6. leht 476-st

Postitatud: 07 Veebr, 2009 19:03
Postitas Lemet
Teises alateemas tehtav tõlketöö paistab põhinevat ikka päris kõvadel faktidel...

http://nvo.ng.ru/realty/2008-10-24/13_tragedies.html

"Почему трагедии в ВВС неизбежны..."

Postitatud: 08 Veebr, 2009 23:55
Postitas Lemet
probleeme kutseealiste tervise ja kõlbulikusega pole mitte vaid meil. Ka teisel pool suurt järve ollakse sellega vaevas.
По его словам, медицинское освидетельствование по месту жительства осенью минувшего года прошли 1 млн. 80 тыс. юношей призывного возраста. Это на 20 тыс. меньше, чем ровно год назад. При этом годными к военной службе признаны 67,9%, ограниченно годными – 24,4%, временно не годными (те, кому предстоит подлечиться) – 6,5%, абсолютно не годными – 1,2% парней. Это значит, что в армию и на флот, в другие воинские формирования можно было направить 730 тыс. человек. Тот же показатель ровно год назад – 796 тыс. человек. Из этих цифр Виктор Красников сделал вывод, что здоровье молодежи продолжает ухудшаться.
Armee on kuulutatud "Kõrgendatud riskiga tsooniks"

http://nvo.ng.ru/forces/2009-02-06/1_zone.html?mthree=1

Postitatud: 09 Veebr, 2009 12:07
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: Üldse olla ehitatud 600 masina kanti. Vene õhujõudude käes olevate masinate arvu annavad näiteks venekeelne Wiki "okolo 300" ja ingliskeelna "449 are in service with the Russian Air Force."
Sama wiki kirjutab Ukraina kohta, et 219 in service, seega 449 ei saa VF-s olla.

Ehitatud masinad läksid ju jagamisele koos NSVL lagunemisega. Kõige suurem võtja oli Ukraina. Ukraina muidu hammustas lennukipargist ca kolmandiku.

Mulle kohe meeldivad need lennukite teemade alla tekkivad heietused, kuidas sajad lennukid Eesti õhuruumi spämmivad ja vaese Eesti 10 ühikut NATO vanarauda umbes 35 sekundiga hävitavad. :)

Reaalselt võttes on vene õhujõudude suurus (praeguseks on VVS PVO ka viidud õhujõudude alla) suurusjärgus mõnisada lahingukorras lennukit, millega peale sõdade tuleb ka valvata vene riigi ca 20 000 km pikkust riigipiiri. Nende võitlusvõime ilmselt kõigub suurtes piirides, kõige ohtlikumad on sõdades pruugitud Su-25 ja Su-24 üksused, kopteriüksused, samuti transpordilennuvägi. Võib arvata, et hävituslennuvägi ei ole eriti heal tasemel ja sama käib ka rahapuudusel vähe tegevust saava kauglennuväe kohta.

Kõige suurem arvukuse kärbe toimus tegelikult 90ndate lõpus, kus relvastusest võeti maha kõik ühemootorilised lahingulennukid ja nende treeningvariandid, mis andsid seni umbes poole arvukusest - MiG-23, Mig-27, MiG-21, Su-17 ning Su-27 pealetulekuga tõrjuti PVO-st välja seni olulist rolli kandnud Su-15'd.

Postitatud: 09 Veebr, 2009 12:43
Postitas Lemet
Ehkki Wiki usaldusväärsusega on nagu on, saab aadressilt
http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Fe ... _Air_Force
näha tabelit hetkeseisudga arvukuses. Samas on viide ka venekeelsele lehele, kus näiteks hetkeseisu kirjeldava lõigu all on järgmised read:
В январе 2008 года главнокомандующий ВВС Александр Зелин назвал состояние воздушно-космической обороны России критическим[3]. Например, по состоянию на 2008 год на авиабазе Зерноград находятся 24 боевых истребителя МиГ-29, но летают из них всего 4, к тому же имея отказы на каждом втором вылете.[источник?] Остальные 20 машин являются источником запчастей и никогда уже не смогут подняться в воздух.

