49. leht 50-st

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 03 Mär, 2025 16:27
Postitas OLAVI
Gideonic kirjutas: 03 Mär, 2025 11:24 Gotlandil magevee pumpi saboteeritud. Tulemus et saarel kraanivett ei ole:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz ... r-incident

https://bsky.app/profile/akihheikkinen. ... hkwstzrs2v
Selline kaabli lõhkumine metsas on vist nagu märguanne, et: "Me teame, kus teile vajaliku taristu mõjutamise punktid asuvad"?

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Mär, 2025 10:25
Postitas NAFO ep
Kanada eestvedamisega plaan G7 tasemel vene varilaevastikku blokeerima hakata ebaõnnestus USA veto tõttu.

https://bsky.app/profile/militarynewsua ... wivqt7522b

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ore-change

Edit. Eesti keeles ka: https://www.delfi.ee/artikkel/120362182 ... -ohjeldada

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 27 Mär, 2025 19:24
Postitas kaur3
Google tõlge.
Üks Euroopa ametnikest ütles väljaandele Recorded Future News, et see ei olnud alati nii, selgitades, et neile on teatatud, et mõnikord ei taha ebakompetentsed laevakaptenid lihtsalt meeskonnaga tülitseda, et halva ilmaga ankru heiskamiseks laeva vööri minna.

Halb meresõiduoskus on märkimisväärne probleem. Selle kuu alguses esitati Põhjamerel USA sõjaväele lennukikütust vedanud naftatankeri kahjustanud laeva Vene kaptenile süüdistus raskes hooletuses toimunud tapmises. Selle kapteni kodakondsus ja kannatanud laeva lasti põhjustasid spekulatsioone selle üle, kas juhtum oli tahtlik, kuigi Briti ametnikud on väitnud, et see polnud nii. Laev Solong oli varem Iirimaal seadmete ohutuse kontrollimisel läbi kukkunud.

Üks Euroopa ametnik märkis väljaandele Recorded Future News, et Suurbritannias asuva mittetulundusühingu Rahvusvahelise Kaablikaitsekomitee (ICPC) veebruaris avaldatud seisukohtadest leiti avalikus omandis, et kaablikahjustused on palju tavalisemad, kui uudiste põhjal võiks arvata, ning need on sageli põhjustatud halvast meresõidust ja halvasti hooldatud seadmetest.

Dokumendis märgiti, et kuigi ülemaailmset mereliiklust silmas pidades on see haruldane, esineb ka juhuslikke ankrute kasutuselevõttu – mõnikord seetõttu, et ankrud ei ole suurtel laevadel kasutatavate mitme kinnitusmehhanismi abil täielikult kinnitatud või seadmete halva hoolduse tõttu.

"Suurtel laevadel, eriti nendel, mille sild asub kaugel taga, ei pruugi sügavasse vette kukkunud ankrut kohe tuvastada, kuna see ei pruugi mõjutada laeva juhtimist ega jõudlust," seisab ICPC dokumendis.

Need ankrud ei ole mõeldud lihtsalt "merepõhjas kinni hoidmiseks", selgitas ICPC, kes märgib, et karmi ilmaga liigub laev koos ankruga. Veealused ankrud moodustavad ligikaudu 30% juhtudest, mille käigus saavad aastased veealused kaablid kahjustada, ning ICPC tõi seitse jõhkrat näidet, sealhulgas ühe 2008. aastal, kui laev lohistas oma ankrut umbes 180 miili, kahjustades sellega kuut veealust kaablit.
https://therecord.media/european-offici ... accidental

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 29 Mär, 2025 9:20
Postitas Lemet
Vana väitluse lisaks- kuidas kohe üleüldse pole vööridekilt võimalik näha, kas ankur on alla antud või.mitte.

https://www.facebook.com/share/r/1KNHr8KU2J/

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 09 Mai, 2025 15:55
Postitas lennumudelist
Laeva "Newnew Polar Bear" kapten vahistati Hong Kongi kohtu poolt. Küll võttis aega.
Kohalik prokuratuur süüdistab nüüd Mandri-Hiinast pärit kaptenit kahju tekitamises Balticconnectorile ja selle lähedal olnud sidekaablile. Samuti süüdistavad võimud Wani ohutusreeglite rikkumises, sest ta ei kontrollinud laeva ankruid.

South China Morning Post kirjutab, et järgmine kohtuistung peaks toimuma juuli alguses.
https://www.err.ee/1609689056/hongkongi ... va-kapteni

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 10 Mai, 2025 7:38
Postitas Erureamees
Lemet, aga selleks peab ju kõmpima vööri ja kummardama üle reelingu. Kes see ikka viitsib?! :D

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 21 Mai, 2025 19:43
Postitas teeline35
Värsekmat materjali;
https://www.err.ee/1609700679/poola-ven ... manoovreid
Poola peaminister Donald Tusk teatas kolmapäeval, et Vene varilaevastiku alus tegi Poola ja Rootsi vahelise elektrikaabli lähedal kahtlaseid manöövreid.
"Pärast meie sõjaväelaste tõhusat sekkumist sõitis laev ühte Vene sadamasse," kirjutas Tusk sotsiaalmeedias.
Katsetavad reaktsioone?

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 26 Mai, 2025 18:27
Postitas Sander17
https://majandus.postimees.ee/8256313/v ... ud-eskordi

Venemaa on alustanud oma varilaevastiku naftatankerite saatmist läbi Soome lahe relvastatud sõjalaevade ja hävitajate eskordiga, kinnitas Soome kaitseminister Antti Häkkänan nädalavahetusel Yle saates «Ykkösaamu».
Tankeritel hea turvaline kaablite kallal sigatseda.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 26 Mai, 2025 19:40
Postitas Kilo Tango
Sander17 kirjutas: 26 Mai, 2025 18:27 https://majandus.postimees.ee/8256313/v ... ud-eskordi

Venemaa on alustanud oma varilaevastiku naftatankerite saatmist läbi Soome lahe relvastatud sõjalaevade ja hävitajate eskordiga, kinnitas Soome kaitseminister Antti Häkkänan nädalavahetusel Yle saates «Ykkösaamu».
Tankeritel hea turvaline kaablite kallal sigatseda.
See on positiivne. Kui nafta vedamiseks tuleb kasutada lisaks tankerile ka korvetti vms sõjalist alust, on see topeltkulu. Lisaks kaob ära igasugune võimalus plausible deniability etendamiseks.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 26 Mai, 2025 20:32
Postitas lennumudelist
Sellega saan ainult nõustuda. Ja kui ebaõnnestunud pardale minemine andis selle tulemuse, siis kokkuvõttes saab toda lugeda õnnestunud mittepardalepääsemiseks. :)

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 14 Juun, 2025 7:34
Postitas Kriku
Soome keskkriminaalpolitsei (KRP) on lõpetanud eeluurimise naftatankeri Eagle S rolli kohta Soome lahe merekaablite purunemistes. Politsei hinnangul kahjustas Eagle S jõulude ajal ankruketti mööda merepõhja lohistades riikidevahelist elektrikaablit Estlink 2 ja mitut andmesidekaablit.

Soome politsei kahtlustab kuritegudes kolme inimest. Kahtlusaluste seas on kapten, vanemtüürimees ja tüürimees, kes vastutavad aluse ohutu liikumise, navigatsiooni ja toimimise eest, ütles Soome keskkriminaalpolitsei (KRP) uurimisosakonna juht Sami Liimatainen. Eagle S-i ohvitserid eitavad süüdistusi.

Politsei analüüsis uurimise käigus näiteks ohvitseride vastutust laeva seisukorra eest. Samuti kas ohvitserid oleksid pidanud märkama ankru väidetavat merre kukkumist. Politsei teatel on isikutele endiselt kehtestatud reisikeeld ja nad viibivad Soomes.
https://www.err.ee/1609721358/soome-pol ... uritegudes

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 05 Juul, 2025 9:04
Postitas ruger
Pikem artikkel 2022 aastal 3 päeva peale orkide sissetungi Ukraina, Bornholmi lähedal elektrikaabli lõhkunud Taani laevast. Omanik on Taani miljardär, kes teeb diili kõikidega, kus raha haiseb.
3 days after Russia invaded Ukraine a DK tanker ripped the power cable to strategic island Bornholm.
Owner once breached sanctions by shipping jet fuel to Syria. Ship dragged anchor for 35h but captain refused to investigate, ran engines at full throttle for 2h without moving.
https://x.com/auonsson/status/1941229098296115448
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2025-07- ... -regningen

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 05 Juul, 2025 9:16
Postitas Walter2
Balticconnectori lõhkunud laeva kapten astus kohtu ette
https://www.err.ee/1609737873/balticcon ... kohtu-ette

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 24 Juul, 2025 16:42
Postitas ruger
orkide laevuke, millel tasuks silma peal hoida, tuli Läänemerre
Heads up NATO navies.

Reefer NOVIY SVET has entered Baltic Sea during morning.

She spent Christmas 2024 crossing gas pipe line Nyhamna - Aasta Hansteen just of Norway. 38 times.

IMO: 8509557
https://x.com/auonsson/status/1948333258057416748

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 04 Aug, 2025 23:11
Postitas ruger
orkide "varilaevastiku?" alus Poola-Rootsi sidekaabli kohal.
Another ship is circling around the SwePol cable. MV SUN on 18.05.25 was circling in the vicinity of this cable and was ultimately requested to leave the area by the Polish Navy. From 02.08 to 04.08, MV ECO BUSHFIRE (VASILIS), sailing under the flag, was circling in the same area.
https://x.com/Spotkanienames3/status/19 ... 6156756210

Teinegi laevuke
Marshall Islands. The unit was frequently drifting, with AIS turned off. Upon the arrival of ORP NECKO to the area, it was already being observed by the Polish Navy on site. At 0730 on 04.08, it left the EEZ. Perhaps another time we managed to prevent damage to the cable?
https://x.com/Spotkanienames3/status/19 ... 9428317479

Vahejuhtum veel Poolast
Täislastis Fääri saarte (Taani) lipu all sõitval tankeril OKTAN tekkis 2. augustil 2025 pärast ŚWINOUJŚCIE sadamasse sisenemist elektrikatkestus, olles parvlaevaterminali, linna parvlaevasadama ja sõjasadama vahelisel kõrgusel, s.o kõige "ebaõnnetuma" kohas.

See põhjustas juhitavuse kaotamise. Laev heitis ankru, kuigi ankurdamine on seal keelatud UZNAMi saarele elektrit andva elektri- ja fiiberoptilise kaabli tõttu, mis kulgevad mööda merepõhja. Linna parvlaevaliiklus peatati ja laevale saadeti appi puksiirlaevad.

Laev pukseeriti PORTA PETROL kütuseterminali. Kahjustusi, sealhulgas keskkonnakahjusid, ei registreeritud. Sellised juhtumid lisavad ŚWINOUJŚCIE külastusele väärtust. Sel ajal toimus terminalis BALTI MESS, seega said turistid nautida meie teenistuste leidlikkust ja professionaalsust kriisi ohjamisel. Mis oleks, kui see tanker oleks olnud veidi suurem või kui oleks olnud tugev tuul? Aga kõik lõppes õnnelikult.
https://x.com/Spotkanienames3/status/19 ... 2011272530