Venemaa transpordi järelvalveamet Rostransnadzor viis eelmise aasta lõpus Lux Expressi busside seas ootamatu kontrolli ning leidis, et mitmel bussil on esiklaasis mõrad ning keelas nendega sõitmise.
http://www.fontanka.ru/2017/01/03/018/
Leedu julgeolekuameti juht Darius Jauniškis: ,,USA eriväelaste riiki toomine on karm vastus Venemaale, mis kinnitab, et NATO riigid ei lepi tema agressiooniga siin piirkonnas."
http://ru.delfi.lt/news/politics/litva- ... d=73343670
Konkurentsireeglite rikkumises süüdistatav Vene energiahiid Gazprom on esitanud 2016. aasta lõpus Brüsselile ettepanekud, millega üritab lõpetada viis aastat väldanud uurimist ning trahvist pääseda.
Euroopa Komisjon: ,,Oleme Gazpromilt pakkumise saanud ja kaalume seda põhjalikult."
Eesti konkurentsiameti direktor Märt Ots: ,,Antud asjaga tegeleb puhtalt Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraat, nemad meiega oma menetlusinfot ei jaga. Meie ka kahjuks ei tea üldse, millised läbirääkimised toimuvad, millised ettepanekud on Gazprom teinud - see sõltub täiesti komisjonist. Brüssel pole Eesti seisukohta küsinud ja ta ei tea, kas seda kavatsetakse teha. Vastavalt regulatsioonile on see täiesti nende otsustada. Komisjonil on kaks võimalust - kas teha rikkumise korral trahv või lasta ettevõttel asjad korda teha ning trahvimisest loobuda. Balti riikide praegune olukord on viie või kümne aasta taguse ajaga võrreldes märksa parem, kuid komisjon saab menetluse lõpetada ainult juhul, kui asjad on korda tehtud ja rikkumist enam ei ole. Kui Gazprom peaks karistuseta pääsema, oleks see siiski ebaõiglane. Me oleme väljendanud oma seisukohta ja ka majandusministeerium on öelnud, et kuna on tegemist olnud ikkagi niivõrd suure rikkumisega ja olulise turujõu kasutamisega, siis kahtlemata tundub natuke kummaline, kui sellised asjad jäävad karistamata, sest kui me vaatame teisi sarnaseid juhtumeid, siis on ikka trahvitud. Küsimusi kindlasti tekib, kui asi lihtsalt ära lõpetatakse ja trahvi ei määrata."
Majandusministeeriumi energeetika ja ehituse asekantsler Ando Leppiman: ,,Ka ministeeriumis ei olda Gazpromi esitatud ettepanekutega kursis. Loomulikult nad konsulteerivad ja informeerivad meid nendest teemadest, aga hetkel ei ole küll sealt midagi tulnud. Eesti seisukoht olnud kogu aeg suuresti sama, et kui rikkumised on toime pandud, siis nende eest ka sanktsioneeritakse. Ma ei soovi spekuleerida, milline otsus võib Brüsselist tulla."
Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov: ,,Me ei ole endise omaniku lepingumuudatustega lähemalt kursis ega tea, kas silmas peetakse juba praeguseks tehtud muudatusi või on tegu uute mõtetega. Kahtlemata on ettevõtete-vahelise äri suhtes parem, kui kummalgi poolel mingeid trahve pole. Mõistlik, kui lepitakse kokku turu tingimustes, mis on kõikide jaoks sobivad ja aktsepteeritavad. Ega sellist asja ei pea tegema trahvidega - saab ka trahvideta, omavahel arutades."
Kas Gazpromi trahvita jätmine on mõistlik?
Kotov: ,,Trahv poleks tingimata vajalik. Ega turuolukord, mis siin oli, ei olnud ka ühele või teisele poole viltu, vabaturg toimis, turg Eestis toimis. Aastast 1998 on Eestis gaasiturg vaba olnud ja kes on tahtnud, on saanud gaasiturul toimetada. See vabadus on olemas olnud. Eesti Gaasi sisseostuhinnad on seotud Saksa gaasibörsiga Gazpool ning nad üritavad ka oma partneritele selgitada, et olukord on teistsugune ning imporditingimustes tuleb sellega arvestada. Hinnakujunduse aluseks on konkureerivate kütuste hinnad. Üheltpoolt on hindade aluseks kõik, mis on seotud naftatoodetega, ja uue nüansina konkureeriva gaasi hinnakujundus, selle aluseks on eelkõige Euroopa börside hinnad. Neid asju arvestatakse ja hetkel nende üle käivad ka läbirääkimised, kuidas seda kõige paremal moel lepingutes kajastada."
http://uudised.err.ee/v/majandus/1d70cc ... st-kusinud
Venemaal Ivangorodis tekkis Vene-Eesti piiril esmaspäeval piiriületusjärjekord, milles on üle 1000 auto, piiriületust tuleb oodata tunde.
