Miks politseinik minu kinni pidas, mitte pätte ja vargaid? Sest vargal ja mittevargal on rask evahet teha, eriti veel kui kuritegu sooritamata. Isegi kui kahtlasi laevu saaks profileerida (viimane kaablilõhkuja ei olnud sugugi tüüpiline varilaevastiku laev), ei saaks vähemalt lootsiteenuse osas nende ja teiste vahel seaduslikult vahet teha. Loots võetakse pardale keerulistes navigatsioonioludes kas vabatahtlikult või kohustuslikult. Teisel juhul saab seda vältida, kui kapten suudab tõestada, et ta lootsi ei vaja (st tal on vastav sertifikaat). Laeva vanus, tehniline seisukord või sadam, kuhu ta suundub, ei puutu asjasse. Lõpuks on see kõik teoreetiline arutelu, sest 1857. aasta Kopenhaageni konventsioon tagab vaba läbisõidu Taani väinadest.
Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kaablite lõhkumine suure tsiviilaluse ankrut mööda põhja lohistades on kõige lihtsam ja robustsem võimalus, selle teostamiseks on vajalik panna lihtsalt mõne tsiviillaeva meeskond seda tegema. Laeval ei pruugi olla ühtegi GRU luurajat, keda pärast telekas näidata kui oma suurt töövõitu. On vaid hulk hirmunud asiaatidest meremehi, kes meedias jätavad mulje kui kaabliriigi suurest ülekohtust vaeste tsiviillaevade vastu.
Selle tõkestamine/heidutamine on samuti suhteliselt lihtne, tuleb teha paar näidispoomist, konfiskeerida paar laeva ja enamikel üritajatel võib kohe tahtmist vähemaks. Eriti kui mõne meeskond mõneks aastaks trellide taha satub.
Selle võimaluse liiga keeruliseks muutumisel hakkab vastane oma meetodeid muutma, eesmärgiga jätkata tegevust ja kohandada ennast sinu tegevusega.
Prognoosin, et tegevus kolib rohkem vee alla ja rohkem madalatesse kaldavetesse. Minuvanune on ilmselt küllalt näinud NSVL sõjafilme, kus akvalangistid väljuvad Foxtrot klassi allveelaeva torpeedoaparaadi kaudu, teevad oma veealuseid tegusid ja naasevad sama teed pidi. Või teeb neid tegusid mõni kaugjuhitav allveerobot mõne seal Kunda "ankrupaigal" seisva tsiviillaeva pardalt.
AGA ilmselt pole meil lähiajal pääsu ka samamoodi vastamast. Näiteks Kaliningradi kaablitele. Seda keelt mõistetakse Moskvas ja Pekingis kõige enam.
Nagu kirjutasin, kaablilõhkumise tegevus on täna alles kõige algelisemas faasis. Keeruliseks läheb siis, kui see vee alla kolib. Vahelduseks saab muidugi teatud künadele Taani väinad sulgeda, las siis Venemaa veab oma naftat siseveeteid mööda kui soovib. Vajalikke ettekäändeid leiab Venemaa enda arsenalist ju piisavalt.
Selle tõkestamine/heidutamine on samuti suhteliselt lihtne, tuleb teha paar näidispoomist, konfiskeerida paar laeva ja enamikel üritajatel võib kohe tahtmist vähemaks. Eriti kui mõne meeskond mõneks aastaks trellide taha satub.
Selle võimaluse liiga keeruliseks muutumisel hakkab vastane oma meetodeid muutma, eesmärgiga jätkata tegevust ja kohandada ennast sinu tegevusega.
Prognoosin, et tegevus kolib rohkem vee alla ja rohkem madalatesse kaldavetesse. Minuvanune on ilmselt küllalt näinud NSVL sõjafilme, kus akvalangistid väljuvad Foxtrot klassi allveelaeva torpeedoaparaadi kaudu, teevad oma veealuseid tegusid ja naasevad sama teed pidi. Või teeb neid tegusid mõni kaugjuhitav allveerobot mõne seal Kunda "ankrupaigal" seisva tsiviillaeva pardalt.
AGA ilmselt pole meil lähiajal pääsu ka samamoodi vastamast. Näiteks Kaliningradi kaablitele. Seda keelt mõistetakse Moskvas ja Pekingis kõige enam.
