Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2179
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Postitus Postitas speedsta »

Karuke kirjutas:Landing Craft, Vehicle, Personnel (LCVP)
Üsna levinu nimetus sellele on ka Higgins boat:

Pilt
Kui on probleem, tõmba lõuga
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

hillart kirjutas:Kas on ikka mõtet selliseid põlastavaid fraase, ilma järelemõtlemata, pilduda?
Vabandust kui kedagi riivasin.
Kuid see ei ole järelemõtlemata fraas.
Julgedes nimetada end tehnokraadiks olengi parandamatu pragmaatik ja usun, et lahingut alustatakse selleks, et võita ja ellu jääda.
Teistsugune eeldus on lihtsalt ebaprofessionaalne :scratch:

PS ...aga see on tõesti juba teise rubriigi arutelu :D
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Selge
Viimati muutis Würger 190G, 26 Mär, 2010 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

"Merekindlus" on läbi aegade eestikeelses merendusterminoloogias kasutusel olnud(ev) termin, millega peetakse silmas veesõiduki püsivust ja teisi omadusi. Laev või paat on merekindel- kannatab hästi lainet ja tuult.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Selge
Viimati muutis Würger 190G, 26 Mär, 2010 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

:wink:
Viimati muutis Lemet, 26 Mär, 2010 17:37, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Pigem vist mitte. Alus, mis võib vabalt toimetada sisevetes ei pruugi omada "merekindlust".

Sealt see termingi pärit. Et pole "ainult lameda vee" peal sõitmiseks mõeldud...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Äkki see seletab?

Postitus Postitas Würger 190G »

Without Higgins' uniquely designed craft there could not have been a mass landing of troops and material on European shores or on the beaches of the Pacific islands, at least not without a tremendously higher rate of Allied casualties.

The LCVP could land a platoon of 36 men with their equipment, or a jeep and 12 men, extract itself quickly, turn around without broaching in the surf, and go back out to get more troops and/or supplies. This was critical—any landing craft that could not extract itself would hinder the ability of succeeding waves to reach the beachhead. The tough, highly maneuverable Higgins boats allowed Allied commanders to plan their assaults on relatively less-defended coastline areas and then support a beachhead staging area rather than be forced to capture a port city with wharves and facilities to offload men and material. The 20,000+ Higgins boats manufactured by Higgins Industries and others licensed to use Higgins designs landed more Allied troops during the war than all other types of landing craft combined.

-
Toivo
Uudistaja
Postitusi: 25
Liitunud: 13 Mär, 2010 10:16
Kontakt:

Postitus Postitas Toivo »

Kui piirduda ainult külgedele avaneva rambiga?
1. Mahalaadimisel tuleb meestel ületada suurem veetakistus ja puudub sild kalda ja veekogu vahel. Dessantalus sõidab nii ligidale kui võimalik. Reeglina polnud võimalik sõita otse kaldasse. Seega moodustas ramp silla laeva ja kalda vahel. Kui meil avaneb ramp külgedele, on kadunud viimanegi võimalus saada kuiva jalaga kaldale. Mida kauem sa vees solberdad, seda paremaks sihtmärgiks sa osutud. Eriti veel talvel, kui külgrampide puhul tuleb enne kaldajääle pääsemist rinnuni vette hüpata.
Katsed on näidanud, et laial rindel pealetungiv ahelik on määratud surmale kui ta jääb tiibadel asuva kuulipilduja alla. Otsetuli tekitab tunduvalt vähem kaotusi kui külgtuli. Seda just seepärast, et tiivalt ahelikku laskva kuulipilduri laskesektor on äärmiselt väike. Maakeeli öelduna peatab ta aheliku nii, et kuulipritsi pole vaja pea-aegu liigutadagi. Antud väide leidis tõestust I ilmasõja ajal.
2.Kui teha esirampi laskevad?
Merel loksuvast paadist pole lootustki tabada pisikese laskeava kaudu seisvat inimest, rääkimata raskemini tabatavast sihtmärgist. kaldakindlustuste purustamine ja tule mahasurumine on teiste aluste ja lennuväe ülesanne.

3.Kui teha liskas esirambile ka külguksed?
Kõige selle tagajärjel pikeneb märgatavalt aluse paigalseismise aeg, mis on kindlaks garantiiks, et üks suurtükk saadab rohkem kui ühe aluse otsetabamusega merepõhja. Kui alus ei satu õnnetul kombel avatud rambiga kuulipilduja ette, ei päästa sind ka kolmekordsed külguksed. Ainukeseks tagajärjeks on vastalisele antud aeg, mis võimaldab tal panna kuulipritsile uue lindi ja võtta alus sihikule.

Dessandi edukus sõltub maabuvate meeste ja tehnika hulgast ning kvaliteedist. Mida kauem on alus paigal, seda rohkem hukkunuid. Mida rohkem hukkunuid seda vähem elavjõudu on lahingusse saata. Mida rohkem aluseid saab suutükitabamuse, seda vähem aluseid jääb lisajõudude toomiseks. Mida vähem aluseid jääb reservide toomiseks, seda vähem elavjõudu ja tehnikat saab saata lahingusse. Mida vähem mehi saadetakse lahingusse, seda suurem on vaenlase ülekaal. Mida suurem on vaenlase ülekaal, seda aeglasem on dessandi edasiliikumine. Mida aeglasem on dessandi edasiliikumine seda rohkem on vastasel aega lisajõudude toomiseks. Mida rohkem on aega lisajõudude toomiseks, seda vähem on lootust dessandil edu saavutamiseks.
Dan
Liige
Postitusi: 319
Liitunud: 03 Aug, 2005 16:08
Asukoht: Eestimaa
Kontakt:

Postitus Postitas Dan »

Discovery mingis dokumentaalis D-Day kohta üks võitleja pajatas, kuidas niiviisi esirambi alla lasnud "landing craftide" sisu kuulipritsist tinaga üle külvati. Tema ja mõned veel (või tema "paaditäis", ei julge väita) olid probleemi lahendanud end üle külje vette libistades.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mul on tulnud oma elu jooksul ikka päris paljudes dokkides liikuda, ka sellistes, mis suudavad suuri lennukikandjaid vastu võtta. Aga vaat midagi sellist pole küll varem ette tulnud. Müstika...ajada selline laev sisuliselt naabritaadi garaažiboksi taha remonti...

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
asjaajaja
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Ja selle üheainsa toe najal seisab püsti? :shock:
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ega tegelikult laevu külgedelt dokis suurt toestatagi, sest põhi on suht sile ja lame. Doki põhjas on puitalused, mida siis enne laeva sissetulekut vajalikku konfiguratsiooni sätitakse. Laev sõidab sisse, vesi pumbatakse välja ning laev vajub nende puitaluste peale. Ja ongi kogu lugu. Ei mingit külgtoestust.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

Võrdluseks see, kuidas hiinalsed sama klassi laeva renoveerivad:

Pilt

Samas võib venelastesi selle koha pealt veidi mõista ka sest, et sellise doki ehitamine on ikka müstiliselt kallis ettevõtmine, ja NSVL'i aegne jäi ju Ukrainasse.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Raudteetorpeedo

Postitus Postitas Castellum »

Laen foorumist fortoved.ru. Insenerimõistuse kohta on venelased juba end väljendanud.

http://nagi.ee/photos/Castellum/14640879/

miall писал(а) вт, 14 июля 2009 23:41
"На всякое действие - найдется и свое противодействие".

Бронепоезда, мотоброневагоны, ЖДАУ - но и на них "пытливый инженерный ум" нашел свое средство "прямой и непосредственной угрозы", связанное с железнодорожной колеей.

"ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНЫЕ ТОРПЕДЫ
В июле 1935 года АБТУ РККА приняло решение о разработке железнодорожных торпед, предназначенных для борьбы с бронепоездами противника. Работы поручили конструкторскому бюро машиностроительного завода имени Орджоникидзе в подмосковном Подольске, взрыватели к ним (контактный и дистанционный) разрабатывались на заводе № 80 Народного комиссариата боеприпасов (НКБ) в городе Дзержинские Горьковской области. К началу 1936 года здесь изготовили полигоные образцы таких торпед, получивших обозначение ЖДТ-3 (железнодорожная торпеда). а к июлю первые 20 серийных образцов поступили в войска. По вновь утвержденному штату в составе каждого должно было быть 5 железнодорожных торпед.
ЖДТ-3 представляла собой четырехколесную тележку размерами 1703 х 1750 х 456 мм и массой 225 кг (из них 100 кг тротила), приводимую в движение двумя стартерами с питанием от аккумуляторов, обеспечивавшими скорость но рельсам до 60 км/ч и дальность движения до 10 км.

[img]index.php?t=getfile&id=4197&private=0[/img]

В 1936 году завод «Красный Профинтерн» вел работы по созданию приспособления для запуска железнодорожных торпед с бронепоездов и защиты от них. В отчете об ЭТИХ работах говорилось: "Приспособления для выпуска и защиты от железнодорожных торпед изготовлены, смонтированы на контрольных площадках и испытаны в полку бронепоездов. В 1937 году заказана установочная серия приспособлений".
В 1937 году планировалось изготовить 74 ЖДТ-3, однако только в следующем году завод имени Орджоникидзе изготовил 30 торпед и еще 36 - в 1939-м. К этому моменту эксплуа¬тация и повторные испытания ЖДТ-3 показали их невысокую эффективность и ненадежность работы дистанционного взрывателя. 16 мая 1940 года в своем письме в народный комиссариат обороны начальник АБТУ РККА Д. Павлов предложил сиять ЖДТ-3 с вооружения бронепоездов. Однако вплоть до июня 1941 года этот вопрос так и остался открытым, однако сведениями об использовании этих торпед в боевых условиях автор не располагает."

Все оттуда же - Фронтовая иллюстрация N 3, 2004.
М.Коломиец "Бронепезда Красной Армии в 1930-1941 годах".
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline