Hiinas-Indias aga kui neid üleöö on tarvis miljoneid on kõigepealt vaja tootmist laiendada ja uusi tehaseid, niiet paar aastat kestab puudus asjadest kindlasti.

Suurem probleem oleks, kui Hiinlased oleks nõus majandussõjas venemaa poolel võitlema ja siis oleks meil vesi ahjus, kuna euroopa konkurentsivõime toimib paljuski odavate toorainete najal mille kraanid meile kinni keeratakse.
Seega läheks meie tooted nii kalliks mis metalle ja muid tooraineid sisaldavad et poleks enam konkurentsivõimelised.
Kuna raha on aga meil pikalt ette trükitud saabub see hetk, kui selle väärtus kukub kiirelt ja olukord stabiliseerub kui me alaneme oma elatustasemelt venemaaga liidus olevate riikide lähedaseks.

Hetkel aga ei tundu kuskilt paistma suurt liitu Hiina-venemaa vahel sest Hiinal on kordi kasulikum ülejäänud maailmaga suhteid hoida ja venega aetakse äri rohkem nagu kolonistid aborigeenidega, püüdes hoida venemaad loomast võimalusi oma ressursse ise kasutada.
Näiteks Vasja, kes naftat pumpab saab selle eest omale Huawei telefoni ja on õnnelik, et saab Hiina-vene ühisfirmas töötada ning neil on suur ja võitmatu riik.
Kui ta aga omale autot tahab osta peab ta veel poole kohaga töötama näiteks autotehases, mille on Hiinlased ehitanud et mitte toorainet ja saastet oma riiki vedada vaid viia välja puhas toode.
Aga mitte auto vaid näiteks mootoriosad ja kere, mis pannakse Hiinas kokku ja lisatakse sinna juurde venemaalt pesumasinate vastu vahetatud plekist tehtud uksed ja luugid.
Rumal oleks ju ebastabiilsesse riiki viia komplektse toote valmistamise võimekus sest ühel hetkel võib seltsimees Puhh tulla mõttele, et kui me selle vabriku ära võtame saame ise autosid teha.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 9:13
Postitas muruniiduk
Muutub see, et hiina ja kohalik toodang hakkab edaspidi maksma sama palju või rohkem kui mõni päris auto enne 2022. Kindlasti Kuubastub ka linnapilt, kus üritatakse maksimumi välja võtta olemasolevatest masinatest. Rikkad leiavad ka edaspidi viise kuidas soetada lääne päritolu masinaid, lihtsalt nende soetuskulu läheb nii kõrgeks, et päris iga aasta autot enam ei vaheta.

Ei tasu arvata, et hiina tootjad seda võimalust ära ei kasutaks, suudavad põhja-koreaga majandada, suudavad ka vf-ga.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 9:29
Postitas hjl85
https://twitter.com/nexta_tv/status/152 ... Jsc0iy2RmA
Shell sulgeb kõik bensujaamad orkide juures ja kolib sealt minema

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 9:33
Postitas Gideonic
Orban jälle torpedeerib:

1. Ei toeta religioossete tegelaste sanktsioneerimist (ehk siis FSB ohvitseri Kriilli)
https://twitter.com/nexta_tv/status/1522456406540046336

2. Väidab et vene naftasanktsioonid oleks kui "tuumapomm" Ungari majandusele (ja ainult nende omale?)
https://twitter.com/nexta_tv/status/1522470385479995392

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 10:25
Postitas kaugeltuuriv
Gideonic kirjutas:Orban jälle torpedeerib:

1. Ei toeta religioossete tegelaste sanktsioneerimist (ehk siis FSB ohvitseri Kriilli)
https://twitter.com/nexta_tv/status/1522456406540046336

2. Väidab et vene naftasanktsioonid oleks kui "tuumapomm" Ungari majandusele (ja ainult nende omale?)
https://twitter.com/nexta_tv/status/1522470385479995392


Orban viib asja sinnani,et ungarlasi hakatakse samastama venelastega ning mingil momendil,a.visatakse EL-ist ja NATO-st välja,b.organiseeritakse mehele riigipõõre.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 10:26
Postitas Jaanus2
Vaatasin selle Družba naftajuhtme kulgemist. Üks haru peaks välja minema Trieste sadamasse. Ukrainlased võiks punni ette lüüa ja aidata ungarlastel kiiremini otsustada. Toovad laevadega siis ja panevad ülejäänud toru teistpidi tööle.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 06 Mai, 2022 10:58
Postitas Walter2
Vaatasin selle Družba naftajuhtme kulgemist. Üks haru peaks välja minema Trieste sadamasse. Ukrainlased võiks punni ette lüüa ja aidata ungarlastel kiiremini otsustada. Toovad laevadega siis ja panevad ülejäänud toru teistpidi tööle.

Vatid maksavad siiamaani ukrainlastele gaasi ja nafta transiidi eest - seda raha on viimastele väga vaja.