Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 14 Jaan, 2025 14:10
Peeter kirjutas: 14 Jaan, 2025 13:58
Kapten Trumm kirjutas: 14 Jaan, 2025 13:36

TM-i (Soome) rehvitestid on üks sõltumatuse musternäide valdkonnas, paljud teised ajakirjad kasutavad neid viitena.
Aga milline oleks alternatiiv TM-i talvetestile?
P.S. Ise olen sajatamiste saatel testis väga häid tulemusi näidanud Continentalid peale ühte talve kuradile saatnud- täiesti mõttetud asjad ja ost oli. Samas aga 3 hooaega juba sõitnud ja "testidesse-mittejõudnud" Gislaved-id olid ikka veel tegijad (2 jooksu vaadeldavad samal ajahetkel).
Ärge võtke neid teste südamesse kohe.
Gislavedi toodab muuseas Continental enda odavbrändina. See on hea näide, kuidas eelarvamus mõjutab arvamust.
Mul on jumalast pohlad sellistest targutamistest. Kahele autole ostsin Gislavedid, sõitsid ja pidasid ja kestsid väga hästi, ka kolmandal aastal. Naelad sees kenasti alles, muster kah, pidamist klotsidel kah väga hästi.
Seejärel said ostetud oluliselt kallimad Continentalid, naelad, originaalid. Sõidetud sama käega. Ei mingeid lollusi, ütlen selle pärast, et keegi ei saaks nüüd jälle meelevaldselt süüdistada juhti või mida iganes muud asjaolu. Poole talve pealt pooled naelad läinud. Pidasid miskitmoodi küll jah, aga kevadeks nii muster, kui ka alles jäänud naelade seisukord selline, et järgmiseks talveks jätta polnud enam mõtet. Lõppeski nii, et veel sees olevad naelad kruvikaga välja ja suveringile. Samal talvel, st Gislavedi jaoks 4-ndal hooajal ilmnes Gislavedil jääl külgsuunas ujumine, rehv küll ilus, aga jää peal hakkas ujuma, külgsuunas pidamine oluliselt langenud, samas pikipidamine täitsa normulks. Kummisegu kõvaks läinud, naelad alles. Aga põhimõtteliselt veel täitsa kobedad ja müüdavad naelad enamuses (kõik 8tk st kaks jooksu) 4 hooaja lõpuski veel alleski, samas Conti enam müüdavaks ei kvalifitseerunud... Isiklik faktiline kogemus.
Lisan veel, et sain ühe autoga kasutatud 7-millise jooksu Conti suvekaid. Nood olid ja kestsid enam-vähem. Sama autotüübiga (jällegi Volvo V70 P3) järgmine talvekakogemus Barumi talvekaga (no olid taga paarina all). Külgsuunaline pidamine üks suur õnnetus, ma tahtsin juba tagasilda hakata süüdistama. Õnneks jäi ära, sest rehvivahetusega selgus kehva juhitavuse põhjus- tagaraehvid (Barum- Contigrupp... Isiklik faktiline kogemus.
a mul on jumala savi mida keegi siin kõrvale targutab. Targutage omavahel.
Viimati muutis Peeter, 15 Jaan, 2025 9:52, muudetud 1 kord kokku.
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas manjabes »

Nii, saime teada, et on üks isiklik kogemus kehvadest Continentali talvekatest:
Peeter kirjutas: 14 Jaan, 2025 13:58 ...Ise olen sajatamiste saatel testis väga häid tulemusi näidanud Continentalid peale ühte talve kuradile saatnud- täiesti mõttetud asjad ja ost oli. Samas aga 3 hooaega juba sõitnud ja "testidesse-mittejõudnud" Gislaved-id olid ikka veel tegijad (2 jooksu vaadeldavad samal ajahetkel).
ning üks vastupidine kogemus headest Continentali talvekatest:
Kapten Trumm kirjutas: 14 Jaan, 2025 14:04 Vaidlen vastu, mul olid 3 talve Conti Ice Contact 3 ja paremaid ei tea nimetada.
Nii, diametraalselt vastupidised kogemused, hea küll. Aga milleks tagantjärele selline ülbitsemine
Peeter kirjutas: 15 Jaan, 2025 0:04 Mul on jumalast pohlad sellistest targutamistest.
...
Isiklik faktiline kogemus.
a mul on jumala savi mida keegi siin kõrvale targutab. Targutage omavahel.
kui kellelgi on teistsugune kogemus kui sul endal?
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

