536. leht 1283-st

Re: Viktoriin

Postitatud: 24 Veebr, 2012 23:13
Postitas Lemet
1968-nda aasta hilissügis, Japan Airlines Flight 2 ning San Francisco laht, kuhu jaapanlasest piloot udu tõttu oma Tokyost kohalelennutatud DC-8 eksikombel maandas? Aga vaat kapteni nimi... :dont_know:

Re: Viktoriin

Postitatud: 25 Veebr, 2012 4:02
Postitas uusmario
1968-nda aasta hilissügis, Japan Airlines Flight 2 ning San Francisco laht, kuhu jaapanlasest piloot udu tõttu oma Tokyost kohalelennutatud DC-8 eksikombel maandas? Aga vaat kapteni nimi...
Nii ta on

Kapten oli Kohel Asoh, tollal 47.aastane II.ms veteran, kes võttis kogu süü endale, kuigi kabiinis polnud ta ju sugugi üksi. Kui uurijad temalt küsisid kuidas see juhtus,siis olevat ta vastanud "Asoh Fucked up". Asoh jätkas JAL'is kuni pensionini.

Õnnetuslennuk lendas veel üle 30.aasta ja võeti registrist maha alles 2004.aastal.


http://blog.sfgate.com/parenting/2011/0 ... 68-photos/

Nii,et Teie küsimus Lemet

Re: Viktoriin

Postitatud: 26 Veebr, 2012 13:19
Postitas Kapten Trumm
Sellel muidu üsna ohutuks ja lollikindlaks peetud ning omal ajal laialt levinud reaktiivhävitajal juhtus NSVL õhujõududes peale selle kasutuselevõttu rida õnnetusi sellisel lihtsalt põhjusel, et pöörisesse sattunud lennukid kukkusid veidratel asjaoludel puruks ilma, et piloot suutnuks neid pöörisest välja tuua. Probleemi lahendamisel õhujõudude väeosades (probleem lahendati hiljem täiendava väljaõppe abil otse väeosades) selgitasid katselendurid kiiresti välja, et põhjuseks oli asjaolu, et masin püsis tavapöörises nii väikese nurga all, et ähmi täis piloodid pidasid seda lamepööriseks ja rakendasid valesid juhtimisvõtteid, mistõttu lennuk läkski lamepöörisesse, kust oli juba keerukam väljuda ning tihti jäigi kõrgusest puudu. Spekuleeritakse, et sellest asjast möödavaatamine võis olla ka ühe tuntud NSVL kosmosetegelase surma põhjus.

Aga küsime meie, mis lennukiga tegemist?

Re: Viktoriin

Postitatud: 26 Veebr, 2012 13:28
Postitas Kapten Trumm
Sho kirjutas:Trofeelennuk?
Il-2. Pildil on varajane väljalase "Molnienosnaja Voina" jaoks, ilma tagumise pardalaskurita.. kerge saak kui õhus ülekaalu pole.
Hilisem hüüdnimi - "Must Surm".
See on levinud eksiarvamus, et tagumine pardalaskur puudus mingite operatsioon Groza iseärasuste tõttu (nagu olevat olnud spetsiaaalsed kiired "ründetankid BT).
Tegelikult oli selle ratsionaliseerimise põhjus puhtalt tehniline.
Aru saab sellest võrreldes eri mallide tiivakuju pealtvaates.

Re: Viktoriin

Postitatud: 26 Veebr, 2012 13:49
Postitas flint
MIG -15

Gagarin hukkus küll Mig-15UTI-ga, mis on MIG-15 kahekohaline variant.

Re: Viktoriin

Postitatud: 26 Veebr, 2012 18:30
Postitas Kapten Trumm
Õige. Aga ilma Gagarini vihjeta poles ära arvanud :lol:

Sellest juhtumist on pikemalt kirjutanud katselendur Stefanovski oma raamatus "100 tundmatut".
Kogu avarii saladus oli lihtsalt mitte eriti suur kõrgusvaru ning üks vale liigutus juhtkangiga.

Re: Viktoriin

Postitatud: 26 Veebr, 2012 19:58
Postitas flint
Vastust teadsin niigi, lihtsalt vastasin ka vihjele. Küsimust esitama ei hakka, Lemetil küsimus esitamata.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Veebr, 2012 2:28
Postitas Lemet
Tänud, isand Flint!

Ep tahagi midagi muud teada peale selle, mis lennuki tiiva all see tehnikaime ripub...aga eriti bro oleks muidugi paar sõna ka imest endast kuulda... :wink:

Pilt

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Veebr, 2012 8:23
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Tänud, isand Flint!

Ep tahagi midagi muud teada peale selle, mis lennuki tiiva all see tehnikaime ripub...aga eriti bro oleks muidugi paar sõna ka imest endast kuulda... :wink:

Pilt
Tegemist on B-50'ga, B-29 edasiarendus, mis rahastamise eesmärgil uueks mudeliks nimetati.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Veebr, 2012 9:11
Postitas Lemet
Vale.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Veebr, 2012 9:15
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Vale.

Järelikult, kui tegemist pole ei B-29 ega B-50'ga siis on tegemist Nõukogude koopia, Tu-4'ga

Edit: Tehnikaime ise on maru tuttava välimusega, olen selle joonist ühest nõukogude aegsest lennundus raamatust näinud, aga kuna raamat ise on 120km kaugusel siis pean natuke pimesi pakkuma.

Re: Viktoriin

Postitatud: 27 Veebr, 2012 10:02
Postitas Lemet
Tegu tõepoolest Tu-4ga, vähemalt pildiallkirja järgi, tiiva all on aga masin "346", mis koos konstruktoritega Saksamaalt Venemaale toodi ja Saksamaal "DFS-346" nime kandis ning mille katsetusi NSVL jätkati. Tõsi küll, siin on ka väike lahknevus, artiklis väidetakse nimelt kandjaks olevat venelaste kätte sattunud B-29, samas kui pildiallkiri teatab masina olevat Tu-4.

Pilt


http://airwar.ru/enc/xplane/346.html

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Veebr, 2012 22:07
Postitas TTA
Ei viitsi miskit keerulist genereerida. Niietsiis...

Vabadussõja alguses oli mõlema poole relvastus ja rõivastus kirju. Piisavalt kirju, et kui vastamisi sattusid eesti keelt kõnelevad üksused siis oli vastase ja omade vahel vahet tegemisega tükk tegemist. Ometigi oli üks üsna kaugelt eristatav varustuselement mille järgi (vähemalt soomusronglased) omade ja vastaste vahel üsna edukalt vahet tegid. Millega oli tegemist?

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Veebr, 2012 22:14
Postitas kibek2si
Valge käelint?

Re: Viktoriin

Postitatud: 28 Veebr, 2012 22:26
Postitas TTA
kibek2si kirjutas:Valge käelint?
Ka see, võibolla, aga mitte ilmselt nii kaugelt, ja polnud ka küsimusega mõeldud.