Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma olen oma autodel vahetanud rattaid ise viimane 25 aastat. Olen alati määrinud polte, ka uutel autodel (viimati vahetasin 2024 sügisel rattaid 2024 a autol). Ei ole ükski polt lahti tulnud ja ei ole ükski polt pooleks läinud. Lisaks ei ole ma teinud poldide ülepingutamist 50 km järel ja samuti ei ole ükski polt lahti tulnud. Ise järgmisel rattavahetusel ju avan samu polte. Ei ole ükski polt isegi seda moodi, oleks oleks kuidagi natuke lahti tulnud. Tegelt ma pole viitsinud isegi momentvõtit otsida, mul on selline poolemeetrine võtmesaba, millega käsivarre jõuga need kinni tõmban (olen momentvõtmega kontrollinud, umbes 130-140 Nm.
Vaatamata mu parempoolsetele vaadetele on üks mu lemmikmotosid pärit Leninilt - praktika on tõe kriteerium. Arvan, et kogemus ruulib, hooaja algusel vahetan rattaid iga aasta kolmel autol.
Vaatamata mu parempoolsetele vaadetele on üks mu lemmikmotosid pärit Leninilt - praktika on tõe kriteerium. Arvan, et kogemus ruulib, hooaja algusel vahetan rattaid iga aasta kolmel autol.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma ausalt öeldes ei saa sellest rattapoltide määrimise hullusest aru.
Meie tingimustes käivad rattad niikuinii kaks korda aastas alt ära ja ma ei ole oma auto omamise ajaloo jooksul kunagi kohanud situatsiooni, et rattapoldid oleks kinni roostetanud.
Meie tingimustes käivad rattad niikuinii kaks korda aastas alt ära ja ma ei ole oma auto omamise ajaloo jooksul kunagi kohanud situatsiooni, et rattapoldid oleks kinni roostetanud.
Re: Autotehnikateema
Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Jo sa siis oled liiga uute autodega sõitnud.
Mina olen küll paar korda pidanud kasutama veljevaraste võtteid poltide lahti saamiseks, tõsi, seal võis oma roll olla ka suruõhuga keeramisel.
Olen mõned poldid ja mõned võtmed siiski puruks ka keeranud.
Mitte kõik ei saagi auto heaperemehelikust pidamisest aru. Et muud lahtikäivad poldid võiks ka törtsu määrdega sisse keerata, et järgmine kord pole murda vaja. Autoteenindustes on kahjuks tavaline, et mingeid roostes polte (mitte ainult rattapolte) lastakse suruõhuga kärinal tagasi, muretsemata seepärast, kuidas need järgmine kord lahti saab.
Mulle näiteks ei tule meelde, millal ma pidin mõne poldi auto juures puruks keerama või läbi lõikama.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Universaalrehvidvanahalb kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.

Re: Autotehnikateema
Jah. Need mida All-Season ja taoliste kaubamärkide all müüakse. Kui auto seisab garaažis ja võib- olla kaks korda talve jooksul on vaja 200 km sõita ja terve aasta läbisõiduks tuleb 1000 on elumõttetu neid rehve pidevalt lapata. Sain nõukaajal ühtede rehvidega nii suvel kui talvel sõidetud, saan ka nüüd.
Re: Autotehnikateema
Sellisel juhu on ju elumõttetu sellist autot üldse pidada?vanahalb kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:48Jah. Need mida All-Season ja taoliste kaubamärkide all müüakse. Kui auto seisab garaažis ja võib- olla kaks korda talve jooksul on vaja 200 km sõita ja terve aasta läbisõiduks tuleb 1000 on elumõttetu neid rehve pidevalt lapata. Sain nõukaajal ühtede rehvidega nii suvel kui talvel sõidetud, saan ka nüüd.
Nagu ma aru saan, siis toimetad sa Soomes, seega pead maksma sellise auto pealt autovero ja diiselvero ja ülevaatuse eest ja kindlustuse eest. Kilomeetri hind tuleb mõttetult kallis.
Re: Autotehnikateema
Võib ka ju universaal öelda.AMvA kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:43Universaalrehvidvanahalb kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.![]()
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Kristo 53980192
Re: Autotehnikateema
Nojah, siis on teada, kes liikluses ohtlik on. Tahaks lausa näha pilti neist rehvidest. Ma üldiselt ei sõida samade hooajaliste rehvidega üle kahe hooaja.klemm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:52Võib ka ju universaal öelda.AMvA kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:43Universaalrehvidvanahalb kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:12 Ilma määramata krigisevad rõvedalt kui kinni keerata. Hakkab kõrvade peale.
Ja kui on niimoodi et autol 2 korda aastas rattaid vahetatakse. Mul on ainult üks selline auto. Ülejäänutel on universaalrehvid, väga vähe sõitmist ja ühel võtsin rattad alt viimati 2019 a. Teisel vist 2022.![]()
Minu autol saab ka kohe varsti 4 aastat täis samade rehvidega. Sõidan igapäevaselt/ülepäevaselt.
Re: Autotehnikateema
Täitsa normaalsed rehvid on. Eile, täna ei saa isegi ratast ringi fooritaga. Ja ei ole väikse mootoriga auto, loodust reostab ikka täie raha eest ja rohkemgi. Jääs teedel sõidan ikka ka sajaga. Sõita tuleb osata mitte möliseda.
Re: Autotehnikateema
Jälle hirmus jauramine käib, aga isegi pole kokku lepitud, millest täpselt räägitakse.
Rattapolte on kaht liiki: ühed, mis keeratakse rattarummu sisse ja need, mis pidevalt rummu sees on ja millele rattamutter otsa keeratakse.
Püsivalt rummu sees olevate poltidega on kõige lihtsam, juhul kui rattamutrid on kinnised, s.t. mutris läbivat ava ei ole. Sinna praktiliselt igasugu korrodeeriva materjali sattumine võimatu ja nendega muret pole. Vahel olen peale vaadanud ja kas sutsu keraamilist määret või ptfe õli mutri sisse lasknud, kui keere juba kulumise märke ilmutab, aga pole kohustuslik.
Pealt lahtised mutrid on kõige hullemad. Kes ütles, et kinni ei roosteta? Roostetavad küll! Keerme ots on ilmale valla ja kümbleb pidevalt soolasodi sees. Olen nii puruks keeranud kui ka maha lõiganud. Ja alati kindlasti määrin, mingi vedelama korrosioonitõrjeõliga, mis inhibiitoreid sisaldab.
Polt, mis rummu sisse keeratakse. Nendega enamasti muret pole, rummu seest väga palju soola keermele ei tule. Samuti, vaatan peale ja kui on näha, et polt avasse kõige paremini ei istu, lasen keraamilist määret sutsu peale. Ei pruugi pärast rattaristiga ideaalselt ennast ära keerates lahti kerida, aga kes 2x aastas rattaid alt ja tagasi võtab, elab üle ja veidigi profimatel asjameestel käib mutrikeeramine niikuinii püssiga ja see pisiasi ei koti.
Ning valuvelje koonusele lasen ka enamasti sutsu keraamilist määret. Koonus püsib ilus ja ei poo kinni aja jooksul. Lahti pole ka ükski tulnud.
Ning jutt käib 10+ aasta vanustest sõidukitest, eks.
Kui uue auto poldid- mutrid veel kroomist säravad, on määrimine igamehe enda asi.

Rattapolte on kaht liiki: ühed, mis keeratakse rattarummu sisse ja need, mis pidevalt rummu sees on ja millele rattamutter otsa keeratakse.
Püsivalt rummu sees olevate poltidega on kõige lihtsam, juhul kui rattamutrid on kinnised, s.t. mutris läbivat ava ei ole. Sinna praktiliselt igasugu korrodeeriva materjali sattumine võimatu ja nendega muret pole. Vahel olen peale vaadanud ja kas sutsu keraamilist määret või ptfe õli mutri sisse lasknud, kui keere juba kulumise märke ilmutab, aga pole kohustuslik.
Pealt lahtised mutrid on kõige hullemad. Kes ütles, et kinni ei roosteta? Roostetavad küll! Keerme ots on ilmale valla ja kümbleb pidevalt soolasodi sees. Olen nii puruks keeranud kui ka maha lõiganud. Ja alati kindlasti määrin, mingi vedelama korrosioonitõrjeõliga, mis inhibiitoreid sisaldab.
Polt, mis rummu sisse keeratakse. Nendega enamasti muret pole, rummu seest väga palju soola keermele ei tule. Samuti, vaatan peale ja kui on näha, et polt avasse kõige paremini ei istu, lasen keraamilist määret sutsu peale. Ei pruugi pärast rattaristiga ideaalselt ennast ära keerates lahti kerida, aga kes 2x aastas rattaid alt ja tagasi võtab, elab üle ja veidigi profimatel asjameestel käib mutrikeeramine niikuinii püssiga ja see pisiasi ei koti.
Ning valuvelje koonusele lasen ka enamasti sutsu keraamilist määret. Koonus püsib ilus ja ei poo kinni aja jooksul. Lahti pole ka ükski tulnud.
Ning jutt käib 10+ aasta vanustest sõidukitest, eks.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Ei pea nii palju maksma. Ainult ülevaatus, see on odavam kui Eestis. Nii 17 EUR kui sooduskupongiga minna. Automaksusid peab maksma ainult selle aja eest kui teda kasutada ja päeva põhiselt. Kindlustus on ka nii et kui auto oli arvelt vahepeal ajutiselt arvelt maas siis selle aja eest pole kindlustust vaja osta või kui on juba ostetud makstakse tagasi . Või arvestatakse ettemaksuna. Arvelt mahavõtmine ka arvelevõtmine pole ka välja kallid, ühtepidi oli tasuta ja teine alla 20 EUR.
See- eest on midagi kohe saapasäärest välja tõmmata kui vaja. Kui vaatan et autot terve aasta vaja pole siis ei hakka ülevaatust ka tegema või teen alles siis kui tarvis on.
Re: Autotehnikateema
Ja-jaa, nähtud neid sõita oskajaidklemm kirjutas: ↑18 Veebr, 2025 10:58Täitsa normaalsed rehvid on. Eile, täna ei saa isegi ratast ringi fooritaga. Ja ei ole väikse mootoriga auto, loodust reostab ikka täie raha eest ja rohkemgi. Jääs teedel sõidan ikka ka sajaga. Sõita tuleb osata mitte möliseda.

Kohtume see nädalavahetus Laitse rajal äkki?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Imelamellide ja "neli aastat samade universaalrehvidega" ringi uisutajaid peaks võtma vastutusele samamoodi kui tapmiskatse eest. Idioote ikka leidub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
"Noor sõber on rehvimüüjate küüsi langenud..."
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist