Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma olen oma autodel vahetanud rattaid ise viimane 25 aastat. Olen alati määrinud polte, ka uutel autodel (viimati vahetasin 2024 sügisel rattaid 2024 a autol). Ei ole ükski polt lahti tulnud ja ei ole ükski polt pooleks läinud. Lisaks ei ole ma teinud poldide ülepingutamist 50 km järel ja samuti ei ole ükski polt lahti tulnud. Ise järgmisel rattavahetusel ju avan samu polte. Ei ole ükski polt isegi seda moodi, oleks oleks kuidagi natuke lahti tulnud. Tegelt ma pole viitsinud isegi momentvõtit otsida, mul on selline poolemeetrine võtmesaba, millega käsivarre jõuga need kinni tõmban (olen momentvõtmega kontrollinud, umbes 130-140 Nm.

Vaatamata mu parempoolsetele vaadetele on üks mu lemmikmotosid pärit Leninilt - praktika on tõe kriteerium. Arvan, et kogemus ruulib, hooaja algusel vahetan rattaid iga aasta kolmel autol.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Ma ausalt öeldes ei saa sellest rattapoltide määrimise hullusest aru.

Meie tingimustes käivad rattad niikuinii kaks korda aastas alt ära ja ma ei ole oma auto omamise ajaloo jooksul kunagi kohanud situatsiooni, et rattapoldid oleks kinni roostetanud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:00 Ma ausalt öeldes ei saa sellest rattapoltide määrimise hullusest aru.

Meie tingimustes käivad rattad niikuinii kaks korda aastas alt ära ja ma ei ole oma auto omamise ajaloo jooksul kunagi kohanud situatsiooni, et rattapoldid oleks kinni roostetanud.
Jo sa siis oled liiga uute autodega sõitnud.
Mina olen küll paar korda pidanud kasutama veljevaraste võtteid poltide lahti saamiseks, tõsi, seal võis oma roll olla ka suruõhuga keeramisel.
Olen mõned poldid ja mõned võtmed siiski puruks ka keeranud.

Mitte kõik ei saagi auto heaperemehelikust pidamisest aru. Et muud lahtikäivad poldid võiks ka törtsu määrdega sisse keerata, et järgmine kord pole murda vaja. Autoteenindustes on kahjuks tavaline, et mingeid roostes polte (mitte ainult rattapolte) lastakse suruõhuga kärinal tagasi, muretsemata seepärast, kuidas need järgmine kord lahti saab.

Mulle näiteks ei tule meelde, millal ma pidin mõne poldi auto juures puruks keerama või läbi lõikama. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
Universaalrehvid :lol:
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:43
Universaalrehvid :lol:
Jah. Need mida All-Season ja taoliste kaubamärkide all müüakse. Kui auto seisab garaažis ja võib- olla kaks korda talve jooksul on vaja 200 km sõita ja terve aasta läbisõiduks tuleb 1000 on elumõttetu neid rehve pidevalt lapata. Sain nõukaajal ühtede rehvidega nii suvel kui talvel sõidetud, saan ka nüüd.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:48
AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:43
Universaalrehvid :lol:
Jah. Need mida All-Season ja taoliste kaubamärkide all müüakse. Kui auto seisab garaažis ja võib- olla kaks korda talve jooksul on vaja 200 km sõita ja terve aasta läbisõiduks tuleb 1000 on elumõttetu neid rehve pidevalt lapata. Sain nõukaajal ühtede rehvidega nii suvel kui talvel sõidetud, saan ka nüüd.
Sellisel juhu on ju elumõttetu sellist autot üldse pidada?
Nagu ma aru saan, siis toimetad sa Soomes, seega pead maksma sellise auto pealt autovero ja diiselvero ja ülevaatuse eest ja kindlustuse eest. Kilomeetri hind tuleb mõttetult kallis.
klemm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:43
vanahalb kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
Universaalrehvid :lol:
Võib ka ju universaal öelda.
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Kristo 53980192
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

klemm kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:52
AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:43
vanahalb kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
Universaalrehvid :lol:
Võib ka ju universaal öelda.
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Nojah, siis on teada, kes liikluses ohtlik on. Tahaks lausa näha pilti neist rehvidest. Ma üldiselt ei sõida samade hooajaliste rehvidega üle kahe hooaja.
klemm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas klemm »

AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:54
klemm kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:52
AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:43

Universaalrehvid :lol:
Võib ka ju universaal öelda.
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Nojah, siis on teada, kes liikluses ohtlik on. Tahaks lausa näha pilti neist rehvidest. Ma üldiselt ei sõida samade hooajaliste rehvidega üle kahe hooaja.
Täitsa normaalsed rehvid on. Eile, täna ei saa isegi ratast ringi fooritaga. Ja ei ole väikse mootoriga auto, loodust reostab ikka täie raha eest ja rohkemgi. Jääs teedel sõidan ikka ka sajaga. Sõita tuleb osata mitte möliseda.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Jälle hirmus jauramine käib, aga isegi pole kokku lepitud, millest täpselt räägitakse. :D

Rattapolte on kaht liiki: ühed, mis keeratakse rattarummu sisse ja need, mis pidevalt rummu sees on ja millele rattamutter otsa keeratakse.
Püsivalt rummu sees olevate poltidega on kõige lihtsam, juhul kui rattamutrid on kinnised, s.t. mutris läbivat ava ei ole. Sinna praktiliselt igasugu korrodeeriva materjali sattumine võimatu ja nendega muret pole. Vahel olen peale vaadanud ja kas sutsu keraamilist määret või ptfe õli mutri sisse lasknud, kui keere juba kulumise märke ilmutab, aga pole kohustuslik.
Pealt lahtised mutrid on kõige hullemad. Kes ütles, et kinni ei roosteta? Roostetavad küll! Keerme ots on ilmale valla ja kümbleb pidevalt soolasodi sees. Olen nii puruks keeranud kui ka maha lõiganud. Ja alati kindlasti määrin, mingi vedelama korrosioonitõrjeõliga, mis inhibiitoreid sisaldab.
Polt, mis rummu sisse keeratakse. Nendega enamasti muret pole, rummu seest väga palju soola keermele ei tule. Samuti, vaatan peale ja kui on näha, et polt avasse kõige paremini ei istu, lasen keraamilist määret sutsu peale. Ei pruugi pärast rattaristiga ideaalselt ennast ära keerates lahti kerida, aga kes 2x aastas rattaid alt ja tagasi võtab, elab üle ja veidigi profimatel asjameestel käib mutrikeeramine niikuinii püssiga ja see pisiasi ei koti.
Ning valuvelje koonusele lasen ka enamasti sutsu keraamilist määret. Koonus püsib ilus ja ei poo kinni aja jooksul. Lahti pole ka ükski tulnud.

Ning jutt käib 10+ aasta vanustest sõidukitest, eks. :) Kui uue auto poldid- mutrid veel kroomist säravad, on määrimine igamehe enda asi.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:51

Sellisel juhu on ju elumõttetu sellist autot üldse pidada?
Nagu ma aru saan, siis toimetad sa Soomes, seega pead maksma sellise auto pealt autovero ja diiselvero ja ülevaatuse eest ja kindlustuse eest. Kilomeetri hind tuleb mõttetult kallis.
Ei pea nii palju maksma. Ainult ülevaatus, see on odavam kui Eestis. Nii 17 EUR kui sooduskupongiga minna. Automaksusid peab maksma ainult selle aja eest kui teda kasutada ja päeva põhiselt. Kindlustus on ka nii et kui auto oli arvelt vahepeal ajutiselt arvelt maas siis selle aja eest pole kindlustust vaja osta või kui on juba ostetud makstakse tagasi . Või arvestatakse ettemaksuna. Arvelt mahavõtmine ka arvelevõtmine pole ka välja kallid, ühtepidi oli tasuta ja teine alla 20 EUR.
See- eest on midagi kohe saapasäärest välja tõmmata kui vaja. Kui vaatan et autot terve aasta vaja pole siis ei hakka ülevaatust ka tegema või teen alles siis kui tarvis on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

klemm kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:58
AMvA kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:54
klemm kirjutas: 18 Veebr, 2025 10:52

Võib ka ju universaal öelda.
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Nojah, siis on teada, kes liikluses ohtlik on. Tahaks lausa näha pilti neist rehvidest. Ma üldiselt ei sõida samade hooajaliste rehvidega üle kahe hooaja.
Täitsa normaalsed rehvid on. Eile, täna ei saa isegi ratast ringi fooritaga. Ja ei ole väikse mootoriga auto, loodust reostab ikka täie raha eest ja rohkemgi. Jääs teedel sõidan ikka ka sajaga. Sõita tuleb osata mitte möliseda.
Ja-jaa, nähtud neid sõita oskajaid :lol:
Kohtume see nädalavahetus Laitse rajal äkki?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Imelamellide ja "neli aastat samade universaalrehvidega" ringi uisutajaid peaks võtma vastutusele samamoodi kui tapmiskatse eest. Idioote ikka leidub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

"Noor sõber on rehvimüüjate küüsi langenud..."
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist