Alati tasub sõnumitooja tausta vaadata, Mika Anttonen on Soome naftamiljardär.
Kuidas see tema jutu pointi puutub, et poliitikute poolt võetud eesmärgid ja ajakavad on ulmelised ja ebareaalsed, lennunduse mahud (lennukikütused) ja plastide tootmine (elektroonikatööstus, see sama akutööstus jms) kasvab, ning vajab jätkuvalt fossiilseid algaineid kütuste ning erinevate materjalide tootmiseks (millel pole alternatiive) ja kui need probleemid ära lahendatakse (nende sõltuvus fossiilsetest kütustest leiab alterantiivse lahenduse), siis kõik muu tuleb juba riburadapidi järele (s.h. autotransport) ja, et reaalsed muutused saavad olema väga aeglased. Et pea 80% maailmas tarbitavast energiast tuleb praegu fossiilsetest kütustest ja nende kasutamisest, samal ajal maakera rahvastik kasvab tohutu kiirusega, selle rahvamassi energiavajadus kasvab pidevalt ja, et 10 aastaga tahetakse nüüd vähendada 50% hetkel olemasolevat sõltuvust fossiilsetest kütustest + leida samal ajal energia tootmiseks lisaressursse, mis kataks lisanduva rahvaarvu vajadusi, kokku 6,6 miljardit tonni õliekvivalendis alternatiivenergiat järgmise 10 aastaga, mis ei ole Mika Anttoneni sõnul reaalne. 2018 toodeti fossiilset energiat asendavat alternatiivenergiat/taastuvenergiat 70 miljonit tonni õliekvivalendis aga oleks pidanud tootma 764 miljonit tonni õliekvivalendis ehk, et alternatiivenergiat peaks tootma vähemalt 10 korda rohkem kui praegu suudetakse toota. Mika Anttoneni sõnul ei ole poliitikute poolt võetud kohustused reaalsed ja tuleks teha realistlikud plaanid ning võtta realistlikud kohustused, millise aja jooksul on võimalik sellises koguses alternatiivenergia tootmisele üle minna. Mika Anttoneni sõnul me saame sellega hakkama, aga selleks kulub vähemalt 50-70 aastat. Ja, et nn teise põlvkonna biokütuste (millest pole mingit erilist kasu ega alternatiivi ja mis on ainult promill või veel vähem kogu vajatavast kütusest) tootmisele kuluva suure raha peaks kulutama pigem kasvõi metsade juurdekasvatmisele ja kaitsele, kus tehtud kulutustest oleks kordades suurem kasu. See on tema jutu point. Ja tundub igati mõistlik.
Elektriautode akudel pole olemuslikku probleemi väsimisega. Kui auto tarkvara akude temperatuuri ja laadimiskõveraid hoolikalt haldab, siis on 90% akumahust ka 300 000 km pärast alles. Samuti pole eriliseks eetiliseks probleemiks koobalt. Uuemates akudes on seda 3%, saab hankida Kongo laste asemel ka Filipiinidelt või Kuubalt. Pikas perspektiivis jõuab kooblaltisisaldus nulli.
Jah, ja sellest 3% mis akudes on tuleb Mika Anttoneni väitel 60% jätkuvalt Kongost, kus selle kättesaamiseks ja ka muudel põhjustel, võetakse samal ajal vihmametsi maha. Selle näite ta toob mitte akude energiaallikana maha tegemiseks, vaid viitab akude kui ökoloogiliselt väiksema jalajäljega alternatiivenergia jutlustajate silmakirjalikkusele.
Ta ütleb ka muuhulgas jah, et akud ei ole pikemas perspektiivis konkurentsivõimelised asendamaks fossiilsete kütuste energiat, ning toob ka näiteks mõistlikuma tulevikutehnoloogia, kuidas taastuvenergiaga toodetud elektrit koos vee ja atmosfääri paisatud süsinikdioksiidiga uute energiakandjate ja kütuste (sünteetiline maagaas ja metanool) tootmiseks peaks kasutama. Samas ütleb ta ka seda, et elekter energiaallikana tuleb kindlasti ka autondusse, kuid mitte praeguste akuautode/elektriautode kujul.
Igati loogiline ja mõistlik jutt ju.
Anttosen mielestä länsimainen elintaso perustuu pitkälti halpaan öljyyn, kaasuun ja hiileen. Hän pitää monia ilmastotavoitteita, kuten esimerkiksi Pariisin ilmastosopimusta, epärealistisina. Ilmastonmuutoksen hillitseminen nykyisin keinoin ei onnistu, sillä maailma on liian riippuvainen öljystä. Hän on arvostellut myös Euroopan unionin rajallista kykyä alentaa hiilidioksidipäästöjä maailman mittakaavassa. Anttonen on maininnut, että Euroopan unioni toteuttaa ilmastopolitiikkaa EU-alueella, jonka osuus maailman primäärienergian kulutuksesta on vain 11 prosenttia ja on laskusuunnassa. Hänen mukaansa se, että EU-alueella olisi lopetettu energian käyttö kokonaan vuonna 2018, kuittaantuisi sillä, että vuoteen 2025 mennessä muun maailman energiankulutus kasvaa saman verran.
Anttosen mielestä sähköautot ja biopolttoaineet eivät tuota ilmakehän hiilidioksidin alenemaa, ja hän näkee ratkaisuna Afrikan hiilinielujen kasvattamisen. Anttosen mielestä Afrikkaa pitäisi metsittää. Metsää pitäisi hänen mukaansa hyödyntää paitsi hiilidioksidin sitomiseen myös biopolttoaineiden raaka-aineena. Hän on myös ehdottanut lyhyiden matkojen lentokieltoa Euroopassa, koska ihmiset voisivat matkustaa saman matkan junalla lähes samassa ajassa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Anttonen