REAALSUS: COVID-19 pandeemia

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Suletud
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Kriku »

Sotsiaalministeeriumis on 4 valdkonda, millel igaühel asekantsler koos alluva aparaadiga. Üks neist on tervis: https://www.sm.ee/et/ministeeriumi-tutv ... #Struktuur

Ma ei ole kindel, kas saaks parem, kui tervise valdkond eraldi ministeeriumiks teha nagu enne 1993. a. oli :?
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas ruger »

Saksamaal on nakatunute hulk suure hooga kasvama hakanud. Nakatamiskoefitsent R0 on 1.79. Mõned päevad tagasi oli see 0,86.
Die Reproduktionszahl ist sprunghaft angestiegen und liegt nun nach einer Schätzung des Robert Koch-Instituts bei 1,79.
https://www.spiegel.de/wissenschaft/cor ... f5b22b573f
https://www.mdr.de/nachrichten/panorama ... e-100.html
https://www.mdr.de/nachrichten/panorama ... i-100.html
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Sektor gazovoi ataki
Liige
Postitusi: 1031
Liitunud: 27 Dets, 2012 10:02
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Sektor gazovoi ataki »

EESTI
kuupäev/testide arv (posit testide arv)/positiivsete testide % testide üldarvust/ inimesi intensiivis/ surmad/ haiglaravil

