teeline35 kirjutas:https://www.err.ee/877395/sikkut-eesti- ... inimestele
Huvitav miks proua minister ei rääkinud seda Est Fori tehase möllu ajal. Oma inimeste paremad töövõimalused oleks taganud see tehas ja kaasa oleks aidanud ka Väimelasse kavandatud kanala. Praeguseks on need ettevõtmised saanud hoiatavaks näiteks!
Ja inimesed voorivad rõõmsalt soome ja rootsi tööle edasi.

Proua minister ilmselgelt ei hooma probleemi olemust. Eestis on tööd nii et tapab ja seda jätkub kõigile, kes tööd teha viitsivad. Küsimus on selles, et tööjõud on Eestis ülikõrgelt maksustatud ja sellepärast lähevad inimesed nii Soome kui Rootsi või kuhu iganes kus tingimused soodsamad on. Tööjõud (väljaõppinud inimesed ) on täpselt samasugune piiratud ressurss nagu energia , puhas vesi vms mille pärast riigid võitlevad. Sellele tõdemusele pole ei valitsus ega osad tööandjad jõudnud kogu taasiseseisvumisaja jooksul.
Mingi teoreetilise variandina võib orjatööjõudu juurde tuua. Praegult tuuakse ukrainlasi. Nende töö kvaliteet on suht kõikuv, sest niimoodi, esimese lainena lähevad kodumaalt minema eelkõige õnneotsijad ja igasugused aferistid. Analoogselt eestlaste ja Soomega - tõsisemad tegijad tulevad juba hiljem ja mitte juhutöödele või kaks nädalat tööl/kaks kodus graafikusse vaid kolivadki koos peredega välismaale.
Et EV Põhiseaduse kohaselt on ülim eesmärk Eesti keele, kultuuri, rahvuse ja mis seal olidki säilitamine läbi aegade, siis seniste otsustajate tegudes näen ma riigireetmise tunnuseid.
Üks armastatud müüt on tööviljakuse erinevus Baltikumis ja Põhjamaades ja sellepärast ei saavat Baltikumis maksta sama palka kui Skandinaavias. Päris niimoodi see ei ole - lihtsa näitena Eesti ja Soome võrdlusest: Prisma kassiir teeb mõlemas riigis ühesugust tööd ja mina pole kuulnud, et Eesti Prisma maksaks Soome palka. Parem näide oleks võib-olla hoopis Motoneti kauplus, mis Lasnamäel avati. Seal on kaubavalik ja hinnad sendipealt samad kui Motoneti Soome kauplustes. Eestis on kaup isegi natuke kallim, sest käibemaks on Eestis 20 % ning Soomes 24 ja ettevõttele on soodsam osta Soomest. Võib-olla viimastel kuudel seal mingeid korrektuure toimunud kuid ikkagi - ei kipu uskuma, et täpselt sama konseptsiooni, kaubavaliku ja hindadega kaupluses saab Eestis sama palga kui Soomes.
Neid töid on suht vähe kus lihtne inimene teeb Soomes konkreetselt kaks korda rohkem kui Eestis. Üks näide on autojuht. Soomes on koormad suuremad ja keskmisel linnadevahelisel veol viib soome auto kohale 36-44 tonni kaupa ning eesti auto 24. Pikematel vedudel kasutatakse ka 90 tonnise täismassiga autoronge ( ca 60 tonni kaupa peale) ja see suundumus süveneb. Põhjendus on väiksem reostus jms keskkonnaküsimused. Veduk, mis seda koormat tõmbab on sama ja heitmeid tekib veetava tonni kohta vähem kui Eestis.
Korralikult ehitatud teed niisugune asi ei kahjusta, sest kui sillad välja arvata, pole oluline mitte täismass vaid teljekoormus. Haagisele pannaks mõned teljed juurde ja koormus jääb samaks.
Tee ehitamise koha pealt, mida siis varemalt käsitleti: niipalju kui ma tähele olen pannud (Poolas, Saksamaal, Soomes) - tee üks aluskiht on armeeritud betoon ja sellele tuleb asfalt ning mingeid rööpaid seal ei teki (Soomes sõidab endiselt 70 % sõiduautosid naelrehvidega) Ükskord uurisin mingis foorumis eesti teedeehitajatelt, et mis takistab sellise tehnoloogia kasutamist Eestis. Mingit selget vastust ei saanudki. Jahuti midagi Eesti kliima iseärasustest ja et betoon on libedam kui asfalt ning muud häma.
Ometi oli jutt betoonist aluskihist ja mitte betoonist sõiduteest. Ei ütleks, et see teetammi lõputust tihendamisest ja "vajuda laskmisest" kallim on. Oluliselt kiiremini kui reformierakond omal ajal ehitas valla jagu Tallinn-Tartu maanteed ning Mäo liiklussõlme , tegid poolakad 2+2 kiirtee Varssavist Suur-Saksamaa piirini. Euroopast tagastamatu abina per kilomeeter saadud raha on ilmselt sama ja kütuseaktsiis tundub Poolas olema väiksem kui Eestis. Ei oskagi öelda, et kas Eestis siis varastatakse kogu raha ära või lihtsalt mängitakse üleliidulist lolli.
2+2 maantee niisugustes riikides on ikka eelkõige transiitliikluse tarbeks ja Eestis oleks mõte vaid Tallinn-Pärnu-Ikla trassil. Tallinn - Narva tänastes tingimustes enam mitte. Tallinn-Tartu PR-projekt oli vajalik, et Ansip ja Jänes saaksid reede õhtul koju sõita ja tänaseks on seegi tõenäoliselt oma aktuaalsuse kaotanud.
Soomes on veel väike jupp ehitada Peterburi ja Stockholmi vahelisest Soomet läbivast teest, muudes suundades on natuke Helsinkist Tampere või Lahti poole ja käib küll.
2+2 maanteel ei pea tingimata üüratud liikluskoormused olema. Selsamal Varssavist Berliini poole viival teel minumeelest küll suuremat liiklust pole kui Tallinn-Tartu maanteel, sest see on tasuline tee. Kohalikud sõidavad paralleelsel vanal teel. Maksavad need, kes tahavad sirge jalaga labi Poola vajutada ja hind pole selle eest sugugi kallis. Kui õigesti mäletan, siis ca 25 juudirubla 500 km lõigu eest (Sõiduautole. Veokatel on teine hind)