Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Manurhin kirjutas: 22 Okt, 2024 19:42 Sai vist ikka Pobedast ka GAZ 24 tekitada. Kunagi oleks nagu kuulnud juttu tuttuuest Volgast, mil passis tootmisaastaks 1949.
Mu onu tekitas vanadest taksopargi 24 romudest 24-10 neid. Tõi aga Gorkist plekke ja muudkui tootis , isegi Kemppi keevitus oli Soome ringrajasõitjatest sõprade abiga sebitud :)
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 23 Okt, 2024 0:21 Esimene ja ainueksemplar Nliidus tehtud F1 vormel - Tartu-2
https://minevikumasin.ee/ajalugu/sportautod-tartust/
TARTU-2 minevikumasin.png
Tartu 2 ees ja Tartu 1 taga:
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=37040
Tartu 1-te olin ma 80-date lõpus ostmas. Oli Tallinnas ühes Järvel asunud garaazhikooperatiivi graazhis, aga isa pidas liiga kalliks ja riskantseks projketiks ja nii ta sinna jäi. Oleks vaid teadnud, millised ajad ees on ...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kunagi 2000ndate alguses, kui oleks jaksanud osta, sai nillitud sellist
Pilt
Täna on need kadunud kollektsioonidesse ja hinnad vastavad ehk kosmilised (mis ostmist kannatab).
Ikkagi omamaine auto ja tükk ajalugu.

2002 a paiku oli võimalus osta Tallinna meretehase direktori Volga 3102, mis oli seisnud aastaid garaazis ja saanud pankrotivara osaks.
Samas pakuti ka suht siledat Ural-375 tuletõrjeautot, millel oli läbisõitu vist 50 km või nii.
Haldur küsis selle Volga eest vaid 7500 krooni, mis täna on kommiraha. Analoogses seisus 3102 maksab praegu vähemalt niipalju eurodes.
Oleks kõike teadnud, oleks olnud rikkam :P
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

https://www.postimees.ee/8117822/fotod- ... kqtbnF_CJQ

Jäin mõtlema et kas need veokid on ka adblue ja dpf-iga? Või tehakse kaitseväele ikkagi ilma?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Sten1111 kirjutas: 24 Okt, 2024 17:06 https://www.postimees.ee/8117822/fotod- ... kqtbnF_CJQ

Jäin mõtlema et kas need veokid on ka adblue ja dpf-iga? Või tehakse kaitseväele ikkagi ilma?
Peaks olema ilma ja võimekusega kasutada JET A-1 kütust koos vastavate lisanditega ehk NATO F-34
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Jet A-1 läheb läbi igast diiselmootorist. Probleem on kütusepumba määrimine, kuna kütusel puuduvad diiselkütusega sarnased määrdeomadused. Kahetaktilise õli hulka ja läheb!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Need on memuaarid aga AIAR "sisemisest ilust" rohkem:
https://www.youtube.com/watch?v=wkxH2K5 ... nel=auto24
Kuna neid keresid tehti 5 ja sõitma sai 3, siis võib seda pidada "päris laialt levinud" mudeliks.
Sellisena jõudis üks "keerulise elukäiguga masin" 10 aastat tagasi taastamisse.
(pilt viimasest videost):
AIAR.png
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Võiks olla ka naljarubriigis aga kui seaduses näpuga järge ajada, siis vist ei ole naljakas?
Troll sõitmas Tammsaare teel.
JUHTMEvaba TROLL.jpg
Kui trolli ette rakendada ajutiselt näiteks hobused, siis kas selle sõiduki klassifikatsioon sellest muutuks?

Troll peatati Jüris ja segaduses riigiametnikud püüavad juhtunut mõista isegi Wikipeedia abil.
https://www.youtube.com/watch?v=_AVAxuG ... =Skoda15TR
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Siis moonduks see hobuveoga hybriidsõidukiks , aga kuna seal on mootor , siis ilmselt tuleb mootorsõiduk mis ei oma kehtivat liikluskindlustust , pole registris ja veel midagi .
Mind jäi painama et politseinikud menetlusalust isikut sinatasid , aga ilmselt praegusel ajal on see lubatud , kuid vähendab politsei väärikust .
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

parkija kirjutas: 25 Okt, 2024 21:50 Siis moonduks see hobuveoga hybriidsõidukiks , ...
Kui mootorratast tõugata käekõrval, siis mootorratas ei muutu käsitsi tõukamisest tõukerattaks ja ei anna ka luba kõnniteel tsiklit tõugata.

