Kavastu sild!

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

retti kirjutas:
Kriku kirjutas:Katuste kaldenurka võib igaüks fotode pealt mõõta :dont_know:

Ma küsin uuesti, millel põhinevad sinu teadmised sillaehituse kiirusest? Minu teada oled sa veterinaar, mitte sillainsener.
Keegi Kriku palus vältida minemist isiklikuks.
Aga ma saan sinust aru, miks.
Kuna akf rettil on argumendid lõppenud, püüab ta diskussiooni kujutada isikliku rünnakuna enda vastu.

See on aga muidugi lihtsalt katse lugejaid eksitada. Akf retti isikuomadustega pole minu küsimusel vähimatki pistmist. Akf retti püstitas konkreetse väite sillaehituse võimaliku ajagraafiku kohta. Kui akf rettil oleks teadaolevalt sama kvalifikatsioon kui akf Dr.Scil, võiksin teda uskuda ka niisama, aga kuna see nii ei ole, palun jätkuvalt väidet põhjendada.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Akf Dr.Sci on silla ehitusaja kohta teemasse kirjutanud järgmist:
Dr.Sci kirjutas:
Svejk kirjutas:Tahtmata akf Dr.Sci autoriteeti küsimärgialla seada, julgen oletada et sõjaajal olid militaarobjektidel teised tähtajad, kaasa arvatud sildadel, ja teistsugused kvaliteedinõuded.
Pakun, et mingeid analoogseid näiteid, mis on dokumenteeritud, kusagilt ikka leiab, ja pakun, et sellise silla võis ehitada ka lühema ajaga....
Oh, loomulikult olid teised ajad ja nõuded, mis tähendab et kaasaegse tsiviilkasutuseks mõeldud puitsilla projekteerimine ja ehitamine minu eelpool toodud sildade näidetel kestab aastaid...aga otsitava silla ehitusaeg võib tõesti olla 2-3 kuud - sõltuvalt kasutatavast inimhulgast, materjali kättesaadavusest ja juhtivatest inseneridest (muide, mitu inseneri oli inseneri(pioneeri)pataljonis?). Ja ma usun et dokumente leidub ... Reichi arhiivides, rindedokumentides, sõjajärgsete ülesehitustööde arhiivides... aga nende otsing on väga ajakulukas.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 59#p635259

Akf retti võiks paljasõnaliste väidete postitamisega talle võõral teemal natuke piiri pidada, ka mind hakkab ära tüütama :|
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Sama hästi võib nüüd igaüks (mitte ainult mina) ütelda/esitada küsimuse

tõestage 300 meetrit pika silla ehitus ja selle valmimine Kavastus aprill - august 1944.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Fotod tulemusest ning pealtnägijate kirjeldused selle kohta ongi tõendid. Siiani pole õnnestunud neid ümber lükata.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Vastuse kellegi akf-i küsimusele erasõnumi teel kirjutasin foorumi reeglite teemasse: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 53#p638853
devision
Liige
Postitusi: 232
Liitunud: 15 Aug, 2008 21:37
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas devision »

Järjest rohkem saan eakatelt viiteid, et kunagi ja kusagil on siiski nähtud ka terve Kavastu silla pilti/pilte. Veel üsna kaootiline teave, aga üritan viiteid mööda visalt ikka kunagi nendeni jõuda.
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2179
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas speedsta »

Kriku kirjutas:Akf Dr.Sci on silla ehitusaja kohta teemasse kirjutanud järgmist:
Dr.Sci kirjutas:
Svejk kirjutas:Tahtmata akf Dr.Sci autoriteeti küsimärgialla seada, julgen oletada et sõjaajal olid militaarobjektidel teised tähtajad, kaasa arvatud sildadel, ja teistsugused kvaliteedinõuded.
Pakun, et mingeid analoogseid näiteid, mis on dokumenteeritud, kusagilt ikka leiab, ja pakun, et sellise silla võis ehitada ka lühema ajaga....
Oh, loomulikult olid teised ajad ja nõuded, mis tähendab et kaasaegse tsiviilkasutuseks mõeldud puitsilla projekteerimine ja ehitamine minu eelpool toodud sildade näidetel kestab aastaid...aga otsitava silla ehitusaeg võib tõesti olla 2-3 kuud - sõltuvalt kasutatavast inimhulgast, materjali kättesaadavusest ja juhtivatest inseneridest (muide, mitu inseneri oli inseneri(pioneeri)pataljonis?). Ja ma usun et dokumente leidub ... Reichi arhiivides, rindedokumentides, sõjajärgsete ülesehitustööde arhiivides... aga nende otsing on väga ajakulukas.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 59#p635259
Akf retti võiks paljasõnaliste väidete postitamisega talle võõral teemal natuke piiri pidada, ka mind hakkab ära tüütama :|
Ehituslikus mahus täiesti võrreldamatu näide aga siiski ehitatud vaid 5 päevaga. Õppinud mehed, head riistad.
Pilt
Vabandust teemat solkimast nende piltidega aga need annavad siiski ülevaate tehnoloogiast ja võimekusest.
Kui on probleem, tõmba lõuga
devision
Liige
Postitusi: 232
Liitunud: 15 Aug, 2008 21:37
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas devision »

Vabandust teemat solkimast nende piltidega aga need annavad siiski ülevaate tehnoloogiast ja võimekusest.
See pole kindlasti teema solkimine, vaid asjalik argument, mis näitab, et ajalised raamid Kavastu silla valmimiseks olid rohkem kui küllaldased. Tänud!
croman40
Liige
Postitusi: 918
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

Vahemärkusena, ajaline periood on täiesti ok, militaarehitusel ei ole selliseid piiranguid nagu tavaelus- töötajate õigused ja tööohutus, kooskõlastamised, 50-100 a kasutamisaega jne.

Järgmine info AOK18 arhiivist on koosoleku protokoll, silla ehitamise otsusest. Otsuse tegi 25.03.1944 väegrupi ´`Nord`` esindaja ja ehitusjuht?
uus sild1.jpg
uus sild2.jpg
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Gideonic »

Okei, nii et praeguseks on meil siis silla olemasolu tõestuseks:
  • Kaks pilti pooleldi hävitatud sillast, kus on kattuv puuvõra, tuttavad hooned, aga mis põhiline: pärinevad inimeste pildialbumist kes kinnitavad silla olemasolu ja on kohalikud.
  • Kohalike kinnitused lapsepõlvest (v.t. ka eelmine punkt)
  • Alfons Rebase memuaarid kus õhiti Kavastu sild
  • Nüüd siis mitmed dokumendid ja kinnitused silla ehitamisest 1944. aastal.
Mis on vastuargumentideks on siis?

Ilge kogus möla alustades majadest, mis ei saa hävida nii et korsten jääb püsti, mingid "valed" katusenurkad 80ndatest, kuidas sõjavangid ei saa põhimõtteliselt nii suuri poste panna, kuidas keegi onu X kuskil pole maininud (seetõttu loomulikult garanteeritult välistatud) ... enamik on otseselt jamaks tunnistatud või näidatud, et võib olla mistahes tõenäolisem.

Kogu see jura meenutab seda, kuidas kuul mittekäimist põhjendatakse "ümberlükkamatute" tõenditega nagu "lipp lehvib" ja "tähti pole näha". Ei saa küll aru kuidas mõned siin leiavad et selline disskusioon on kuidagi väärtuslik.

Mõistaks veel kui pidev diskuteeria oleks kuidagi erapooletu ja teeks seda hea usus. Tundub lihtsalt, et ego lihtsalt ei luba tunnistada, et hoolimata 50-aastasest laevatamiskogemusest ja pahatahtlikust kõrge kaarega teema täislaksmisest (esimestel lehekülgedel) kipub ta eksima. Selle asemel et siis viisakalt taanduda (või vähemasti viisakalt täiendavaid küsimusi esitada) on vaja iga õhtu ussitada ja mingisuguseid uusi "ümberlükkamatuid tõendeid" pastakast välja imeda, kuidas reptiloidide olemasolu ja maa lapikuse tõttu on igasugune Kavastu sild põhimõtteliselt võimatu.

Kui minu tees on et Jüri Ratas on tegelikult hoopis grimmeeritud neeger Zimbawest (kes muideks hoiab oma raha pärakus) siis ei piisa mul selle tõestuseks väita et: "see foto temast tundub retušeeritud", "näe, sellel pressikonverentsil ta rääkis naljaka aksendiga" ja et minu tööõpetusõpetajast vanaonu küll 1993. a. Nõmme Gümnaasiumi tunnis sellist õpilast ei mäleta :D
NGolf
Liige
Postitusi: 3373
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas NGolf »

akf! croman40, suurepärane leid! See paneb ju ajaraamid hästi paika! Imestasin ise ka, et kas tõesti pole dokumente säilinud, aga näe, välja tulid! Põnev, mis seal kaustades veel on tulemas...

akf! Kriku küsimusele täpsustan, et see diagonaalplangutus oli kohaliku mälestuste järgi ikka see sõiduosa, mitte silla külje tugevdus.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Ühinen kiitusega akf croman40-le!
NGolf kirjutas:diagonaalplangutus oli kohaliku mälestuste järgi ikka see sõiduosa, mitte silla külje tugevdus
Selge.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Manurhin »

Nii et siis täpselt 5 kuud alates otsusest sild ehitada kuni selle õhkulaskmiseni. Nüüd jääb üle ainult täpsustada, millal reaalselt labidas maasse löödi ja millal sild valmis sai.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
NGolf
Liige
Postitusi: 3373
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas NGolf »

500 ukraina töölist läheb hästi kokku mälestustega "vene naistest", kes söögi ja väikese ülalpidamise eest seal tööd tegid. Ega nad ju sõjavangid ehk endised kombatandid olla ei saanudki. 25. märtsi käsus on korraldus antud ka Pikasilla silla ehitamiseks ja see võiks meid ehk edasi aidata. Pikasilla raudbetoonsild sai valmis 1938. sügisel ja õhiti väidetavalt 1944. Arvatavasti 1938. aasta sild õhiti tegelikult juba varem, ja 25.3.1944 anti korraldus uus sild ehitada ja see oli see, mis augustis õhiti.

Leidsin kiirel otsingul, et Kavastuga sarnast tööjõudu kasutati Pikasilla kandis välikindlustustöödel:
Kindlustustöid Väike-Emajõel alustas Saksa väejuhatus juba juuli lõpus. Kujundati välja kahe-, kohati koguni kolmepositsiooniline kaitse. Eesliinile jõuti rajada 3 – 4 rida tranšeesid, kus mees püstijalu käia võis. Kaitsetöödel kasutasid fašistid endistelt okupeeritud aladelt äraaetud inimesi, kelle edaspidisest saatusest dokumentide järgi midagi täpsemat teada ei ole. Ka kohalikud elanikud teavad nendest inimestest äärmiselt vähe. Esiteks seetõttu, et kõik tulevase rindepiirkonna elanikud kihutati juba augusti algul oma kodudest minema ja teiseks, et kindlustustöödest osavõtjad hoolega ümbruskonnast isoleeriti. Nii teavad näiteks Jõgeveste ja Parve elanikud vaid seda, et kaevikute kaevajad, peamiselt naised, toodud hommikuti kusagilt kohale ja viidud õhtuti jälle ära. Mõningad arhiividokumendid võimaldavad oletada, et naisvangide laager asus Tõrvas või selle ligemas ümbruses.

Barclay de Tolly mausoleumi kauaaegne valvur L. Milliste rääkis nendest inimestest järgmist: „Arvata neljakümne neljanda aasta augusti keskpaigas, kui sakslased inimesi, kes jõe ääres elasid, kodudest lahkuma sundisid, juhtusin kord Parve asundusse minema. Teel kohtasin pikka-pikka hobuvoori, mis tuli Tartu poolt Emajõge. Kahel pool voori kõrval käisid sakslastest püssimehed, aga väga palju neid ka ei olnud. Vankrites nägin naisi, lapsi ja üksikuid vanemaid mehi. Ühelt naiselt tahtsin küsida, kust nad tulevad, aga too ütles mulle kiiresti, et ärgu mina nendega rääkigu ja voori ligi tulgu – mind võidavat maha lasta. Kogu see jutt käis vene keeles. Niipalju sain siiski veel teada, et nende kodu olla kaugel ja et neid kõiki viidavat Pärnusse.“

Ka Tõrva elanikud, kellega sellest juttu on olnud, teadsid kinnitada, et Väike-Emajõe ääres kaevanud kaevikuid vene naised. Kas vangid või mitte, seda ei teata, sest tookord olnud Saksa üksuste juures rohkesti vene rahvusest naisi, kes pesid pesu, koristasid ruume jne.

Seega oli siis hitlerlik väejuhatus septembri alguseks jõudnud rajada Väike-Emajõe läänekaldaile tõhusa välikindlustuste vööndi, mis tugines küllaltki laiale ja sügavale jõele. Vaenlase kaitsesüsteem oli seda tugevam, et peaaegu kogu rindelõigu ulatuses on jõe läänekallas idakaldast kõrgem.
http://pikasilla.blogspot.com/p/lahingu ... 44_15.html
tsiteerib Paul Mõtsküla raamatut "Nad läksid rinde paremal tiival" Tallinn, Eesti Raamat, 1969. lk 16 – 39.

Pikasilla sild õhiti 26.8.1944 nende mälestuste järgi siin: https://www.rindeleht.ee/foorum/phpBB2/ ... hp?t=14337
Sild valmis suure sildade ehitamise kava raames. Ehitamist alustas Taani sillaehitusfirma Höjgaard & Schultz 1936. aasta algul. Sild valmis 1938. aasta hilissügisel. Valmimishetkel Valgamaa suurima ja uhkeima silla ehitamine maksis ca 285 000 krooni. Viie avaga raudbetoon-silla pikkuseks oli 118 meetrit ja laiuseks 6,5 meetrit, millest sõidutee osa 5,5 meetrit.
1939. a. valmis moodne autobussi jaamahoone koos kaupluse ja busside garaažiga.
Sild sai sõjas kannatada juba 1941. aastal, kuid puitmaterjali kasutades õnnestus liikumine sillal taastada.
1944. aastal purustati sild täielikult. Purustustöö tugevusest annavad aimu jõe keskosas nähtavad armatuuri- ja betoonikänkrad ning siin-seal vedelevad palgijupid. (Mairo Rääsk "Eesti sillad." Tänapäev, 2006)
http://pikasilla.blogspot.com/p/sillad.html
alax
Liige
Postitusi: 1998
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas alax »

Asi liigub. Silla tellimus ka selgub. Sakslased said ehitamisega ka hakkama. Milles ma ei kahtlekski.
Ainult miks see sild varem kajastamist ei leidnud?
Vastus oleks, et sõjaaeg ja suht kõrvaline koht. Infot vähe. Ja ehk tundus eriperioodide ajaloohuvilistele kõik utoopilisena, sest infot nappis.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline