Enne renoveerimist polnud kõnealusel Raja tänava jupil (Akadeemia tee - Mäepealse) kõnniteedest sisuliselt haisugi (ühika ees jupike oli), tudengid saalisid mööda teeperve toonase TTÜ IT-maja vahet (praegu Mektory), bussid peatusid otse keset teed jne. Nüüd raiuti sinna "võsa vahele" uhke jalakäijate-jalgratturite tee, ehitati bussi jaoks tasku, Mäepealse ristmikule pandi ka foor. Ja loomulikult, kuna kõik need operatsioonid muutsid selle teejupi märksa liiklusohtlikumaks, oli vaja ka seal lõigul kiirusepiirangut alandada 40-ni.
Vahel unustatakse ära, miks varemalt midagi tehti. Ülal tsiteerituga analoogne juhtum ühes alevikus, mida läbib riigi maantee.
Kuni 1993 oli seal kiirus 60km/h. Mitte ühtegi kõnniteed. Rahvas saalis mööda teepeenart. Kuna alevikus oli ka kolhoosikeskus, siis sama teed mööda saalis hommikust õhtuni ka suuremat sorti põllumajandustehnika kombainidest külvikute ja randaalideni. 1993 kehtestati 50km/h nagu igal pool asulates. Mingi aeg 90-ndate lõpus pandi üles 40 km/h põhjendusega, et seal ei ole kõnniteid ja jalakäiatele on liiklus ohtlik. 2010 paiku ehitati lõpuks maantee aleviku poolsesse serva 3 meetri laiune kõnnitee. Teine maantee serv külgneb põldude ja heinamaadega ja ülekäiguradu seal ei ole (pole kusagile üle tee minna). 40km/h jäi samal lõigul kehtima, kuigi nii enne kui pärast seda on alevikus läbivalt 50km/h lubatud koos ülekäiguradadega lõikudel. Neid inimesi enam ei olnud Maanteeametis tööl, kes mäletanuks, et miks seal omal ajal 40km/h üldse kehtestati.
Mind see ei häiri, aga seal on näha, et ega keegi sellest 40km/h eriti kinni ei pea. Enamus läbivad selle lõigu 50km/h. Aga politsei jaoks hea koht kiirust mõõta ja rikkujaid rajalt maha võtta.
Fucs kirjutas:Maanteameti, KOV-ide ja projekteerijate liikluskorralduse orgiast
Ma mainisin paar lehte tagasi kohe koos Maanteeametiga ära ka KOV-id ja projekteerijad. Maanteeamet ei ole ainus struktuuriüksus, mis kriitikat väärib.
Meie linnakeses käib liikluskorraldusorgia suuremate tuuridega, kui riigimaanteedel.
Aegade jooksul on ikka tõsises koguses liikluskorralduses lollusi tehtud. Osad eriti ohtlikud lahendused on tänaseks uuesti ümber ehitatud. Ei tea, kas said liikluskorraldajad ise aru, või aitas sellele kaasa kunagi mingisse kohaliku tähtsusega ajalehte kirjutatud pisike artikkel koos viidetega nendele lollustele. Igatahes pärast seda ehitati enamus neist mõistlikumaks ja ohutumaks ümber. Aastaid kehtis nt. praktika, et jalakäiate ülekäigukohad tehti põhimõtteliselt nii, et sealt kus rahvas tahtis üle minna ja läks, seal tõmmati kohe "sebra" triibud valge värviga maha ja jutul lõpp. Ei mingit ülekäiguradadega ristmike ohutut planeerimist ega jalakäiate suunamist tänava ületuseks kohta, kus see üldist liikluspilti arvestades mõistlikum ja ohutum on. Nüüd viimased kaks aastat on näha, et neid ristmikke projekteerivad
vahel siiski mõistusega ja vastava haridusega inimesed ja olukord on läinud natukene paremaks.
Praegu käib usin linnaruumi planeerimine ja tänavate ümberehitamine. Endised laiad sõidurajad koos sõiduraja äärse ohutu parkimisvõimalusega ehitatakse kõik udupeeneks, kus enam mingeid parkimisvõimalusi tänaval sõiduraja ääres ei ole. Ja kui parkimine keelatud ei ole, siis need parkivad sõidukid takistavad ühemõtteliselt üldist sujuvat liiklusvoogu.
Noh näiteks:
1.
Enne: 16m laiune tänav, kus oli kaks sõidurada laiusega 3+3m ja mõlemas servas +2m kuhu sai niiviisi parkida, et ei takistanud liiklust (autodele siis kokku 10m laiuselt ruumi) + kummaski servas 2x3m kõnniteed.
Nüüd: 16m laiune tänav, kus on kaks sõidurada laiusega 3,5m+3,5m (autodele siis kokku 7m laiuselt ruumi) + ühes servas 3m kõnnitee + teises servas 3m haljasala ja selle taga 3m kõnnitee. Kui keegi nüüd pargib sõiduvahendi tänava äärde (ühele poole on lubatud, teisele enam mitte), siis vastutuleva sõiduki korral tuleb parkiva sõiduki taha seisma jääda ja vastutulev sõiduk läbi lasta. Ja nii iga tänava äärde pargitud sõiduki juures. Ometi ruumi oli nagu lennuväljal, et ehitada lahendus, mis tagaks sujuva ja ohutu liikluse.
2.
Enne: 10m laiune tänav, kus oli üks sõidurada (ühesuunaline liiklus) laiusega 6m, kus sai ühele poole tänavat vabalt ka sõiduki parkida (tänava serv oligi alati pargitud sõidukeid täis, sest seal on korterelamud) + 2x2m laiused kõnniteed kummaski tänava servas.
Nüüd: 10m laiune tänav, kus on üks sõidurada (ühesuunaline liiklus) laiusega 4,0-4,5m (laius kõigub) ja tänava ääres parkimine on keelatud kogu tänava pikkuses + 3m laiune kõnnitee ühes servas ja +2m-2,5m laiune kõnnitee (laius kõigub) teises servas.
Seda loetelu võiks jätkata väga pikalt aga pole mõtet. KOV on ise välja ütelnud, et nende eesmärk ongi "roheline jalakäiasõbralik keskkond" ja "sõidukeid tuleb linnast võimalikult palju välja saada".... aga kuhu "välja", seda ei täpsustata.
Projekteerijate orgiast ma kunagi panin siia nalja teemasse paar pildikest.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 73#p419573
Seal on lisaks juba jutu sees välja toodud jamadele kolmandal pildil näha tänavale projekteeritud täiesti jabur ülekäigurada (jabur on nii selle asukoht kui olemasolu üldse).
Kitsas ühesuunaline ja ühe sõidurajaga tänav. Lõigu pikkus 90m. Seal oli projekteeritud ülekäigurajast ristmikuni 45m (ehk, et ülekäigu rada oli projekteeritud tänava lõigu keskele). Ristmikul (kust jalakäiad ka reaalselt tänavat ületavad) on samal ajal LS §2 lg.99 mõistes n.ö. tähistamata "ülekäigukoht". Milleks seal see ülekäigurada jääb täiesti arusaamatuks.