53. leht 115-st
Tundmatu mootor.
Postitatud: 14 Juun, 2008 16:40
Postitas Feeliks_Jalgraud
Päästsin ühe isetehtud traktori vanarauapressi lõugade vahelt.
Väidetavalt on asi tehtud kohe peale teist maailmasõda(pead ei anna.)
Ainus huvipakkuv asi oli minujaoks mootor.Ülejäänu on ka alles!
-Soovikski siis mootorit tuvastada
http://www.album.ee/album/30043085/50113165
Tegu on arvatavasti vene toodanguga(süüteküünlad on igatahes vene päritolu ja "laia" peaga-need ei tohiks ju mujale istuda?)
On pakutud ,et tegemist võib ka olla mingisuguse genaraatori jõuallikaga
"spilkad" puuduvad!
Mootori plaanin lähiajal huvi pärast "elustada", sai selleks otstarbeks isegi üks 4 pütise magneeto muretsetud.
Postitatud: 14 Juun, 2008 16:48
Postitas varing
Tore kui keegi teemat valdab
Need lülid tulid lagedale samast kohast,kus varem leitud õhitud is 2 juppe,sellest ka see segadus.Ilmselt on olnud remondikoht,kus erinevaid masinaid putitati.
sd.kfz.250 -ne kohapealt veel niipalju,et kummipadja tagaküljel markeering
II 1942 SPOU W 102 ja ümmargune logo(loetamatu)
Postitatud: 14 Juun, 2008 18:55
Postitas traatjalg
Postitatud: 15 Juun, 2008 5:14
Postitas urmas
siit piltidelt ei näe küll mootori suurust kuid meenub et olen näinud sellise välimusega vene diisli käivitusmootorit (oli mingi majasuuruse põllumajandusmasina mootori käivitamiseks, ei mäleta täpsemalt kuna poisikesena nägin...)
Postitatud: 15 Juun, 2008 8:56
Postitas EOD
urmas kirjutas:siit piltidelt ei näe küll mootori suurust kuid meenub et olen näinud sellise välimusega vene diisli käivitusmootorit (oli mingi majasuuruse põllumajandusmasina mootori käivitamiseks, ei mäleta täpsemalt kuna poisikesena nägin...)
"Josside" S-80 ja S-100 käivitusmootor P-46 oli kahesilindriline, samuti uuemate traktorite T-100 käivitusmootor P-23.
Ehk on mingi tehasetähis säilinud, mille järgi saaks edasi otsida.
Postitatud: 15 Juun, 2008 10:13
Postitas Feeliks_Jalgraud
"Josside" S-80 ja S-100 käivitusmootor P-46 oli kahesilindriline, samuti uuemate traktorite T-100 käivitusmootor P-23.
Ehk on mingi tehasetähis säilinud, mille järgi saaks edasi otsida.
Tegemist on siiski nelja pütase mootoriga(keskmisest sõuduauto mootorist suurem)
Tehase tähiseid ei leidnud

Ainus "spilka" on ka maha kakutud
Postitatud: 15 Juun, 2008 11:37
Postitas EOD
Seda minagi, et käivitusmootorid olid ühe- ja kahesilindrilised, sellel aga kaks kahesilindrilist silindriplokki.
Kas hooratta küljes originaalis sidur ka oli?
Postitatud: 15 Juun, 2008 12:02
Postitas Feeliks_Jalgraud
Ei oskagi selle siduri kohapealt midagi tarka öelda.(kaldun siiski arvama, et on ise aretatud, -aga korralikult)
Korvil puuduvad ka tähised
Tundub ju ,et see on statsionaar mootor olnud(Seega poleks nagu siduri järgi vajadust!?)
Siduri "vastus" hoorattal tehtud alumiiniumist, mis teatavasti ei ole tugev materjal. Tehas vast sellist jama ei teeks??
Muidugi ei pruugi see hooratas seal otsas üleüldse originaal olla.
Postitatud: 15 Juun, 2008 14:09
Postitas Feeliks_Jalgraud
Avastasin veel 4 pihustit(Pigem düüsi) mootori küljest. Et siis on vist tegemist olnud 2süsteemse asjaga(bensiin-petrool)
-Torudele on "pimedad" ette pandud
Jahutus on loomuliku tsirkulatsiooniga.
Automotos pole veel siiamaani minu kontot aktiveeritud....
EDIT: Konto aktiivne.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24305
Postitatud: 15 Juun, 2008 18:46
Postitas vax
Samasuguseid kui mitte täpselt samu 2 silindriga plokke olen näinud Seileri paadimootoritel, hilisema nimetuse all tuntud kui Proletar. Äkki on keegi meistrimees 2 mootorist ühe valmis meisterdanud? Või äkki neid toodetigi lausa 4-pütastena? Toon siin ühe pildi, mis pole küll päris see, mis ma mõtlesin, aga sinna kanti. Seileri mootoril oli silindriplokk nagu sinu mootoril karteri külge poltidega kinnitatud.

Postitatud: 16 Juun, 2008 21:16
Postitas maanus
Mul vedeleb kusagil kuuriall sellise mootori 2-he silindrilne varjant. Tegemist mingi stats.töömootoriga.Hooratas tundub olema samasugune kui minu omal. Silindriplokk samuti.
Vanade "josside" käivitusmootor on palju kopsakamate silindritega kui antud aparaat.
Jämedaid (18mm.) küünlaid kasutatakse ka näiteks vanematel Fordi mootoritel.
Postitatud: 16 Juun, 2008 22:16
Postitas Feeliks_Jalgraud
Kui aega saan, piilun sisse.
Mõõdan silindri läbimõõdud ja -kõlvikäigu.
Ehk leiab mõne slaavikeelse tähegi kuskilt(uurisin ja puurisin, aga välisvaatlusel pole mitte ühtegi tähejuppigi.)
See eelpool mainitud paadimootor on kah suhteliselt sarnane muidugi...
Roomikmasina rattad
Postitatud: 27 Juun, 2008 8:12
Postitas ugandiklubi
Teab , ehk keegi üelda millisele masinale antud rattad võisid kuuluda , ühtegi markeringut vöi tähistust pole säilinud , ning arvatavasti on tegu mingite vene masina omadega , aga millisega ???
http://galerii.vaivaravald.ee/index.php ... &order=asc
http://galerii.vaivaravald.ee/index.php ... &order=asc
Postitatud: 27 Juun, 2008 8:53
Postitas Rebu
Seal muuseumis on väga palju huvitavat kraami.
Postitatud: 27 Juun, 2008 20:35
Postitas varing
Tänavu on hea lüliaasta!Jälle üks,aga seekord tükkideks
Laiuseks sain 340mm. Paistab väga mingi sakslane olevat?
