Kriku kirjutas:https://leht.postimees.ee/7324750/euroo ... -roheratsuELi eesmärk on saada sõidukite CO2 emissioon alla 50 grammi kilomeetri kohta. Selleks, et seda saavutada, tuleks diisel- ja bensiiniautode kütusekulu saada alla kahe liitri 100 kilomeetri kohta, mis on ebarealistlik. Postimees 27.03.21).
Ei ole ebarealistlik. Juba julgelt 20 a tagasi oli Volkswagenil mingine katseauto, umbes Polo suurune mis keskmiselt 3 liitrit diislit sajale kilomeetrile kulutas. Sama auto hūbriidajamiga võib sealt veel kolmandiku alla võtta.
Kuid see selleks. Olukorras kus CO2 on mingiks kinnisideeks muutunud võiks mõelda selle sidumisele. Idee tasandil tahmafiltri sarnane klots väljalaskesüsteemi ja ongi nullemisiooniga auto. Puht mälu järgi lubjakivi oli üks perspektiividest materjalidest selleks otstarbeks ja seda on Eestis kogu eurosojuzi tarbeks.
Pealegi ei pea vedelkūtus olema tingimata fossiilne kütus. Gaasist tehakse diiselkütust juba ammu ning müügil on see näiteks Shelli jaamades. Neste My diisel tehakse jäätmetest.