526. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Jaan, 2025 15:25
Postitas ahto42
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 12:03 Jeep-kaubik, mis riigi silmis probleem on, pole mitte Porsche Cayenne, vaid eelmise põlvkonna Land Cruiser, mida sai kohe tehasest tellida kaubiku tüübikinnitusega ja mille pidi siis ARK kobisemata N1G-na arvele võtma. Kahtlustan, et selliseid autosid oligi enamus müüdutest. Uut, viimast põlve ei pidavat enam saama.

Kui järgi mõelda, millest nõudlus sellise butafooria järele, siis meenutame "firmaautode eelnõud" ja kogu seda nõiajahti, siis selle "nõudluse" on riik ise oma läbimõtlemata tegevusega tekitanud.

Siin esindus ise reklaamib oma N1
https://www.auto24.ee/soidukid/4171460

Seejuures paneb imestama, et istmetega N1 lugemisel kaubikuks peab olema minimaalselt kaubaruumi eraldav võrk, siis seal pole sedagi.
Ligi tuhat aasta maks ja pea 5K reg tasu.
Sõbral on NP300 Navara ja ütles et Qasqaiga saab pikemaid asju vedada kui navaraga. Mõte selles, et kui LC/Cayenne/Q7/X5 sile põrand+ vahesein siis pmst suurema kaubaruumiga kui euro/jaapani kastikas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Jaan, 2025 15:30
Postitas Kapten Trumm
Ma Puumarketis käies olen vahetevahel näinud neid ehituse "projektijuhte", kes oma liivakarva nahksisuga X5 salongi tolliseid ehituslaudu topivad.
Et sõiduauto salongis midagi pikemat vedada on ikka väga erandlik ja ajutine asi. Muide, Opel Omega B, millel sai parempoolse esiistme ettepoole alla langetada kannatas vedada nats üle 3 meetriseid asju. Iseasi, mis sellest salongist järgi oleks mõne aja jooksul olnud. Ja kandejõud oli 660 kg, millega oli see suurima kandejõuga Euroopa madal sõiduauto.

Pikapil on tihti jah see probleem, et kasti esiseinast ettepoole ei pruugi pääseda, st salong pikkuses arvesse ei tule.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Jaan, 2025 15:43
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Jaan, 2025 19:10
Postitas Sten1111
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Bmw e46 330 puhul suvel sõidad 18 tollistega ja kui talvel tahad 15 tollisega sõita siis lisaks talve velgedele tuleks paigaldada ka talve pidurid(väiksemad).
Tava inimene nagunii ei viitsi aga hobiauto puhul miks mitte

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 20 Jaan, 2025 22:30
Postitas mongol
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43 Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Mu 2004 aasta mersumootoriga käkerdisel on taga 19" 255-laius. Väiksemat ei saa alla isegi panna, laiuses saab 225-ni minna. Ees on lihtsam, 18-tolline 225. Naelad muidugi.
Sõidetud saab, väga lõbus on. Kopikas oli kitsaste 155-laiusega (ei olnud 145, kuigi millegipärast see number ka meenub) naelikutega muidugi lumepudrukunn mu autode ajaloos, teine sarnane oli 1992 Civic CRX, sest needsamad kopika veljed istusid talle ka.
Olematu kaaluga autodele sobib nael kõige paremini, lamelli ei suuda ta "tööle vajutada". No ja juhi raske jalg võib ka natuke rolli mängida..

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 0:36
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:30 .... Muide, Opel Omega B, millel sai parempoolse esiistme ettepoole alla langetada kannatas vedada nats üle 3 meetriseid asju.
NB! Ka Volvol käib parem esiiste ette alla. Tagant "klõpsudest". Ja läheb kah päris pikk ritv siis sisse läbi kogu masina.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 9:42
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Näiteks P2 põlve XC70, millel saab panna plekkvelje 7x16 tolli (originaal rehvilaius 215) tuleks otsida 195/75 R16 naastrehvid ja keevitada need veljed tolli võrra kitsamaks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 9:50
Postitas Kapten Trumm
mongol kirjutas: 20 Jaan, 2025 22:30
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43 Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
Mu 2004 aasta mersumootoriga käkerdisel on taga 19" 255-laius. Väiksemat ei saa alla isegi panna, laiuses saab 225-ni minna. Ees on lihtsam, 18-tolline 225. Naelad muidugi.
Sõidetud saab, väga lõbus on. Kopikas oli kitsaste 155-laiusega (ei olnud 145, kuigi millegipärast see number ka meenub) naelikutega muidugi lumepudrukunn mu autode ajaloos, teine sarnane oli 1992 Civic CRX, sest needsamad kopika veljed istusid talle ka.
Olematu kaaluga autodele sobib nael kõige paremini, lamelli ei suuda ta "tööle vajutada". No ja juhi raske jalg võib ka natuke rolli mängida..
Kummalisel kombel, Mercedes SLK esimese põlvkonnaga (3,2 mootoriga), mersul vähemalt näitab minimaalset rattamõõtu tehasest 16 tolli, 7x16, rehvi laius 205. Sama allikas näitab Crossfirel tõesti suuri rattaid.

https://www.wheel-size.com/size/mercede ... lass/2003/

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 10:09
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42
AMvA kirjutas: 20 Jaan, 2025 15:43
Kapten Trumm kirjutas: 20 Jaan, 2025 14:41 See on ka õige - tegelikult peaks talverehv olema max 195 laiusega, siis jõuab muster ka kandva pinnani. Väiksematel autodel veel kitsam. Meil pannakse kokkuhoiu pärast samade velgedega, mis suvel ja mis enamikel autodel on talvekasutuseks liiga laiad. Teatud hetkel tekib probleem sellest, et pole piisavalt kitsaid velgi - et tuleks nt plekkveljed kitsamaks teha (ametlikult ei lubata).

WRC paistab kasuvat talvel kahte mõõtu 205/65 R15 ja 185/65 R15. Mitte 255/40 R18 näiteks.
Mul uuel Volvol on kõige väiksem veljemõõt, mis alla mahub 18". Kuidas sa sellele veljemõõdule kitsamad rehvi alla paned?
18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 11:26
Postitas mart2
Eks autosid on igasuguseid.
1990 aasta Nissan Maxima-ga kaasas olnud käsiraamatus oli kirjas rehvi laiuseks 205, kuid väikeses teksis - sügavama lumega piirkondades talvel on soovitav 195.

Mõeldakse ka tehastes...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 11:44
Postitas AMvA
mart2 kirjutas: 21 Jaan, 2025 11:26 Eks autosid on igasuguseid.
1990 aasta Nissan Maxima-ga kaasas olnud käsiraamatus oli kirjas rehvi laiuseks 205, kuid väikeses teksis - sügavama lumega piirkondades talvel on soovitav 195.

Mõeldakse ka tehastes...
1990 - 15" tolli rehvimõõt.
Need 195 ja 205 lähevad samale veljele

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 11:50
Postitas isakene
AMvA kirjutas: 21 Jaan, 2025 10:09
Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42 18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?
Ooda... mis siin siis nüüd valesti öeldi? :dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 12:01
Postitas 2korda2
Enne kui hakkate velgi kitsamaks keevitama võiks vähemalt üle kontorllida, millise mõõduga rehvid vastava tüübikoodi juures lubatud on.
Kui plaanis ainult ise ja põllurallikana kasutada, siis keevitage minu poolest kasvõi pooleks. Liiklusesse aga sellise omaloominguga paluks mitte tulla. Normidel on põhjus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 12:04
Postitas AMvA
isakene kirjutas: 21 Jaan, 2025 11:50
AMvA kirjutas: 21 Jaan, 2025 10:09
Kapten Trumm kirjutas: 21 Jaan, 2025 9:42 18 tolli on velje läbimõõt, mitte laius. Eks siis otsid kitsamad 18 tollised veljed ja kitsamad rehvid, kuivõrd see võimalik on.
Sa pidid meil suur autospetsialist olema. Ise ka saad aru, kui ebaadekvaatne see su jutt on?
Ooda... mis siin siis nüüd valesti öeldi? :dont_know:
Üldiselt ei hakka keegi tootma valuvelgi mingi imemõõduga rehvide jaoks. Velgi toodetakse selliste rehvide jaoks, mis tehas on autole ette näinud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Jaan, 2025 12:51
Postitas isakene
2korda2 kirjutas: 21 Jaan, 2025 12:01 Enne kui hakkate velgi kitsamaks keevitama võiks vähemalt üle kontorllida, millise mõõduga rehvid vastava tüübikoodi juures lubatud on.
Kui plaanis ainult ise ja põllurallikana kasutada, siis keevitage minu poolest kasvõi pooleks. Liiklusesse aga sellise omaloominguga paluks mitte tulla. Normidel on põhjus.
Suuremalt jaolt need normid likvideeriti mõni aasta tagasi, kus konkreetse automargi juures tohtis vaid tehnilisse passi kantud kindlaid mõõte kasutada. Reeglina vaadatakse praegu vaid seda, et ratas koopast välja ei ulatuks.
Ise keevitatud veljed on aga tänavaliikluses keelatud. Iseasi, kas keegi seda kontrollib. :)