Kapten Trumm kirjutas: ↑09 Jaan, 2025 10:00
Ilmekas näide, et uue tehnoloogia edukaks kasutamiseks ei piisa vaid tehnoloogia ära ostmisest, vaid vaja on ka ülalpidamise infrastruktuuri ja kasutajate harimist. Kaks viimast jäi sellel vägisi peale surutud MieV programmist puudu ja "tulemus" oli nagu on - nende autode nõrk maine on minuarust ka üks põhjuseid, mis autoostjad eelistavad konservatiivsemaid lahendusi. Nii mõngi auto suutis oma sünnipärase akuga sõita mõni tuhat kilomeetrit, misjärel jäi seina äärde või natuke rikkam asutus jaksas uue aku osta.
No esimene suurem seismine oli ikka Silberi haldusalas. Kas omanik oli sadmas seistes veel Mitsu, või juba Silber, vat seda ma ei tea, aga välja tollis neid Silber mitte ise, vaid läbi deklarandi-maakleri. Siis oli veel see jutt, et nad seisid reas tollilaos, räägin nii autodest, kui ka paberitest, mis saavad väga hästi liikuda ka eraldi. Kuna üleandmine oli jupikaupa ja ei olnud ju veel ka "tahtjaid", siis seisidki peremehtutena tollilaos. Sest mitte keegi ei tahtnud vabasse ringlusse deklareerimisega tekkivat maksukohuslust oma(ettevõttele)le teadmata perioodiks kukile võtta. Teadmata kas ja millal tuleb siis see ostja, et siis see raha ettevõttele tagasi saada. Ja üleüldse, kui ei tulegi ostjat, siis vb saadetakse ka sadamast mujale edasi, kui ikka diili ei tulegi, ega keegi ju ei teadnud, kas ja kuidas see väljapresenteeritud edulugu kokku visiseb, ja siis polegi tollida vb tarvis... Tuletame meelde, et tookord oli mingi järjekordne valimiste-(eel)-eelne-kampaania-aeg. Ja siis oli jutt, et kohe-kohe tuleb (reformierakonna juhitav) valitsus välja
põrutava aastateo ja edulooga. Ja seda heietati ja siis ta tuligi: Eesti Vabariigi ära kasutama kvoodiga äritsemise eest tuleb Jaapanist nagu taevamannana hull hunnik EV-Mitsut. Ja et kõik saavad nüüd esitada ostutaotluse ja siis hakatakse vaatama, et kes ja kuidas ja mis üleüldse ja millise hinnaga saavad selle auto. Ja siis selgus, et kuude kaupa neile autodele huvilisi ei olnudki, peale mingi paarikümnekonna. Mõned ikka tilkusid, aga kogu see "edulugu" susises kokku ja siis viimases hädas igatsugu mainekampaania tulemina, et mitte häbisse jääda, hakati neid lihtsalt riigi ja KOV-ide asutustele jõuga ära jagama. Senikaua seisid need autod lihtsalt Paldiskis sadamas platsipeal ilma igatsugu hoolduseta, nagu ikka uued sõidukid, ja siis vastavalt vajadusel tolliti neid sisse. Ja siis ka hakati tegelema selle autoga, mis lahti tolliti. Kui Saksas müüdi neidsamu 23 900-ga, siis Eestis oli algselt hinnaks 29 500. St hinnad, millest hakati rääkima ja sealt allapoole soodustusi orgunnima (Eestis 14900).
507-st autost lükati lõpuks soovimatu varana 425 autot Sotsminni haldusalasse ja anti seejärel kasutamiseks üle sotsiaaltöötajatele ja KOV-idele. Tulid kevadel, seisid üle suve, siis leiti, et ostjaid pole, et lükkame siis riigi ja Kov-ide asutustele need. Siis oktoobri lõpus anti esimesed 5 Tallinna sotstöötajatele üle. Siis kohe tekkis ka probleem, et
"talverehve pole!" ja siis hakkaski asi venima. Viimased tolliti lahti ja anti üle vist aprillis alles. Silber oli tarnija ja üleandja ja siis tollimaakler ütles veel, et riik nõuab Silberilt läbi meie (deklarandi) ju raha, aga panna neid kuhugile, ega üle anda neid kellelegi ju ei ole. Tuleb klient, siis ta saabki nii auto, kui ka dokumendid ja riik saab maksud.