09.03/ 39 (+0)/ 0.0 %
10.03/ 69 (+3)/ 4.3 %
11.03/ 45 (+4)/ 8.9 %
12.03/ 120 (+24)/ 20.0 % (eriolukorra väljakuulutamine)
13.03/ 259 (+68)/ 26.0 % (TA muudab testimise strateegiat)
14.03/ 128 (+26)/ 20.0 %
15.03/ 162 (+36)/ 22.0 %
16.03/ 254 (+34)/ 13.0 %
17.03/ 238 (+20)/ 8.4 %
18.04/ 395 (+33)/ 8.4 %
19.04/ 239 (+9)/ 3.8 %
20.03/ 245 (+16)/ 6.5 %/ 0
21.03/ 308 (+23)/ 7.5 %/ 2
22.03/ 417 (+20)/ 4.8 %/ 4
23.03/ 495 (+26)/ 5.3 %/ 6
24.03/ 317 (+17)/ 5.4 % / 7 (karantiini karmistamine)
25.03/ 768 (+35)/ 4.6 % / 7
26.03/ 2281 (+134)/ 5.9 %/ 7
27.03/ 1010 (+37)/ 3.7 %/ 7
28.03/ 1200 (+70)/ 5.8 %/ 10 (3.5 %) (Saaremaa hooldekodus 28 nakatunut, neid nakatunuid mitte arvestades protsent 3.5)
29.03/ 1000 (+39)/ 3.9 %/ 10
30.03/ 856 (+36)/ 4.2 %/ 13/ 3
31.03/ 1149 (+30)/ 2.6 %/ 13/ 4
01.04/ 1952 (+34)/ 1.7 %/ 15/ 5
02.04/ 1372 (+79)/ 5.8 %/ 16/ 11
03.04/ 2514 (+103)/ 4.1 %/ 16/ 12
04.04/ 810 (+58)/ 7.2 %/ 20/ 13 (diagnoositud haigete arv ületas 1000 piiri)
05.04/ 1192 (+63)/ 5.3 %/ 17/ 15
06.04/ 864 (+11)/ 1.3 %/ 14/ 19
07.04/ 1684(+42)/ 2.5 %/ 12/ 21
08.04/ 1277 (+37)/ 2.9 %/ 11/ 24 (TA muudab testimise strateegiat, kõik perearsti saatekirjaga saavad testima)
09.04/ 1609 (+23)/ 1.4 %/ 9/ 24
10.04/ 1471 (+51)/ 3.5 %/ 9/ 24
11.04/ 1574 (+46)/ 2.9 %/ 11/ 24
12.04/ 899 (+5)/ 0.6 %/ 11/ 25
13.04/ 416 (+24)/ 5.8 %/ 9/ 28 /157
14.04/ 1513 (+45)/ 3.0 %/ 11/ 31/ 146
15.04/ 1709 (+29)/ 1.7 %/ 10/ 35/ 147
16.04/ 2058 (+34)/ 1.7 %/ 10/ 36/ 137
17.04/ 1576 (+25)/ 1.6 %/ 11/ 38/ 129
18.04/ 2018 (+53)/ 2.6 %/ 11/ 38/ 122 (diagnoositud haigete arv ületas 1500 piiri)
19.04/ 730 (+16)/ 2.2 %/ 10/ 40/ 125
20.04/ 602 (+7)/ 1.2 %/ 9/ 40/ 128
21.04/ 1289 (+17)/ 1.3 % / 9/ 43/ 124
22.04/ 1426 (+7)/0.5 %/ 7/ 44/ 114
23.04/ 1551 (+33)/ 2.1 %/ 7/ 45/ 109
24.04/ 1108 (+16)/ 1.4 %/ 6/ 46/ 103
25.04/ 1057 (+30)/ 2.8 %/ 6/ 46/ 99
26.04/ 604 (+9)/ 1.5 %/ 6/ 49/ 94
27.04/ 472 (+4)/ 0.8 %/ 7/ 50/ 95
28.04/ 1124 (+13)/ 1.2 %/ 9/ 50/ 91
29.04/ 1677 (+9)/ 0.5 %/ 10/ 50/ 89
30.04/ 1563 (+23)/ 1.5 %/ 9/ 52/ 75
01.05/ 1031 (+5)/ 0.5 %/ 7/ 52/ 72
02.05/ 697 (+5)/ 0.7 %/ 7/ 53/ 74 (avati välijõusaalid, vabaõhumuuseumid, lubati spordiüritusi õues)
03.05/ 743 (+1)/ 0.1 %/ 7/ 55/ 75 (diagnoositud haigete arv ületas 1700 piiri)
04.05/ 580 (+3)/ 0.5 %/ 6/ 55/ 77
05.05/ 1659 (+8)/ 0.5 %/ 6/ 55/ 70
06.05/ 1541 (+2) 0.1 %/ 4/ 55/ 70
07.05/ 1583 (+7)/ 0.4 %/ 4/ 56/ 61
08.05/ 1279 (+5)/ 0.4 %/ 5/ 58/ 58
09.05/ 954 (+8)/ 0.8 %/ 5/ 60/ 48
10.05/ 654 (+6)/ 0.9 %/ 5/ 60/ 51
11.05/ 595 (+2)/ 0.3 %/ 5/ 61/ 48 (avatakse kaubanduskeskused, raamatukogud)
12.05/ 1018 (+5)/ 0.5 %/ 5/ 61/ 48
13.05/ 1133 (+5)/ 0.4 %/ 5/ 61/ 47
14.05/ 1044 (+7)/ 0.7 %/ 5/ 62/ 44 (õppijatele, töötajatele ja perekondlikel põhjustel liikumine Soome vahet lubatud)
15.05/ 975 (+8)/ 0.8 %/ 5/ 63/ 42 (osaline kontaktõpe avatud, piir lahti Läti ja Leeduga)
16.05/ 752 (+4)/ 0.5 %/ 5/ 63/ 41
17.05/ 681 (+4)/ 0.6 %/ 4/ 63/ 43
18.05/ 671 (+10)/ 1.5 %/ 4/ 64/ 43 (eriolukord on lõppenud, spordisaalide ja ujulate avamine, osa piiranguid jäävad kehtima)
19.05/ 1258 (+8)/ 0.6 %/ 3/ 64/ 44
20.05/ 1028 (+3)/ 0.3 %/ 2/ 64/ 39
21.05/ 1280 (+6)/ 0.5 %/ 2/ 64/ 37
22.05/ 881 (+7)/ 0.8 %/ 2/ 64/ 37 (diagnoositud haigete arv ületas 1800 piiri)
23.05/ 650 (+14)/ 2.2 %/ 1/ 64/ 37
24.05/ 530 (+2)/ 0.4 %/ 1/ 64/ 39
25.05/ 812 (+1)/ 0.1 %/ 1/ 65/ 39
26.05/ 1500 (+10)/ 0.7 %/ 1/ 65/ 36
27.05/ 1527 (+6)/ 0.4 %/ 0/ 66/ 29
28.05/ 1122 (+11)/ 1.0 %/ 0/ 66/ 30
29.05/ 997 (+8)/ 0.8 %/ 0/ 67/ 31
30.05/ 1034 (+6)/ 0.6 %/ 0/ 67/ 26
31.05/ 694 (+4)/ 0.6 %/ 0/ 68/ 25
01.06/ 716 (+1)/ 0.1 %/ 0/ 68/ 26 (Schengeni riikidest, Euroopa Liidu riikidest ja Suurbritanniast lubatakse inimesi Eestisse, avalikud üritused lubatud, spaad ja kasiinod lahti, hooldekodusid ja haiglaid võib külastada)
02.06/ 1026 (+0)/ 0 %/ 0/ 68/ 20
03.06/ 1262 (+10)/ 0.8 %/ 0/ 69/ 19
04.06/ 1027 (+10)/ 1.0 %/ 0/ 69/ 20
05.06/ 1122 (+20)/ 1.8 %/ 0/ 69/ 16 ((diagnoositud haigete arv ületas 1900 piiri; TA - suur osa uutest haigusjuhtudest saavad alguse nakatumisest töökohal)
06.06/ 855 (+21)/ 2.5 %/ 0/ 69/ 13
07.06/ 654 (+8)/ 1.2 %/ 0/ 69/ 14
08.06/ 553 (+1)/ 0.2 %/ 0/ 69/ 14
09.06/ 1121 (+7)/ 0.6 %/ 0/ 69/ 14 (lõppes tervishoiualane hädaolukord, mis kehtestati 13. märtsil)
10.06/ 1157 (+11)/ 1.0 %/ 0/ 69/ 15
11.06/ 955 (+7)/ 0.7 %/ 0/ 69/ 14
12.06/ 884 (+6)/ 0.7 %/ 0/ 69/ 14
13.06/ 666 (+3)/ 0.5 %/ 0/ 69/ 14
14.06/ 621 (+0)/ 0 %/ 0/ 69/ 14
15.06/ 645 (+1)/ 0.2 %/ 0/ 69/ 14
16.06/ 1073 (+0)/ 0.1 %/ 0/ 69/ 15
17.06/ 1455 (+2)/ 0.1 %/ 0/ 69/ 12
18.06/ 1247 (+1)/ 0.1 %/ 0/ 69/ 12
19.06/ 1358 (+3)/ 0.2 %/ 1/ 69/ 10
20.06/ 748 (+2)/ 0.3 %/ 1/ 69/ 8
21.06/ 440 (+0)/ 0 %/ 1/ 69/ 8

Viimase 14 päeva keskmine posit testide arv testide üldarvust oli 0.3% ja mediaan 0.2 %.
tympsa
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas tympsa »

Venemaa raporteerib,et nende nakatumiskordaja on langenud alla 1. Terve maa kohta 0,95, Moskvas 0,79

Iseasi palju Vene numbreid saab uskuda . Tuleb ju näidata,et olukord pole nii ohtlik enne 1.juuli referendumit ja 24.juuni suurt sõjaväeparaadi.

uusi nakatunuid 1 M elaniku kohta on siiski isegi ametlikel andmeil umbes samapalju kui Eestis epideemia tipp-perioodil aprillis. ( 7728 uut haiget viimase ööpäeva jooksul ehk 54 juhtu 1 miljoni elaniku kohta )
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Kriku kirjutas:Sotsiaalministeeriumis on 4 valdkonda, millel igaühel asekantsler koos alluva aparaadiga. Üks neist on tervis: https://www.sm.ee/et/ministeeriumi-tutv ... #Struktuur
Ma ei ole kindel, kas saaks parem, kui tervise valdkond eraldi ministeeriumiks teha nagu enne 1993. a. oli :?
Kamakaks kuidas see lahendatakse..

Fakt on see, et tänasel sotsministeeriumil // terviseametil puudub igasugune valmisolekuvõimekus reageerimaks pandeemiatele // epideemiatele - no ainult loll ei näe seda..

Sisuliselt puudus ju terviseametil isegi kompetents pandeemiaga tegelemiseks..

Puudus täielikult ka vastav struktuur - kõike tuli improviseerida.. "pandeemiapall" oligi nagu lits lapsega, keda "põrgatati" sealt sotsministeeriumist küll sõjaväelastele, küll kiirabile, küll päästeametile (kusjuures kõik andsidki oma panuse - oluliselt suurema kui TA - sic!)..

Sellise asjade korralduse nimi riigi tasandil on tsirkusbarsseloona elik saamatus kuubis.. ja siis plõksib TA "tippjuht" silmi nagu süütukene ja üritab jätta muljet, et ta on nüüd "poliitilise vallandamise" ohver..

Vastav operatiivreageerimisvõimekus riigi tasandil tuleb luua sisuliselt nullist ning hetkel kõige realistlikum koht sellise võimekuse "hostimiseks" tundub Päästeamet..

Sest vaid kellast kellani madala intensiivsusega tiksuvalt tibikontooralt a la meie tänane terviseamet ei suudaks ju operatiivset kriisireageerimist(+ tegutsemist) isegi sügavas deliiriumis ette kujutada..

Kui need ümberkorraldamised eeldavad ka kogu meie sotsiaalvaldkonna "ümberjagamist" - siis vbolla seda ongi vaja teha - ammu..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Runkel »

TA struktuur paneb tõesti mõtlema, 4 regiooni oma kontorite ja asjade ja inimestega. Regioonijuhid. Põhja-regiooni juhti oli kuulda, aga mis noist teistest kaunitest naistest tolku oli, tegelesid inimestega "põllul", võib-olla. Miks üldse regioonitada? Tõmbaks juhte ja tasandeid vähemaks, organisatsiooni lamedaks (õhukesemaks). Rõhk valdkonna spetsialistidel (PR ja muu mudru maha). Kriisi ajal tooks kriisijuhtimist juurde a la Popov & Varblane või, jah, Päästeamet, kes võtab operatiivi üle.
Koroona näitas spetsialistide vajadust, kes tegelevad jälgimistööga (ja seda arvatavasti tublisti ka tehti) - viirusekandja, haige tuvastamine, kriitilised kontaktid teistega, võimaliku kolde välja selgitamine. Ehk vajab taoliste spetside töö mingit tuge ka seaduseandjalt, et olla efektiivne ja vajalike õigustega?
Tasuks reformimise peal mõelda küll. Uus juht ilmselt seda tegema hakkabki.
https://www.terviseamet.ee/et/terviseam ... -kontaktid
AMvA
Liige
Postitusi: 5116
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas AMvA »

Kui raha juurde ei anta, või tõmmatakse eelarve peale pandeemia vaibumist jälle vana taseme peale, siis me võime selle struktuuri viia tuletõrjujate või merepäästjate alla, ega see midagi ei muuda. Eesti Ekspressis oli üks artikkel, kus olid üles loetletud TA eelarve suurendamise taotlused, millele vesi peale tõmmati.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas ruger »

Iisraelis teine laine ja igapäevaselt sadu nakatunuid. Kui maikuus oli ca 5 nakatunut päevas siis reedel oli juba 350...
Israels Ministerpräsident Benjamin Netanyahu klang ernst, als er am Donnerstag vor die Presse trat. Die Bevölkerung müsse ihr "Verhalten ändern", sagte Netanyahu in strengem Ton. Wenn nicht, müsse das Land zurück in den Lockdown.

Israel galt als eines der Länder, die das Coronavirus vorbildlich bekämpft und so beinahe ausgerottet hatten. Schon im März schloss es seine Grenzen, fuhr die Wirtschaft herunter und schränkte die Bewegungsfreiheit ein. Zeitweise durften Israelis sich maximal 100 Meter von ihren Häusern entfernen. Die strikten Maßnahmen drückten die Corona-Infektionen: Im Mai steckten sich pro Tag nur noch fünf Menschen neu mit dem Virus an. Es galt quasi als besiegt, Netanyahu sprach von einer "großen Erfolgsgeschichte".

Die zweite Welle rollt auf Israel zu
Doch dann öffnete sich Israel wieder. Zusammenkünfte wurden erlaubt, die Wirtschaft nahm den Betrieb auf. Mit jedem Verbot, das fiel, stieg die Zahl der Fälle.

Am Freitag verzeichnete Israel 350 Neuinfektionen. Das sind fast halb so viele wie in Deutschland, obwohl die Bundesrepublik zehn Mal so viele Einwohner hat.
https://www.spiegel.de/politik/ausland/ ... af93d71ec4
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas ruger »

Detsembris 2019 oli Hiinas grippi haigestumise kasv 10 korda. Arvatavalt oli see koroonaviiruse puhanguks. Viiruse leviku alguseks pakutakse november 2019.
Hiina koha pealt on olnud suur küsimärk, kui palju on seal olnud tegelikult koroonaga nakatumisi. Kui 2018. aasta detsembris registreeriti Hiinas 130 000 gripijuhtu, siis aasta hiljem oli neid 1,2 miljonit. Arvatakse, et see võis olla koroona.

Hiinas avalikustatud andmete kohaselt kasvas grippi haigestumine Hiinas 2019. aasta detsembris ligi 10 korda. Nüüd arvavad analüütikud, et tegemist võis olla tegelikult koroonaviiruse puhanguga, vahendab The Times.

Hiina teatas ametlikult kummalisest haigusest alles 31. detsembril. Mõne nädala pärast oli viirus juba Taimaal. Arvatakse, et Hiinas puhkes koroona epideemia juba novembrikuus, samuti on Hiina tegelik koroonasurmade arv palju suurem kui näitab ametlik statistika.

Ühest käesoleval nädalal avalikustatud uuringust tuleb välja, et tegelik koroonasurmade arv on Hiinas kuni 14 korda suurem kui näitavad ametlikud numbrid.

Taiwani konsultatsioonifirma SindoInsider andmetel lõpetasid Hiina ametivõimud gripi kohta statistika avaldamise 27. detsembril 2019, neli päeva enne seda, kui teatati ametlikult koroonast.

Mitmetest uuringutest on tulnud välja, et Hiina hoidis kunstlikult all nii koroonaga nakatumiste kui koroonasurmade arvu. Näiteks veebruari teisel nädalal põletati Wuhani krematooriumides ligi 1000 surnukeha päevas, samas kui Hiina ametlik koroonasurmade arv oli sel ajal kokku 700.
https://lounaeestlane.ee/hiinat-tabas-2 ... a-koroona/

RAND-i uuring näitab, et juba jaanuaris 2020 oli Hiinas koroonaviirusesse nakatunute hulk 37 korda suurem ametlikest andmetest
For even odds of COVID-19 cases appearing in all five countries by January 22, 2020, the average odds of a case appearing in each of these countries would have needed to be roughly 87 percent. To reach those odds, the actual case rate in China would have needed to be about 37 times higher than what was officially reported on that date—that is, 18,700 total infectious cases, as opposed to just the 503 total cases that China reported having on January 22, 2020.
https://www.rand.org/pubs/research_repo ... 248-3.html
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Kui raha juurde ei anta, või tõmmatakse eelarve peale pandeemia vaibumist jälle vana taseme peale, siis me võime selle struktuuri viia tuletõrjujate või merepäästjate alla, ega see midagi ei muuda. Eesti Ekspressis oli üks artikkel, kus olid üles loetletud TA eelarve suurendamise taotlused, millele vesi peale tõmmati.
Kui ikka muusikalist kuulmist ei ole, ega siis klaverikunstnikuks ei hakka, olenemata palgaks makstud summadest.
Senikaua, kui spetsialiste ei väärtustata, kestab bürokraatide pidu edasi.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
loomake
Liige
Postitusi: 1999
Liitunud: 17 Aug, 2014 15:32
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas loomake »

Noh. Arvata võib, et praegu oli Jürilol kõige parem strateegiliselt lahkuda. "Isamaalised kiirtestid" ja "2+2 nõude poleemika" võidab piisavalt kaastundlike mõtlejaid.
Aga see on lihtsalt hea kate millega varjata tegeliku jama.

Veebruaris väitis TA et Eestis ollakse valmis Koroona viiruse ohjamiseks. Juhised, tegevuskava jne. Ainult unustati mainida, et vahendeid ei ole (kaitsevahendid ja testid)
Kõige ülejäänu suhtes hõigati aga praktiliselt vaid seda mida WHO ja ECDC (veel üks golfipall murus) ees hõikas.

Laupäev, 1. Veebruar 2020 - 14:47
Euroopa haiguste tõrje ja kontrolli keskus (ECDC) hindab sissetulevate reisijate tervisekontrolli tõhusust uue koroonaviiruse haigete avastamiseks madalaks, kuna isegi väga tõhusa tervisekontrolli korraldamisel jääb ligikaudu 75% reisijatest sihtkohariiki saabudes avastamata, kuivõrd neil ei pruugi olla reisimise ajal avaldunud haigussümptomeid. ECDC hinnangul on haiguse edasise leviku risk EL-is madal tingimusel, et rakendatakse asjakohaseid haiguse ohjamismeetmeid. Arvestades koroonaviiruse teadaolevat inkubatsiooniperioodi saab järeldada, et kui inimene pole viimase kahe kuu jooksul Hiina Wuhani piirkonda külastanud, on Eestis nakatumise tõenäosus uut tüüpi koroonaviirusesse väga madal.
Terviseameti peadirektor Merike Jürilo sõnul jälgib terviseamet olukorda ööpäevaringselt, et vajadusel uuendada nii elanikele kui ametkondadele mõeldud tegevusjuhiseid. Piiripunktides aktiivset reisijate tervise jälgimist ega tervisekontrolli hetkel ei rakendata. „Küll oleme piiripunktidele edastanud reisijatele suunatud infomaterjalid. Jälgime arenguid ja reageerime neile vastavalt,“ ütles terviseameti peadirektor Merike Jürilo.
Hiinast tellitud pakkide vastuvõtmine ja avamine pole ohtlik, sest viirus ei säili väliskeskkonnas kuigi kaua – hetkel teadaoleva info põhjal ei suuda väliskeskkonda sattunud viirus vastu pidada üle 36 tunni.
Terviseamet soovitab vältida Hiina Rahvavabariiki reisimist, reisil viibides (ka Euroopas) tuleks haigestumise ennetamiseks pidada kinni terviseameti soovitustest. Teadaolevalt on praegusel hetkel tõsisemalt ohustatud peamiselt Hiina riskipiirkonnas elavad või viibinud, tõsiste kaasnevate tervisehädadega vanemaealised inimesed.
https://www.sm.ee/et/uudised/minister-k ... ohjamiseks

27.02 kinnitati esimine nakatanu Eestis.
Uudishimulik loll on ikka huvitavam olla kui ignorantne loll.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas maksipoiss »

Ise momendil nö. märtsi alguse spa puhkusel Saaremaal :) . Lätlasi ja leedukaid on palju, aga küsimusi tekitab kuidas vene turistid momendil siia saavad, piir kinni ei peaks olema ?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kordan üle ka enda arvamuse:
-- juhivahetusest siin ei piisa - kogu see padufemiinne, teo- ja otsustusvõimetu "kontor" tema praegusel kujul tuleb laiali lüüa // uutel alustel ülesse ehitada
-- aga enne oleks vajalik hea analüüs - kas sellist "kontorit" tema senisel kujul on üldse vaja riigiametina? vbolla oleks mõttekam need funktsioonid muude ametite vahel ära jagada? näit epideemiate "osa" Päästeameti alla?
Et mõtlemis- ja otsustamiskoht ühesõnaga - TA tema senisel kujul on selgelt halvim näide ühest riigi poolt ülalpeetavast teovõimetustst (ja sisuliselt kasutust - sic!) struktuurist :|
Küsimus on laiem - analoogset amorfsust on Eestis esinenud pea iga tõsisema kriisi/kriisikesega.
See on üldine küsimus: kriisireguleerimine komitee meetodil või ühe juhi meetodil.
Seni, kui meil kehtib kriisideks valmistumine ja kriisidele reageerimine komitee meetodil, saavad ka järgmine ning ülejärgmine kriis samamoodi "reageeritud". Lihtsalt see "kriis" jääb loksuma eri ametite vahel olevale hallile ajale ja sellelt "alalt" korjab iga asutus oma ressursid kokku esimese kärpimise peale (põhimõte et oma nahk on kõige kallim).

Ere näide sellisest hallist alast (kusjuures sotsmini enda vastutusalas) on sama isikukaitsevahendite küsimus. Kas TA peadirektor saab näiteks käskida PERH-i luua isikukaitsevahendite puutumatu varu 30 päevaks (maksumusega paar miljonit)? Komitee meetodi üks suurimaid probleeme ongi, et sellised "igaks juhuks" tehtavad kulutused on need, mida kõik üritavad enda kaelast ära veeretada. Oma pisikese eelarvega TA aga mingeid strateegilisi varusid luua ei suuda.

Küsige endalt küsimus, kes vastutab selle eest, et kriisi alguses oli isikukaitsevahendeid varuks koguses, mis vastas haiglate ühe päeva vajadusele?
Võin ette ruttavalt öelda, et seda süüdlast naljalt ei leia, aga asjad on tegemata. Vastutuse hajumine (ja teadlik hajutamine).

Mina olen skeptiline selle komitee meetodi efektiivsuse suhtes. Eriti kui vastasmeeskond kasutab ühe juhi meetodit.
Samas muidugi on selge, et kui loome Eestis mingi FEMA stiilis asutuse (nt kriisiameti) ja sinna raha ei anna, siis pühast vaimust neid puutumata tagavarasid ja kõikehõlmavaid plaane siia ei teki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Runkel »

Kui sul on TA, haiglad ja riik (ministeerium). Riik on finantseerija ja TA regulaator. TA teeb korralduse haiglatel nt 1 kuu isikukaitsevahendite soetamiseks. Haiglad ei tee seda, sest raha põle (mõnel ehk on). Kes vastutab? Mu meelest asi küllaltki klaar.
FEMA tooks killustatuse ühte majja (koondaks ka hanke jt kompetentsid). Kui riigil on nõnda parem kriisivarusid rahastada, andkem siis minna. Kaitseminister käis Soomes igatahes asja uurimas.
https://www.kaitseministeerium.ee/et/uu ... -eeskujuks
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Soomes on paljud asjad teistmoodi. Näiteks taolistel kriitilistel teemadel kasutatakse Soomes nn juhtivministeeriumite süsteemi, mis võimaldab nt riigikaitse teemal kaitseministeeriumil nõuda teistelt ministeeriumitelt teatud asjade tegemist ja kontrollida seda. Ühesõnaga, on konkretiseeritud vastutaja ning sunnimehhanism. Meil seda pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline