Re: Viies kolonn
Postitatud: 13 Sept, 2016 20:59
HOMSES EKSPRESSIS: Salamemo: Eesti on kaotamas Ida-Virumaad
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=75603007
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=75603007
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Lembitu filmist Malev kirjutas:„Hakkame parem laulma“
Intergratsiooni ja migratsiooni sihtasutus kirjutas: Integratsiooni ehk lõimumise eesmärk on soodustada olukorda, kus Eestis elavatel teiste rahvaste esindajatel ja eestlastel oleks koos hea elada – töötada, õppida, kultuuri edendada, olla ühiskonna osa ning selle täisväärtuslik liige. Nende võimaluste pakkumiseks ja arendamiseks viib MISA igal aastal ellu mitmeid tegevusi ning korraldab erinevaid konkursse.
MISA viib lõimumisalaseid koostöötegevusi ellu Euroopa Sotsiaalfondi projekti ”Eesti ühiskonnas lõimumist toetavad tegevused“ alategevuse „Lõimumisalased koostöötegevused” raames.
Koostöötegevuste näol on tegu ühistegevustega, mis kaasavad Eesti eri piirkondades elavaid inimesi, kohalikke omavalitsusi ning era- ja kolmanda sektori organisatsioone, eesmärgiga suurendada Eesti elanike, sh vähelõimunud püsielanike (eelkõige 17-26 aastaste noorte) osalust ning kaasatust erinevates ühistes ettevõtmistes.
Elluviidavate tegevuste tulemusel paraneb nii lõimumisega tegelevate kui ka lõimumist toetavate organisatsioonide omavaheline koostöö, tihenevad rahvuste-vahelised kontaktid ning kasvab ka teadlikkus kultuurilisest mitmekesisusest.
2015. aasta detsembris toimus Euroopa Sotsiaalfondi projekti „Eesti ühiskonnas lõimumist toetavad tegevusedʺ alategevuse „Lõimumisalased koostöötegevusedʺ raames noortele ja noortega tegelevatele inimestele suunatud koostööseminar „Üksi? Koos!". Seminari eesmärgiks oli koguda noorte tähelepanekuid ja mõtteid neile suunatud koostöötegevuste elluviimiseks.
Koostööseminari meeskonnatöö tulemusena sõnastati iga valdkonna võtmeteemad, millest MISA lähtub noortele suunatud koostöötegevuste kavandamisel aastatel 2015 – 2020
Käimasolevad konkursid
Tähtaeg / Tüüp / Nimi
19.09.2016 10:00 / Lihtsustatud korras tellitav teenus / Noortele suunatud seminar-arutelude korraldamine
19.09.2016 16:00 / Lihtsustatud korras tellitav teenus / Eesti keele kursused vähelõimunud püsielanikele ja uussisserändajatele
19.09.2016 23:59 / Taotlusvoor / Rahvusvähemuste pühapäevakoolide baasfinantseerimise teine taotlusvoor
26.09.2016 10:00 / Projektikonkurss / Eesti keele ja kultuuri õpe projektlaagrites ning eesti keele ja kultuuri õpe eesti peredes![]()
Kes see "meie" on, kes neid kardab? Ja mis mõttes kardab?Avatar kirjutas: Ehk siis ettepanek on eestlastele venelastega omakasupüüdliku sõprust sobitada. Et kardame neid ja seepärast proovime nendega hästi läbi saada.
Kui teha asju nii nagu peab, ehk filigraanselt, siis ei tunneta.Avatar kirjutas: Ja oletad et venelane seda taustsüsteemi ei tunneta? Ja mida arvad - mismoodi see arusaam tema suhtumist nondesse eestlastesse ja Eesti riiki suunab?
Head pointid.neid tilgub "meie" poolele vaikselt, aga järjekindlalt. Ja tulevad just need, keda me ise sooviksime ka ühiskonnas näha.
See küsimus muidugi jääb, et kas meil on nii palju aega, et integreerumine ületaks heas mõttes kriitilise piiri.
kana tagumik kirjutas:täpsustus - need 40+ venelased meie maal ei nuta taga mitte putinit vaid nõuka aega - putinivenemaa eluga neil isiklik kokkupuude puudub või heal juhul põgus. Nõuka aeg teisest küljest....
Kolmandiku Eesti rahvastikust moodustavad erinevatesse etnilistesse rühmadesse kuuluvad pärast Teist maailmasõda sisserännanud uusasukad (Kurs 1998: 70), kelle hulgas on ülekaalus venelased. Muutused on eestlaste ja venelaste jaoks toimunud väga olulisel määral erineva kiirusega ja erinevatele aspektidele toetudes (Kirch etc 1997: 47). Venelaste jaoks on transformatsiooniprotsess Eestis tunduvalt totaalsem, korraga nii poliitiline, majanduslik kui ka kultuuriline.
Eestlased tajuvad mitte-eestlasi kui ühtset venekeelset elanikkonda (Eesti... 1997). Tegelikult Eesti vene keelt kõnelevad elanikud ei kujuta endast homogeenset gruppi ei keeleliselt, kultuuriliselt, etniliselt ega päritolult. Identiteet ise on vastuoluline ja heterogeenne mõiste, mida näitavad ka uuringud (Kirch, Tuisk 1994). On arvatud, et Eestis elavate venelaste varasemaks enesemääratluse baasiks oli Nõukogude identiteet (Hallik 1997, Kirch etc 1997a). Uue identiteedi baasi otsimisel pole tõenäoline, et kõigil toimub see uue etno-kultuurilise identiteedi suunas. Erinevatel rahvusgruppidel Eestis toimub identiteedi otsimise protsess erineva kiirusega ja erineval määral, muutused toimuvad erinevates identiteedi komponentides.
Mõned identiteedid püsivad ajas praktiliselt muutumatuna (näiteks soo identiteet), mõned muutuvad aga sageli vastavalt elutsükli, sotsiaalsete suhete jne muutumisel (Jenkins 1996: 19-23). Rahvuslik identiteet sisaldab lakkamatuid taasinterpreteerimisi, taasavastamisi ja konstruktsioone (Seleti 1997).
Võib eristada kultuurilist ja poliitilist etnilisust. Esimene neist viitab uskumusele jagatud keelest, religioonist või teistest sellistest kultuuriväärtustest ja tavadest. Viimane viitab poliitilisele teadlikkusele (Jary 1995).
Senistest uurimustest on selgunud, et venekeelse elanikkonna sotsiaalse identiteedi baasiks on olnud enda samastamine endise NL kodanikega (Tammaru 1996). 1986. aasta uurimuse järgi identifitseeris 78% vene keelt rääkivatest end kogu NL-ga. Ainult 14% tundsid lähedust Venemaaga ja 8% identifitseeris end Eesti Vabariigiga (Daatland 1997). Taoline olukord viis venelaste rahvusvälise mõtteviisi kujunemiseni. Selles mõttes räägivad spetsialistid isegi venelaste denatsionaliseerimisest, mis väljendus ükskõiksuses ühiskonnaelu rahvuslik-kultuuriliste aspektide suhtes ja suutmatuses mõista rahvusliku identiteedi tähtsust teiste rahvuste jaoks (Eesti... 1997).
Uurijad leiavad, et tulevikus peaks venelastel Eestis olema uus rahvuslik identiteet: vene etniline identiteet ja Eesti poliitiline identiteet (Kirch etc 1997a: 47). Osa autoreid kahtleb vene identiteedis. Näiteks on leitud, et vene identiteedil pole kunagi olnud selgeid geograafilisi või etnilisi piire (Daatland 1997).
Tänapäeval ei anna tooni eristumine etnilistel printsiipidel. Märksa aktuaalsem on kodakondsuse küsimus ning jagunemine Eesti ja Venemaa kodanikeks ja kodakondsusetuteks (Kurs 1998: 70).
Eestis elavate venelaste puhul on oluliseks osaks poliitilise identiteedi kujunemisel kodakondsus (Hallik 1997).
Üks lõik ka, mis minu arvamust toetabIdentiteedijuures on oluline ka kodumaa küsimus – st millist maad peetakse enda kodumaaks. Uuringute andmetel (Tammaru 1999) on Eestit enda kodumaaks pidavate inimeste osatähtsus suurem nooremate seas.
Selline kahevahel olek võib tekitada identiteetide lõhestatust. Kõige selgemalt toob selle esile kodumaa küsimus. Kuna väärtushinnangutes ja hoiakutes puudub selgus, mõjutab see kindlasti kohanemisprotsessi. Nooremas ja vanemas tööeas inimestel on kodumaa identiteet selgem, keskealistel inimestel kõige enam lõhestunud. Nooremate hulgas on enam neid, kes peavad Eestit enda kodumaaks, vanemate hulgas aga enam Venemaad enda kodumaaks pidavaid inimesi.
On leitud, et seoses kiire kultuurilise assimilatsiooni ohuga võib tekkida ebamugavustunne seoses kultuuriidentiteedi muutusega (Kirch 1996). Kohaliku eesti kultuuri õpetamise juures venelastele on üheks oluliseks probleemiks positiivse ühise ajaloo puudumine ja igapäevaste kultuuriliste kontaktide pinnapealsus (Kirch etc 1997a: 32).
http://www.nationalities.ee/EST/Artikli ... lased.htmlKokkuvõtteks võib öelda, et mitte-eestlaste identiteedi edasine kujunemine on võtmeküsimus Eesti ühiskonna ja muulaste vaheliste suhete kujunemises
Sealt on piin kopida olulisemat siia, sest PDF tekstiredaktsioon viskab read ühetähelisteks ja siis peab igat sõna siin uuesti tähtedest kokku liitmaIdentiteedi suhtelist sisu tasub aga esile tõsta olukorras, kus identiteet põhineb vastandumisel „teistega“ ja kus eneseidentifitseerimine lähtub negatiivsetest kategooriatest. Selle mõttega seostub sotsiaalse identiteedi teooria, millele panid aluse Henri Tajfel Ja John C. Turner (1986), otsides minimaalseid tingimusi, mis on vajalikud diskrimineerimise tekkimiseks teiste gruppide vastu (Brown, 2000: 746-748). Sotsiaalse identiteedi teooria põhjuslik seos asub meie-nende suhete analüüsis, identiteedijooned per se ei ole tähtsustatud. Sel puhul vaadeldakse grupi tegevust kui
reaktsiooni, mis on määratletud „teiste“ olemasoluga. Suhete iseloom „teistega“ oleneb sellest, kuivõrd sarnasena enda identiteedile on „teiste“ identiteet tajutud.
Mida sarnasem identiteet, seda koostööaltimad on suhted ning vastupidi (Abdelal et al 2005: 7).......
Minu postituse "meie" viitab sellele samale meiele, mida sa oma kirjelduses korduvalt kasutasid: Meil on neid vaja..., Jah me peame pingutama.... jne jne.Fucs kirjutas:Kes see "meie" on, kes neid kardab
Selles mõttes: Neid on meil juba ainuüksi sellepärast vaja, et tagada siseriiklik julgeolek mitte ainult rahuajal, vaid ka keerulistel aegadel.Fucs kirjutas:Ja mis mõttes kardab?
... ja kui ma sellega ei arvesta ja oma suhtumist ei korrigeeri, siis jällegi oht siseriilikule julgeolekule jne.Fucs kirjutas:...nad elavad siin, neid on oluline hulk rahvastikust... .
... ja kui ma sellega ei arvesta....Fucs kirjutas:Neid ei saa (soov)mõtelda olematuks, lahkunuks, ega riigist väljaspool seisvateks.
Aga nii tõlgendan mina eelnevate põhjuste valguses (enda jaoks) sinu soovitust ja sellest ammutan motivatsiooni oma võimalikuks raskeks ja vatuvõetamatuks eneseületuseks. Jah on jabur. Ja selle pärast ma ei usu ka antud tegevuste tulemuslikusesse. Tuleb võlts kogukondadevaheline mäng, kuhu kulutatakse aega ja vahendeid, ning tulemust ei tule. Rahvaste sõprus - tead küll.Fucs kirjutas:Kas häid suhteid ja sõprust luuakse kellegagi siis, kui teda kardetakse?Jabur.
Kergitan kaabut. Mina lihtsalt üritan neid ettepanekuid analüüsida ja ivale pihta saada.Fucs kirjutas:Ma omast arust räägin ja üritan juhtida tähelepanu infosõja, psyhops, massidega manipuleerimiste sõjatandrile, kus ka meie, tahame või ei taha, asume ja hetkel seal vigureid kaotame. Aga meil oleks vaja sealt võite tuua.Vastates küsimusele " on meil neid vaja" eitavalt, oleks jutujätk ja teemaarendus teine.
Minu arust neid ei ole "meil" vaja. Sellise hinnaga ja sellises kvaliteedi/kvantiteedi suhtes mitte. Mäletad ühte pätsikest siin foorumis, kes lubas (kolmandas isikus küll) eestist koos majade ja maaga ära minna. Oli ju ka üsna integreerunud isegi paljude foorumikasutajate arvates. Jah, see motiveerib mind küll. Aga mitte guljaanieks. Ma unistan endiselt Eestist, kus eestlaste % oleks üle 80%-90%. Selline % tagaks mulle rahuliku ööune. Teadmise, et isegi, kui keegi kuri geenius käivitab psyopsi, siis on lihtsalt masside erinevus nii suur, et rünnaku edukuse tõenäosus on olematu. Eelmine rünnak õnnestus vaikse ajastu tinigmustes isegi siis, kui eestlaste % oli üle 90 -ne. Ma ei suuda endale seljale patsutada stiilis, et vat kuis ikka kõik olid tahtmist täis vastu hakata, aga vat Päts oma isikliku ego teemadega keelas ära. Ja siis riigikuulelikud kodanikud vaatasid vesiste silmadega pealt. Puhtast riigitruudusest vaatasid pealt, kuidas riik hävis. Alati on keegi/miski teine süüdi. Silmakirjalik. Toonases kogukonnas oli palju vastuolusid. Õhutati piiri tagant, tegid riigiisad ise karuteeneid, oli materiaalset ebaõiglust. Palju rohkem, kui tahame tunnistada oli neid kes lootsid et äkki uus võim toob neile midagi kasu, olid kellegi/millegi peale solvunud/kadedad. Ja läksid propa õnge. Suur osa sellest eestlasele omasest vene-nõuka vastasusest tekkis peale esimest nõukaaastat, saksa okupatsiooni, repressioone. See selleks. Nüüd "meie" oleme targemad, äkki sama reha otsa ei astu. Aga probleem on endine, sest migratsioon on tekitanud uue nn kogukonna/kodanikonna, kes endiselt on lõhestatud. Ja lahendused mis pakutakse näivad mulle lihtsad, mugavad ja mittetoimivad. Teha midagi ilusat, sest ilusad asjad peavad ju toimima. Teha midagi tegemise pärast. Mängida kogukondliku mängu nimega lõimumine. "Meie" teeme näo et lõimume, "nemad" teevad näo et lõimuvad. Veedame mõnusalt aega, saame oma sotsiaalseid, saavutuslike jne vajadusi rahuldada. Päeva lõpuks lähme koju ja jätkame igapäevast elu. Vanade põhimõtetega. Õpetati kuskil, et psühholoogiliselt on kõige mõnusam on enda eesmärkide/ülesannete nimekirjat asju maha tõmmata - nö tehtud. See on olulisem, kui nende tegevuste põhjendatus. Vot koostame endale ka pika-pika nimekirja, ja siis hakkam tegema ning maha tõmbama. Mmmmm, mul juba rahulolujudinad paljast mõttest käivad üle. Lõpuks kui midagi eriti ei muutunud, siis kehitame õlgu (vigade analüüs on ju süüdlaste otsimine, mis omakorda üks mittekonstruktiivne tegevus ja seda teps ei ole tarvis teha) ja teeme uue nimekirja. Dilbert.Fucs kirjutas:kas Sinu arust on meil neid vaja või mitte?
Fucs - see üllitis ei ole sinu vastu. Ausalt.
...kes sealt meie poole tilkujatest üle jääb, kui et põlvkond lihtsalt sureb välja.Drax kirjutas:Uks on kõigile soovijatele avatud ja neid tilgub "meie" poolele vaikselt, aga järjekindlalt. Ja tulevad just need, keda me ise sooviksime ka ühiskonnas näha.