55. leht 666-st
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 18:14
Postitas Zuslik
Zaz-965-e kastil on selline hea omadus , et difri taldriku saab ilma midagi ümber tegematta tiguvõlli suhtes teisele poole pöörata ja niimodi vormeli jaoks käigukasti sõidusuunda muuta sest vormelil asub mootor käigukastist eespool
https://f-a.d-cd.net/72dc9v/960.jpg . Aga vanemate meeste mälestustest olen kuulnud kuidas üks "maantemuhk" oli Tulika taksopargi õuepeal sõitnud 1-edasi ja 4-tagasi käiku ! Kuna autoomanik oli remondi käigus ise ninapidi vahel ja raijunud sealsele kastispetsile, et taldrik oli just sedapidi sees ning see ei viitsind tülika kliendiga vaielda vaid laskis sel uue kasti mahavõtmise ja remondi eest rahakotti kergendada

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 18:52
Postitas Hydrazine
Kui juba teema sinna läks.. WRC ralliautode aktiivdifrid on müstika! Seda mütakat mida kuuled pole alati kütuse ülejooksu väike plahvatus summutis. Neid madalaid mütakaid teevad, OK, tegid, aktiivdifrid. Kah üks müstika kuda kuramus see tehnika toimib.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 18:53
Postitas Hydrazine
Hydrazine kirjutas:Kui juba teema sinna läks.. WRC ralliautode aktiivdifrid on müstika! Seda mütakat mida kuuled, see pole alati kütuse ülejooksu väike plahvatus summutis. Neid madalaid mütakaid teevad, OK, tegid, aktiivdifirid. Kah üks müstika kuda kuramus see tehnika toimib.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 19:00
Postitas EOD
Zuslik kirjutas:Väisasin veidi sapakaklubi foorumit kuna seal aretavad ja ehitavad igasugu asju ja:
Õhtust sapikaraffas!
Asun kohe siis asja kallale. Täna said tehtud eluskatsed tutika ST-362A starteriga. Selgus - et juhataja jutt ei kõlba kuskile.
Starter pöörleb ringi vastupäeva(nagu kõik teisedki starterid) ja keerutab mootorit kenasti päripäeva ringi. Nii, et lükkan oma väite kohe ümber. Võtsin hetk tagasi sapikalt ka starteri maha ja ennäe - peal oligi ST-362A. See on mõeldud 350cc mootorile. Juhtmekesed on õrnakesed, harjavedrud nõrgad ja mähised peenikesed. Kujutan ette, et ST-368 vms(mis originaalis MeMz-968 mootorile käib) on palju vägevamad juhtmed(ja mähised). Ilmselge, et nõrguke starter ST-362A ei jõudnud mu sapikat talvel käima vändata. Õli ka paksem ju. Suvel polnud probleemi, aga see väike starter läheb nüüd küll heaga riiulisse puhkama ja hommikul otsin õige elektrimootori välja.
Seniks - loodame, et ilus ehitamise ilm tuleb!

Head ööd!
http://sapikaklubi.eu/viewtopic.php?f=6 ... 225#p16367
Nii, harjutame nüüd veidi kultuurses keeles lugemist!
Наиболее распространены на рынке запчастей стартера: СТ 353, СТ 367, СТ 369, (Херсонский стартерный завод), применяемые на лодочных моторах "Вихрь 30-М" и тракторных пусковых двигателях ПД8 (Т-р Т170).
Визуально они схожи со стартерами СТ 366 от автомобиля МЕМЗ 966 (Н,В,Г).
Разница - в направленности вращения и конфигурации переднего кожуха бендикса. Взаимозаменяемость запчастей СТ 366 с вышеуказанными стартерами примерно 85%.
Характеристики стартера СТ362А
Номинальное напряжение - 12 В
Номинальная мощность - 0,67 кВт
Применяемость: пусковые двигатели ПД-10, 16УД, 350 тракторов: Т-4, 4А, Т-150,-155, -156; ДТ-75, -75М, -75МЛ, -75МП; МТЗ-50Л, -52Л; ТДТ-55, комбайнов "Колос-6", Сибиряк", КС-6
На двигателе МеМЗ-966Г установлен стартер СТ366В, а на двигателе МеМЗ-966В СТ366Б. Стартеры не взаимозаменяемы. Отличие заключается в конструкции крышек со стороны привода (см. рис. 31). Остальные детали и узлы стартеров взаимозаменяемы. Стартер включается с помощью электромагнитного тягового реле типа PC 904А, смонтированного на фланце крышки стартера. Стартер установлен с правой стороны двигателя и крепится гайками к картеру при помощи фланца.
ZAZ-965 "Muhu" starter oli ST-109, võimsusega 0,6 hj (mitte kW).
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 19:02
Postitas Hydrazine
Oh miks see foorumisoft nii keeruline peab olema, vabandust kahe sarnase postituse eest, ehk moded võtavad üleliigse jama maha.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 19:44
Postitas Zuslik
See kultuurne keel paneb mind küll millegipärast alati vanduma(on vist keele eripära

