Niipalju kui silma on hakanud, on maailmas ainult 1 "mänguhävitaja" mis mööndustega natukenegi kõnealla võiks tulla. See oleks F/A-50.
Tema eellane on hiljuti
Lockheed-Martiniga koostöös valminud Lõuna Korea treeninglennuk T-50:
http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle
Hetke treeninglennukitest ainuke enamvähem hävitajaklassi kuuluv. Näiteks Wiki andmetel On T-50 mass 6,350 kg , Gripenil 5,700 kg. Mootor on mõlemal General Electric F404 (Kuigi Gripenil litsensi alusel).
Juba Gripeni jaoks jääb see mootor veidi nõrgaks, ning T-50 juures on see tõsine Achilliuse kand.
Aga Fighter / Attack versiooni juures, mis peaks teenistusse jõudma 2012 kandis (meile täitsa sobiv), on plaan see viga likvideerida. Selleks plaanitakse katsetada võimekamat mootorit (millega peaks lennuk suutma isegi supercruiseida). Muuhulgas on sellel versioonil tasemel datalink ning
ASEA radar. Märkimistvääriv on ka fakt, et F/A 50 vahetab Korea õhuväes välja
nii F-5ed kui ka F-4ed.
Jah, loomulikult võib irvitada, et teeb ära 50-60ndate tehnikale, mis siis ? Tuleb aga arvestada, et selleks ajaks kui me reaalselt hävitajaid suudame ostma hakata siis keegi meile suure tõenäosusega rondistumata MLU F-16'eid või Gripeneid ei anna. F/A-50 disainimise puhul on suur rõhk olnud just väikestel hoolduskuludel ja hinnal, seetõttu peaks F-16'e ja Gripeniga võrreldes tulema hinnavahe oluliselt suurem kui kvaliteedivahe.
See lennuk ekspordiks mõeldud just neile maadele kes päris hävitajat ei taha, aga kes ka nii lambad ei ole et päris butafooriat ostaks, seega peaks ka hinnaklass tulema konkureeriv.
Isiklikult eelistaks loomulikult upgrade'itud MLU F-16'et. Sellegipoolest tuleb arvestada, et F/A-50 saab olema AIM-120Cga varustatud, raskesti avastava AESA radariga. Samuti üsna väikese RCS ning infrapuna signatuuriga. Tema puhul oleks siiski tegu arvestatava vastasega kõigi masstootmises olnud Sukhoide ja Mikojan'ide vastu, erinedes seega teistest treeninglennukitest ehk sisuliselt kividest taevas, mis ei suuda isegi Boeing 747'et kinni püüda.