485. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 8:45
Postitas Väino
Soojendan generaatoriteemat :write:
Vanasti tagas 32mm läbimõõduga paks vaskrõngas rootoril kontaktpinna parema jahutuse, kui kaasaegne õhuke 15mm läbimõõduga "kollasest metallist" rõngas.
Jne.
Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks. :scratch:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 9:05
Postitas Walter2
Väino kirjutas: 04 Okt, 2024 8:45 Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks. :scratch:
Kui ajaühikus peavad samad voolud läbi käima mitu korda väiksemast kontaktpinnast (diam. 32mm vs. 15mm), siis tuleks lisaks arvestada ka erosiooni, mis sädelahendusega kontaktide juures on kindlasti mingit mõju omav. Väiksema rõnga väiksem vaskpind on sellele kindlasti altim kui suurem kontaktrõngas. Kes on kulunud kontaktrõngaid näinud, siis kindlasti on tuttav kus üks kontaktrõngas on teisest ikka tunduvalt rohkem kulunud ja vagu on sügavam. See on puhtalt elektrilise toime tagajärg tööpinnale.
Suvaline pilt netist:
gene1.jpg
gene1.jpg (67.73 KiB) Vaadatud 932 korda

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 9:34
Postitas AMvA
Kuidas see diameeter määrab ära kontaktpinna (just kontaktpinna!) suuruse?

Selle määrab ikka ära harja mõõt.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 10:01
Postitas Walter2
Pidasin silmas ümbermõõtu - väiksema läbimõõduga rõngal on ümbermõõt ja seega kontaktpind/teepikkus mida hari kulutab väiksem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 10:41
Postitas TTT
Jah Walter, on küll.
Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda :D

Generaator on suhteliselt lihtne agregaat, enamjaolt on sellel vaid kaks klemmi,
ja üheklemmilist voolu juhtivat asja pole olemaski, seega on see kõige lihtsam asi samamoodi nagu autoakugi.
Aga geneka külge käiv peenike juhe on siin kõvasti müstifitseeritud, võibolla pani Trumm meelega üles lollilõksu, kuhu siis teadmamees esimesena sisse raksatas. Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.
Uuematel autodel on sinna ka topitud teatav andmeside, seda sellepärast, et armatuurist on pirnid kadumas või kadunud ja asemele astuvad graafilised ekraanid millele sümbolid "joonistatakse", ja on veel põhjuseid, nt. juhtmekimpude vähendamine...Graafilist kuvarit juhib prose, mis lihtsalt sööbki ainult andmete kujul olevat teavet...ärge sellest lausest ka nüüd põlema minge.
OLAVI võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine, ma pole viitsinud ise otsida-uurida.
Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust 8)
Lisa:
Sädelemist suurendab asjaolu, et ergutusvoolu ei muudeta analoogsignaali laadselt, tegemist on pulssidega mille pikkust muudetakse(tehniliselt peaks nii olema). Seega on pulsil järsk front ja langus, sellest on sädelemisele suur abi.
Ja igal genekal on tableti sees temperatuuri andur, mis peaks välistama geneka ülekuumenemise ja mahapõlemise. Kuidas ikkagi generaator maha põletatakse, oleks huvitav teada.
Tõsiselt mõtled või provotseerid?
Palun kirjelda siis kui asi primitiivne on.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 10:57
Postitas isakene
TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 10:41 ... võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine...?
:shock: Tõsiselt mõtled või provotseerid? Kui seda esimest, siis ära ise küll mitte kunagi mitte mingite juhtmete kallale mine, elektrimolekulidel teatavasti huumorimeel puudub... :mrgreen:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 11:15
Postitas Peeter
TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 10:41 Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda :D

Generaator on suhteliselt lihtne agregaat...
Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.

Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust 8)
Need on minu rõhuasetused
Ma parem rohkem ei lahka seda postitust, aitab sellestki juba.
oioioioioioioioioi :crying:
Postitas TTT » 01 Okt, 2024 13:16
Ma ei tahagi halvustada sinu autode tundmist,
aga elektriteemal pead end kõvasti kosutama.
Minule toob diplom toidu lauale.
Postitas Peeter » 01 Okt, 2024 16:24
TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 16:15
pädevustunnistusega
Mul on see ka.
:D
Elektroonika alal????? :shock:
Postitas TTT » 01 Okt, 2024 16:48
Lähedasel....
....mul sõnu ei ole...

Millisest ajast ja millisel erialal need pädevused küll on?
Järjekordselt kirjutan:
Mehed võtke ennast kokku. Kui ei tea, siis ei tea, see pole häbiasi, nagu juba varem olen selgitanud, aga ärge rumalusi kah postitage.





P.S. Mul on miskipärast tunne, et see TTT ei ole siiski mitte niimoodi diplomeeritud ja pädevusteeritud loll, vaid on ikkagi lihtsalt troll.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 11:19
Postitas TTT
Siin on ju vaid üks mees kes midagi teab :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 11:23
Postitas Peeter
TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 11:19 Siin on ju vaid üks mees kes midagi teab :D
Poisid, äkki ehk keegi teine kah võtab ja selgitab talle millal juba ei-tea-kui-ammu ehk aastakest juba 30-35 tagasi unustati ära "ergutuse läbi kontroll-lambi lahendus"...

Ehk lõppeks siis selline loll mula.......

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 11:29
Postitas TTT
Ergutus käib generaatori siseselt loomulikult ja meie ikka loeme mida kirjutati :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 11:39
Postitas Peeter
TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 11:29 ... ja meie ikka loeme mida kirjutati :D
Postitas TTT » 04 Okt, 2024 10:41 Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab.

Mina jälle omakorda pakun, et minimaalselt ca 25 aastaga on sellised autod meie liiklusest enamuses juba kadunud ja asendunud uuematega. Aga võibolla tõesti kui peeti silmas õuede peal seisvatest vana-autodest või siis puhta-autoromudest, st mitte enam igapäevases liikluses osalevatest..., seal võib olla küll selline "enamjaolt"

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2024 16:59
Postitas OLAVI
Pole hetkel aega kirjutada aga seniks võivad huvilised uurida veel ühte vähestest netis olevatest kataloogidest, kus on enamuse põhjamaades kasutatavate autode elektriseadmete osad (koos mõõtudega) detailide kaupa välja toodud, alates päris vanadest.
Näiteks generaatorite osad:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... ator-parts
Pingeregulaatorid:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... regulators

Seal leiab palju huvitavat.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2024 0:32
Postitas mongol
Ma tegelikult ootan natuke Trummi kommentaari oma jutule "kottiläinud" Unimogi mootori osas, kuidagi kahe silma vahele jäi. Ma olen jätkuvalt veendund, et see lasti mitte väga lugupeetud kapteni poole kokku (mitte ei läinud kogemata "rikki"). Või noh, võin eksida, aga kui tunnike sõidetakse 100+ kraadiga, siis on üpris selge, mis värk on. Ja viimase 6 aasta jooksul on Tallinna malevas olnud üks kokkujooksnud mootoriga Unimog..

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2024 1:26
Postitas davidsoniharald
Kle kaptenihärra siin loeb aastaid järjest päevast päeva meile moraali oma kõrge mitmeaastase juhikoolituse kohta, kuidas ikka tema autokool oli ainus õige ja ainult tema oskab sõita ja tehnikat hoida. Siis aga võtab ja laseb selle kõik hetkega potist alla uhkustades, kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest". Üks asi on seda teha aga teine asi on sellega avalikus foorumis laiama hakata. See on ikka eepiline :lol: Üks kõik kui mitu kõrgharidust sul on või mis elitaarses koolis sa oled käinud. Kui oled rumal inime, siis oled rumal inime. Kuidas seda musta valgeks rääkida, saame näha.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 05 Okt, 2024 7:59
Postitas TTT
davidsoniharald kirjutas: 05 Okt, 2024 1:26 kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest".
Aga äkki ta teab, et normaalrõhul vesi keeb 100 kraadi juures ja kõrgemale temperatuur ei
tõuse. Et vee temperatuur oleks 120 kraadi ja üle selle, peaks jahutussüsteem taluma nii 2,5 at rõhku, aga seda see ei talu. Sõitis, vesi kees ja kuskilt (kaitseklapi vahelt) tuli aurujuga...eks ta ise täpsustab.
Kes kartuleid keetnud on, teab et kartulid 40minutiga kuivale ei jää, ja suurel autol on ju veel õlijahutus pealekauba.