Trolli liikluskindlustuse vajadust tuleb uurida kehtivast seadusest ja ei maksa teha huupi ennatlikke oletusi.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

OLAVI kirjutas: 25 Okt, 2024 22:45
parkija kirjutas: 25 Okt, 2024 21:50 Siis moonduks see hobuveoga hybriidsõidukiks , ...
Kui mootorratast tõugata käekõrval, siis mootorratas ei muutu käsitsi tõukamisest tõukerattaks ja ei anna ka luba kõnniteel tsiklit tõugata.

Trolli liikluskindlustuse vajadust tuleb uurida kehtivast seadusest ja ei maksa teha huupi ennatlikke oletusi.
Kokkuvõtvalt on olukorrra kõige suurem probleem ikkagi just juriidiline lahendus küsimuses, et: kas juhtumil kui (nt. eriti just aku)troll võtab "sarved" fikseeritud liini küljest lahti, kas siis säilib juriidiline staatus trollibuss, või mitte. See küsimus peab saama õigusliku lahenduse ja seisukoha. St enne igasugust trolliliinide taastamist ja uute soetamist tuleb fikseerida just akutrollide staatus ja nende liikluses kasutamise tingimused.

Selgitan siia juurde. Aastat 15 tagasi sai soetatud UK-st hõljuk. Koos tootjapoolse nii sõidu- kui ka hoolduse- ja remondikoolitusega. Kursuse läbimise kohta väljastati kaks eraldi dokumenti. Käisin Veeteedeameti Tartu kontoris asju uurimas, noh et "mina ikka truu riigikodanik ja rikkuda ühtegi seadust küll ei tahaks, et tahaks et asjad ikka kõik kenasti korras oleks. Panin kogu oma paberipaki lauda ja tahtsin küsima hakata. Enne, kui midagi küsida suutsin, vastas tookordne Tartu "pea-ametnik" mulle: "Mina ei tea." Mina seepeale, et "a ma ei jõudnud midagi küsidagi ju?". Tema vastu: "Aga ega ma ikka ei tea." Ja siis hakkas selgitama: "Vaata veesõiduk see sul ei ole. Sul ei ole vees olevat sõukruvi millega veesõiduki liikumist mõjutada. See asi ei lähe tehniliste nõuete järgi üldsegi veesõidukite kategooriasse. Pealekauba on EU-s eraldi dokumendid just nimelt hõljukite jaoks. See ongi sul klassikaline hõljuk. Selle järgi sa ei pea seda mulle esitatud dokumentatsiooniga sõidukit EV-s registreerima. Pead täitma hõljukile ja tema juhile kehtestatud reegleid ja sõida aga. Isegi kõik navigatsioonimärgid pole sulle olulised, sest madalik ei ole hõljuki jaoks probleem. Jälgi navigatsiooni, taga ohutus, vestid selga ja vaata, et ülemäära joobes ei oleks. No oleks ikka parem, kui piloot oleks kaine. Dokumendid on sul korrektsed olemas ja nende järgi julgen öelda, et sina tead nii hõljukite juhtimisest kui tehnilisest poolest rohkem kui mina. Kui sa soovid seda sõidukit ikkagi registreerida, siis saab seda teha väikelaevana, aga kui see on väikelaevana registris, siis arvesta, et sulle kohandatakse kõiki neid nõudeid, milledele peab vastama nii väikelaev, kui ka selle juhtimine ja selleks esitatud nõuded. Senikaua, kuni sa pole väikelaeva registris, senikaua ei saa sinult nõuda suurt mitte midagi, vaid ainult neid nõudeid, mis hõljukile EU-regulatsioonidega on sätestatud. Ja neid sa tead ise niigi. Isegi minimaalsed märgutulede nõuded on erinevad. Kui politsei sind peaks jõe peal kinni pidama, siis arvesta, et nad helistavad nendes samades küsimustes otse mulle, mina pean andma tehnilise ja õigusliku kompetentsi seisukohast neile vastuse ja just sedasama juttu räägin ma ka neile." See oli lühikokkuvõte.
Nüüd kui selle sõidukiga hakkasime veekogudel liiklema, siis loomulikult tekkisidki kohe probleemid. Esimene kokkupuude politseiga oligi umbes samalaadne, aga teps mitte nii leebe. No sõitsid Tartu jõepolitseinikud tuimalt selga. Et miks arvel pole, et kus need asjad, kus nood asjad, kus regtunnistus on, mis kuradi paberid need sul on? jne. Mina siis selgitasin neile, et tegemist on direktiivi mõistes hõljukiga ja selline asi väikelaevana registreerimisele ei kuulu. Sest ta on teise direktiivi mõjualas. No siis tuli kohe sama jutt, et ei huvita, oled veepeal, olgu numbrid küljes jne. Mina vastu (just selles samas tekstis-mõttes), et: "Mina seadust rikkuda ei taha, kui peab registreerima väikelaevana, siis muidugi registreerin, sest mina olen truu ja seadusekuulekas riigikodanik. Aga palun näidake mulle seadust, mille alusel ma pean hõljuki kategooriasse ja selgelt hõljukina identifitsseritava sõiduki registreerima väikelaevana". No see vaidlus käis ikka tükk aega, ja korduvalt räägiti eraldi midagi saatjaga korrapidajaga (mida mina loomulikult ei kuulnud). Ju nad sama juttu kuulsidki korrapidajalt. Lõpuks läksimegi laiali olukorras, kus nad ütlesid, et nad peavad mu praegu minna laskma, sest tõepoolest ei ole neil mulle öelda seadust mida ma rikkunud olen aga nad teevad olukorra omale selgeks ja siis vaatavad, mida minuga teevad. Et küll midagi tehakse, ikkagi väikelaeva ja selle juhile kehtestatud nõuete peale suisa avalik vilistamine. Mina ütlesin, et ega ma tulen järgmine nädalavahetus kah jõepeale sõitma, et eks siis räägime edasi. Ja toonitasin veelkord, et ma teen nii nagu peab, täpselt nagu seadus nõuab, aga kui seadus ei nõua hõljuki registreerimist väikelaevana, siis mina vabatahtlikult seda tegema ei hakka, vaid jätkan sõiduki kasutamist hõljukina.
Noh nädala pärast saimegi jõel kokku. Poliismen ütles mulle ilusasti täitsa tavaliselt "Tere" nagu vanale tuttavale. Rebase-slipil kõrvalseisjad-porisejad küsisid poliismehe käest, et "Aga nemad? Et lärmavad siin oma ventilaatoriga, inimesi ja kalu hirmutavad ja registris pole jne? Mis nendega teete?" Poliismen vaatas küsijale paadimehele otsa ja ütles selge kõva häälega, et "Nendel meestel on asjad korras! Aga sina ära joogiga liiale mine, ja vaata et vestid ja muu varustus sul korras oleks, kui jõepeale lähete!"
Vat nii. Ja loomulikult oli see lühiülevaade, hõljukiga liiklemise erinevad tingimuslikud nüansid tulid pärast elu käigus juba välja.

Ehk kui troll üritada võtta arvele bussina (või lõõts-liigendiga veoauto :twisted: vmt), siis kui ta üldse antud kategooriale esitatud tehnonõuetele vastab ja registeeritakse, siis peab selle sõiduki juht hakkama täitma kõiki antud kategooria sõiduki juhile esitatud nõudeid. Kaasa arvatud AETR. Eraldi teema on üldse see, millisel alusel toimub Trammi- ja trollikompanii poolt siiamaani üleüldiselt aastakümneid juba trollina identifitseeritud ja ka kasutanud ja dokumentide järgi ka trollina müüdud) sõiduki kategooria ümbermäärammine. Millised on nõuded või tingimused trollibussi kui sõiduki identifitseerimisel justnimelt trollibussina ja mitte elektribussina? NB! Selline asi ei saa muutuda sõidukestel. See konkreetne identifitseerimine peab olema fikseeritud sõiduki tehnilises dokumentatsioonis. Kas piisab ainult "sarvedest"? Siit edasi teema, et kas on vahet nt võrgutrollil, akutrollil ja nt generaatortrollil. Ja see tehniline spetsifikatsioon ei saa olla sõltuvuses omanikust. See on ju müüdud ja ostetud trollina, mitte elektribussina ja mõlemad osapooled on selles lepingus sätestatuga (kaasa arvatud kauba nimetus troll) oma allkirjaga nõustunud.
Siia juurde veel see, et see kõik määratakse tootja sertifikaadi alusel. Ei ole niimoodi, et mingi tont hakkab arvama, et teeme nüüd teisiti. Siia kohe näide, et T5 kategooria mootorsõidukina ei ole võimalik registreerida ATV-d, kui tootja sertifikaadis on selleks märgitud L7, või mõni muu võimalik L. Lihtsalt MNT teeb keeldumise ja just põhjusel, et tegemist on L7 kategooria sõidukiga. Ja kui nüüd soovida registreerida L7-na, siis tuleb kontrollida tehniliste nõuete vastavust L7-e kategooriale kehtestatule. Aga meelevaldne soov registreerida leebemate ja/või tiba teistmoodi ja kergemini täidetavate tingimustega ja laiema kasutusvõimalusega T5-na ei lase MNT läbi. Sest tootja sert ei võimalda seda. Sest tootja on määranud ja sertifitseerinud sõiduki L7-kategooriasse kuuluvana. Ei mingit omavoli või meelevaldset tõlgendamist, et kui trollil on sarved alla lastud, siis pole troll enam troll. Punkt.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Auto mõiste on kohe Liiklusseaduse alguses ja autoks loetakse ka trolli. Sama jaotise lõpupoole (need mõisted on tähestikulises järjekorras) on ka troll ehk elektrikontaktliiniga ühendatud auto. Liikluskindlustuse seaduse kohaselt peab trollil olema kohustuslik liikluskindlustus.

Muarust on troll alati auto , olenemata sellest et kas tal on sarved välisvõrgus või mitte. Auto alaliigiks troll muutub ta siis kui sarved on liinis kinni ja see võib anda mingeid eesõigusi nagu trammile ja trollile tuleb anda teed vms. Aga ei puuduta kindlustamist, ülevaatust jms.

Seadustes näpuga järge tuhnides võib muidugi uurida et kuidas tuleb troll registreerida . Võib-olla piisabki pardanuumbrist ja seda ei tohi siis värviga üle mäkerdada kui keegi omale isikliku trolli ostab ja kontaktivabalt sõitmas käib. Ülevaatusi tehakse väljasõiduistungite korras samuti. Täitsa tavaline igasuguste traktorite ja liikurite puhul et keegi ei murra silokombainga ülevaatuspunkti uksest sisse. Ülevaataja tuleb ise kohale ja vanasti oli see eraldi tasu eest.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Mul kunagi oli au Taanist kombain osta. Tegelikult kokku oli 4 kombaini ja maha pandi need 4 Tallinna sadamasse. Ja kuidas koju saada? Kutsusime ametniku kohale, see laiutas käsi, lõpuks numbrimärgid saime. Minu masinal oli nimetus Massey Ferguson 307, värv punane. Väljalaske aastat või midagi rohkemat tuvastada ei õnnestunud. Edasi liikluskindlustus. Aga too hakkas alles järgmisest päevast kehtima. Pidimegi siis ootama ja pikutama,kuni kell kukub. Päris uhke oli Viru ringil kombainiga kimada.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

vanahalb kirjutas: 26 Okt, 2024 17:06 Muarust on troll alati auto , olenemata sellest et kas tal on sarved välisvõrgus või mitte. Auto alaliigiks troll muutub ta siis kui sarved on liinis kinni ja see võib anda mingeid eesõigusi nagu trammile ja trollile tuleb anda teed vms. Aga ei puuduta kindlustamist, ülevaatust jms.

Seadustes näpuga järge tuhnides võib muidugi uurida et kuidas tuleb troll registreerida . Võib-olla piisabki pardanuumbrist ja seda ei tohi siis värviga üle mäkerdada kui keegi omale isikliku trolli ostab ja kontaktivabalt sõitmas käib.
https://www.riigiteataja.ee/akt/LS
§ 2. Mõisted
3) auto on sõitjate või veose veoks või sõidukite haakes vedamiseks või eritööde tegemiseks ettenähtud vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 kilomeetrit tunnis. Autoks loetakse ka elektrikontaktliiniga ühendatud mitterööbassõidukit. Autoks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat;
88) troll on sõitjate vedamiseks ettenähtud elektrikontaktliiniga ühendatud auto, millel on lisaks juhikohale rohkem kui kaheksa istekohta;
§ 76. Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimine
(8) Trollibussi ja selle haagise registreerib ja nende üle peab arvestust nende omanik.
Sellise sõnastuse järgi on võimalik öelda nii, et
akutroll või hübriidtroll on trolli laiendatud võimalustega alaliik, aga täpselt samamoodi saab ka (iga ametimees) öelda, et
kui troll või tema alaliik võtab sarved maha kontaktliinilt, siis sellest hetkest liikluses osalemiseks peab ta olema registreeritud liiklusregistris, riiklikud reg.numbrid küljes ja kindlustus olemas. Paneb sarved kontaktliini külge tagasi pole enam numbrit vaja jne.
Selline ongi õiguslik vaakum. Vaja on selgust. Ja kuidas nüüd seadusandja otsustab, siis selle otsuse järgi võib/saab kas iga vormikandja edaspidi aku- või hübriidtrolli juhte pedereerida, või on sunnitud juhil minna laskma.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist