519. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 13:17
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: 09 Jaan, 2025 12:53 See "oina" kampaania oli aga üsna lühiajaline, et 1990ndate tulekuga kaotas ta oma senise tähenduse.
Kes ehk ei tea, siis roolijoodikutele ja suuremate liiklus-sigadele võis toona sellise numbri kohutuslikult külge panna, et kaasliiklejad teaks eemale hoida. Rumvoltid ja mehed propageerisid seda omal ajal ETV-s usinalt.
Kohe selgus ka "heade mõtete stiilis" tehtud otuse "ebakõla": kõige esimese O-numbri sai auto, mille põhiline kasutaja perepea veel televisioonis esines ja selgitas, et tulid peolt naisega, tema oli piduselt-joogine-rõõmsameelne, aga naine mitte. Et naine läks rooli, et ohutult, kainelt ja viksilt koju jõuda. Naine oskab sõita korralikult, ise meie oma auto peal ju õpetasin, aga lube jah ei ole tal, sest mees põhiliselt omanikuna sõidabki ja naisel pole vajagi. Ja nüüd autol O-number ja iga tänavamiilits peab teda muudkui kinni ja imestab, et omanik roolis ja juhiluba alles ja et ei olegi üldse juht mingit seadust rikkunud ega ammugi mitte purjuspäi roolis olnud. o0001EA jne
Tartus sai mul tookordne hea tuttav kah suht alguses, o293.EA oli midagi, ja siis mina sain kah selle o-auto roolis mõned korrad linnapeal ringi sõita, sest kutt ise ikka ei riskinud. Läks müüki ja võttis uue auto. Ühel hetkel oli uudsus kadunud, neid o-numbreid nii-nii palju, et keegi enam ei viitsinud ega jõudnud neid kõiki vahtidagi ja tagatipuks selgus statistika, et korduvate roolist tabatute protsent oli nii tühine, et kogu see pull kuulutati lõppenuks ja o-seeria jagati lihtsalt reas kõik välja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 15:16
Postitas lootsik
Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 15:34
Postitas Kapten Trumm
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... stroofioht

Võib politseile vihje anda: eesti rekkameestele on omane sõita ninaga eelsõitva rekka tagaotsas. Paldiski maanteel igapäevaselt sõites tavaline rutiin, sõidab 4 rekkat sadamast, 80 kmh, autode vahel pikivahe max 10 m. Sellisest formatsioonist ei saa üle ega ümber, venid 70-80ga selles pasapilves, mis auto järel praeguse ilmaga lendab.

Sõita gaasiautoga sedasi on idiotismi tipptase, seal peaks keegi selle 200 inimese rabelemise välja maksma ning tagasõitva rekka juht võiks mõnda aega jala käia.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 17:06
Postitas parkija
On ikka häda seal Keila- Paldiski vahelisel teel liiklemisega , kas Sirle Loigo eelmisele traktoreid käsitlevale kirjale midagi vastas ka ?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 20:42
Postitas Lemet
eesti rekkameestele on omane sõita ninaga eelsõitva rekka tagaotsas
No seal on ühe nina- ja teise tagumikukarvad ju kokku seotud...ja pole see nii väga eesti rekkameeste teema midagi, harrastavad seda nii panid ja eriti vene mehed. Viimaseid on õnneks küll olematuks jäänud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 20:56
Postitas Rebane11
lootsik kirjutas: 09 Jaan, 2025 15:16 Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.
Oli siis raske üks lisagenekas soetada ja paar bensiinikanistrit? Kuhugu oleks neid saanud ju ikka sinna autosse mahutada? Et kui enam ei söida, siis kadakate vahel genekas käima ja pärast paari piipu jälle liigume.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 09 Jaan, 2025 21:15
Postitas Sten1111
Tuttav käks kunagi arki oma autot arvele võtma ja sai 666 nr. Palus siis ilusti et äkki annate järgmise, no üldse ei taha üks neis kõvatajatest olla. Tuldi vastu ja sai 667
Huvitav on see et 777 nr olen ma näinud enamik eestlaste autode küljes kuigi olen koguaeg arvanud et tegu venelaste numbriga

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 0:44
Postitas OLAVI
Rebane11 kirjutas: 09 Jaan, 2025 20:56
lootsik kirjutas: 09 Jaan, 2025 15:16 Nende elektri-Mitsudega meenub, et 1 oli ka Ruhnu saarel.
Ilus roheline mõtteviis jne. aga saarel elekterit tehti tol ajal ainult sadamas asuava diiselgeneraatoriga.
Oli siis raske üks lisagenekas soetada ja paar bensiinikanistrit? Kuhugu oleks neid saanud ju ikka sinna autosse mahutada?
Et kui enam ei söida, siis kadakate vahel genekas käima ja pärast paari piipu jälle liigume.
Sellise genekaga, mida inimene jõuab pagasnikusse tõsta, tuleb e-autot laadida 4-6 tundi, et selle autoga saaks 1 tund edasi sõita.

Toodetakse küll e-autodele väikseid (kuni 5kW) generaatoreid, millede kasutusotstarve on "sõidu pikendaja", ehk generaator töötab sõidu ajal, et sõiduakust vähem voolu võtta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 9:57
Postitas AMvA
Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 10:16
Postitas Kilo Tango
AMvA kirjutas: 10 Jaan, 2025 9:57 Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on
Ei toimigi. Elektriauto BMS (aku juhtimise süsteem) ei võimalda samaaegset laadimist ja sõitmist. Need on teineteist välistavad tegevused. Süsteemis laadija-aku-mootor saab elekter liikuda korraga ikkagi ainult ühes süsteemis. Sellise lahenduse jaoks tuleb terve BMS ümber ehitada ja tulemusse on sisse kirjutatud suur põlenguoht. Nii, et ei soovita sellist lahendust mitte kellelegi.

Praktikas järgi proovitud - kui elektriauto on kaabli otsas, siis süsteem autoga sõita ei luba.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 11:14
Postitas mart2
Ärge nüüd kohe akf OLAVI-le kambakat tehke - ta kirjutas kui võimalust, mitte kui soovitust. Ega iga võimalust ei pea kohe proovima, eriti kui see nõuab mingi tehase-asja ümberehitust ning natuke ise peaga mõtlemist...

OT algab.
Kunagi nõuka ajal soovitas üks napsi- ja naljamees Kihnus vanamutil nohu raviks "kärbsevussi" ninasse lasta. Õnneks oli võimalus mutt kohe lennukiga Pärnusse viia ja puhuti eluvaim sisse tagasi. Mis nohust sai, seda ma ei tea...
OT lõpp.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 11:53
Postitas Peeter
mart2 kirjutas: 10 Jaan, 2025 11:14OT algab.
Kunagi nõuka ajal soovitas üks napsi- ja naljamees Kihnus vanamutil nohu raviks "kärbsevussi" ninasse lasta. Õnneks oli võimalus mutt kohe lennukiga Pärnusse viia ja puhuti eluvaim sisse tagasi. Mis nohust sai, seda ma ei tea...
OT lõpp.
OT algab
Olematu ravivõimaluse korral soovitati hambavalu ravida elektrišokiga. Üks nähvakas küünlajuhtmega õige hambapihta. Aga tšutšmekid kampas sõpra ravides võtsid selle mitte jagajapealt, vaid küünlast. Oh seda "rõõmu", kui 131 käima läks! See patsient hoidis igaljuhu edaspidi autodest eemale...
OT lõpp

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 12:29
Postitas Tegelane5
Kilo Tango kirjutas: 10 Jaan, 2025 10:16 /---/

Praktikas järgi proovitud - kui elektriauto on kaabli otsas, siis süsteem autoga sõita ei luba.
See on pigem või ka selleks mõeldud et auto pistikus sõitma ei saaks minna. Talvel paari (tava)autot näinud millel plokisoojendusjuhe järel tolknemas.
Mõnel hajameelsemal isikul oleks sealgi kasulik miski plokeerrelee mis 220V olemasolul starterit ei lase panna näiteks. :idea:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 13:41
Postitas OLAVI
Kilo Tango kirjutas: 10 Jaan, 2025 10:16
AMvA kirjutas: 10 Jaan, 2025 9:57 Oot, kuidas selline sõidu ajal töötav genekas peaks toimima?
Googeldasin kah veidi ja ette jäid ainult mingid Temu ja Ali ekspressi asjad, aga nende hiinlaste ohutus on niikuinii nii nagu on
Ei toimigi. Elektriauto BMS (aku juhtimise süsteem) ei võimalda samaaegset laadimist ja sõitmist. Need on teineteist välistavad tegevused.
Süsteemis laadija-aku-mootor saab elekter liikuda korraga ikkagi ainult ühes süsteemis. ...
Loogiline, et EU's selliseid tooteid müüa ei saa, mis suurendavad auto saastet aga ega siis muu maailm on ka olemas.

Jah, täitsa õige, et akut tühjendamisega samal ajahetkel laadida ei saa ja seepärast ei nimetatagi neid seadmeid mitte "generaatoriks" või "akulaadijateks" vaid "välbapikendajateks".
Ei ühendata neid mitte auto laadimise pessa vaid "otse akule".
Ja kui sõidul vajab auto mootor näiteks 40A voolu, siis akust võetakse 20A ja genekas annab 20A juurde ning pikendab sõiduvälpa ca 50%.

See on muidugi hiinapäraste väikeautode (arvuliselt maailmas kõige rohkem) teema ja mitte meil ostetavate "suurte pereautode" jaoks, mis tarvitavad 100km läbimiseks 25kWh.

Näiteks kui Dacia Spring (aku pinge ca 220V) tarvitab 70km/h kiirusega sõites 8kWh/100km ja läbib ühe laadimisega 70km/h sõites kuni 300km, siis "välbapikendajat" kasutades võib läbitava maa suurendada 500km'ni. (Vaadake, et kui palju tühja ruumi on Springil ees kapoti all.)
Olen ise sõitnud Springiga ja fix kiirusel 70km/h horisontaalsel maanteel oli energiakulu ca 8kW.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Jaan, 2025 14:33
Postitas davidsoniharald
No ma ei tea mehed, juhtmevaba Tasla mis sõidab ja laadib samal ajal on juba mõnd aega olemas:

https://youtu.be/hHhf223jGIE?si=qkn9kOpcQU8KZFmw