468. leht 908-st
Re: Nali
Postitatud: 13 Aug, 2017 23:12
Postitas Zuslik
Eile õhtul tuli mulle kõne ja tuli välja, et mu tuttavad olid ka sellel laeval. Sõber kes on vana nsvl-i erivägede mees ja pool maailma läbi sõitnud oli kah juba kindel kui mootor ära suri, pardad vee alla käisid ja lained kaptenisillalt aknad eest ära lõid , et nüüd pole enam pääsu. Ja pidingi õhtul veel üle kolmesaja kilomeetri maha sõitma ja ta naise koju tooma sest see oli nii shokkis, et suguvõsa kokkutulekule edasijäämiseks Dirhamis ei suutnud ta end enam kokku võtta.
Kuigi jah lugedes sellist lugu siis mõtled, et inimesed on liigapalju filme vaadanud ja kujutavad ette, et ainult helista ja kohe on päästekopterid kohal ja tehakse kõik ette taha ära. Ega kohapealgi inimesed rääkisid, et näe helistasin kaa päästeametisse aga oleks nad mind siis rahustanud aga ei naad tahtsid teada kes ma olen

Re: Nali
Postitatud: 14 Aug, 2017 8:02
Postitas Dr.Sci
Zuslik kirjutas:
Eile õhtul tuli mulle kõne ja tuli välja, et mu tuttavad olid ka sellel laeval. Sõber kes on vana nsvl-i erivägede mees ja pool maailma läbi sõitnud oli kah juba kindel kui mootor ära suri, pardad vee alla käisid ja lained kaptenisillalt aknad eest ära lõid , et nüüd pole enam pääsu. Ja pidingi õhtul veel üle kolmesaja kilomeetri maha sõitma ja ta naise koju tooma sest see oli nii shokkis, et suguvõsa kokkutulekule edasijäämiseks Dirhamis ei suutnud ta end enam kokku võtta.
Kuigi jah lugedes sellist lugu siis mõtled, et inimesed on liigapalju filme vaadanud ja kujutavad ette, et ainult helista ja kohe on päästekopterid kohal ja tehakse kõik ette taha ära. Ega kohapealgi inimesed rääkisid, et näe helistasin kaa päästeametisse aga oleks nad mind siis rahustanud aga ei naad tahtsid teada kes ma olen

Meri nalja ei mõista ja tormisel merel abitult triivivas paadis olemine on üksjagu jube - ühelt poolt tahad et kallas oleks ligidal, teiselt poolt jälle kui kivide suunas triivida tahaks võimalikult kaugele. Õnneks oli tegemist äikesepagiga, tuli, puhus mõned minutid ja läks, korraks ajas ka laine üles.
Aga nali on selles uudises küll -
https://et.wikipedia.org/wiki/Fail:Paat ... adamas.JPG - Arabellast on lausa parvlaev tehtud

Re: Nali
Postitatud: 15 Aug, 2017 9:53
Postitas Kriku
Mind pani kõige rohkem imestama, et tormi ajal, kus olid väidetavalt laevast kõrgemad lained ja inimesed kartsid oma elu pärast, taheti see elunatuke laeva asemel pinnaltpäästvale helikopterile usaldada

Hea küll, kriitilises olukorras käituvad inimesed erinevalt ja ma ei taha öelda, et oleksin ise adekvaatsem, aga takkajärge lugejakirja kirjutada... See ikka on tase.
---
Jätkame nördinud lugejate kirjadega:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=79186092
Guugeldamisvihjeid jätkub kauemaks.
Re: Nali
Postitatud: 15 Aug, 2017 10:57
Postitas Kapten Trumm
Noh, inimestel, kes laevaehitusest ja meresõidust suurt ei tea ja on harjunud Tallinki kruisilaevadega, tekivadki sellised hirmud lihtsasti.
Mina nt olen lapsest saadik käinud suht väikse paadiga omajagu merel (ja käin ka praegu) - noh, paadi pardast kolm korda kõrgem laine pole eriti hirmus.
Sattusin ükskord Rootsist tulema, kui tuule kiirus oli 28 m/sek - hommikusöögi ajal on laev umbes Ristna traaversil.
Tuli välja, et olime oma perega ligi 2 tunni jooksul ainus hommikusöögi seltskond. Nii vähe seda merekindlust mereriigi rahval ongi.
4 m pikkusel ja 1,8 m laiusel RIB kummipaadil (kummipaat kõva plastist põhjaga), mille vabaparda (ehk veest väljaulatuva parda) kõrgus on ca 50 cm, olen olnud merel, kui laine kõrgus oli 1,5 meetrit. Paadile lubatud lainekõrgus tootja poolt on 2,0 meetrit. Tarbetuid riske pole vaja, aga veesõidukid on üllatavalt lainekindlad ja püstuvad. Enamik laevu tõuseb "püsti" tagasi ka 90 kraadisest kreenist. Laevast kõrgemad lained ei ole midagi erilist, kui laine löögist midagi puruks ei lähe ja inimest üle parda ei uhuta.
Et klaasid puru lähevad, on laevaehitajate haltuura (ja tellija raha kokkuhoid). Kui Tallinki kruisilaevale tuleb külje pealt peale laevakõrgune laine, siis ei jää ka seal eriti palju terveid klaase - keegi ju ei käsi panna laevale analoogseid klaaspakette nagu kodustele akendele.
Re: Nali
Postitatud: 15 Aug, 2017 17:20
Postitas Walter2
Nojah - need Soome ja Rootsi vahet liikuvad alused on ju tegelikult rannasõidu parvlaevad ja erilist lainekindlust neilt ei oodatagi. Suureilma cruiserid mis näit. Turus valmivad ja veel jeeli-jeeli Taani silla alt läbi mahuvad ei kõssa ka kui üle Atlandi Kariibidesse tööpostile viiakse olenemata kui suure laine kätte satuvad - nende tasakaalustussüsteemid on ikka piisavalt tasemel et rikas meerikamaa turist ei peaks keset miljonikruiisi kalu toitma hakkama ja seetõttu kruiisifirmaga pärast kohut käima.
80-ndatel sai isegi Väinameres vanamehe seltskonnaga 12-meetrise paadiga kalapäevi tehtud, vahel oli laine ikka selline et merepõhjast kivid juba paistsid ja nii mõnigi tüüp lubas kirikusse küünlaid viia aga maksavad mees ja tema kogemused rooliratta taga.

Re: Nali
Postitatud: 15 Aug, 2017 22:06
Postitas Che Latino
Endalegi ootamatult sai täna õhtul tillipikenduse komplekti (TPK -1) prototüüp välja lastud.
Re: Nali
Postitatud: 17 Aug, 2017 20:51
Postitas alari
Valmisreklaam
Re: Nali
Postitatud: 20 Aug, 2017 0:29
Postitas Otto K
Tuleb välja, et NSVL-i languse alguse kuupäevaks võib vabalt lugeda 03.11.1969.
Sellel mälestusväärsel kuupäeval hakati NSVL-is WC paberit tootma.... ja enam ei lugenud rahvas WC-s Pravdat ning teisi ideoloogilisi üllitisi...
Re: Nali
Postitatud: 21 Aug, 2017 16:46
Postitas ruger
Re: Nali
Postitatud: 22 Aug, 2017 21:48
Postitas Sam Beaver
Kaks meest arutavad maailma asju ja on järjega jõudnud hariduse tähtsuseni
Esimene: "Haridus on ikka kohutavalt tähtis, näiteks Einstein jõudis aja ja ruumi ühendamiseni alles pärast
pikka-pikka õppimist."
Teine: "Noh, aja ja ruumi ühendamiseks nüüd küll mingit erilist haridust vaja ei lähe. Meil oli sõjaväes prappor
kes sai sellega suurepäraselt hakkama ilma mingitki haridust omamata. Ta käskis meil sõduritel kaevata kraavi
aiast lõunani."
Re: Nali
Postitatud: 23 Aug, 2017 16:06
Postitas Manurhin
Otto K kirjutas:Tuleb välja, et NSVL-i languse alguse kuupäevaks võib vabalt lugeda 03.11.1969.
Sellel mälestusväärsel kuupäeval hakati NSVL-is WC paberit tootma.... ja enam ei lugenud rahvas WC-s Pravdat ning teisi ideoloogilisi üllitisi...
Jah, NSVL oli ikka üks omamoodi riik. Aatompomm, tuumaelektrijaamad, -jäälõhkujad, -allveelaevad ja reaktiivlennukid ehitati valmis, Sputnik, Strelka&Belka, Gagarin ja veel palju muud lennutati kosmosesse, toodeti kodumaiseid elektronarvuteid... Ja alles pärast kõike seda hakati peldikupaberit valmistama

.
Re: Nali
Postitatud: 23 Aug, 2017 20:04
Postitas Sam Beaver
Kohtuvad kaks sõbrannat, esimene küsib: "Nägin eile tuttavat arsti sinu poolt väljumas, kas oled haige?"
Teine küsib vastu: "Aga ma nägin täna hommikul tuttavat leitnanti sinu poolt väljumas, kas tuleb sõda?"
Re: Nali
Postitatud: 23 Aug, 2017 21:34
Postitas MMX
Reamees! Kui te viina ei võtaks, oleks te juba seersant.
Kui ma viina võtan, tunnen ma ennast kindralina!
Re: Nali
Postitatud: 24 Aug, 2017 17:56
Postitas MMX
Issi, kas kõik muinasjutud algavad sõnadega "Elasid kord..."?
Ei, kõige müstilisemad muinasjutud algavad sõnadega "Kui te hääletate valimisel minu poolt..."
Re: Nali
Postitatud: 24 Aug, 2017 21:55
Postitas Elagu Ukraina
Otto K kirjutas:Tuleb välja, et NSVL-i languse alguse kuupäevaks võib vabalt lugeda 03.11.1969.
Sellel mälestusväärsel kuupäeval hakati NSVL-is WC paberit tootma.... ja enam ei lugenud rahvas WC-s Pravdat ning teisi ideoloogilisi üllitisi...
Enne, kui tualettpaber lihtsa venelaseni jõudma hakkas, oli NL juba lagunenud.