Kingissepa tollipunkti operatiivkorrapidaja: ,,Pühade tõttu on piiriületust soovivate sõidukite hulk tavapärasest kordades suurem ning seetõttu on tekkinud ka järjekord."
Teisipäeval saab Venemaalt Eestisse piiri ületada viiel sõidurajal sõiduautoga ning kaks sõidurada on mõeldud bussidele ja veokitele.
Eesti tolliosakonna juhataja asetäitja Ants Kutti: ,,Juba 26. detsembril saabus Venemaalt Eestisse 759 sõidukit, 30. detsembril juba 1185 ning 2. jaanuaril 1310. Eesti poolel töötab kuus sõidurada ning igal rajal teenindatakse korraga kaht autot ning kui reisibusse pole, siis lastakse bussiradadelt läbi ka sõiduautosid."
Vastupidises suunas piiri ületamiseks järjekorda pole. Täna ootas piiril Eestisse pääsu mõnisada autot ja järjekord oli poolteist kilomeetrit pikk. Peamiselt seisid järjekorras Vene numbrimärkidega autod, mille vahel oli vaid mõni üksik Eesti masin. Ivangorodi poolel töötasid kõik viis läbipääsupunkti. Olukorda kontrollisid Venemaa piiril liikluspolitseinikud, kes olid - autol olnud kirjade järgi hinnates - pärit Peterburist, mitte Ivangorodist. Politseinikud seisid piiripunktist umbes 500 meetri kaugusel asuval ristmikul, kus neil oli ülevaade kogu mootorsõidukite järjekorrast. Ülekäiguraja juures oli naine, kes müüs sooje kooke ja teed. Tegu on Bakuust pärit Svetlanaga, kes kolis Ivangorodi 13 aasta eest ja müüb sellest ajast saadik alati ühes ja samas kohas koogikesi. Svetlana kinnitusel pole ta sellist järjekorda varem näinud. Naine juhtis tähelepanu ka olmeprobleemile: kui järjekorras ootavad inimesed tahavad teed juua, siis on ka tualette vaja. Venemaalt pärit turistid ütlesid, et nad on oodanud umbes tund aega ja kuigi nad ei tule Eestisse uut aastat vastu võtma esimest korda, siis sellist järjekorda ei mäleta varasematest aastatest nemadki.
http://uudised.err.ee/v/eesti/c279ff45- ... hande-auto
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=76801022
Eesti statistikaamet: ,,Eelmise aasta esimesel poolaastal oli Eesti kogu kaupade väljavedu Venemaale brutokaalus 546 000 tonni. Kogu kaubavedu Venemaale, mis hõlmab transiiti, eksporti ning väljavedu tolliladudest 2013. aasta algusest kuni eelmise aasta esimese poolaastani vähenenud brutokaalu järgi 1,2 miljonit tonni ehk üle 60 protsendi. Sel perioodil moodustas transiit üle poole, eksport 40 protsenti ja väljavedu tolliladudest alla 10 protsendi kogu kaubaveost Venemaale. Venemaale eksporditava kauba kogusest veeti 2013. aasta algusest kuni 2016. aasta esimese poolaastani üle poole maanteed mööda ning natuke alla poole raudteed mööda. Maanteetranspordi kogused on ligi kolm korda vähenenud ning sellest tulenevalt on maanteetranspordil olnud oluline mõju idasuunalisele teedevõrgustikule ja idapiiril toimuvale. 2016. aasta esimesel poolaastal Venemaale viidud kaubast 53 protsenti on liikunud maantee-, 43 protsenti raudtee- ja vaid 3 protsenti meretranspordiga. Kahe protsendi kaubaveo puhul on transpordiliik määramata. Transiitkaubast veeti 2013. aastal 66 protsenti Venemaale mööda maanteed ning 32 protsenti mööda raudteed. 2016. aasta esimesel poolaastal veeti nii maanteed kui ka raudteed mööda sama palju kaupa. Maanteeveo kogused vähenesid 2014. aastal enam kui poole võrra ning see mõjutas kogu transiidi vähenemist. Enim väljaveetavateks transiitkauba artikliteks olid 2013. aasta algusest kuni 2016. aasta esimese poolaastani kakao ja kakaotooted, plastid ja plasttooted. Maanteeveo vähenemist kauba transiitveol 2014. aasta esimeses pooles, mõjutas oluliselt mehaaniliste seadmete ning kakao ja kakaotoodete väljaveo vähenemine. 2015. aastal vähendas raudteetranspordi mahtu looduslike mineraalide ning sõidukite ja nende osade transiitveo kahanemine. Teisel kohal kaupade väljaveos Venemaale on eksport, mis moodustab kogu Venemaale veetavast brutokaubakogusest 22–40 protsenti. Eksport on sel perioodil kahanenud poole võrra ning 50 protsenti eksporditavate kaupade kogusest veeti Venemaale raudteed mööda. 2015. aasta esimese poole järsu vähenemise tõttu on 3,5 aasta jooksul kogu raudteeveo maht kahanenud üle 85 protsendi. Selle põhjuseks on looduslike mineraalide väljaveo oluline vähenemine alates 2015. aasta esimesest poolaastast. Ligi pool Venemaale eksporditavate kaupade brutokogusest veeti sihtkohta maanteetranspordiga. Samas on selle perioodi jooksul maanteed mööda Venemaale eksporditavad kaubakogused vähenenud üle 40 protsendi. Peamiselt ekspordivad Venemaale kaupa töötleva tööstuse, hulgi- ja jaekaubanduse ning veonduse ja laonduse valdkonnas tegutsevad ettevõtted. Kolme aastaga on kaupade eksport Venemaale vähenenud töötleva tööstuse sektoris 80 protsenti, hulgi- ja jaekaubanduse sektoris 60 protsenti ning veonduse ja laonduse sektoris üle 80 protsendi. Eesti päritolu kaupade eksport moodustas vaadeldava perioodi algul keskmiselt 72 protsenti kaupade ekspordist Venemaale, kuid 2016. aasta esimesel poolaastal oli vastav osatähtsus vaid 64 protsenti. Enim on eksport Venemaale vähenenud Eesti tootjatest sõltuvalt. Eesti päritolu kaupade eksport Venemaale on sel perioodil vähenenud neli korda ja re-eksport kolm korda. Eesti päritolu toidukaupu eksporditi 2013. aasta esimesel poolaastal Venemaale üle 40 000 tonni, 2016. aasta esimesel poolaastal vaid 2000 tonni. Maakondade hulgas on ekspordi kahanemine Venemaale enim tunda andnud Lääne–Virumaal. Tolliladude vaheline kaubandus on vaadeldaval perioodil kahanenud üle kahe korra, kuid kuna selle osatähtsus kogu väljaveos on olnud vaid 6–9 protsenti, siis ei ole see vähenemine kuigivõrd mõjutanud kauba koguväljavedu. Tolliladudest viiakse ligi 70 protsenti Venemaale väljaveetavast kaubast sihtkohta maanteed mööda ja ligi 30 protsenti raudteetranspordiga. Enim on tolliladudest kauba väljaveo vähenemist mõjutanud kautšuki ja kummitoodete vedu. Kogu kaubavahetuse kahanemist on mõjutanud Venemaa majanduslik olukord ja ostujõu vähenemine, rubla vahetuskursi langus, osaliste kehtestatud kaubanduspiirangud, aga samuti tihenenud konkurents riikide ja sadamate vahel kaubavoogude pärast. Andmed põhinevad kaupade brutokaalul, sest transiidi arvestuses netokaalu ega kaupade rahalist väärtust ei kajastata. Brutokaal on kauba mass koos pakendiga, välja arvatud konteinerid ja muu veokil kasutatav üle 1 kuupmeetri mahutavusega varustus. Tollideklaratsioonil on nii neto- kui ka brutokaal, kuid transiidi arvestuses kajastatakse vaid brutokaalu.
http://uudised.err.ee/v/majandus/1dc7d6 ... -protsendi
Leedu peaprokuratuur: ,,Endist Gruusia terroritõrjekeskuse juhi Zurab Maisuradzeti kriminaaljuurdluse tarbeks väljaandmise taotlus esitati poliitilistel põhjustel ja see on seotud Vene föderatsiooni välispoliitikaga Gruusia suhtes."
Leedu piirivalve pidas Maisuradze kinni 2. detsembril Vilniuse lennujaamas, kus selgus, et tegemist on rahvusvaheliselt tagaotsitava isikuga, keda seostatakse terrorismiga. Tagaotsitavaks kuulutati ta Venemaa algatusel. Mõni päev hiljem lasti Maisuradze väljaandmistaotluse menetlemise ajaks kautsjoni vastu vabaks. Gruusia kodanik Maisuradze saabus Leetu rahvusvahelise politseiassotsiatsiooni Leedu sektsiooni kutsel.
http://uudised.err.ee/v/valismaa/a58b16 ... ja-andmast
Rahvusvahelise kergejõustikuliidu (IAAF) president Sebastian Coe: ,,Venemaa on oma sportlasi alt vedanud. Süsteem, mis peaks sportlasi kaitsma, tegi neile hoopis kahju."
Olümpia eel venelastele saadetud juhiseid on nüüd uuendatud ning kõigil sportlastel on taas võimalik esitada taotlus neutraalse lipu all võistlemiseks. Selleks peavad nad IAAFile esitama oma varasemalt antud dopinguproovide kohta käivat informatsiooni, aga ka endaga seotud inimeste nimed, kes on varasemalt antidopingureegleid rikkunud.
http://sport.postimees.ee/3967391/venel ... t-toestada