Postitatud: 09 Veebr, 2009 16:16
Postitas Kapten Trumm
Kui see tabelis tihtiesinev sõna reserve eesti keelde ja vene konteksti tõlkida, siis ilmselt peetakse silmas lennukeid, mis on eri ulatuses ära rüüstatud varuosade saamiseks teistele lennumasinatele. Näiteks suuri lennukeid hoitaksegi Venemaal lageda taeva all ja võib arvata, et kui mõni Tu-22 on 10a "reservis" olnud, siis lendu tõusma see võimeline enam pole. See oli juba vene ajal nii, et igasugu "reservid" olid rohkem pokasuhha teema ja neid kordusõppuse ajal laost välja võttes oli tavaline, kui 1/3 oli üldse kasutatav.

Ega nendes lennukite rüüstamises midagi eriskummalist pole, kasutatud varuosi tarvitatakse ka USA-s, ainult seal ei sisaldu AMARCis seisvad sajad lennukid kuskil "reservide" hulgas. Kuid võib arvata, et kuna täpseid andmeid Venemaal kuskilt ei saa, siis Jane's ja muudes kohtades figureerivad nad siiski lennuvõimelisena, tekitades papist tiigri efekti.

Kui nüüd tulla tagasi kõige kallima ehk oma naha juurde, siis ohtlikke lennuväeüksusi on lähikonnas kaks - Lodeinoje Pole Su-27 polk (sealtsamast on ka Leedus alla sadanud Trojanov pärit) ja Gdovis asuv Su-24 polk. Kui need polgud on "in sorry state" nagu seal kombeks - polgu peale ehk kümme korras lennukit, siis ei saa mina aru pessimistide jutust, kuidas see EV õhuvägi siis nii ruttu hävineb?

Kui ainult nende jõududega peale tulla, siis on mingil Gripeni eskadrillil shanssi küll ja rohkem ka. Ilmselt teisele katsele enam ei tulda.

Tüüpiline vene lennuväebaas on tehtud polgu jaoks ja nagu kohalikel lennuväljadel töötanud inimesed on rääkinud, on sealt 2 polgu teenindamine juba paras probleem (Eestis praktiseeriti kui tehti mõne lennuvälja remonti), lennukeid pole kuskile panna, remondiangaari ei mahu teenindust tegema, pole relvahoidlaid jne. Seega võib arvata, et mingeid sadu lennukeid siia saatma ei hakata, pigem on jutt 3-4 poolikult lahinguvalmis polgust, kokku 40-50 lennukit. Arvestades kaugust lennuväljadest ja transfeeriks kuluvat aega, suudab üks Ämarist 150 km kaugusel opereeriv eskadrill toota võrreldava arvu lahingulende.

Postitatud: 12 Veebr, 2009 10:53
Postitas kaur3
В качестве иллюстрации плачевного положения дел господин Фридинский привел в пример сухопутные войска, где военным чиновникам, отвечавшим за распределение жилья для военнослужащих, удалось "разворовать и растратить" 250 млн руб. из госбюджета. Чиновники центральных управлений Минобороны торговали ракетным топливом по демпинговым ценам, в результате чего нанесли армии ущерб в размере 430 млн руб. В Чечне, по словам главного военного прокурора, четыре офицера-финансиста, вступившие в сговор с представителями налоговой инспекции по республике, "украли 102 млн руб., а 46 млн вернули уже в ходе проверки".

