46. leht 96-st
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 18 Dets, 2019 20:08
Postitas klemmikas
Nugadega vehkimist ei saa siiski võrrelda päris autoga politseil eest ära kihutamisega.
Ma leian, et praegused asjad on piisavad, rammimine, mida tehakse ohtralt, siil või rehvi tulistamine, ka kahte viimast tehakse omajagu.
Loomulikult võiks siin mõelda edasiarendamisele, nagu drooniga jälitamine, EMP relv võiks ka kõne alla tulla, aga ma ei tea, kui odav see on ja kui tõhus täpselt ja selleks tuleb põgenevale autole selle EMP relvaga ka pihta saada.
Põgeneja enda tulistamist ma pooldaksin siis, kui ta hakkab päris tahtlikult inimesi alla ajama.
Ka mulle meeldib kurjategijate maha surumine, kuid peame siiski jääma inimesteks ja tsiviliseeritud ühiskonnaks, ei saa liiga karmilt reageerida väärteo rikkumise peale jne.
Kõik need otsused võetakse nagunii vastu, vastavalt põgeneva auto käitumisele.
Loomulikult on suurtel kiirustel tagaajamine ohtlik kõigile, aga kui seda ei tee, siis muutub liiklus veel ohtlikumaks, kuna selliseid ei saadaks kätte.
Sellepärast ma pooldaksin eest ära sõitjatele karmimat karistust.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 19 Dets, 2019 22:46
Postitas Leo
Ma olen aru saanud, et liikuva auto rehvidesse tulistamine on rohkem filmikunst, mitte reaalne elu, sest liikuvast autost teist täpselt tulistada ei ole reaalne ja politsei on ju vastutav iga kuuli eest. Pigem siis siil või teelt välja rammimine, kuid viimane eeldab küll, et autol saab turvapadjad lukku panna või need puuduvad, sest muidu on väga võimalik, et esimese puute järel on esimesed padjad lahti ja siis ei näe enam midagi. Eriteenistustel on kuulda olnud, et mõnedel masinatel saab näiteks tulesid välja lülitada ja näidikuid ööreziimi peale, kuid nendel mõneks aastaks liisitud patrullautodel ilmselt mitte.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 20 Dets, 2019 15:50
Postitas Some
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 20 Dets, 2019 15:57
Postitas hjl85
Juht oli parem. Kohe kodanik ja hakkab raiuma, et kogu politseinike autopark peaks just selliste juhtumite tõttu koosnema Audi Rs6-st
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 20 Dets, 2019 16:28
Postitas klemmikas
Leo kirjutas:Ma olen aru saanud, et liikuva auto rehvidesse tulistamine on rohkem filmikunst, mitte reaalne elu, sest liikuvast autost teist täpselt tulistada ei ole reaalne ja politsei on ju vastutav iga kuuli eest. Pigem siis siil või teelt välja rammimine, kuid viimane eeldab küll, et autol saab turvapadjad lukku panna või need puuduvad, sest muidu on väga võimalik, et esimese puute järel on esimesed padjad lahti ja siis ei näe enam midagi. Eriteenistustel on kuulda olnud, et mõnedel masinatel saab näiteks tulesid välja lülitada ja näidikuid ööreziimi peale, kuid nendel mõneks aastaks liisitud patrullautodel ilmselt mitte.
Kus sa elanud oled? Eesti politsei on küllaga rehvidesse tulistanud, ei ole see midagi võimatut.
Samuti on Eesti politsei kuhjaga ramminud ja ei tea veel, et turvapatju oleks lahti löönud, need lööb lahti ikkagi, piisava paugu korral.
Nagu näha ei tunne sa ka turvapadja süsteemi, turvapadja lööb korra täis, seejärel jookseb ta aukudest tühjaks ja ette ei jää midagi.
See on vist filmide poolt ära rikutud, kus turvapadi tuleb püstoliga puruks lasta, et tühjaks läheks, tegelikkuses on tal augud, mis ise rõhu välja lasevad.
Tänapäeva autodel on näidikutel nagunii olemas päeva ja ööreziim, muutuvad tuhmimaks, kui väljas on piisavalt hämar.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 20 Dets, 2019 16:34
Postitas klemmikas
hjl85 kirjutas:
Juht oli parem. Kohe kodanik ja hakkab raiuma, et kogu politseinike autopark peaks just selliste juhtumite tõttu koosnema Audi Rs6-st
Tekib küsimus, kust sa sellist asja välja loed?
Kas sa ei oska tekstist aru saada?
Ma pole mitte kuskil öelnud, et kõik peaks RS6-d olema, vaid teatud osa või siis 200kW Superbid, teatud osa, üleüldse peaks patrulle rohkem olema.
Antud tagaajamisest kahjuks pole pikemat videot või vähemalt ma ei tea, et oleks.
See lubab vaid aimata, et ju siis Audi juht oli kas osavam, tal vedas või ta lihtsalt pani hullu ja riskis meeletult, mida loomulikult politsei kaasa tegema ei hakka.
Praegusel ajal on musta jää oht ka suur, mistõttu on sellised tagaajamised praegu tõesti väga ohtlikud.
175 km/h järgi võttes oli praegune Superb igati piisav, ilmselt pääsemise põhjus muus.
Ma polegi öelnud, et keegi ei saa pääseda, alati keegi pääseb, aga neid peab võimalikult vähe olema.
Eks kuulda ole, kas too Audi juht saab mingi karistuse.
Videos on üks hea Türi lõik, kus nii põgeneja, kui politsei sõidavad mõlemad üle lamavate politseinike, kujutan ette, millised põmakad võisid autodes käia, kuidas see autosid lõhkus mõlemal.
Antud olukorda oleks saanud leevendada rohkem patrulle, kes oleks saanud vastu tulla.
Praegusel juhul on teised politsei jaoskonnad väga kaugel, mistõttu tulnuks nende abi kaua oodata.
Lähim ilmselt ongi Rapla, arvan, võibolla ka Vändra, aga nemad teises suunas.
Uudistes räägiti, et Rapla politsei tuli vastu ja kasutati ka siili, aga sellest polnud kasu, kuigi ma ei tea kuidas siilist kasu polnud.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 21 Dets, 2019 5:40
Postitas Manurhin
klemmikas kirjutas:
Uudistes räägiti, et Rapla politsei tuli vastu ja kasutati ka siili, aga sellest polnud kasu, kuigi ma ei tea kuidas siilist kasu polnud.
Ilmselt siili lahtiviskamine ebaõnnestus. Ei lennanud nt. üle terve tee ja põgeneja sai kõrvalt mööda põigata. Mõnel maal tõmmatakse siil juba aegsasti tee peale ette ja siis jäädakse rahulikult ootama. Eestis, nagu telekas näha on olnud, visatakse see auto ette viimasel sekundil ja kui sealjuures midagi nihu läheb, siis teiseks katseks enam aega ei jää.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 29 Dets, 2019 18:23
Postitas Kriku
hjl85 kirjutas:
Juht oli parem. Kohe kodanik ja hakkab raiuma, et kogu politseinike autopark peaks just selliste juhtumite tõttu koosnema Audi Rs6-st
Tehti kindlaks:
https://jarvateataja.postimees.ee/68590 ... 1572247648
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 3:45
Postitas Manurhin
Kas tehti kindlaks juht või auto omanik? Kui viimane, siis see võib rahulikult väita, et oli tol hetkel volitanud oma sõidukit kasutama nt. Kongo DV kodaniku Bumbu Umbulumba, nüüdseks juba Eestist teadmata suunas lahkunud, alalise elukohaga Lõvip*rse küla, suure ahvileivapuu juurest paremale keerates pooleteise päeva teekonna pärast kümnes onn vasakut kätt. Kel vaja, mingu ja otsigu ta sealt üles

.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 9:04
Postitas Roamless
Kas tehti kindlaks juht või auto omanik? Kui viimane, siis see võib rahulikult väita, et oli tol hetkel volitanud oma sõidukit kasutama nt. Kongo DV kodaniku Bumbu Umbulumba, nüüdseks juba Eestist teadmata suunas lahkunud, alalise elukohaga Lõvip*rse küla, suure ahvileivapuu juurest paremale keerates pooleteise päeva teekonna pärast kümnes onn vasakut kätt. Kel vaja, mingu ja otsigu ta sealt üles

.
Tegelikult ei käi see nii lihtsalt midagi, sama mis kiirustrahvidega, kui juhti ei suuda ülesse anda, siis omanik saab ise mutrisse. Politsei selgitab lihtsalt välja, et see Kongo DV kodanik sellel ajal reaalselt Eestis ei viibinud ja ongi omanikul kellad

Oleks autol numbrimärgid maha võetud või varastatud olnud, vot siis oleks politseil midagi raske tõestada.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 11:06
Postitas Kriku
Jah, nagu kohus ütleb - pole eluliselt usutav.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 15:48
Postitas Some
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 16:48
Postitas Kapten Trumm
Jääme ootama klemmika kommentaare, miks 230 kmh arendama pidanud Skoda ei suutnud enamat 160-st.
Mis Porsche siis kah oli, äkki oli, oh häbi, 5000 eurone Porsche 944 aastast 1995?
Tegelikult taolisel üritusel maksab peale tippkiiruse/kiirenduse ka manööverdusvõime, kus kergemal (ja paremini konstrueeritud) autol on kõva eelis.
Seda on ringrajaüritustel nähtud küll ja küll, kus mingi 120 hobujõuline 900 kilone auto paneb pika puuga poole võimsamale 1700 kilosele. Kuigi erivõimsus on sama. Kus on muutuvad kiirused ja liikumissuunad, hakkab maksma ka inerts (õigemini selle vähesus).
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 17:10
Postitas mart2
Kiirused, massid ja kiirendused on väga olulised, kuid veelgi olulisem on riski hindamine.
Kas ja kui palju võidab politsei selle auto tabamisest vs. ekipaaži sõit koos autoga igavestele jahimaadele?
Autojuhil võis kurjategijana olla kaotada paljut, kuid samas ei olnud ka teada, et ega ei ole tegemist lihtsalt mehega, kes ei tahtnud lubadeta vahele jääda?
Risk ajada kahe autoga sõitjad (politsei ja Porshe) kasti vs. fight another day?
PS. Lõpuks saadi ju kurikael kätte ja sai karistuse. (Kuigi minu arvates mitte piisava!)
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Postitatud: 30 Dets, 2019 17:46
Postitas klemmikas
Noh, kes siin seletavad, et pole vaja tagaajamise võimekusega arvestada?
See aasta on ikka päris ohtralt eest ära sõitmisi olnud, ei ole see sugugi nii harv juhus ja 140kW Superbid on igati õigustatud ost.
Eks antud olukord oli selline erilisem olukord, kus vahel lihtsalt politseiauto jääb alla, pluss ei tahetud ehk liiga riskida.
Muidugi oli selgelt näha olukordi, kus politseiauto oleks saanud hoopis porschet rammida taha vasakule nurka sisse sõita, nii, et see oleks teele risti visanud või muidu üle äärekivi teelt välja ja olekski käes olnud...võibolla.
Kuid kindlasti oleks antud olukorda leevendanud 200kW Superb või Audi RS4 või RS6, iseasi, kas see üks vähestest, just sinna sattunud oleks.
Praegu sai juht karistuse, kuid, mis siis, kui poleks saanud ?
Muidugi tuleb tõdeda, et mõlemad viimased tagaajamised, kus minema saadi, on ilm olnud kehv selliseks kihutamiseks.
Samuti ei sobi põhjamaised naastrehvid, selleks kohe teps mitte.
Praegu on pimedal ajal ilmad nii kehvad, nähtavus nii kehv, et isegi 90 km/h on ohtlik sõita maanteedel.