Re: Autotehnikateema
Postitatud: 24 Sept, 2024 8:12
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Sõnad "uus" ja "vana" on subjektiivsed suhtelised mõisted, kui ei ole teada, et millist võrdlusskaalat kasutatakse.
Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.maksipoiss kirjutas: ↑23 Sept, 2024 20:50Samast. Jämeda mustriga rehviga Hilux on sellega võrreldes igatahes hiirvaikne.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Sept, 2024 9:01 Ma ei tea, mis mudelist ja versioonist sa täpselt räägid, aga kuni 2018/19 toodetud istmetega, Combi versioonid on umbes sama vaiksed/häälekad kui meil väga popid aasia päritolu odavad "linnamaasturid". Olen taolistega sõitnud umbes 240 tuhat, talvel ainult naeltega ja kabiinis maanteekiirustel saab ka häält tõstmata juttu ajada.
Loomulikult pole tegemist premium autoga, kuid odava väikeautoga konkureerib küll.
Minu naise korea pisiautol oli ka 7a garantiid. Ja peale kuluosade seal pole garantiiajal midagi vahetatud. Ostmise ajal otsisin hoolega vigu ja ainus, mis leidsin, oli üks läbipõlenud numbritule pirn. Tõsi, mõne aastaga mõned asjad tekkisid, põhiliselt seoses konditsioneeri ja pilukate varuosalogistikaga.OLAVI kirjutas: ↑23 Sept, 2024 17:40Ei ole ime, kui garantiiremont kestab pool aastat ja seaduse järgi on kõik õige.
7 aastat garantiid võib ju olla aga kui tahad 7 aasta pärast seda masinat liisingule tagasi müüa, siis võib selguda, et masina väärtus on 0eur, sest rikas ei taha vana autot ja vaene ei julge nii tehnoloogilist autot omale eluliselt vajalikeks igapäevasteks sõitudeks osta (sest tal puudub raha kasvõi ühe keerulisema elektroonika remondi tegemiseks).
Liising ja automüüja kahasse lüpsavadki sinu arvelt rohkem amortisatsiooni kui tegelikult õige oleks. Eelkõige müüja tagasiostu riskide katteks. Kuna see tingib suurema kuumakse, siis liisingu võit seisneb rohkemas intressis. Win-win, omanik maksab. Peale liisingu lõppu auto jääkväärtusega välja ostes pole keeruline seda raha mõne päevaga kahekordistada, kui mõistus ja käed töötavad.Some kirjutas: ↑23 Sept, 2024 20:01 Veidral kombel pole ükski minu viimasest neljast autost remonti vajanud, ainult hooldused. Kolm neist on olnud Kia-d.
Välja olen nad vahetanud enne liisingperioodi lõppu ja huvitaval kombel on alati auto tagasiostuväärtus olnud kõrgem kui liisingujääk, nii et olen raha tagasi saanud. Aga üldiselt kui miski esindus peaks ajusid keppima hakkama garantiiremondi vms, siis see jääb ka viimaseks korraks sealt osta. Konkurents autoturul on piisavalt tihe.
Sama kehtiks ka kui keegi hakkaks kaugelt autosid pekki keerama. Selle firma autosid enam ei ostetaks.
Ahah. Et kõrge profiiliga rehvid ei kõlba piiroludes kusagile?Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:27 Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.
Samas taoliste rehvide mõju juhitavusele piiroludes on pehmelt öelda kahtlane.
Teema on selles, et maja (st pank) teeb kas sissemakse või kuumakse või kombineerituna lepingu maksegraafiku justnimelt sellise, et lepingujääk oleks pidevalt niimoodi panga kasuks, et sul poleks soovi lepingust taganeda. Ega pangale seda autot vaja ei ole. Või kui sul selline soov peaks ikkagi tekkima, siis jääb vahele selline "puhver-lõige", millega pank oma tagasivõturiski ära maandab kuhugi. Kui "käär" tagasi võtja jaoks ikka tagurpidi üles jääb, siis saab teha lepingust taganejale vmt veel ka lisaarve sõiduki müügiks vajalikule nõuetele vastavusse viimiseks. A´la tavakorda viimise eest, müügiettevalmistus jne. Ka seda on omal ajal pankurite poolt tehtud. See on see aspekt. Maksimumsummana nägin omal ajal kõrvalt, kuidas täitsa normaalses korras 400t kroonisele autole tehti (Sampo panga poolt) pea 100-tuhandene puudustekõrvaldamiste-arve. Auto ise müüdi pangaga partnerlussuhetes oleva autoaia poolt "kordusenampakkumisel" (õigemini küll öelda "piiratud osalejatega vähempakkumisel") soodsa odava hinnaga maha (ostjaid ei olnud!) ja firmale esitati hüvitamiseks pea 100tonni eegune arve....Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:43
Liising ja automüüja kahasse lüpsavadki sinu arvelt rohkem amortisatsiooni kui tegelikult õige oleks. Eelkõige müüja tagasiostu riskide katteks. Kuna see tingib suurema kuumakse, siis liisingu võit seisneb rohkemas intressis. Win-win, omanik maksab. Peale liisingu lõppu auto jääkväärtusega välja ostes pole keeruline seda raha mõne päevaga kahekordistada, kui mõistus ja käed töötavad.
Mäletan, et liisingust välja ostetud 3200 eurose jääkväärtusega Honda oli vaja nädalavahetusel korralikult puhtaks nühkida ja esmaspäeva lõunaks oli müüdud 7000 euroga, eriliselt higistamata. 3800 eurot nagu maast leitud, auto tagastamisel ja mugav olemisel oleks selle raha autoesindus lihtsalt tasku pannud, sest siis ostavad nad selle liisingust sama 3200-ga ja müüvad isegi kallimalt kui eraisik küsiks.
Mina julgustaks küll proovima, kui liising läbi saab ka auto kuulutusehindade ja jääkväärtuse vahel on ikka paar tuhat, võiks proovida see raha ise teenida. Seda enam, et siis sa ei pea alluma kartellikokkuleppele nimega "nõuded liisinguauto tagastamis" ja omast taskust maksma auto müügiks ettevalmistamise kulusid, mille arvelt esindus pärast teenib.
Seal on ka näha, miks ei kõlba. Vaid profile kättesaadav juhitavus, libisemine igas suunas - vähemalt asfadil. Üks hästi ehitatud Civic "püksirihmadel" oleks kindlasti kiirem, sest taoline igas suunas ja iga otsaga libisemine pole just kiireim edasijõudmise viis.isakene kirjutas: ↑24 Sept, 2024 12:14Ahah. Et kõrge profiiliga rehvid ei kõlba piiroludes kusagile?Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 10:27 Hiluxil kasutatakse kõrge profiiliga rehve (70 kõrgusega), mille mõju teemüra ja ebatasasuste summutamisele on märkimisväärne.
Samas taoliste rehvide mõju juhitavusele piiroludes on pehmelt öelda kahtlane.![]()
Nunuh.https://www.youtube.com/watch?v=Mmh-ew1swD4
Mulle seletati, et auto odavnemisest kiirem maksmine (mis tingib turuhinnale tublisti alla jääva jääkväärtuse) pidi olema eelkõige esinduste soov maandamaks kasutatud autode müügiga kaasnevaid kulusid ja riske. Kui vähegi käed otsas ja nupp nokib, siis isegi soodushinnaga ise müües võib kergesti tuhandeid teenida. Vaatad auto24-s palju sellised maksavad, võtad odavama hinnast 10% maha (tavaline kauplemise summa) ja paari päevaga on müüdud. Pikalt püsivad müügis need ülehinnatud logisevad ja mustad autod, mis igapäev sõidavad ja millele on pandud hea kirves hind, et järsku mõni loll ostab. Lihtsalt auto peab olema ostjale apetiitne, puhas-korras ja ilma mingite ilmsete vigadeta. Ei ole vaja hakata hingehinda võtma, kujundage hind odavamate korras autode järgi, kiirus loeb, auto kuulutuse vananedes huvi väheneb kiiresti (auto24-s saab müüa statistikat vaadata), selle värske huvi harjal on kõige lihtsam müüa pluss auto seistes tekivad igasugu riskid (keegi kraabib ära vms). Auto olgu niipalju korras, et ülevaatuspunktis tehnoülevaatusega sarnasele kontrollile auga vastu pidada.Teema on selles, et maja (st pank) teeb kas sissemakse või kuumakse või kombineerituna lepingu maksegraafiku justnimelt sellise, et lepingujääk oleks pidevalt niimoodi panga kasuks, et sul poleks soovi lepingust taganeda. Ega pangale seda autot vaja ei ole.
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 13:41 ... Vaid profile kättesaadav juhitavus, libisemine igas suunas - vähemalt asfadil. Üks hästi ehitatud Civic "püksirihmadel" oleks kindlasti kiirem, sest taoline igas suunas ja iga otsaga libisemine pole just kiireim edasijõudmise viis...
Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Sept, 2024 14:28 Ma kuskil eespool seletasin ka, et madalama ja laiema profiiliga rehv võimaldab (ilma rehvi veljelt maha tuleku ohuta) kasutada nii pehmemat karkassi kui kummisegu, mistõttu on "püksirihmad" tavaliselt parema pidamisega kui samalaiad, kuid kõrge profiiliga rehvid.
Sa pole vist neid püksirihmasid ise kunagi vahetanud?