manjabes kirjutas: 15 Jaan, 2025 7:55 Nii, saime teada, et on üks isiklik kogemus kehvadest Continentali talvekatest:

Nii, diametraalselt vastupidised kogemused, hea küll. Aga milleks tagantjärele selline ülbitsemine
Peeter kirjutas: 15 Jaan, 2025 0:04 Mul on jumalast pohlad sellistest targutamistest.
...
Isiklik faktiline kogemus.
a mul on jumala savi mida keegi siin kõrvale targutab. Targutage omavahel.
kui kellelgi on teistsugune kogemus kui sul endal?
Aga vat selle pärast siin:
AMvA kirjutas: 14 Jaan, 2025 14:10
Peeter ütles:
See on hea näide, kuidas eelarvamus mõjutab arvamust.
Tegelikult oli asi hoopis teistmoodi: Eelarvamus mõjutas ostu, aga tulemus ei vastanud eelnevalt kujundatud pildile.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Päris suure kindlusega võib öelda, et TM rehvitestis esimesed 3-4 kohta hõivavad tüübid on tuntavalt paremad kui nt 8. kohal olevad.
Võib tõesti olla, et 8. koha omanikul on mingi silmapaistvalt hea näitaja, aga lõpptulemuse määrab eri distsipliinide kombinatsioon.
Ehk siis rehv, kus näiteks 6 näitajat on kõik tugeval keskmisel tasemel, saab kõrgema lõpptulemuse kui rehv, kus 1 näitaja on eeskujulik, aga ülejäänud viis kasinad.

Odavbrändid ei pruugi teha kehva kaupa, kuid arvestada tuleb kogu teema üsna kiiret arengut ja seda, et odavbrändidel lastakse toota emafirma vanemaid mudeleid, samas emafirma ise teeb uusimat. 10a taguse mudeli pidamine võrredes tänasega võib olla üsna erinev (üldjuhul kehvem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Jaan, 2025 10:04 Päris suure kindlusega võib öelda, et TM rehvitestis esimesed 3-4 kohta hõivavad tüübid on tuntavalt paremad kui nt 8. kohal olevad.
Võib tõesti olla, et 8. koha omanikul on mingi silmapaistvalt hea näitaja, aga lõpptulemuse määrab eri distsipliinide kombinatsioon.
Ehk siis rehv, kus näiteks 6 näitajat on kõik tugeval keskmisel tasemel, saab kõrgema lõpptulemuse kui rehv, kus 1 näitaja on eeskujulik, aga ülejäänud viis kasinad.

Odavbrändid ei pruugi teha kehva kaupa, kuid arvestada tuleb kogu teema üsna kiiret arengut ja seda, et odavbrändidel lastakse toota emafirma vanemaid mudeleid, samas emafirma ise teeb uusimat. 10a taguse mudeli pidamine võrredes tänasega võib olla üsna erinev (üldjuhul kehvem).
Kui 1. ja 8. koha tulemuse erinevus piirväärtustel on 10%, siis see tavakasutajale kes piirsituatsiooni tavaliselt ei satu, ei ole määrav.

Kui testivõit näiteks määratakse "kaugel maal trikoovoorus" keskonnasäästlikuse ja müra järgi, siis testivõitja ei pruugi sugugi tagada parimat läbivust meie muutlikus talveilmas (kus isegi kopterid ei saa igapäev lennata) aga inimesel on iga päev eluliselt vajalik sõita.

Ehk teadmeta testimise hindamise süsteemi punktiarvestust ei pruugi klient sugugi omale parimat tulemust leida.
Tavaliselt rehvimüülad avaldavad ainult testide järjestuse aga mitte testide sisu.
https://www.google.com/search?q=talvere ... e&ie=UTF-8
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:28
Kapten Trumm kirjutas: 15 Jaan, 2025 10:04 Päris suure kindlusega võib öelda, et TM rehvitestis esimesed 3-4 kohta hõivavad tüübid on tuntavalt paremad kui nt 8. kohal olevad.
Võib tõesti olla, et 8. koha omanikul on mingi silmapaistvalt hea näitaja, aga lõpptulemuse määrab eri distsipliinide kombinatsioon.
Ehk siis rehv, kus näiteks 6 näitajat on kõik tugeval keskmisel tasemel, saab kõrgema lõpptulemuse kui rehv, kus 1 näitaja on eeskujulik, aga ülejäänud viis kasinad.

Odavbrändid ei pruugi teha kehva kaupa, kuid arvestada tuleb kogu teema üsna kiiret arengut ja seda, et odavbrändidel lastakse toota emafirma vanemaid mudeleid, samas emafirma ise teeb uusimat. 10a taguse mudeli pidamine võrredes tänasega võib olla üsna erinev (üldjuhul kehvem).
Kui 1. ja 8. koha tulemuse erinevus piirväärtustel on 10%, siis see tavakasutajale kes piirsituatsiooni tavaliselt ei satu, ei ole määrav.

Kui testivõit näiteks määratakse "kaugel maal trikoovoorus" keskonnasäästlikuse ja müra järgi, siis testivõitja ei pruugi sugugi tagada parimat läbivust meie muutlikus talveilmas (kus isegi kopterid ei saa igapäev lennata) aga inimesel on iga päev eluliselt vajalik sõita.

Ehk teadmeta testimise hindamise süsteemi punktiarvestust ei pruugi klient sugugi omale parimat tulemust leida.
Tavaliselt rehvimüülad avaldavad ainult testide järjestuse aga mitte testide sisu.
https://www.google.com/search?q=talvere ... e&ie=UTF-8
Igas rehvitestis on alati hindamise metoodika lahti seletatud.

Helikopterite rehviteemasse toomine on muidugi klass omaette :lol:
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Igas Tehnikamaailma rehvitestis on hindamismetoodika välja toodud. Kui natukenegi on seal kahe kõrva vahel, siis võib ise muuta mingite soorituste osatähtsust ja saada endale hoopis teistsuguse lõpptulemuse ja pingerea, vastavalt kasutaja eelistusele.

Rehvimüüja, nagu iga inimene, kes tahab sinu raske tööga teenitud raha ära võtta, reklaamib seda, mis talle kasulik. Nii lihtsalt on.

Aga äkki võtaks selle rehviteema nii moodi kokku, et muutuvaid tegureid on liiga palju, et neid kõiki arvesse võtta?

Siin on mittetäielik nimekiri muutuvatest teguritest:
1. Muster
2. Tüüp
3. Segu
4. Mõõt (rehvi ja velje)
5. Rõhk
6. Kulumine
7. Vanus
8. Sõiduk
9. Sõiduki koormus
10. Välistemperatuur
11. Rehvi temperatuur
12. Teekatte temperatuur
13. Tee olukord
14. Naastu suurus, kuju ja kinnitus
15. Juhi sõidustiil
16. Jätka ise kuni jõuad lõpuni.

Ma tahan öelda, et vaidlemine on suht sisutu. Muutujaid on liiga palju, et jõuda mingile ühele arvamusele, mis on hea ja mis halb, mis peab ja mis on libe.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Et asja segasemaks ajada, siis ütlen veel igaks juhuks, et sama rehvitüübi omadused eri mõõtudes, eri omadustega autode all võivad olla ka kaunis esinevad. Näiteks kui rehvil on niigi kehvake külgsuunas pidamine, siis tagaveolise auto all võimendub see omadus märksa märgatavamalt kui esiveolise Golfi all.

