49. leht 666-st

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 26 Jaan, 2014 21:35
Postitas jackpuuk
retti kirjutas:Lahendasin selle müstika ise ära.Põhimõtteliselt oli seal kaks viga.Mõlemad sisuliselt ühes kohas.
Ostma pidin ühe detaili,millest FORD küsis 120€ ja maksis teises poes 3,60.
Pakkuge,mis detail see oli.
Pistik käru tulede jaoks :).

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 27 Jaan, 2014 21:47
Postitas retti
jackpuuk kirjutas:
retti kirjutas:Lahendasin selle müstika ise ära.Põhimõtteliselt oli seal kaks viga.Mõlemad sisuliselt ühes kohas.
Ostma pidin ühe detaili,millest FORD küsis 120€ ja maksis teises poes 3,60.
Pakkuge,mis detail see oli.
Pistik käru tulede jaoks :).
Koht on 50% õige, vastus 50% vale.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 29 Jaan, 2014 20:24
Postitas jackpuuk
No seda va lisapistiku moodulit sa selle raha eest kindlasti ei saanud, palun vihja.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 29 Jaan, 2014 23:22
Postitas retti
Aga palun.
Vihje ma juba ütlesin - Fordi tehases paigaldatud haakeseade ja loomulikult ka järelhaagise ühenduspistik - 13 klemmiline.
Aga - auto järelhaagise pistikus on mikrolüliti mida väljaspoolt näha ei ole - ja selle taga kere külge poldiga kinnitatud keraamilisse segusse valatud TAKISTI mis oli lihtlabaselt keskelt pooleks.
S.t kui haagis(haagise tuled)on ühendatud,takisti ei toimi ja suunad plingivad normaalselt.Kui takistit/haagise tulesid(koormust) ei ole, plingivad auto kõik ühe poole suunatuled nii,nagu katkise pirni puhul.
Vaat see takisti 50W 8 oomi niipalju maksiski.
Teine viga oli see,et pikemast seismisest ja järsust temperatuuri langusest oli kogu see kupatus lihtsalt ära jäätunud.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 30 Jaan, 2014 16:48
Postitas jackpuuk
Selle peale ütleksin kallitele kamraadidele, nii lihtsalt võiks meil ka mõni vajalik masin keset kõige kiiremat aega saba anda. Ja teeveerde see lihtsalt jääkski, sest tänapäeva autokooli lõpetanu ei leiaks ka lihtsaimat lühist süsteemist üle. Nõukaaegsete kogemustega inimene suudab tehnika puhul lahtise peaga mõelda, tänapäevastel lihtsalt puudub igasugune kogemus. Ja kui nüüd terve teema üle kanda õppekogunemiste ja Kaitseliidu uute autode valgusesse?

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 30 Jaan, 2014 17:06
Postitas Lemet
Nagu siin korduvalt on targad ametnikud teadnud, tuleb siis margiesindus kohale kutsuda, mis on palju kiirem, odavam ja muidu igatpidi bro...loe vastavaid teemasid, isand Jaagupuuk :wink:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 30 Jaan, 2014 17:27
Postitas jackpuuk
Lemet, minu arvamust sa tead kindlasti ja vast nii mõnigi veel, kui kellegile minu arvamus ei meeldi, siis lugege minu õppekogunemisel käimise herolist saagat :lol: ja üritage juhtide suhestumine tehnikaga oma peas paika saada. Lugesin just suurestüki väe teemat ja sealt kumab sama probleem läbi (ehkki hummel annab sealsete asjade kohta pisu lootust). Mina näen siiski probleemi selles, et välja ei õpetata eriala inimesi (ja vastavate oskustega inimesi ei kasutata kohtadel, kus nad rohkemal-vähemal määral pädevad oleksid). Kogu mulje tekitab sama küsimuse, mis tekkis ühel Eesti lahinglenduril :"Väljaõpetatud lendureid koolitatakse flaki peale, samas terava bensiinipuuduse ajal koolitatakse poisikesi lenduriteks?". Mille krdi pärast on meil siis uuemat tehnikat-relvastust vaja, kui keegi nendega midagi peale hakata ei oska? Keegi teeb jälle Rõk-i järele linnukese, et oma kohta õigustada :wall:. Nüüd läheb teema kohe kenasti militaarseks, hoolimata sellest, et T-34-l sharniire pole.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Veebr, 2014 4:31
Postitas kalju
Et teema soiku ei jääks, väike nuputamis küsimus.

BMW vana M10 mootoriga. Tühikäigu pöörded külmalt väga madalad, liikuma hakates hakib, kakub on tegemist, et üldse kohalt liikuma hakates välja ei sure. Soojenedes asi paraneb - pöörded suurenevad, masin enam ei kaku. Kiirendab väga hästi. Normaalse töö temperatuuri juures tühikäigu pöörded kuskil 1200 juures - ilmselgelt palju. Kohapeal lastes töötada, hoiab kõrget pööret, siis järsku kukutab selle 600 peale ja uuesti üles ja nii suht tiheda intervalliga.
Vahetatud jagaja kaan ja rootor. Uued küünlad. Tühikäigu mootorit sellel ei ole, on külmkäivituse klapp - see ka vahetatud. Uus bensiini pump ja bensiini filter. Vahetatud vaakumvoolikud ja õhufilter. Lisa õhku ei saa. Vahetusfond on uues jupid - mitte secondhand.

Viga leitud kümnekonna minutiga. Mis oli veaks? :roll:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Veebr, 2014 8:04
Postitas EOD
BMW mootoril mõjutas karterituulutus tühikäiku. Voolik vigane?

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 20 Veebr, 2014 11:58
Postitas kalju
Ei, karteri tuulutus oli korras.

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Veebr, 2014 0:51
Postitas Manurhin
Mingi elektroonika-kala, ma pakuks. Nt. vigane halliandur või kommutaator?

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Veebr, 2014 5:39
Postitas kalju
Ei, ka mitte seda. :)
Vihjeks, et avastamiseks on kolm võimalust:
1. kasutada spetsiaalset kontroll vahendit
2. kasutada täiesti teise otstarbe jaoks loodud tööriista
3. mitte kasutada ühtegi tööriista (nojah kruvikeerajat on siiski vaja jah). :mrgreen:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Veebr, 2014 8:48
Postitas EOD
Madalad tühikäigupöörded külmal ja kõrged soojal mootoril viitaksid nagu lahjale segule. Pöörete järsk kõikumine lisaõhule, mis kord tuleb ja siis jälle ei tule. Pidurivõimendi mõrane voolik?
Teiseks võiks pakkuda süütemomendi tsentrifugaalregulaatorit.
Vea avastamiseks 10 minuti jooksul oleksin omal ajal kasutanud diagnostikastendi. Kasutatutest analoogne Paltest JT 251 meeldis rohkem kui digitaalne Paltest JT 254.
Praegu olemasolevatest esiteks läbipaistvat küünalt, mis võimaldab leegi värvi järgi määrata segu koostist ja teiseks stroboskoopi.
Et mootor töötaks, peab olema "eli ees, tuli taga ja mats keskis" ehk õige segu, süüde ja kompressioon. Ja gaasid peavad läbi käima. Kui mootor ei tööta, on miski neist puudu. :scratch:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitatud: 21 Veebr, 2014 10:36
Postitas kalju
EOD vastas peaaegu ära. Kuigi jah siin siis tegu pigem rikka seguga hoopis.

Tööriistadest mis kasutasin:
1. bensiinirõhu kell
2. rehvipumpamis jalgpump
3. kruvikeeraja voolikute klambrite lahti päästmiseks

Ehk siis viga oli bensiini tagasivoolu puudumises. (oli tehtud pimedaks). Miks see nii oli, ei hakka hetkel lahkama kuna pole see teema.
Vea avastasin, kui panin rõhukella peale surveklappi tagasivoolu vahele. Pumpa kasutasin, pimeda koha üles otsimisel - pumpasin surveklapi poolsest otsast õhku ja hakkasin mõõda voolikuid-torusid paagi poole liikuma lastes igas järgmises ühenduskohas otsa lahti (kui õhk käis läbi tähendas sinnani toru puhas).

Peale pimeda eemaldamist, bensu rõhud normis ja mootor käib kui siidi - kui nii võib õelda ligi 30 aastat vana mootori kohta.

Re:

Postitatud: 08 Apr, 2014 23:53
Postitas jackpuuk
jackpuuk kirjutas:See pidi küll üks ütlemata raske jalaga kodanik olema :D.
Kusjuures olen tähele pannud, et olen hakanud kah linnaliikluses jalga siduril hoidma, isegi 95 aasta 1,8 mitsul on väänet linnaliikluses nii palju, et vahetan käike iga 10 km. tunnis järel. ST. esimene 20 teine 30, kolmas 40 ja siis neljas sisse (kolmandaga siiski pigem 45-50), 60-ne pealt kannatab tegelikult juba viienda panna.. Aga vähimagi gaasilisamise järel hakkab vastpunniv jõrin, seega neljas käik on sellele perevagunile sobiv. Minu punane armuke küsib samas (ehkki jõuab kiirendada ka 50-ne pealt viiendaga) pigem teist või kolmandat käiku, nii erinevad on need mootorid ja ülekanded (kered kah muidugi) :wink:.