Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Postitatud: 28 Veebr, 2024 18:02
Mida kauem me venitame, seda kallimaks see kõik läheb.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Eelmisel korral sama loosungiga vehkides jäi vist märkamata
croman40 kirjutas: ↑05 Jaan, 2024 11:34Kas strateegilistel projektidel hind/finantseerimine/jätkusuutlikkus ei olegi oluline ja võib nagu EA või Nordica näitel lihtsalt ressursse põletada?Kilo Tango kirjutas: ↑04 Jaan, 2024 16:41 Jah, aga see ei tähenda, et see on PÕHJUS, miks seda tehakse.
Harjutusväli ka siis tulevikus kaob.Kangru liiklussõlme ehitamise käigus lahendatakse Viljandi maantee, Kurna-Tuhala tee ja Rail Balticu raudtee omavahelised lõikumised. Tööde käigus rajatakse kergliiklustee, mis viib Kangru külast Raku järveni, praegune Viljandi maantee ja Kurna-Tuhala ristumine muudetakse mitmetasandiliseks.
Sinna ujumiskohta tehakse kergliiklustee. Ujumiskoht ei kao kuhugi.Kriku kirjutas: ↑09 Mär, 2024 9:56 Kangru uue liiklussõlme ehitus Tallinna piiril algab aprillis-mais.Harjutusväli ka siis tulevikus kaob.Kangru liiklussõlme ehitamise käigus lahendatakse Viljandi maantee, Kurna-Tuhala tee ja Rail Balticu raudtee omavahelised lõikumised. Tööde käigus rajatakse kergliiklustee, mis viib Kangru külast Raku järveni, praegune Viljandi maantee ja Kurna-Tuhala ristumine muudetakse mitmetasandiliseks.
Ujumiskohaga läheb ka sandisti, aga järv muidugi suur ja seal leidub teisigi kohti. 20 aastat tagasi ma ujusin igal õhtul saarest vasakult üle järve ja tagasi.
Näituse ülesõit ei anna ütlemiseks mitte midagi veel. Aardla või Kabeli ülesõit, vat see oleks juba teine asi. Btw: üldjoontes "bensin ja neft" läheb siit sinnapoole tühja koosseisuna. Ja vähemalt viimasel ajal lähevad koosseisud üldse ainult Valga peale. Täis tünnidega koosseis tuleb sisse Tartusse Valga pealt (Mažeikjai). Petseri pealt juba ammu-ammu pole trehvanud. Öelda, et ma pole trehvand ehk, oleks kah liiga lihtsameelne. Üleüldse on (kauba)-rongiliiklus kuidagi hõredaks jäänud. Ja seda tõendab ka raudtee kaubavedude statistika. Ja Petseri peale minevad-tulevat (kauba)rongi on ikka väga harva näha. Aga teinekord ikka on.
Ei puutu küll Venemaa majandusse, kui Peeter see raudtee, mis meil siin on, ongi sisuliselt Venemaa raudtee osakond. Tõime mõned aastad enne sõjategevuse intensiivistumist Ukraina partnerite käest igakuiselt mõned vagunid söödamaisi ning see asjaajamine, venekeelsed paberipakid ja templitega ringijooksmine, mis selleks tuli korraldada, tundus 21. sajandi kohta üle mõistuse. Tuli meelde vana ütlus: Seal, kus lõppeb mõistus, algab raudtee. Kui meil ei ole majanduslikke suhteid Venemaa ja Valgevenega, siis ei ole sellel praegusel raudteel ka midagi vedada, sest see ei lähe sinna, kus meie kaubanduspartnerid on. Kui soovid kaubavoogusid näha, siis asuta ennast Tallinn-Pärnu maantee äärde. Mul on selle tee ääres maakoht ning tundub, et seal liikuvate veokite hunnikust saaks ikka päris mitu rongitäit kaupa igapäevaselt.Elades juba pea "teadlikust poisikesepõlvest" alates aastast 1973 raudtee ääres ja nähes asjade pidevat aastakümnete pikkust taandarengut ei mõista mina küll kust kohast leitakse nüüd need kaubavood "reilbaltikule".
Rail Baltic on rohkem ikka kaitseotstarbeline projekt, mida keegi eriti tunnistada ei taha. Kiirelt sõjavägi ja sõjamasinad sisse koos laskemoonaga, Läänemeri on teine kanal. Sellega nõus, et Venemaa raudteevõrgu osana on Eesti raudteed siiani toiminud. 30 aastat iseseisvust ja me pole veel läinud üle Euroopa rööpmelaiusele. Huvitav, miks? Sakslastel võttis II MS ajal see projekt aega kaks nädalat- väidetavalt. Oleme ausad, meie majandusedu on toimunud paljuski odava Vene toorme ja korruptiivse raha sissevoolul. Nüüd on sellega lihtsalt kööga ja uute põhja-lõunasuunaliste võimaluste aken ootab ärakasutamist.Sekeldaja kirjutas: ↑04 Apr, 2024 4:36 Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Pole päriselt selle teema jutt, aga RB ei ole kauabaveol konkurentsivõimeline hinna osas meretranspordiga ega kiiruse osas autotranspordiga (sest ümberlaadimised). Seega on sellele panustamine selline natuke kahe tooli vahele istumise moodi asi. Autotranspordi surnuks maksustamisega saab seda keskkonda muidugi muuta, aga faktiks jääb, et autotransport toob läbi aktsiiside eelarvesse sisse ja raudtee viib välja.ermot kirjutas: ↑04 Apr, 2024 7:49 Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.
Jutt on mujalt Orkide majanduse ja sanktsioonide teemast siia tõstetud. Teema hakkas kerima asjaolust, et keegi nägi Tartus Näituse ülesõidul raudteel naftatünnide koosseisu. Justkui orkiäri värk. Ja ma siis täpsutasin, et Näituse ülesõidu tünnid ei näita veel mitte midagi. Ei oleks eriline üllatus kui see koosseis Valga kaudu Mažeikjaisse läheb. Et Petseri peale ei lähe enam peaaegu midagi. Ja siis läks tema omasoodu jooksma.
Austet kaasfoorumlane, kas Sa mõtled seda tõsiselt? Käesoleva ajastu droonikasutuse aktiivsuse peaaegu püstloodse massilise kasutamise tõusu ajastul?! Kõikvõimalike ballistiliste- ja tiibrakettide, JDAM- tüüpi pommise, jt arenevate ründesüsteemide massilise sõjategevuses kasutamise tingimustes. Kui pikk võib olla Rail Balticu ja kõikvõimaliku raudtee veerevkooseisu kasutatavus ja eluiga nt venelaste poolse sissetungi tingimustes. Võivad ka ennetava löögi anda RB jt raudteeliinide pihta. Võimalik, et olen millestki väga valesti aru saanud. Ei välista seda. Aga...ermot kirjutas: ↑04 Apr, 2024 7:49Rail Baltic on rohkem ikka kaitseotstarbeline projekt, mida keegi eriti tunnistada ei taha. Kiirelt sõjavägi ja sõjamasinad sisse koos laskemoonaga, Läänemeri on teine kanal. Sellega nõus, et Venemaa raudteevõrgu osana on Eesti raudteed siiani toiminud. 30 aastat iseseisvust ja me pole veel läinud üle Euroopa rööpmelaiusele. Huvitav, miks? Sakslastel võttis II MS ajal see projekt aega kaks nädalat- väidetavalt. Oleme ausad, meie majandusedu on toimunud paljuski odava Vene toorme ja korruptiivse raha sissevoolul. Nüüd on sellega lihtsalt kööga ja uute põhja-lõunasuunaliste võimaluste aken ootab ärakasutamist.Sekeldaja kirjutas: ↑04 Apr, 2024 4:36 Fail Baltical oleks kauba- ja reisijateveo mahuga kaetuse mõte ehk ainult juhul, kui see oleks kavandatud algsest või praegusest veel suurusjärgu võrra julgemalt - uus trass Pärnust otse läbi Eesti ja üle Narva Peterburi peale. 8 miljonit geneetilist rongisõidulembi garanteerinuks täis reisirongid, osa muidu Ust-Luuga kaudu liikuma pidanud kaubast täis kaubarongid.
Ent mõistagi on see veel suurem utoopia kui praegu lööktöö korras rajatav hobuse unenägu, mida meie lapsed sõbralikult vaikides kinni taguma hakkavad.
Keegi ei märka Soome vajadusi siinjuures. Jah, saab Euroopasse ümber Botnia lahe kaupa vedada või laevaga kohale parvetada, aga miks mitte Eesti kaudu? Kõvasti otsem ja ka kiirem, arvan mina oma rumala väikese peaga. Mitte ilmaasjata ei tulnud ka Tallinna-Helsingi vahelise tunneli loomise initsiatiiv Soome poolt, rahastuse leidmisega läks raskeks. Kõvasti kallim ja ambitsioonikam ettevõtmine, kui raudtee ehitus.