Nagu kirjutasin, kaablilõhkumise tegevus on täna alles kõige algelisemas faasis. Keeruliseks läheb siis, kui see vee alla kolib. Vahelduseks saab muidugi teatud künadele Taani väinad sulgeda, las siis Venemaa veab oma naftat siseveeteid mööda kui soovib. Vajalikke ettekäändeid leiab Venemaa enda arsenalist ju piisavalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Nendel " kahtlastel " laevadele kehtestada uus standard. Ümar ankur, kusagilt on meelde jäänd et see ankru kett on tähtsam. Ise täielik võhik ehk merekarud teavad paremini.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Op. kulu moment on ka oluline, ma arvan. Venelastel on tehnikat ja vahendeid küll, millega saboteerida veealust taristut, kuid siis lähevad kulud üles ja ka tahtluse aspekt on selge(m). Varilaevastiku aluste kasutamine näitab senise põhjal seda, et lisaks venelaste "eluteele" (naftasaaduste äri), saab alus ka lisateenimisvõimaluse, milleks on vaja vaid teatud kohtades ankrut lohistada. Selleks, fantaseerin, ei pea kogu varilaeva meeskond teadlik olema, jah, meeskond tervikuna võib laeva vibra järgi küll järeldada, et, huvitav, ankur läks vette, ju siis nii peab olema, aga tegelen oma ülesannetega edasi. Meie jällegi peame seireks ja valveks kulusid oluliselt tõstma kas üksikriigina või paremal juhul kulusid katma alliansiga neid jagades. Tulu/kulu venelastele suurepärane - tasub tegemist. Nüüd, kui sommid ja svenssonid on paar alust arestinud, hakkavad esialgu küll virtuaalselt kahjustajale kulud kasvama, ja kui õnnestub reaalselt nood ka sisse nõuda, väheneb huvi sigadusi teha.Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Jaan, 2025 10:30 Prognoosin, et tegevus kolib rohkem vee alla ja rohkem madalatesse kaldavetesse. Minuvanune on ilmselt küllalt näinud NSVL sõjafilme, kus akvalangistid väljuvad Foxtrot klassi allveelaeva torpeedoaparaadi kaudu, teevad oma veealuseid tegusid ja naasevad sama teed pidi. Või teeb neid tegusid mõni kaugjuhitav allveerobot mõne seal Kunda "ankrupaigal" seisva tsiviillaeva pardalt.
Tsiviillaevade intsidendid annavad rõõsa näoga mereõiguse asjatundjatele laia valiku aspekte õigustamaks ankruloopimist ja kahtlast laeva liikumist. Kui taristu lõhkumine läheb juba proffide kätte, siis läheb tegevus ka nn hallist alast välja konkreetsemaks, kuigi teo tõestamine on endiselt keeruline.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Et ei jääks mulje, et ma kirjutan ainult sellest, mida ei saa teha, mõned mõtted, mida saaks teha, kui oleks tahtmist ja vahendeid. Kõiki neid tegevusi saab rakendada valikuliselt, need on ebaviisakad, aga nende ebaseaduslikkust on raske tõestada. Saab laeva raadio teel välja kutsuda ja küsida, kuhu ta teel on, mida veab jne. Saab lähedalt mööda sõita ja pilti teha või filmida. Saab lennuki või kopteriga madalalt üle lennata. Saab relvi demonstratiivselt laeva suunas pöörata. Saab paluda luba pardale tulla ja oma vetes ka luba saamata pardale minna, et dokumente kontrollida, salakaupa otsida või üle vaadata, kas ankur on ikka korralikult kinnitatud. Saab ahistada (inglise keeles on see harassment): kiire laevaga saab manööverdada nii, et teine peab (korduvalt) ära pöörama, sest muidu jääks ta kokkupõrkes süüdi. Ükski neist ei pane meresõitu kinni, aga ärritab meremehi ja laevaomanikke, kes võivad tulevikus mõne teise tööotsa või sadama valida.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kuidas see meetmete kogum kedagi ümber mõtlema panema peaks?Saab lähedalt mööda sõita ja pilti teha või filmida. Saab lennuki või kopteriga madalalt üle lennata. Saab relvi demonstratiivselt laeva suunas pöörata.
samahästi saab ropult vanduda, väiksemas ringis. Saab kaldalt rusikat näidata. Saab mõttekoja moodustada. Saab valitsuse pressikonverenti kokku kutsuda. jne jne. Meetmeid on lademes.
Leian, et alustada tuleb meetmetest, mis laiendavad võimalike meetmeid nn. oma merepiir Soomega kokku lükata. Saan aru(meediast), et see on täiesti legaalne. Nagu ikka sülitab vant näkku, kui üritad talle pugeda ja ei realiseeri oma õigust. Saaksin aru, kui vandid annaksid, meile selle 6 miili laiuse neutraalvee eest õiguse navigeerida Suursaare, Tütarsaarte vahelt. Kas meil on see õigus? Miks siis meie vastu peaksime tulema.
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3897
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
https://bsky.app/profile/auonsson.bsky. ... ygwaikdk2j
eksperdid ei usu, et kaablikaksamised on olnud õnnetused
eksperdid ei usu, et kaablikaksamised on olnud õnnetused
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ma paneksin need "uudised" ühte patta - et kuidagigi õigustada oma fantaasiaid taas-avada "odava vene gaasi ventiilid", tuleb selgeks teha et ega hea venemaa tegelikult meiega täna (hübriid)sõjas ei ole. Seetõttu aktiviseerusid järsku anonüümsete "saksa luureametnike" suukesed.Chupacabra kirjutas: ↑30 Jaan, 2025 23:52 https://bsky.app/profile/auonsson.bsky. ... ygwaikdk2j
eksperdid ei usu, et kaablikaksamised on olnud õnnetused
https://www.err.ee/1609590632/ft-voimal ... tamise-ule
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Norra Tromsø linna politsei teatas reedel, et kinni on peetud laev, mida kahtlustatakse seotuses Läänemere-aluse kaabli kahjustamisega.
https://www.thebarentsobserver.com/news ... ard/423992
https://www.delfi.ee/artikkel/120353803 ... ustamisegaLaev arestiti Läti valitsuse taotluse alusel ning seda kahtlustatakse seotuses Läti-Rootsi fiiberoptilise sidekaabli kahjustamisega. Silver Dania nimeline laev kuulub Norra firmale ja sõidab Norra lipu all, ent kogu meeskond koosneb Venemaa kodanikest.
https://www.thebarentsobserver.com/news ... ard/423992
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Pikem Helsingin Sanomate lugu. Kaunis mitme vaatusega hakkab olema..Some kirjutas: ↑31 Jaan, 2025 13:47 Norra Tromsø linna politsei teatas reedel, et kinni on peetud laev, mida kahtlustatakse seotuses Läänemere-aluse kaabli kahjustamisega.
https://www.delfi.ee/artikkel/120353803 ... ustamisegaLaev arestiti Läti valitsuse taotluse alusel ning seda kahtlustatakse seotuses Läti-Rootsi fiiberoptilise sidekaabli kahjustamisega. Silver Dania nimeline laev kuulub Norra firmale ja sõidab Norra lipu all, ent kogu meeskond koosneb Venemaa kodanikest.
https://www.thebarentsobserver.com/news ... ard/423992
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011002568.html
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Norra laev minema lastud.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nor ... en/9093324
Ja kui meremeestelt tohiks hinnangut paluda - mismoodi näeb sellisel laeval vööritekilt ankrut niimoodi et ise merre ei kukuks? Ei tahaks veel endast uputama minna
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nor ... en/9093324
Ja kui meremeestelt tohiks hinnangut paluda - mismoodi näeb sellisel laeval vööritekilt ankrut niimoodi et ise merre ei kukuks? Ei tahaks veel endast uputama minna
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Silver Daniaga polnud asi ankruga mängimises, vaid pardal viibinud isikus, kes poleks pidanud seal olema, nagu kommenteeris eilses AK-s Norra politseipealik.vanahalb kirjutas: ↑01 Veebr, 2025 1:16 Norra laev minema lastud.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nor ... en/9093324
Ja kui meremeestelt tohiks hinnangut paluda - mismoodi näeb sellisel laeval vööritekilt ankrut niimoodi et ise merre ei kukuks? Ei tahaks veel endast uputama minna
Otsi kokku pannes näiteks keegi t!blastani kolmetähelistest organitest (terve meeskond selle kodanikud!), kes võis kaablit ületades midagi organiseerida / Vezhenile korraldusi jagada.
Pilt IS uudisest:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ühed suuremad "spetsid " arvavad et õnnetus.
https://www.err.ee/1609588994/bulgaaria ... li-onnetus
https://www.err.ee/1609588994/bulgaaria ... li-onnetus
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Padupime või muidu puudega peab olema, et klüüsiavast merreminevat ketti mitte näha. Kui ühe silmagagi üle ankrudeki serva piiluda. Isegi küünitada pole suurt vaja. Ja tegelikult on ankrut samuti näha, vähemalt selle alumist osa.Ja kui meremeestelt tohiks hinnangut paluda - mismoodi näeb sellisel laeval vööritekilt ankrut niimoodi et ise merre ei kukuks? Ei tahaks veel endast uputama minna
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Lemet kirjutas: ↑01 Veebr, 2025 9:14Juba parem. Kui esimese lause alguse kuidagi veel minema saaks. Ja võib olla sõnastust informatiivsemaks. Muidu on trummi stiilis plähmimine mis ei selgita asja vaid reostab ainult eetrit.
Padupime või muidu puudega peab olema, et klüüsiavast merreminevat ketti mitte näha. Kui ühe silmagagi üle ankrudeki serva piiluda. Isegi küünitada pole suurt vaja. Ja tegelikult on ankrut samuti näha, vähemalt selle alumist osa.
Viimati sattusin selle teemaga seoses ühele sarnasele väiksemat sorti laevale millel ankrud olid nagu Silver Danialgi kere sees. Baltic Sailor. Tekilt polnud midagi näha. Ankruvärgindus oli vööris eraldi kunkus. Ainuüksi sinna jõudmine oli paras ekslemine ja ronimine.
See on lihtsalt täpsustus. Kes tahab see usub, kes ei taha see läheb ise laeva peale. Mul pole vaja kellelegi midagi tõestada sest pole minu laevad ega kaablid.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline