Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Erureamees
Liige
Postitusi: 911
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Mina jälle pole leidnud põhjust naelu kasutada oma viis aastat. Üldse ei eita samas nende eeliseid teatud oludes. Pole isegi ühtegi sellist olukorda olnud, kus hetkeks hingamise unustad. Sündmuste ennustamise võime (situational awareness nagu meie liitlased ütlevad) ja piisav pikivahe aitavad. Kui keegi mu pikivahet tuleb varastama tapan halastamatult. Aga üldiselt- mida mina ka tean. 46 aastat rooli taga pole piisavad, et targutada. Ja üldse pole ma "autopede". Igasuguseid fakte ja mõõtmeid pole ma kunagi teadnud ja ei kavatsegi oma mälu rämpsuga koormata. Aitab kui ma tean, kuidas asjad töötavad ja ükski tegelane pole ka lolliks teha suutnud.
Kõigile head uut autoaastat ja vastupidiselt vastlasoovidele hästi lühikest liugu!
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Head uut aastat !

"Kui keegi mu pikivahet tuleb varastama tapan halastamatult." Lõik postitusest , mis moodi see tapmine käib ? Liiklusraev ?
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Idapoolseid naabreid vaatan vahel - pesapalli kurikas on vist auto standartvarustuses :lol:
Vanasti sohvril oli istme taga vänt, tänapäeval nukker lugu. Argumenteeri, kui mõjutusvahendid puuduvad.
avrnbr
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Mul on istme ja ukse vahel, ohukolmnurga all, teleskoobiga padrunisaba, vajadusel rattapoldi keeramiseks, kogupikkus sinna meetri ligi.
Peaks piisavalt veenev argument vajadusel olema. :lol:
Kahjuks või õnneks pole sellisesse seltskonda veel sattunud, kus selliste vahenditega viisakusi vahetama oleks pidanud.
But never say never.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2323
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Mul on terve kast ehitustööriistu täis :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

maksipoiss kirjutas: 31 Dets, 2024 21:31
Lemet kirjutas: 31 Dets, 2024 21:28 Sest lamellindusest vrs naelandus ja IMHO kaunikesti arrogantsest soovitusest sõitma õppida- kus peab lamell, seal peab ka nael.
Päris puhtal asfaltil vist tegi lamell pidamiselt naeltele ära testides :scratch:
Nende liugudega, mida ma viimastel päevadel oma auto nina ees näinud olen, ütleks, et jutt, kuidas "lamelliga sõidetakse õigesti" ja "naastuga hinnatakse võimeid üle" on täielik mütoloogia. Just naelad on mul olnud need, mis ees lappama läinud lamellimeeste sõiduvigu avariiks arenemast on vältinud.

Väiksemad tänavad Tallinnas on siiani liuväli -kinni sõidetud lumi pluss aastavahetuse plusskraadid ja praegune miinus on teinud oma töö.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rebane11 kirjutas: 01 Jaan, 2025 18:12 Idapoolseid naabreid vaatan vahel - pesapalli kurikas on vist auto standartvarustuses :lol:
Vanasti sohvril oli istme taga vänt, tänapäeval nukker lugu. Argumenteeri, kui mõjutusvahendid puuduvad.
Ega sellised rusikatega vehkimised ja tagaajamised olid 1990ndate teiseski pooles veel meilgi tavalised.
Liiklustropile keskmise sõrme näitamise eest on mindki taga aetud. Äkki mingi 1996 või nii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

avrnbr kirjutas: 01 Jaan, 2025 18:56 Mul on istme ja ukse vahel, ohukolmnurga all, teleskoobiga padrunisaba, vajadusel rattapoldi keeramiseks, kogupikkus sinna meetri ligi.
Peaks piisavalt veenev argument vajadusel olema. :lol:
Kahjuks või õnneks pole sellisesse seltskonda veel sattunud, kus selliste vahenditega viisakusi vahetama oleks pidanud.
But never say never.
Mul kirves, okste jaoks 8)
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Ühes fb EV grupis üks "valgustatu" püüab alati õigustada ev-d ja lamelle. Ühe järjekordse postituse all üks Kia ev9 omanik postitas, et muidu ka lamelle vist juba üle 5 aasta kasutanud, aga kui ühel T-ristmikul otse pani ja auto ära lõhkus, siis esimese asjana peale auto kordasaamist ostab naastrehvid. EV9 reaalne kaal võib seal 2800kg vabalt olla, füüsikaseadused tulevad juba mängu.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

Täitsa kadedaks teeb kohe kuidas mõnel liikluses koguaeg midagi põnevat toimub. Sai ka detsembrikuus tavapärasest palju rohkem mööda Eestis ringi sõidetud ja raporteerida pole mitte midagi. Läbisõit umbes võrdselt kahe moodsa esiveolisega 4nda talve lamellidel ja vanakooli tagavedu, millel all teadmata vanusega Dunlopi naelad. Dunlop on üldiselt minu täiesti subjektiivsel arvamusel paras soditootja, aga kuna visuaalselt 95% naelad alles, siis ei viitsinud vahetama hakata. Asfaldimüra maanteekiirusel teeb vanas universaalkerega autos küll häirivalt palju. Kui just mingit täielikku Siberi talve ei tule lähema kuu aja sees panen tagaveolisele ka lamellid hiljemalt veebruari lõpuks. Naelausku inimeste arust peaks siis vist 90% tõenäosusega kasti minek enne kevadet garanteeritud olema :)
ivo86
Liige
Postitusi: 90
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ivo86 »

Suht ulmelised jutud kokkukirjutatud küll. Iga 46a sõitnud pensionär tassib istmeääres meetrist võtit, et pahasid eemale hoida. Ühel suurem kui teine.
Millises reaalses olukorras sa selle meetrise võtmega või kirvega siis PÄRISELT vehkima hakkad?

Miljon nalja liikluses ära nähtud - ei ole veel kirve järgi käsi haaranud. Peab ikka keeruline liiklus olema, et see vajadus tekib. Mul üldselt piisab, kui ma saan teisele poolele viibata, et ta idioot on. Ja saab igaüks omateed minna. Ise ka mõnikord see idioot olnud. Lased aga silmad maha ja katsud paremini. Juhtub ikka. Nii naela kui lamelliga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu elus on selline seik olnud ja need polnud just 1990ndad. Kaks ehitajat keerasid oma volkari bussiga tuimalt ette ja kui ma seepeale lasin signaali (ehk pikemalt kui lühikese törtsu), jäeti auto põigiti teepeale ja tuldi rusikad püsti, ärritusest punaste nägudega "arveid klaarima" autost välja. Tulin siis ka välja ja arvulise ülekaalu vastu võtsin istme tagant sellise kvaliteetsema rooliluku (mis käis pedaali ja rooli külge). Mispeale kõvad mehed rahunesid, istusid autosse ja kadusid.

Võin kinnitada, et heidutus toimib. Seda ma ei kanna autos enam hulk aastaid (pole vajadust ka seda sihipäraselt kasutada), aga selline seik, on kunagi tõepoolest olnud. Aasta võis olla äkki midagi 2007 või nii. Midagi keelatut selles pole ja kui sulle mingit kaks täiemõõdulist jorssi peale vajub, siis on selle kasutamine ka igati legaalne enesekaitse teema.

Olen ka täheldanud seda, et kui ka ilma abivahenditeta ülbaja-lõugaja peale autost välja tulla, siis läheb neil poksimise isu tavaliselt üle, polegi kangi või kirvest alati vaja. Tõsi, ma pole mõõdult ka just eriti kribu, võibolla on asi ka selles. Senikaua, kui sa autos istud, siis tunneb iga ülbaja end palju kindlamalt.
Viimati muutis Kapten Trumm, 02 Jaan, 2025 15:34, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 02 Jaan, 2025 11:01 Ühes fb EV grupis üks "valgustatu" püüab alati õigustada ev-d ja lamelle. Ühe järjekordse postituse all üks Kia ev9 omanik postitas, et muidu ka lamelle vist juba üle 5 aasta kasutanud, aga kui ühel T-ristmikul otse pani ja auto ära lõhkus, siis esimese asjana peale auto kordasaamist ostab naastrehvid. EV9 reaalne kaal võib seal 2800kg vabalt olla, füüsikaseadused tulevad juba mängu.
Nendel jäätanud ringteedel pole lamellidega mingit pidamist, üks vale liigutus ja oled piirdes oma autoga, sellisel pooljääl ükski kummist asi ju ei pea.
Minumeelest naelte iva ongi selles, et nad pakuvad parimat kaitset üllatuste vastu, ma tunnen ka, et ringteel on libe ja auto libiseb seal, aga mitte niipalju, et juhitavus kaoks või soovimatus suunas liiguks. Linnas tekitavadki neid üllatusi lamellimehed, kes oma libiseva autoga poleerivad kõik ristmiku esised nii ära, et sellisel pinnal on isegi püsti seismine keeruline. Libisevate rataste ja tee vahele tekib vesi (kontaktpind soojeneb), mis hetke pärast külmub ja kui ristmikku poleerib igapäev 200 taolist autot, ongi vaja naastusid, et need liuväljad vähegi pidamist omavaks karestada.

Nagu ma omadest kurbadest kogemustest õppinud ehk olen, et tuleb keskenduda sõitmisele (siis tunneb "viienda punktiga" õige ajal, mil auto libisema hakkab) ja mitte näperdada nutiseadmeid (nii auto omi kui kaasaskantavaid), pakun et nende poolt hajutatav tähelepanu on täna kõige olulisem avariide põhjus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Naelausku inimeste arust peaks siis vist 90% tõenäosusega kasti minek enne kevadet garanteeritud olema :)
Ei, miks? Lihtlabane tõdemus, et naei peab ka seal, kus lamell enam ei pea ja ronib ka seal, kus lamell kui naelutatud sees istub, on ilmselt raske mõista? Kui inimene sõidab päevas kümme kilomeetrit mööda peatrassi, mis esmajärjekorras hoolduse alla kuulub, tööle ja õhtul sama teed pidi tagasi, ligineb ristmikele kiirusega 15 km/h ja on muidu viks ja tasane, ei ähvarda teda suurt midagi. Lihtsalt lõpptulemusena võib naelrehvide kasutaja end seal veel suhtelisrlt vabalt tunda, kus lamellidega seltsimees valgete sõrmenukkide ja klaasistunud pilguga auto liikumist peab valvama. Või lähimast hoovist käima labidat laenamas. Nagu seda mul eelmisel talvel ukse taga tegemas käidi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Dunlopi naastrehvid on jah , viisakalt väljendudes kehvakesed , nüüd on mu autol Pirelli naastrehvid , on sutike paremad Dunlopidest kuid Nokia naastrehviga võrreldavat head kindlustunnet ei paku ka need , kui seda kurviga mäkketõusu poleks , läheks rahumeeli Michelini lamellidega liiklusesse , ilmselt ei saaks alati "teravalt" sõita , kuid vaikus auto salongis on ka väärtus .

Head uut aastat !
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist