Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Dets, 2024 11:45
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://www.militaar.net/phpBB2/
Kui trollida, siis lase lõpuni!Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Dets, 2024 11:28 Kinnijaamise korral, kus auto kraabib enda rataste all lume veeks ja see ära jäätub, pole lamelliga erilist lootust ise välja sealt ronida, lihtsalt paljas kumm jääga erilist haakumist ju ei oma. Kui kotikest killustikuga pagasnikus pole või keegi appi ei tule, võid seal päev läbi istuda. Ka kipuvad igasugu väljasõidud miinuskraadidega olema ikkagi jäised ja seal ka lamell pidamist eriti ei oma.
Mart2 teeb neliveolise auto põhjalt valesid järeldusi lihtsalt.
...
Väga palju sõltub müratase sellest, MILLISED naelad paned! Ka lammellid võivad lärmata! Kopli trammis olen sõitnud ja auto all naelasid kasutanud - jabur võrdlus. Mida keegi eelistab ja milleks autot kasutab - tšillib või sõidab igapäevaselt? ohutus või turvalisus? soodsam või naabrile kiitmiseks? jne.jne.Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Dets, 2024 11:28 ... Küll aga on probleem pahatihti see, et mitte iga auto ei säilita naastudega sõites mugavuse piires mürataset. Näiteks Subaru Outbackile ei kannata eriti naaste alla panna, sest see müriseb asfaldil nagu Kopli tramm nendega, samas nt Volvo XC70ga ei saa eriti aru, kas on naelad või mitte, lihtsalt mingit tajutavat lisamüra salongis ei ole.
Ja tehnoloogia erinevuse tõttu on lamellrehvi enda tootmine kallim kui naelrehvi tooriku tootmine.
No oleneb ka rehvisegust. IMHO tehakse talvelamellid veidi pehmemast segust ja tehasest juba naastudega rehvid veidi kõvemast segust.
Kui noorem põlvkond ei oska ilusate reklaamide vahelt tehnoloogilisi erinevusi leida, siis vast sellised otsingud on abiks:
Geniaalselt head lingid, eriti see mis puudutab flat run tyre rehvide valmistamistOLAVI kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:21Kui noorem põlvkond ei oska ilusate reklaamide vahelt tehnoloogilisi erinevusi leida, siis vast sellised otsingud on abiks:
https://www.google.com/search?q=Differe ... s-wiz-serp
https://www.google.com/search?q=WHAT+AR ... e&ie=UTF-8
Nokian Hakkapelitta 4 kui raha rohkem on või Master Nordic 4 kui vähem on (muster ja selle materjal on sama). Jutt on siis 10+a tagusest ajast.Oma kogemusest just talviti nii palju, et mul oli 27 aastat selline töö, kus ma pidin pidevalt sõitma lisaks maanteedele ka mööda külavaheteid (tihti täielikus pärapõrgus ja elaniketa piirkonnas), metsavaheteid (mis ainult RMK ja seeneliste kasutuses) ja enamuse ajast ka nende teede lõpust veel kusagile edasi nii kaugele kui saab... üle põldude ja heinamaade, kui lumeolud seda vähegi võimaldasid. Seega kasutasin talviti alati ainult veidi suurema rehvimustriga naastrehve. Nende eelised lamellrehvide ees tulid välja just siis, kui maanteelt maha keerasid. Ja eriti siis, kui jõudsid mõnele küla- või metsavaheteele, mis oli räigelt kumera profiiliga kus kiilasjää läikis nagu peegel. Või kiilasjääga külgkaldega teed, või järsemad tõusud, langused, künkad jms. Või ka siis, kui paksema lume all oli jää. Paksus lumes, lumelägas või vaalu tuisanud teedel naastudel mingit rolli ei olnud, aga pidi olema veidi suurema "klotsiga" rehvimuster (mis asfaldil jällegi oli mürarikkam ja seal mingit eelist ei andnud). Ja me räägime siin teedest, kus võimalik liikumiskiirus oli enamus ajast minimaalne, kui tuisuvaaludest ja lumehangedest läbimine kõrvale jätta, kus tuli ka enne piisavalt kiirust koguda. Tihti oli katsumuseks ka just seisva sõidukiga kusagilt liuväljalt startimine või paksema lumega tõusust kusagil põllu peal või pinnasteel üles saamine, eriti kui lume all oli veel pehme muldpinnas või märg muda. Või kitsal kiilasjääga teel ümberpööramine. No vot sellistes X oludes olid suurema rehvimustriga naastud minu jaoks möödapääsmatu vajadus.
1) Kui kogu algul kirjeldatu tõele vastab, siis on probleem selgelt rooli ja istme vahelises tihendis ...Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:13 Ma sõitsin viimati lamellidega mõni aastake tagasi, kui oli mingi välkmõte uus auto osta ja valisin XC70 ja Outbacki vahel. Tegin ka pikemaid proovisõite mõlemaga. Outback anti esialgi lamellidega (hiljem sain aru miks). Läksin just ekstra külavaheteedele ja kogu see combo oli täielik pettumus, oli selline paari miinuskraadiga ilm, kus külavaheteedel vaheldusid hanged läikiva kinnisõidetud lume-jääga. Kord libises esiots, kord tagaots, kord käisid kõik neli ratast vilinal ringi, pidurdamisel tundus nagu oleks suverehvid all. Pidevalt kõhus liblikad lendasid ja tuli olla valvas, et mõni kasetüvi kesk kapotti ei tuleks...
... Mart2-le aga extra - et osta normaalne auto, siis pole vaja naaste peljata.
Kas tõesti tänapäevane, loodetavasti täiskasvanud isik, ei tea mitte midagi rehvide ehitusest, koostisest ega kummi vulkaniseerumise protsessist?AMvA kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:27Geniaalselt head lingid, eriti see mis puudutab flat run tyre rehvide valmistamistOLAVI kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:21Kui noorem põlvkond ei oska ilusate reklaamide vahelt tehnoloogilisi erinevusi leida, siis vast sellised otsingud on abiks:
https://www.google.com/search?q=Differe ... s-wiz-serp
https://www.google.com/search?q=WHAT+AR ... e&ie=UTF-8![]()
Aga valmistamise tehnoloogiate erinevuse kohta mitte piiksugi. Järjekordne Olavinism?
Sulle esitati küsimus, kuna sina personaalselt väitsid rehvide tehnoloogilist erinevust. Paluks nüüd vastust küsimusele, mitte suvalise lambi kelbase ajamist ja suvaliste google linkide toppimist. Kõva autospets omast arust.OLAVI kirjutas: ↑18 Dets, 2024 17:59Kas tõesti tänapäevane, loodetavasti täiskasvanud isik, ei tea mitte midagi rehvide ehitusest, koostisest ega kummi vulkaniseerumise protsessist?AMvA kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:27Geniaalselt head lingid, eriti see mis puudutab flat run tyre rehvide valmistamistOLAVI kirjutas: ↑18 Dets, 2024 13:21
Kui noorem põlvkond ei oska ilusate reklaamide vahelt tehnoloogilisi erinevusi leida, siis vast sellised otsingud on abiks:
https://www.google.com/search?q=Differe ... s-wiz-serp
https://www.google.com/search?q=WHAT+AR ... e&ie=UTF-8![]()
Aga valmistamise tehnoloogiate erinevuse kohta mitte piiksugi. Järjekordne Olavinism?![]()
Või tuleb seda labaseks trollimiseks nimetada?