) aga nagu aru saan on Vihri ja T-40-ne starteri pöörlemissuund äraspidine (vihri teadsin enne ka , et käib teistpidi). Aga eks mu "muhu" starteri eksimus sellest tuli , et kolhoosniku poeg ja mis sel kolhoosi TH-meistril ikka oma sapukale starteriks panna kui töökojast saadud käivitusmootori starter. Hiljem kui maija tuli LUAZ siis 40-nesele jäi lahjaks ja nii ta vedelema ilmselt jäi.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 20:24
Postitas EOD
Kui juba LuAZ-st juttu tuli, siis nuputamisküsimus ka.
Vana, kandiline LuAZ sai tuttuue mootori. Sama võimsusega, mõlemal kõik 30 hobust sees.
Käima läks ilusasti, kohapeal töötas probleemiseta, kuid sõidu ajal kuumenes koledasti üle. Puuduse kõrvaldamiseks tuli teha uuest ja vanast mootorist "hübriid".
Mis läks vanast mootorist doonoriks?
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 20:59
Postitas Manurhin
EOD kirjutas:
Mis läks vanast mootorist doonoriks?
Geneka/jahutusventilaatori osa?
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 21:07
Postitas Zuslik
Endal juhtumisi kuuri alla pukkide otsa se kandiline tõstetud paremaid päevi ootama aga sellele endine omanik juba 40-nese mootori vahele pannud . Aga mis küsimusse siis pakuks , et kuna oli sapikale mõeldud mootor siis Luaz-il millel mootor ees jäid jahutusõhu väljumisavad sõidusuunda. Mu enda "lösul" on neist plekkidest kül kahjuks ainult mälestus järgi nii , et kontrollida ei saa

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 22:22
Postitas EOD
Ära arvasite mõlemad.
Zapikal oli mootor taga. Jahutusõhku võttis külgedelt ja tagant puhus välja. LuAZ-l vastupidi.
Genekas oli sama, kuid ventilaatori labad ja suunajad teistpidi. Loomulikult läks vahetusse kogu täiega ja uus generaator jäi varuks.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 22:59
Postitas jackpuuk
Vanameister on teema õigele teele tagasi toonud. Peale küsimuse lugemist tuli küll tuttav ette, et äärmiselt lihtsa põhjusega oli tegu, jõudsite enne mind ära vastata

.
Poisid, "tehnika" teemas on arutelu teema täitsa olemas.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 25 Dets, 2014 23:08
Postitas Hydrazine
LuaZ masin oli midagi sellist millest mind ringiga mööda hoiti. Ega nagu väga ei teagi, et ta siinsetes tingimustes ennast tõestanud oleks väga heaks masinaks. Parandage kui eksin.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 28 Dets, 2014 13:34
Postitas Hydrazine
Ja siin keegi mainis Vihri paadimootorit. Vata see asi võttis küll vanduma, ma ei oska seletada mismoodi me selle ümber ehitasime ja mitme tunni jooksul. Vihr-30, 2 silindrit, saime ühe püti lõpuks tööle ja merelt tagasi. Üldse see on ju jama tunne kui sa ennast päästma pead igasugu tehnika ümberehitamisega.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 28 Dets, 2014 13:36
Postitas Lemet
Kusjuures oli seesama Vihr ju omas ajas üks kobedamaid. Kui töötas...

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 29 Dets, 2014 17:28
Postitas Hydrazine
Vihri mootorite parim remondiosade koht ol vist Veerenni tänaval kusagil. Aga kui müüja hakkab vene keeles ropendama ja müüb sulle valed süütemängujupid. Hea, et meil mingeidki tööriistu kaasas oli, kütusevoolikud maha, küünlad maha, rahulik uurimine, et mis toimub. Sädet pole, ma ei oska vastata, mis ime nipiga me ühe püti tööle saime aga vaikselt tuksus ja mandri poole tagasi.