Второй болевой точкой названа проблема преступности среди контрактников. Так, Сергей Фридинский сообщил, что в прошлом году дезертировало более 7 тыс. контрактников, а в некоторых военных округах уклонение от службы составило половину всех преступлений военнослужащих этой категории. Всего же на контрактников, по данным ГВП, приходится треть армейских преступлений. Самые распространенные — посягательство на собственность и неуставные проявления.
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsI ... &NodesID=7
Правозащитники говорят, что на самом деле в прошлом году из армии «дезертировало еще больше людей», ведь 7 тыс. – это только те, «против кого ведется следствие». Председатель комитета Солдатских матерей России Валентина Мельникова утверждает, что бегут из армии в основном те бойцы, которых «заставили подписать этот контракт». «То есть паренек-призывник отслужил свой положенный год. Потом его обманным путем или силой заставляют заключить контракт еще на три года», – пояснила правозащитница.
Сергей Кривенко считает, что число контрактников-дезертиров растет еще и потому, что для них «в армии не были созданы надлежащие условия для прохождения службы». «По статусу контрактник должен быть приближен к офицеру. И в договоре должны прописывать не только его обязанности, но и его права.
http://www.newizv.ru/news/2009-02-12/105573/
На вооружении российских ВВС сейчас состоят 2800 самолетов и вертолетов. Это в четыре раза меньше, чем было на момент распада СССР. По оценкам экспертов, доля боеготовых машин составляет 40–60%. Число офицеров приводят в соответствие с количеством техники, сообщил «НИ» заведующий лабораторией военной экономики Института экономики переходного периода Виталий Цымбал.
http://www.newizv.ru/news/2009-02-11/105530/
Всего Дальняя авиация ВВС РФ насчитывает 79 тяжелых стратегических ракетоносцев – 15 сверхзвуковых Ту-160 и 64 Ту-95МС. Трудно сказать, сколько из них находится в строю и готовы к полетам. По некоторым данным, более или менее регулярно летают 20 машин.
Эксперты склонны считать, что стратегические бомбардировщики, начиная со «старичков» Ту-22 и заканчивая сверхзвуковыми Ту-160, уже отживают свой век. Они могут быть носителями высокоточного оружия для ведения обычных войн. Но доставить ядерное оружие на территорию потенциального противника или даже просто приблизиться на расстояние ракетного удара им уже не дадут истребители-перехватчики и средства ПВО.
http://www.ng.ru/nvo/2009-02-11/2_aviation.html

Postitatud: 18 Veebr, 2009 9:17
Postitas kaur3
Военные следователи вскрыли крупную финансовую аферу, совершенную финансистом дислоцированного в Чечне 291-го гвардейского, орденов Суворова и Александра Невского полка 42-й мотострелковой дивизии. Начальник финслужбы части майор Сергей Ковальчук, как полагает следствие, в буквальном смысле "взял полковую кассу", в которой находилось более 64 млн руб. наличными, и перевез ее к себе домой, пообещав командованию оплатить накопившиеся за несколько лет налоги. В части пропажу даже не заметили — во всяком случае, все военнослужащие сполна получили денежное довольствие вместе с премиями.
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1122544

Postitatud: 18 Veebr, 2009 12:36
Postitas kaur3
На прошедшей в январе 2009 года коллегии Роскосмоса вице-премьер Сергей Иванов заявил, что управление ГЛОНАСС неэффективно. «Надо честно признать: управление программой и координация деятельности государственных заказчиков при ее реализации на сегодняшний день неэффективны. Мы сегодня мало что можем предложить как отечественному, так и зарубежному рынку навигационных услуг», - признал тогда Иванов. Примерно такое же заявление Иванов сделал в мае 2008 года.

Вчера Сергей Иванов фактически признал, что без помощи иностранных специалистов развитие системы нужными темпами невозможно.
http://www.gzt.ru/science/2009/02/17/223037.html

Postitatud: 11 Mär, 2009 8:30
Postitas kaur3

Postitatud: 11 Mär, 2009 9:23
Postitas Lemet
Berdski omad on nii kõvad tegelased, et nõuavad nüüd enda laialisaatmise plaanide pärast kaitseministri tagasiastumist...

Postitatud: 11 Mär, 2009 10:09
Postitas kaur3
Russia Presses Military Modernization, Despite Financial Crisis
Achieving successful modernization of the conventional forces now appears to be slowing down, with the statements from leading government figures designed to allay economic fears within the struggling defense sector. The real fear is mass unemployment resulting from bankruptcy in key defense industries, which must be avoided at all costs.
http://www.jamestown.org/single/?no_cac ... 48dec486e5

Postitatud: 11 Mär, 2009 15:35
Postitas alax
Aasta 1997. Sõjaväereformi vajalikkusest Venemaal.

http://luup.postimees.ee/luup/97/06/vali1.htm

Ükskõik kui andekad või andetud ka Vene kaitseministrid oleks, nende tahtest ei sõltu armee reformimisel peaaegu mitte midagi. On täiesti arusaadav, et Venemaal ei lähe miski paremaks enne, kui tõepoolest luuakse reaalsed eeldused majanduse ja tsiviilühiskonna arenguks. Teisel juhul jäävad kõik algatused vaid paberile.

Postitatud: 13 Mär, 2009 10:46
Postitas kaur3
Как уточняет издание, в рамках реформирования ГРУ фактически перестанет существовать как структура федерального значения, поскольку его сотрудники в округах будут переподчинены командующим. Источник также сообщил, что в число сокращаемых воинских частей спецназа ГРУ в этом году могут попасть 12-я бригада в Асбесте и 3-я бригада в Самаре. По данным "Ежедневного журнала", слухи по поводу сокращения этих частей наряду с бердской бригадой обсуждаются в среде спецназовцев уже около года.
http://lenta.ru/news/2009/03/12/gru/

Postitatud: 14 Mär, 2009 12:54
Postitas Lemet
Et mida siis vene sõjaväe juhtkond rahvale lubab...ja kuivõrd tõsiseltvõetav see kõik on, eriti majanduslangust ja toorainete hindu silmas pidades.

http://nvo.ng.ru/wars/2009-03-13/1_Goso ... l?mthree=1


Armeele lubatakse uut tehnikat, aga see ei ilmu niipea.
2009-03-13 / Виктор Литовкин - заместитель ответственного редактора "НВО"

«Kulutused teaduslikule uurimistööle ja katsekonstrueerimistele, aga ka kaasaegse lahingutehnika ja võitlusvõime tagamise süsteemide ostmine on üks neist prioriteetidest, mis ei kuulu finantskriisi käigus sekvestreerimisele», – teatas möödunud nädalal Venemaa relvajõudude ülem- kaitseministri asetäitja armeekindral Vladimir Popovkin. Kindrali sõnade kohaselt kulgeb relvasüsteemide areng vastavalt seatud eesmärkidele ja prioriteetidele, mis on määratud riikliku relvastusprogrammiga aastateks 2007-2015. Esikohal seisab siinjuures tuumajõudude tasakaalustav poliitika(sellele läheb 25% kõigist “relvakulutustest”, 2009 aastal 125 miljardit rubla) ning teisel kohal on relvastuse näidiste kompleksostud, varustamaks neid väeosi ja –koondisi, mis asuvad pidevas lahinguvalmiduses ning hoidmaks maksimaalselt korras olemasolevat relvaparki.

Ainult uued mudelid

Selle avalduse tegi armeekindral Vladimir Popovkin kinnisel kohtumisel sõjaväe ajakirjanikega, kes olid akrediteeritud Venemaa kaitseministeeriumi pressiosakonna juurde. Peale selle teatas ta, et sõjaväe ametkonnad ostavad oma vajadusteks ligi 50 lennukit- Mig-29, SU-27SM, SU-30MK2, ja pea-aegu sama palju helikoptereid MI-28N, MI-24M ja MI-8MTV5., mis peale muu aparatuuri varustatakse ka raadioelektroonilise võitluse vahenditega. Samuti saavad sõjaväelased sel aastal paarsada tanki T-90, jalaväe lahingumasinaid BMP-3 ja dessandi lahingumasinaidd BMP-4, soomustransportööre BTR-80 ja BTR-90, õhutõrjekomplekse “Pantser-C”. Tehnika hakkab saabuma vägedesse pataljonide ja brigaadide komplektidena, lubas relvastuse ülem.
Aga peale selle saab kaitseministeerium paar kaldakaitse raketidivisjoni “Bastion”, mõned divisjonid operatiiv-taktikalisi rakette “Iskander-M” ning kümneid rakette neile, reaktiivseid kogutule süsteeme(RSZO), samuti teisi kõrgtäpsusega relvade näidiseid, taktikalise luure süsteeme ja muidugi strateegilised raketikompleksid “Topol-M”, mida peab lahinguvalvesse asume mitte vähem kui kümme.
Tuntavalt, kümneid kordi suurendatakse “õhk-õhk” ja “õhk-maa” tüüpi rakettide ostu õhujõududele. Nagu ütles V. Popovkin, viiakse aasta lõpuks rivvi ja võetakse prooviekspluatatsiooni strateegiline allveeristleja projekt 955 klass”Borei” “Juri Dolgoruki” merel baseeruvate strateegiliste rakettide “Bulava” täiskomplektiga. Augustikuusse on aga planeeritud PAK-FA (перспективного авиационного комплекса фронтовой авиации)- viienda põlvkonna hävitaja, mis paljus ületab analoogse lennuki, USA F-22 võimekust, esmalend…
Peale selle ostetakse piiri tagant üksikuid lahinguvõime tagamissüsteemide mudeleid, mida Venemaal ei toodeta. Nende hulgas piloodita lennumasinad ja soojusandurid. Eesmärgiks viia läbi nende uurimine mõistmaks, kuivõrd vajalikud nad on meie armeele ning kui nende vajalikus saab tõestatud, siis alustada analoogsete seadmete tootmist ka kodumaistes kaitsetööstuse ettevõtetes.
Armeekindral ei nimetanud täpseid numbreid, kui palju ostetakse üht või teist tehnikat, vihjates sellele, et tegu on salajaste andmetega, märkis vaid, et kaitsetööstuse ettevõtetele on juba suunatud 75 miljardit rubla- 15 % 2009 aasta riigikaitse tellimusest( mis kokku on 500 miljardit rubla) ja et märtsi lõpuks peaksid nad saama kogu lepingujärgse summa.

Raha ei otsuste kõike.

Kas see juhtub nii või mitte, jääb lahtiseks. Kui arvestada seda, et nagu korduvalt lubati, pidid käesoleva aasta tellimusteks rahad laekuma jaanuaris, äärmisel juhul veebruari algul, aga õues on juba märtsi keskpaik ning ikkagi pole kaitseettevõtete arvetel raha, et tellida materjale ning lõppkomplekteerimise jaoks detaile, võib arvata, et vaevalt 2009 aasta plaan õigeaegselt täidetakse. Ja kui ka täidetakse, siis on permanentne avariiseisund ilmselt kindlustatud. Toodangu ülepea valmimine aasta lõpul võib tõsiselt mõjutada vägedesse saabuva tehnika kvaliteeti. Seda mõistetakse ka relvastusteenistuses, kus arvestatakse juba, et osa raha riigikaitse tellimuse täitmise eest kantakse üle tunduvalt hiljem määratud tähtajast. Kuid raha puudumine kaitsetööstuse ettevõtete arvetel pole ainus põhjus, mis segab jagamast kindral Popovkini optimismi. Tõsiseks katsumuseks planeeritud koguse määratud relvastuse vägedesse tarnimisel saab olema pidev ja prognoseerimatu inflatsioon ja komplekteeritavate detailide hinna kasv. Valitsuse katsed hoida kaitsetööstuse toodete hindu ettemääratud piirides kukuvad üksteise järel läbi. Viitsepresident Sergei Ivanov teatas valitsuse istungil, et hinnapreferents kodumaistele kaitsetööstuse tarnijatele on 2009-2010 aastals määratud 15 % ja et seda on tema arust ikkagi vähe. Ning ka sõjatööstuse komisjoni juhataja soovitab preferantsi määra tõsta 25 protsendini, laiendades seda skeemi ka loomulikele monopolidele ja riiklikele korporatsioonidele. Ja üldse toetamaks kaitsetööstuskompleksi kinnitada relvastusele ja lahingutehnikale riiklikult reguleeritavad hinnad. Kuidas seda turumajanduse tingimustes teha, jääb suure küsimärgi alla.
Ase-peaminister Sergei Ivanov rääkis 25 veebruaril parlamendisaadikutega kohtudes sellistest hoobadest, nagu riigikaitse tellimuse suurendamisest, kaitsetööstuse hindade reguleerimisest, laenude subsideerimisest ning vahetust finantseerimisest. Ta teatas, et kaitsetööstuse ettevõtete täiendavaks toetuseks on nähtud ette eraldada 50 miljardit rubla, millest 15 miljardit kulub laenude refinantseerimiseks, mis on saadud Venemaa pankadest (“Rostehnoloogia” juht Sergei Tšemezov teatas, et 13% intress, mida pakuvad kodumaised pangad, on kaitsetööstusele ülejõu käiv) ,12 miljardit läheb kulutuste ja saamata jäänud tulude korvamiseks. Kolm miljardit eraldatakse täiendavalt strateegiliste ettevõtete pankroti vältimiseks. 20 miljardi eest planeeritakse kapitaliseerida üksikuid kaitsetööstuse ettevõtteid.
Tõsi küll, toetada ei kavatseta kõiki sõjatööstuse ettevõtteid, vaid ainult üksikuid neist. Neid loetleti detsembris üles 64. kusjuures peavad nad olema toodangu lõpptootja, tootma tähtsamaid relvastuse mudeleid ning omama riikliku tellimust mitte vähem kui 500 miljonit rubla. Kuhu lähevad lubatud rahad, on selge. Paljude ettevõtete tehnoloogilised fondid on üle 70% kulunud, uue pingipargi ja varustuse soetamine, mis moodustab vaid murdosa reaalselt vajalikust (3-4%) on võimalik vaid dollarite ja eurode eest. Aga need, nagu teada, on viimaste kuude jooksul kasvanud hinnas minimaalselt 30%. Vastavalt sellele on kasvanud ka kaitsetööstuse toodangu hind ning mitte mingi riigipoolse reguleerimisega seda ohjes hoida pole võimalik. Mis omakorda tähendab, et saadava tehnika tükiarv ei pruugi vastata tellimuses olnule. Majandusarengu ministri asetäitja Vladislav Putilin teatas möödunud aastal Sõjateaduste Akadeemia istungil, et strateegilise tähtsusega allveeristleja “Juri Dolgoruki” maksumus on tema ehituse ajal(mida on juba 12 aastat) kasvanud seitse korda. Ja sealjuures ei ole allveelaev veel tehasest väljunud ega pole veel isegi käigukatsetusteni jõudnud. Samuti ei eksisteeri veel tema jaoks planeeritud rakette, ning ilmselt kasvab ehituse maksumus veel mitu korda. Laev kulutab tehase elektrit, soojust, töölistele, tehnikutele ja inseneridele, kes aatomiallveelaeval töötavad, makstakse töötasu. Arvestamata muid kulutusi, mida “Sevmaš” laeva üleandmise viibimise tõttu kannab.
Paraku pole näide “Juri Dolgorukiga” kaugektki ainuke. Võib tuua ka teisi. Nagu näiteks valvelaeva “Jaroslav Mudrõi” ehitus, mis kestab juba kaks aastakümmet. Raske tuumajõul liikuva raketiristleja “Admiral Nahhimov” keskmine remont, kus laev juba üle kümne aasta pole tehase dokist pääsenud. Või uue allveeristleja projekt 885 “Severodvinsk” ehitamisega, millele “Sevmašis” pandi alus juba…1993 aastal.
Kindral Popovkin ütles, et kulutused Venemaa Sõja-merelaevastiku taassünniks on võrreldes teiste relvaliikidega kõige suuremad, selle peale kulub ligi 5 % kogu riigikaitse tellimusest ning need on ajas hajutatud. Ja lubas siiski, et juba käesoleval aastal asub “Severodvinsk” lahingurivvi. Jääme seda momenti ootama, sest nagu mäletavad mitte üksi meremehed, on lubadusi olnud palju, kuid resultaat pole mitte alati neile lubadustele vastanud

Bulava katsetuste kaalukausil.
Relvastuse ülem garanteeris, et käesoleva aasta lõpuks läheb katse-eksplutatatsiooni ka kauaoodatud “Juri Dolgoruki”. Ja kuigi temale määratud uue strateegilise raketikompleksi väljtöötamist iseloomustavad kindrali sõnul “kõrged tehnilised riskid”, on laevale juba ostetud “kaubanduslik partii ballistilisi rakette”. Kuidas võib osta “kaubandusliku partii rakette”, imestasin mina, kui “Bulava” pole veel relvastusse võetud ning eksisteerivad tõsised riskid katsetuste edukuses. Mille peale kindral Popovkin seletas, et ostetud on need rakettide osad, mille töökindlus ei kutsu esile vähimaidki kahtlusi ei konstruktoritel ega sõjaväelastel. See on siis ligi 90% “Bulava” üldisest konstruktsioonist. Ülejäänud komplekteeritavad osad läbivad tugevdatud ja hoolika kontrolli, ja alles peale seda, kui spetsialistid on veendunud, et kõik on korras, nii umbes kuu-poolteise pärast, monteeritakse raketid lõplikult ja laaditakse “Juri Dolgoruki” raketišahtidesse. Relvastuse ülema sõnul on loodud ametkondadevaheline komisjon, mis viis läbi kõikide raketi koostisosade täieliku katsetsükli, selgitas välja tehnilised vajakajäämised, muuhulgas ka lõhkepeade hargnemise süsteemis. Praeguseks hetkeks on puudused kõrvaldatud või kõrvaldamisel ja sõjaväe ametkondade juhtidel pole vähimatki kahtlust, et edaspidi lendab “Bulava” täpselt sinna, kuhu vaja. Selle aasta juunis toimub esimene katsestart, millele järgnevad teised. Kuid 2009 aasta lõpuks on allveristleja juba merel koos strateegiliste rakettide täiskomplektiga. Kindral Popovkini sõnul viivad sõjaväe ametkonnad koos kaitsetööstuse ettevõtetega läbi ranget monitooringut, selgitamaks, kuhu ja kuidas kulutatakse rahad, mis on eraldatud uue relvastuse tootmiseks. ,
«Me ei hakka toitma neid ettevõtteid, mis ei täida tellimusi ja kus kulud ületavad kümnekordselt valmistoodangu maksumust,” ütles ta. Samal ajal, märkis relvastusülem, luuakse suurte tööstusettevõtete juurde teeninduskeskused, kus toimub lahingutehnika remont ja praegu rivis oleva tehnika moderniseerimine. Aga neil eesmärkidel planeeritakse raisata kuni 5% riigikaitse tellimuse summadest. Põhilised summad lähevad uue tehnika soetamisele. Tealhulgas ka täppisrelvastusele.

Aga nagu teavad kogenud inimesed, ei tähenda lubamine hoopiski naiseks võtmist. Sellest, kuidas ja kuivõrd täpselt saab täidetud 2009 aasta riigikaitse tellimus, saame teada alles järgmise aasta algul. Vaevalt nimetatakse meile täpseid numbreid ja teatatakse täit tõtt. Sest ka möödunud aasta riigikaitse tellimuse täitmise kohta öeldi “…mitte kõik planeeritud ettevõtmised realiseerusid ettenähtud ajaks”. Ja millised täpselt, peale “Bulava”, võime vaid mõistatada. Ja hoidku jumal, kui peaks jällegi juhtuma taoline konflikt nagu mullu augustis, ja saab jälle teatavaks, et meie armeel pole kõige hädavajalikkumatki. Paistab, et tuleb sellega harjuda. Kuigi ei tahaks…

Postitatud: 14 Mär, 2009 15:21
Postitas Gideonic
Augustikuusse on aga planeeritud PAK-FA (перспективного авиационного комплекса фронтовой авиации)- viienda põlvkonna hävitaja, mis paljus ületab analoogse lennuki, USA F-22 võimekust, esmalend…
No ikka ei piisa sellest et lihtsalt öelda, et on 5. gen'i hävitaja. Peab ikka kindlasti analooge mitteomav ja ka maaima parimast veel paljuski parem olema. Saaks aru kui sellega kekutataks siis kui see veel tõsi oleks :D

Ja kui on, siis oleks huvitav palju nad siis selliseid üle 200 miljoni USD maksvaid lennukeid osta kavatsevad.

OK. Saan veel aru et rahva ees laiata, aga arusaamatuks jääb kuidas saadakse siiralt selliseid plaane üldse teha. Stiilis et, noh, eelmise viisaastaku plaanidest täitsime 15% ja mõnelpool oli tagasiminek, aga nüüd teeme ära 3 aastaga ! Hurraa !

Võiks ju seada mõistlikud ja saavutatavad eesmärgid lennukile, aga jutu järgi tundub küll, et tahetakse teha omajagu lühema ajaga, kordades väiksema eelarvega, parem ja kindlasti ka odavam lennuk kui F-22. Ei ole siin probleemiks ühegi reaalse stealth-lennumasina ehitamiskogemuse puudumine ega mahajäämus mootorites nii töökindluse kui võimekuse vaatevinklist. Samuti tehakse möödaminnes korralik AESA radar. Kusjuures fakt, et nõuka aja lõpus juba niigi kohati vananenud lennuehitussektori infrastruktuur on 90ndatel meeletu kiirusega lagunenud ja ajud "välja voolanud" välismaale ju ainult tugevdada tahet nüüd veel kiiremini kõik tasa teha.

Loodan et selle lennuki disainimisel jätkus natukenegi kainet mõistust ja et tema tegelikud taktilis-tehnilised andmed ei ole isegi mitte samas ambitsioonikuse kategoorias kui meedias välja kisatud. Vastasel juhul tule küll varsti vene lennuväele kaasa tundma hakata :D