Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mootori põhjalik ümberehituse õpetus alates lk. 202
Antud konstrui on tegelikult hädavise, vene keeles "podrutsnõmi sredsvami".
Küse on selles, et mosse seeriamootori kolvikäik on väiksevõitu juba seerias, rääkimata siis 92 mm kolbidega.
Ehk siis õige lahendus on see, mida tegi UZAM - suurendades ka kolvikäiku.
Seda aga kolhoosi garaazis ei tee.
Väga rämedateks pööreteks on aga mootoriplokk vist nõrk (sellest on raamatus ka juttu).
Ka hästi tasakaalustatud mootori pööritamine 6000-7000 pöördega lõpeb kiire saalede kustumisega isegi siis, kui head õlid sees.
Mootoril, kus silinder on 92 mm ja kolvikäik 70 mm, võimsus just hiigelpööretega tulebki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mx77 »

Miks need saaled peaksid nii mõõdukatel pööretel kustuma?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pole nii detailides viitsinud uurida, eks üks jama on vene saalede kvaliteet, teiseks pidi seal olema mingi raamsaalede kustumise konstruktsiooniline probleem (selles viidatud raamatus on sellest ka juttu). Kunagi 90ndate hakul sai pühapäeviti sellist mootorit sedasi pööritatud, 20 tkm ja oli pronks väljas, õliks oli Valvoline mineraal. Väntvõll oli Vihuris "sätitud" ja tasakaalustatud (kuidas ja millega, ei tea, eelmise kasutaja poolt). Koltsov ja taolised tegelased, kes nt Vasalemma rallikrossi omal ajal mossega väisasid, olevat ehitanud väntvõlli kuullaagrite peale. See raamatujutt tundub igatahes loogiline, see plokk on küll pehme kui tainas, plokikaanemutreid võib mõnel mootoril jäädagi pingutama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Trumm, pole see plokk nii pehme midagi. Kiirendustel sõitis soomlane 2140-ga, millel originaalplokk ja kaan (kaan oli muidugi üle käidud). Mootor arendas miskine 800 hp. Kiitis, et väga odav ja vastupidav. Plokikaan oli muidugi liimitud. Kui moto laiali lendas, siis seda lahti võtma ei hakatud, tõsteti lihtsalt teine peale. Muidugi kvaliteedi probleeme ikkagi viskas tehase poolt. Kõigil kolmel 412- l mida sai siin mainitud, lendasid tagadiffrid. Papsi omal oli teo mutter splintimata ja tigu põrutas 120-ne pealt taldrikusse (läbisõit oli tol hetkel vist 5000 km.) Mis teiste puhul põhjuseks oli, seda enam ei mäleta. Asemele sai pandud 2140 tagasild, sellel oli ülekanne kiirem ja spidokas hakkas näitama 10 kilti tunnis vähem. 1-1 -le see külge ei istunud, mingi teema oli käsipiduri trossidega, täpselt ei mäleta enam, aga midagi pidi ümber tegema ja see polnud väga lihtne. Mäletan, et nuputamist oli omajagu. Naabrimees ei osanud 12 ega 40-ne diffrit välja võluda ja pani 408 oma, selle diffriga on 412 päris püss aparaat :lol:. Muideks kui jutte uskuda, siis varuosi vene autodele ei toodetud (või toodeti väga vähesel määral), varuosadeks olevat läinud jupid, mis liinikontroll välja praakis. Ja nendel juttudel võib tõepõhi all olla. Papsil oli 011, millele eelmine omanik oli 03 aiste vahele tõstnud. Aga mootor oli juppidest kokku pandud ja ilma tasakaalustamata. Jõudu oli ja kiirust kah, aga väga vastumeelselt läks pöördesse ja raskelt käis. Mosse mootorile anti max võimsuse pöörded 5800, sigullidel jäid need vahemikku 5200 (või oli 5400)- 5600(see number on kindel). Volga oli nendega võrreldes pauk ja postivahe.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui see mosse plokk betooni täis valada, siis vast ei tuleks 10 000 pöördega ka probleeme :)
Tava 2140-l minuteada mingit kiiremat silda ei olnud.
Ülekandearve oli 3 tk nagu mäletan:
-3,9 - 2140-117 ehk nn SL mosse (taoline plastikstangede ja teistsuguse armatuuriga "luks" variant).
-4,22 - tavaline 412 ja 2140, ka Izevski omad
-4,55 - nn pirukad ka kaubaveo versioonid, ka Izevski omad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Piruka juurde pane ka põllumajandusversioon, ka see oli selle jõhkrama difriga. Koltsovi laagritel vända jutte olen ka mina kuulnud, samuti väideti, et kuna Izevskis pidavat telvatehasest toru lõdvalt liikuma, olla tal "puur" olnud tehtud püssitorust... :lol: Tõde või mitte, mine võta nüüd aastate tagant kinni...Igal juhul oli ta kohalikele igati võrdväärne konkurent, eriti jäärajal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Zuslik
Liige
Postitusi: 528
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Sai kunagi ka ise mossel tagasilda vahetatud ja IZ 412-nele AZLK alla lükatud . Piduritega oli ainus probleem see, et IZ-i piduritoru oli 6 mm ja AZLK-l Lada stutsidega 5 mm ning minu vanamees nagu üks korralik tehnohoole luksepp laskis "torujüridel" torud omavahel kokku joota :D
ja ei tahtnud midagi kuulda sellest kui tahtsin stutsid lihtsalt 6-e millimeetri peale läbi puurida ning torudele uued otsad pressida .
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mäletan üht Vasalemma rallikrossi, kus kohalike, peamiselt Lada VFTS-idel sõitvate kohalike suurte ässade vahele mahtus pjedestaalile (III koht) seesama Koltsov.
Rahvas raja ääres igatahes ahhetas, kuida see võimalik mossega on :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Mis aastal see SL üldse välja tuli? Sild sai vahetatud 1982-l aastal. Natuke kahtlen, et SL-i sild alla sai. Spidoka näiduga juhtus peale vahetust selline lugu. Sõitsime Tartust Jõgeva suunas ja mingi hall Volga oli mitu kilomeetrit sabas, paps laskis spidoka järgi 90-ga, mingi hetk sõitis Volga mööda ja aeti sau aknast välja. Ületasite kiirust, paps vastu, et ei ületanud, sõitsin spidoka järgi 90-ga. Alguses muidugi ei usutud, aga paps käis peale, et kontrollime. Miilitsad leppisid omavahel kokku, et Volga sõidab ees ja kui Volgal on 90, siis annab juht käega märku. Üks miilitsatest hüppas siis mosse rooli ja tehti katse ära. Nii oligi, 90-ne pealt näitas mosse spido hoopis 80. Loeti sõnad peale, et edaspidi teate ja sellega asi piirduski. Üks naljakas seik tuleb sellega veel meelde, kuhu tookord sõitsime, seda enam ei mäleta ja see pole ka oluline. Vanaema oli kah autos, paps roolis ja õite usinalt parempoolset pedaali tallamas, vanaema hakkas tänitama, et mis sa kihutad, 130-ga juba sõidad. Pärast paps ütles, et mutt ei teadnuki, et tegelikult lasksime 140-ga :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Vaata, isand Jaagupuuk, NLKP kongresside toimumisaastat, saad kohe kätte SL väljatuleku aja. Kusjuures oli uue mudeli kongressi auks väljatuleku raportis ikka oma annus koomuskit- mootorit aiste vahel polnud ja hoolikal vaatamisel võis näha seltskonda, kes auto liinilt veerema tõukas...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kapten Trumm kirjutas:Mäletan üht Vasalemma rallikrossi, kus kohalike, peamiselt Lada VFTS-idel sõitvate kohalike suurte ässade vahele mahtus pjedestaalile (III koht) seesama Koltsov.
Rahvas raja ääres igatahes ahhetas, kuida see võimalik mossega on :D
AZLK tehaseõitjad vennad Bolshihhid paugutasid 2140-ga ka päris kõvasti pikkadel rallidel, krt. hetkel ei tule meelde kuidas neid NL-u meistrivõistlusi nimetati :dont_know:? Rally Sojuz oli äkki? Etapp oli ka Lõuna-Eesti teedel ja käis pmst. meie ukse alt läbi.
Vennad olid kuni viimase katseni esikoha konkurentsis. Liiva katse nagu lendasid läbi ja rahvas arvas, et kohad on juba jaotatud. Kui õieti mäletan, siis paugutasid nad võidu peale Raidamiga. Ja siis tuli Raidam, peale tema möödumist oli jupp aega vaikust. Siis ütles üks kõrvalseisev venelane teisele: "Bolshihhõ kak budto stajali". Sellega oligi asi paika pandud.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

Venelastel tihti uus mudel korraga valmis ei saanudki, oli igasuguseid üleminekuvariante, küll vanemal versioonil uuema mudeli sõlmi ja ka vastupidi. ZIS-50 nt. oli veel ZIS-5 välimuse, aga juba ZIS-150 mootoriga. Päris esimesed vanad Volgad aga veel maksimaalselt järeleaidatud Pobeda mootoritega. Esimesed Žiguli 03-d 01 salongiga ja esimesed 06-d veel 03 välimusega, aga juba 1,6l mootoriga. Tuli tehasest ZIL-130 mitmeid versioone Sahaari R6 mootoriga ja GAZ-veokad on üldse üks paras kompott, GAZ 52 eriti: on neid nii 51 kui 53 tagasillaga, ühe- ja kahelõõrilise karpaga, suurte ja väikeste küünaldega mootoriga etc. Muidugi, eks kap. remondid mängisid ka siin oma osa, komplekteeriti auto kokku sellest mis parajasti käepärast. Mosse 2140 jaoks nii palju 412 mootoreid ei jagunud kui vaja olnuks, toodeti siis 1982. aastani ka sama välimuse, ent 408 mootoriga varianti 2138 (universaale oli samuti mõlema mootoriga, 408 konega 2136 ja 412 omaga 2137). Mõni ime siis, kui 2140SL jaoks planeeritud tagasild juba veidi varem tootmisse ja autode külge läks.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Mosse puhul 412 ja 2140 mootorid polnud omavahel bolt on vahetatavad. Erinevused polnud suured, aga bolt on ei istunud. Kes on kokku puutunud, siis teab. Näiteks termostaadi asukoht. Teemalgataja jutt on viimases postis õige. Mida kujutab endast mosse 403? Andke tulla :wink:.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

407 kere 408 mootoriga, ripp-pedaalid jne...aga minu mäletamist mööda ei olnud probleemi 12nele 40 mootori pealetõstmisega, läks justkui üks ühele...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:407 kere 408 mootoriga, ripp-pedaalid jne...aga minu mäletamist mööda ei olnud probleemi 12nele 40 mootori pealetõstmisega, läks justkui üks ühele...
Täpselt nii, ülemineku mudel, 408 sillad, käimar, mootor.
Siiski pole 412 ja 2140 moto bolt on. Termostaadi ja veel mõningate vidinate asukoht on teine, aga tehtav on lihtsalt.
sitt päev, kellele kurdad
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist