421. leht 477-st

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 10:05
Postitas _dumbuser_
Kriku kirjutas: Kui palju venelastel lennuvõimelisi lennukeid üldse on?



See on ilmelt miljoni dollari küsimus. Kuna nende varastamine ja igasugu aruannetes valetamine on norm siis ei tea seda numbrit mitte keegi.

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 10:09
Postitas Kilo Tango
Kriku kirjutas:
oleeg kirjutas:UKR poole andmetel on nad alla tulistanud
- 52 lahingulennukit
Kui palju venelastel lennuvõimelisi lennukeid üldse on?


Küsi Gerassimovi käest :-D
Siin on arutatud, et vbl. nad ei tea seda isegi. Igatahes on viimase 11 aastaga ostetud:
1. 62 MiG-29-t (kahes versioonis)
2. 22 Su-27-t
3. 140 Su-30-t (kahes versioonis)
4. 135 Su-34
5. 103 Su-35

Kokku 462 hävitus- ja hävitus-pommituslennukit. Allikas: https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_A ... rocurement

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 10:18
Postitas Kapten Trumm
Vanasti oli nii, et tekitades vastasele õhus kahju vähemalt 10% ühe lahinguoperatsiooni kohta, võis loota, et vastane võtab hoogu maja, muidu lõpevad peagi lennukid.

Peale uute ostetud lennukite on neil ka putitatud NSVL aegseid. Kogu VF lahinguvõimeliste lennukite koguarvuks võiks pidada ehk 1000 lennukit. Kõik pole Ukrainas ja kõik ei saagi seal olla, vaja on ka PVO ülesandeid täita.

Ise pakuks, et UKR peab saavutama VF lennukite allatulistamise tempo 10 lennukit päevas, et loota õhust rahule jätmist. Aga pange tähele Stingerite operatiivset efekti - nad ei julge enam niiväga päeval lennata, liiga ohtlik, kui kõikjalt võib rakett tulla.

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 10:35
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:...

Peale uute ostetud lennukite on neil ka putitatud NSVL aegseid. ...


Loomulikult. Lihtsalt viimasel 10 aastal toodetud lennukid peaksid kindlasti olema lennukõlbulikud. Vanemate kohta ei oska seda lennukõlbulike suhet öelda. Aga ka uute lennukitega peaks olema võimalik seda kampaaniat mõnda aega jätkata.

Mulle tundub pigem, et praeguse vähese lennuaktiivsuse põhjused on palju mitmekesisemad:
1. Vene lennukite traditsiooniliselt madal sortie rate
2. Piloote pole võtta, keda tulle saata (alles võeti välja lennuväebaasi juhataja asetäitja, mis on VÄGA imelik)
3. Võimalik, et ka hooldusmeeskonnad lohistavad jalgu
4. Üldine logistiline planeerimatus võib mõjutada ka lennuväge

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 10:48
Postitas Xender
Nõuka aegne kraam on juba nii vana, et plaaneri eluiga on neil läbi (rääkimata sellest, et vahepeal neid normaalselt ei hooldatud). Seega ma pigem arvestaks kraamiga mis on tulnud peale Liitu.

Seega umbes 500 hävitajat/ründelennukit

Kui võtta eelduseks, et kusagil 20% on sellest ehk töökorras siis räägime umbes 400 lennukist.

Samas ega Venemaa saa kõike ka Ukraina vastu saata + ka pilootide puudus.

Ühesõnaga reaalselt ehk olekski kasutatav ehk 100 lennuki kanti - mis korras ja millel olemas piloodid.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:05
Postitas Roamless
Ühesõnaga reaalselt ehk olekski kasutatav ehk 100 lennuki kanti - mis korras ja millel olemas piloodid.
Kas ühest kaitseväe infotunnist ei käinud läbi, et reaalselt kasutavad seal ca 75 lennukit, mis ei tähenda, et see "ongi kõik", mis neil välja pakkuda on, vaid tõenäoliselt ongi seal ca 100 lennukiga arvestatud, kindlasti on midagi nö varuks.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:09
Postitas Tomka
https://rusi.org/explore-our-research/publications/rusi-defence-systems/russian-air-force-actually-incapable-complex-air-operations RUSI arutelu VF õhujõudude võimekuse üle.Nende arvamus, miks ei ole saavutatud ülekaalu Ukraina õhuruumis: logistika + komplektsete operatsioonide planeerimise & rakendamise puudulikkus. Vähesed oskused/praktika pilootidel.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:29
Postitas Kilo Tango
Muide, kui see hävitajate kadu on veel kuidagi talutav, siis helikopteritega on asi hullem. Seal moodustab kaotatud 80 kopterit viimase 10 aasta toodangust u. 1/3.

P.S. See eeldab, et UKR teated vastase kaotustest on tõsi ja liialdamata.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:45
Postitas Roamless
P.S. See eeldab, et UKR teated vastase kaotustest on tõsi ja liialdamata.
Eks Ukraina andmed on liialdatud, aga ka pool sellest on väga tõsine kaotus Vene armeele, arvestades, kui palju on Lääneriigid igasugu just kopteritele mõjuvamaid õhutõrjevahendeid saatnud, siis mingisugused kopteridessandid on täis lollus praegu venelaste poolelel.

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:47
Postitas Kapten Trumm
Xender kirjutas:Nõuka aegne kraam on juba nii vana, et plaaneri eluiga on neil läbi (rääkimata sellest, et vahepeal neid normaalselt ei hooldatud). Seega ma pigem arvestaks kraamiga mis on tulnud peale Liitu.
Seega umbes 500 hävitajat/ründelennukit
Kui võtta eelduseks, et kusagil 20% on sellest ehk töökorras siis räägime umbes 400 lennukist.
Samas ega Venemaa saa kõike ka Ukraina vastu saata + ka pilootide puudus.
Ühesõnaga reaalselt ehk olekski kasutatav ehk 100 lennuki kanti - mis korras ja millel olemas piloodid.


Vene lennukite plaanerid on tehnoloogiliselt sama, mis F-4, alumiiniumist keevitatud/needitud konstruktsioon, kus kõrgtehnoloogiat meenutavad mõned fiiberplastist detailid (nt ninakoonused).
F-4 puhul pannakse 4000 tunni järel mõned keevituslapid peale teadaolevatele mädadele kohtadele ja lennatakse teine 4000 tundi veel. Näiteks Saksa omadega 90ndatel tehti ja neid eriti ära pole lagunenud.

Vene Su-24d ja Su-25d ongi ju valdavalt nõuka ajal ehitatud, sest tänapäeval neid ei toodeta. Samuti ka Tu-22 ja muud raskemad masinad. Aga ka Mi-24d. Samu Su-24 tootnud KNAAPO tehas Amuuri ääres läks juba Jeltsini ajal üle uue põlvkonna (Su-27 põhiste) lennukite tootmisele.

Kõik ühemootorilised lahingulennukid lõpetasid oma lennud 1996. aastaks (Su-17, MiG-21/23/27).

Ma just arvan vastupidi, nõuka kraam on kasutatav, kuna plaanerit väsitavaid lennutunde kogunes NSVL lõpus toodetud masinatele vähevõitu, agregaate aga saab vahetada.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:49
Postitas kaugeltuuriv
Mingi tehnilise seisukorra ehk annab selle vangistatud polkovniku jutt,polgu asetäitja Krimmis baseeruvast üksusest.
Ülekuulamisel,mis tuubis ja twitteris ütleb ta,et väeosa on relvastatud SU30-netega,paberite järgi 35 lennukit,rivis aga 15 ehk siis pooled ei ole üldsegi operatsioonivõimelised.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:55
Postitas Kapten Trumm
VF õhuväe lahingulennukite koguarv on ca 1400, see sisaldab tüüpe MiG-29/35, Su-27/30/35, Su-34, Su-24, Su-25 ja MiG-31.

Arvestades läbilõikeliseks lennuvalmiduseks 2/3, teeb see teoorias 930 lahinguvõimelist masinat.
Sellest 1400-st tuleks maha võtta 113 MiG-31, mis on hõivatud õhukaitseks ega sobi hästi taoliseks tegevuseks, mis Ukrainas toimub.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 11:58
Postitas Kapten Trumm
Roamless kirjutas:
Ühesõnaga reaalselt ehk olekski kasutatav ehk 100 lennuki kanti - mis korras ja millel olemas piloodid.
Kas ühest kaitseväe infotunnist ei käinud läbi, et reaalselt kasutavad seal ca 75 lennukit, mis ei tähenda, et see "ongi kõik", mis neil välja pakkuda on, vaid tõenäoliselt ongi seal ca 100 lennukiga arvestatud, kindlasti on midagi nö varuks.


Eks need arvud ka seletavad, miks UK ÕV endiselt lendab ja jutud selle hävitamisest on enneaegsed.
Kui Suur Plaan arvestas UKR kaputti 24 tunniga, siis ei vaevutud eriti lennukeid kokku ajama ja tekivad samasugused anomaaliad nagu Gruusias (kus tulistati alla mingi lennväe väljaõppekeskuse ülem - parimad väljaõppe kaadrid, keda asendada ei saa mingit moodi.

VF operatsioonivõimeliste lennukite arv pole aga kindlasti kümnetes, pigem ikka sadades. Ise arvaks, ehk mingi mõnisada.

Re: Vene-Ukraina sõda: Venemaa kaotused

Postitatud: 08 Mär, 2022 12:00
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas:...
F-4 puhul pannakse 4000 tunni järel mõned keevituslapid peale teadaolevatele mädadele kohtadele ja lennatakse teine 4000 tundi veel. Näiteks Saksa omadega 90ndatel tehti ja neid eriti ära pole lagunenud.

...


Vene- ja nõukogude lennukiehituses sellist plaaneri eluea pikendamise traditsiooni ei ole. Vähemalt nii palju, kui mina selle teemaga kokku olen puutunud, siis on üldiselt ikka nii, et kui lennutunnid täis, siis lammarisse ja uus asemele. Läänes ja tegeletakse sellise asjaga, aga Venemaal minu teada mitte. Vbl. viimastel aastatel on asjad muutunud seoses Lääne lennukihoolduskultuuri levimisega ka Venemaal, aga miskipärast ei usu.

See vastab muide ka küsimusele, et miks Venemaa ikka toodab veel Su-27-d, samas kui USA ei ole enam ammu ühtegi F-15 valmistanud (kui see õnnetu EX versioon välja arvata). Lihtsalt USA lennukid taastatakse, Vene lennukid asendatakse.

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitatud: 08 Mär, 2022 12:03
Postitas chill
Kilo Tango kirjutas:Muide, kui see hävitajate kadu on veel kuidagi talutav, siis helikopteritega on asi hullem. Seal moodustab kaotatud 80 kopterit viimase 10 aasta toodangust u. 1/3. P.S. See eeldab, et UKR teated vastase kaotustest on tõsi ja liialdamata.


OT küsimus. Kas kaotatud lennumasinate hulka loetakse ainult need, mis alla kukuvad või ka need, mis maa peal - baasides hävitatakse? Ukrainalsed on ju andnud vastulööke ka piiritaguste vene baaside pihta?