Mis puudutab 10% piires einevusi, kes teist sooviks olla jäisel teel pidurdades seisus, et 10% pidurdusteekonnast ehk 10 meetrit jääb puudu?

Minumeelest on neil testidel läbivalt 2 pointi
1. kallimad rehvid on üldjuhul paremate ja mis kõige tähtsam, tasakaalus omadustega, mis näitab rohkemat vaeva nägemist nende loomisel
2. lamellipromo peab vett põhiliselt puhtal asfaldil sõites, kõik, mis sisaldab asja nimega "jää" võidavad vähemalt keskmise hinnaklassi naastud veenva eduga. Kahju, et seal testis pole nt haagise vedamist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:34
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:28 ....
Tavaliselt rehvimüüjad avaldavad ainult testide järjestuse aga mitte testide sisu.
https://www.google.com/search?q=talvere ... e&ie=UTF-8
Igas rehvitestis on alati hindamise metoodika lahti seletatud. ...

Eriti laiskadele toon siin välja 6 esimest linki minu eelviidatud otsingulingilt ja need on ju puhas reklaam, kus puuduvad testimise kriteeriumid mille alusel saaks tavakasutaja midagi valida, peale hinna.
https://www.rehvitakso.ee/talverehvide_test_2024
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2022/
https://www.rehvid365.ee/et/uudised-kas ... -talv-2024
https://rehvid123.ee/ee/kasulik-informa ... 6-padangu/
https://mrehvid.ee/2021-aasta-lamell-ja ... vide-test/
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2024/
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Igal pool on ju viited juures, kes kus kuidas testi tegi. Ise oled loll kui neid viiteid ei ava. Mis me nüüd hakkame eeldama, et iga reklaami juures seletatakse see kõik põhjalikult lahti? Tule maa peale ikka tagasi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2025 14:48
AMvA kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:34
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:28 ....
Tavaliselt rehvimüüjad avaldavad ainult testide järjestuse aga mitte testide sisu.
https://www.google.com/search?q=talvere ... e&ie=UTF-8
Igas rehvitestis on alati hindamise metoodika lahti seletatud. ...

Eriti laiskadele toon siin välja 6 esimest linki minu eelviidatud otsingulingilt ja need on ju puhas reklaam, kus puuduvad testimise kriteeriumid mille alusel saaks tavakasutaja midagi valida, peale hinna.
https://www.rehvitakso.ee/talverehvide_test_2024
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2022/
https://www.rehvid365.ee/et/uudised-kas ... -talv-2024
https://rehvid123.ee/ee/kasulik-informa ... 6-padangu/
https://mrehvid.ee/2021-aasta-lamell-ja ... vide-test/
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2024/
Vabandust, aga see mis sa postitasid ei ole rahvitestid!
Need on mingite suvaliste firmade poolt avaldatud rehvitesti kokkuvõtted, kusjuures ei ole üldse kindel, kas neil on üldse õigus neid tulemusi avaldada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Muide, need väidetava miski "Saksa TÜV" rehvitestis edukalt osalenud Taiwani käkid nimega Sailun pole seal Lapimaal TM katsetel millegi erilisega silma paistnud, või olen midagi maha maganud? Parimal juhul on hästi esinenud Korea tootjad nagu Hankook ja Kumho, kes teevad täna juba täitsa keskmisi rehve mõistliku hinna eest.

Rehvifirmade reklaamidest ei maksa end hanitada lasta, eriti kui on tegemist Hiina või Taiwani analooge mitte omava toodanguga, kuskohas huvitav Taiwani rehvitootja oma toodangu talvekõlblikkust küll testimas käib? TMi ajakirjanikud on kindlasti palju usaldusväärsem allikas kui mingi "rehviproffi" reklaam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Kuidagi vaenulik on kapten kauge ida tootjate suhtes , kui saavad autotootjad autosi soomes , norras , rootsis testida , mis takistab rehvide testimist rehvitootjatel .
Mul tuttav kes jäärada sõidab teab väita et näiteks Continental on hea vaid libedal jääl , lobjakas olevat parim Nokia , mina kiiresti ehk aja peale ei sõida , mulle on oluline kindlapeale sihtkohta jõuda .
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

parkija kirjutas: 15 Jaan, 2025 20:41 ... lobjakas olevat parim Nokia , ...
Nokia toimimisega ei pruugi hetkel, teadmata rehvi mustri nimetust ja tootmise kohta, asi mitte sugugi selge olla, sest varem meil müüdud Nokia talverehvid toodeti venemaal aga kui Nokia sealt lahkus, siis jäid kõik rehvide vormid sinna.
https://www.tyrepress.com/2023/03/nokia ... d-patents/
Kinnitas Nokian rehvid, et tema rehvivormid – ja seega ka ettevõtte intellektuaalomand – on takerdunud Venemaa õigussurma : “Vastusanktsioonide tõttu ei ole meil õnnestunud vorme Venemaalt teisaldada”, ütles pressiesindaja väljaandele Tyres & Accessories. Tõepoolest, jaanuari seisuga olid paljud Nokian Rehvide vormid – mõne allika väitel lausa 1200 – Venemaal kinni jäänud.
Nokia endine tehas veremaal toodab hetkel rehve kaubamärgi Ikon nime all ja nagu näha, siis rehvide mustrid on erinevad.
Ikon naelad:
https://www.ikontyres.ru/shiny/legkovye ... nye-shiny/
Nokia nael:
https://www.nokiantyres.com/tyres/passe ... ded-tires/
Ikon lamell:
https://www.ikontyres.ru/shiny/legkovye ... nye-shiny/
Nokia lamell:
https://www.nokiantyres.com/tyres/passe ... ded-tires/
Pilt

Ja meitel esindatud Vianor muutus seal Ivanor'iks.
https://www.tireman.ee/rehvid?sorting=m ... ][]=Nokian

https://ivanor.ru/products/cnav_tyres/s ... dor_Nokian
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 15 Jaan, 2025 17:02
OLAVI kirjutas: 15 Jaan, 2025 14:48
AMvA kirjutas: 15 Jaan, 2025 11:34

Igas rehvitestis on alati hindamise metoodika lahti seletatud. ...

Eriti laiskadele toon siin välja 6 esimest linki minu eelviidatud otsingulingilt ja need on ju puhas reklaam, kus puuduvad testimise kriteeriumid mille alusel saaks tavakasutaja midagi valida, peale hinna.
https://www.rehvitakso.ee/talverehvide_test_2024
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2022/
https://www.rehvid365.ee/et/uudised-kas ... -talv-2024
https://rehvid123.ee/ee/kasulik-informa ... 6-padangu/
https://mrehvid.ee/2021-aasta-lamell-ja ... vide-test/
https://www.reff.ee/rehviinfo/talverehv ... test-2024/
Vabandust, aga see mis sa postitasid ei ole rahvitestid!
Need on mingite suvaliste firmade poolt avaldatud rehvitesti kokkuvõtted, kusjuures ei ole üldse kindel, kas neil on üldse õigus neid tulemusi avaldada.
Jah õige ja seda ma ju kirjutasingi, et rehvimüüjatele on rehvitestid reklaam ja nende testide tegelikust sisust tavaklient ei tea tavaliselt midagi.

Inimene läheb talverehve alla panema ja vastuvõtja ütleb, et: "odavaid rehve saab alles järgmisel kuul aga testivõitjad saame kohe alla panna" ja klient peab rahul olema, et sai omale testivõitjad.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline