53. leht 96-st
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 8:32
Postitas Kõrvaltvaataja
AN-12 on tulnud olude sunnil reisijana lennata Riiast Tšernobõli 1986 aasta sündmuste ajal.
Päris omapärane kogemus.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 13:00
Postitas Manurhin
Kas AN-12 omal ajal ka mitte Tartus Anne kanali ääres ei seisnud?
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 17:58
Postitas Kulibin
Tartus oli AN-8, suht haruldane aparaat, ilmselt viidi vanametalliks.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 18:36
Postitas Lemet
Tartus Anne kanali ääres seisis jah An-8, küll aga majandas Keila mudellennu klubi mingil ajal An-12 sees
http://menu.err.ee/v/avalehe8/5f2b321e- ... 09c7424975
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 18:43
Postitas Manurhin
Kulibin kirjutas:Tartus oli AN-8, suht haruldane aparaat, ilmselt viidi vanametalliks.
Ma just mõtlesingi, et mis tollest lennukist sai. Küllap siis keegi seaduslik varas sellega oma esimese miljoni teenimist alustas, paras ports alumiiniumi ikkagi.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 21:21
Postitas Kulibin
Oi-jah, mida kõike sellel va rikkaks saamise ajajärgul sinna õndsa Lepiksoni kontoritesse ei toodud ...
Meenub mingine aeg krooniaja alguses, otsisime sõbraga Tartus Teguri EMEX-i platsil sobivat toorikut ja oh seda üllatust:
Keegi oli toonud lausa kaks Shvetsov ASh-82 kaherealist tähtmootorit. Kuna kõvad grammid olid sees ja suht kiire samalajal, siis piirdus tutvus nendega vaid mõningate juppide eemaldamisega(oleks mul siis olnud Würth tööriistakohver

) . Ja nüüd siis küsimus kah: Mis oli see, mis on siiamaani kõva sõna. Annan vihje kah: Tegemist oli siis MI-4 jal kasutatavate kopterivariantidega. Ja ehk keegi kaasfoorumlastest oskab oletada kust kurat need sinna Tartu EMEX-isse võisid sattuda.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 21:50
Postitas olef
Keila Mudellennuklubi tegutseb tänaseni selles An-is
algus 31.55 :
http://etv.err.ee/v/elusaated/maahommik ... 208661b85f
ja möned pildid päris algusest videos:
https://vimeo.com/36603816
Üht neist Cavok Airi An 12st märkasin silmanurgast Tallinna lennuväljal juba möni kuu tagasi.Tavatu oranz-must värv tekitas huvi tuvastada et millega tegu. Teagi täpselt kuidas, aga Flightradar aitas - AN12 -uskumatu.
Eilne lend läks lõuna poole :
http://www.flightradar24.com/data/airpl ... n/#5d88e6a
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 27 Mär, 2015 22:06
Postitas Kulibin
Ma millegipärast arvan, et Ukrid on neid vanakesi kuidagi siiski modinud, nende Motor SITCH toodab päris moodsaid asju.
Ma kohe keeldun uskumast, et lendavad AI-20 mootorite najal ...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 12:33
Postitas Kulibin
Ilusat pühapäeva kõigile !
Meenus siis selline asi, et poolekõrva jutust mäletan, et Kuusiku lennuvälja ühes angaaris pidi vedelema keps kottis JAK-52.
Mis on sellest saanud ja kas on keegi foorumlastest kursis kes omanik ? Puht professionaalsest huvist küsin.
Mõistliku summa eest ostaksin selle mis mootorist järgi. Võimalik on kokkuleppel mootori renoveerimine. Oman vastavat masinaparki. Ja ei käi küll siia teemasse, aga ostan õhkjahutusega lennukisilindreid läbimõõduga mitte alla 100mm.
Oodatud kõik pakkumised konditsioonist hoolimata (lennutunnid ületatud)
Lugupidamisega Arvo
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 16:36
Postitas EOD
Et siis auväärsel Kulibinil on EASA Certified Repair Station Part 145 hooldusorganisatsioon?
Milliste õhusõidukite millistele komponentidele see organisatsioon MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) töid tegema on sertifitseeritud? Kas ainult Annex II õhusõidukitele, mille alla ka Jak-52 kuulub?
Aga lennuki vrakk on alles küll. Jätkuva lennukõlblikkuse nõuetele vastavaks seda küll vaevalt kunagi tehakse. Lihtsalt ei tasu rahaliselt ära.
Kellegi kontakte ma andma ei hakka. Nädalavahetusel on hea ilmaga rahvas ilmselt kohal. Lennuk asub selles angaaris, mis on teistest eraldi.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 17:30
Postitas Kulibin
Teame teame, mind üldiselt ei koti mingine cert teema, kui vaja siis saab DC-3 kah experimentalina õhku. Näide ju kodumaisest lennundusest võtta

Ja võin lugupeetavale kinnitada et suudan sellele mootorile hankida niipalju orig. Tehaseserte, et küll saab õhku.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 17:46
Postitas Kulibin
Ja üldiselt ei hoolda ma midagi peale iseenda ja vahest naist kah, ma valmistan asju mida saavad hooldusmehed kuhugi külge panna. Näiteks kepsud on lemmik.
Tuleb mees õhtul koju, väsinud ja õline --- Naine võtab mehel ümbert kinni ja õhkab: Kallis, ütle midagi ilusat !
Väntvõll...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 18:14
Postitas EOD
Kulibin kirjutas:Teame teame, mind üldiselt ei koti mingine cert teema, kui vaja siis saab DC-3 kah experimentalina õhku. Näide ju kodumaisest lennundusest võtta

Ja võin lugupeetavale kinnitada et
suudan sellele mootorile hankida niipalju orig. Tehaseserte, et küll saab õhku.
Rohkem küsimusi ei ole. Kui inimene kinnitab tõsimeeli, et volitatud organisatsioonid jagavad talle pakkidega
EASA Form 1 Authorised Release Certificate blankette, mil nende tempel peal ja kuhu lugupeetav saab kirjutada, mida ise vajalikuks peab, siis siin on jutt millestki muust, mitte lennundusest.
Annex II õhusõidukitele on küll erinevad nõuded, kuid ka seal nõutakse iga komponendi kohta paberit. Mis võltsitud paberi kasutamise puhul juhtub, näitas Enimexi lugu. Pole enam firmat ja kohtuasjad saadi ka kaela.
Ajaloolise lennuki replika ehitamine on hoopis eraldi teema. Sisuliselt analoogia iseehitatud õhusõidukiga, mille ehitamise nõuded on normatiivdokumentidega paika pandud ja ehitamise iga etapp toimub Lennuameti tehnikaosakonna järelvalve all.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 18:27
Postitas Kulibin
Vot siinkohal ei saa küll salvamata jätta: Copterline olete unustanud või ?
Kas tegu oli võltsitud paberiga ? Tegu oli 8X owerhauled servoga mille kruvisid külge rahaahnete bosside käsul needsamad cert.bla-bla mehhaanikud. Palun vabandust aga ma hakkan ropendama kui ma pean veel sellel teemal sõna võtma.
Ja veel lisan, et kõige kõvem cert on mehe eelnevad teod ja mehe sõna mille kogusumma peaks moodustama piisava garantii.
Siinsamas kõrvalfoorumis ju lahatakse ühe kõrgeltlitsenseeritud jobu käitumise tagajärgi.
Palun härrastel mitte solvuda. Ei midagi isikliku.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Postitatud: 29 Mär, 2015 22:24
Postitas Kilo Tango
Kulibin kirjutas:Vot siinkohal ei saa küll salvamata jätta: Copterline olete unustanud või ?
Kas tegu oli võltsitud paberiga ? Tegu oli 8X owerhauled servoga mille kruvisid külge rahaahnete bosside käsul needsamad cert.bla-bla mehhaanikud. Palun vabandust aga ma hakkan ropendama kui ma pean veel sellel teemal sõna võtma.
Ja veel lisan, et kõige kõvem cert on mehe eelnevad teod ja mehe sõna mille kogusumma peaks moodustama piisava garantii.
Siinsamas kõrvalfoorumis ju lahatakse ühe kõrgeltlitsenseeritud jobu käitumise tagajärgi.
Palun härrastel mitte solvuda. Ei midagi isikliku.
Millise firma rahaahneid bosse siinkohal silmas peetakse?