546. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 14:35
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 12:49 ....
Nii saab kah. Lihtsalt võimalik on see saavutada ka pisikese lauakäia ja küünalde olemasolevate tihendseibide väikse töötlemisega.
See on kaasaegse küünla tihenduste läbilõige.
Punasega on küünla isolaatori tihend, mille lekke tõttu tekib isolaatorile "kollane rõngas".

Rohelises rõngas on küünla keerme tihend (uue paksus 2,15mm).
Kui see (vedru)seib on tootja poolt ettenähtud 1mm võrra (tööasendisse) kokku surutud, siis näita et millise koha pealt õnnestub see seib näiteks 0,5mm õhemaks käiata, et see tihend jääks oma otstarvet täitma?
TIHENDUS.png
TIHENDUS.png (190.25 KiB) Vaadatud 918 korda

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 14:39
Postitas Kapten Trumm
Olen seda korduvalt teinud :dont_know:
Ei ole ükski küünal läbi lasknud.
Mossel tuli kahele küünlale panna ka teine seib lisaks, muidu ei saanud õiget asendit.
Vaskseibe pole viitsinud hankida, olen küünalde enda rõngastega seni hakkama saanud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 14:41
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:25 ....
Kaudsissepritsega neljaklapimootoril pole küünla elektroodide asend enam tähtis.
Eelmise sajandi pritsega bemmil muidugi ei ole tähtis.

Aga kui see "kaudsissepritsega" mootor on lahjat segu põletav (EURO6) mootor, millel mootori väiksel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata, siis tootja järgi on küünla nurk tähtis.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 14:55
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:39 Olen seda korduvalt teinud :dont_know:
Ei ole ükski küünal läbi lasknud.
Jagad siis teistele ka seda kunsti, et kui 3 kordseks kokku valtsitud seibi, mille kogupaksus on kokkupressituna 1mm, et kuskohast saab seda seibi käiaga õhemaks teha, nii et see seib tagaks piisava tihenduse ja temperatuuri ülekande?

Kindlasti saab "õhema seibi tarkuse" raske raha eest maailma küünlatootjatele maha müüa, sest kogu maailmast toodetavate miljardite küünlaseibide pealt saab hulga metalli kokku hoida.

(Mosse vända hooratta sai ka 5kg kergemaks treida aga ei tea miks autotehased seda metalli kokkuhoiuks ei tee?)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 15:53
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 03 Mär, 2025 14:41
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:25 ....
Kaudsissepritsega neljaklapimootoril pole küünla elektroodide asend enam tähtis.
Eelmise sajandi pritsega bemmil muidugi ei ole tähtis.

Aga kui see "kaudsissepritsega" mootor on lahjat segu põletav (EURO6) mootor, millel mootori väiksel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata, siis tootja järgi on küünla nurk tähtis.
Millisel mootoril väikesel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 15:54
Postitas Kapten Trumm
Sa üritad jälle asjast teha ainult sulle arusaadavat, sõnulseletamatut raketiteadust.
See, mitu korda kortsus on see plekist tihend, ei oma erilist tähtsust, peaaasi, et peab.
Selle rolli võib väga edukalt täita ka mõnest pehmemast metallist seib ilma igasuguste "kortsudeta".
Olles selliseid asju praktikas teinud, võin kinnitada, et saab ja on tehtav.
(Mosse vända hooratta sai ka 5kg kergemaks treida aga ei tea miks autotehased seda metalli kokkuhoiuks ei tee?)
Seepärast, et eesmärgid on erinevad. Samas võib öelda, et vastavalt ettevalmistatud mosse mootor on võimsam ja paremini pöördesse minev kui antud tehas eales seda teha on suutnud.

Igasugu volditud plekkseibe on vaja teha seepärast, et tänapäeva auto ehitamise üks kriteeriume on ka "lollikindlus" ehk et idioodid ei keeraks küünlaid üle.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 15:56
Postitas Turist 47
OLAVI kirjutas: 03 Mär, 2025 14:41
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:25 ....
Kaudsissepritsega neljaklapimootoril pole küünla elektroodide asend enam tähtis.
Eelmise sajandi pritsega bemmil muidugi ei ole tähtis.

Aga kui see "kaudsissepritsega" mootor on lahjat segu põletav (EURO6) mootor, millel mootori väiksel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata, siis tootja järgi on küünla nurk tähtis.
Jep. Isegi 2008 aasta 335 mootori sai korralikult tööle alles pärast küünlaseibide vahetust. Miski kümnendik millestki oli oluline, oli probleemi põhjus.
Eelnevalt sai jebitud suht kõikide sõlmedega - süütepoolid, mingid andurid, "ajud", jne. Diagnostika kaabel oli, pea kuu aega, auto "lahutamatu osa".
.... , miski silinder ei toimi õigesti, samas toimib.... Külmalt korras, siis jälle külma mootoriga "justkui lonkab"...

Lihtsalt naaber on BMW inimene - need rsk. kuulevad ja näevad vähimatki defekti ja seda isegi distantsilt, kasvõi "kõrvaklappide ja silmasidemetega".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 15:58
Postitas Kapten Trumm
Siis pidi seibidega mingi probleem olema. Tunnistan enda rumalust, et ma pole seda veel oma silmaga nägema juhtunud. Kõik mu isetehtud seivid on pidama seni jäänud ka ehk jäävad ka tulevikus.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 19:40
Postitas Sten1111
AMvA kirjutas: 03 Mär, 2025 15:53
OLAVI kirjutas: 03 Mär, 2025 14:41
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:25 ....
Kaudsissepritsega neljaklapimootoril pole küünla elektroodide asend enam tähtis.
Eelmise sajandi pritsega bemmil muidugi ei ole tähtis.

Aga kui see "kaudsissepritsega" mootor on lahjat segu põletav (EURO6) mootor, millel mootori väiksel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata, siis tootja järgi on küünla nurk tähtis.
Millisel mootoril väikesel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata?
Meenub jutt mingitest mazda mootoritest mis linnavahel töristades ei tee kõiki klappe lahti või lõpuni lahti. Häda pidi olema siis kui tükk aega ökonoomitatud ja käraku pähe antakse. Siis teeb klapi lahti ja nii jääbki 😀

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 03 Mär, 2025 23:58
Postitas sass2401
Turist 47 kirjutas: 03 Mär, 2025 15:56
OLAVI kirjutas: 03 Mär, 2025 14:41
Kapten Trumm kirjutas: 03 Mär, 2025 14:25 ....
Kaudsissepritsega neljaklapimootoril pole küünla elektroodide asend enam tähtis.
Eelmise sajandi pritsega bemmil muidugi ei ole tähtis.

Aga kui see "kaudsissepritsega" mootor on lahjat segu põletav (EURO6) mootor, millel mootori väiksel koormusel ühte sisselaskeklappi ei avata, siis tootja järgi on küünla nurk tähtis.
Jep. Isegi 2008 aasta 335 mootori sai korralikult tööle alles pärast küünlaseibide vahetust. Miski kümnendik millestki oli oluline, oli probleemi põhjus.
Eelnevalt sai jebitud suht kõikide sõlmedega - süütepoolid, mingid andurid, "ajud", jne. Diagnostika kaabel oli, pea kuu aega, auto "lahutamatu osa".
.... , miski silinder ei toimi õigesti, samas toimib.... Külmalt korras, siis jälle külma mootoriga "justkui lonkab"...

Lihtsalt naaber on BMW inimene - need rsk. kuulevad ja näevad vähimatki defekti ja seda isegi distantsilt, kasvõi "kõrvaklappide ja silmasidemetega".
Probleem võib tekkida siin, et mingi 2008 mootor polnud EU6 mootor ja sellele ei näe TIS ette mingit ülituunitud küünla nurka.
Mingi esoteerikaklubi siia kogunenud?
Ma lisan igaks juhuks viited TIS-ile. Kui oled tegija, näed piirangu taha. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ark-plugs/

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Mär, 2025 1:37
Postitas Lemet
Samas võib öelda, et vastavalt ettevalmistatud mosse mootor on võimsam ja paremini pöördesse minev kui antud tehas eales seda teha on suutnud.
Tegelikult tegi AZLK oma "puškadele" elik spetsklassi mossedele siiski mootoreid ikka ise. Lihtsalt kergendatud vunkseibiga mootor kippus tühikäigul hullusti lonkama ning värisema ja keskmine kolhoosipapist autoomanik oleks selle peale südari saanud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Mär, 2025 8:28
Postitas Peeter
Lemet kirjutas: 04 Mär, 2025 1:37
Samas võib öelda, et vastavalt ettevalmistatud mosse mootor on võimsam ja paremini pöördesse minev kui antud tehas eales seda teha on suutnud.
Tegelikult tegi AZLK oma "puškadele" elik spetsklassi mossedele siiski mootoreid ikka ise. Lihtsalt kergendatud vunkseibiga mootor kippus tühikäigul hullusti lonkama ning värisema ja keskmine kolhoosipapist autoomanik oleks selle peale südari saanud.
Samas oli selline tuunimisvõte (tänapäeva sõnades "teenus") täiesti olemas. Nii, nagu tol ajal oli nii mõnigi "ettevõte", või "ettevõtlik metallitöötleja", kes tegeles nukvõllide lihvimisega, nii olid need samad materiali valdavad metallitöötlejad valmis ka hoorattaid kergemaks treima ja tasakaalustama jne. Lihtsalt tuli "mõõdutunnet elik kogemusi" omada, kui palju võib kergemaks võtta kaotamata stabiilsust. Olen ise tol ajal (1986-87?) sõitnud "tavalise külamehe garaažis" tehtud Vaz-2108-ga, millele oli peale pandud 2105 mootor, seal samas külatöökojas mootori nihkest tingituna ümber parajaks keevitatud pooltelgedega, millel oli lisaks veel kergemaks treitud hooratas, ja mis seejärel oli komplektsena koos vändaga tasakaalustatud. Peal oli 05-e plokk, mis ongi mingi2-3 cm pikem, kui 08 oma, aga ega ma nüüd ei mäleta enam kas see oli veel lisaks ka ülepuuritud või mitte. Ilmselgelt ei olnud tegemist "tavalise külamehega", aga tehtud oli neid asju oma kolhoosi/sovhoosi töökojas, ja minek oli masinal selline, et järgi ikka talle ei lähe. Ja ei mingeid vibrasid ega muid jamasid, kui tahtis, sõitis nagu tänavaauto ikka, aga kui tahtis, siis lihtsalt konkreetne toores kiirendus.

P.S. Ma praegu ise heietan siin mõttega, et vaja volvo-kupeekabriol nagunii kast maha võtta, ja siis heietan siin salamisi seda mõtet, et võtaks selle töö käigus hooratta ka maha ja treiks kergemaks. Ja tasakaalustaks ikka loomulikult ära ka enne pealepanekut. Et hobiautol tõmps parem oleks. Vana võte ju...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Mär, 2025 12:39
Postitas OLAVI
sass2401 kirjutas: 03 Mär, 2025 23:58 .... Probleem võib tekkida siin, et mingi 2008 mootor polnud EU6 mootor ja sellele ei näe TIS ette mingit ülituunitud küünla nurka.
Mingi esoteerikaklubi siia kogunenud? ...
Neile, kes ei suuda mõista, et tegu ei ole mitte "tuunitud nurgaga" vaid "nurga sektoriga kuhu küünal jääda ei tohiks" on Rotax (Sea-Doo kelk, jett, lennuk) loonud lihtsasti mõistetava pildi, et millisesse sektorisse ei tohiks jääda külgelektrood.
ROTAX NURK PILT.png
Nagu siit aru saada, siis enamus juhtudel võib küünlaid täitsa suvalt mootorile keerata ja mootor töötab probleemideta.
Aga kui küünla külgelektrood juhtub jääma "halba sektorisse", siis võivad tekkida tüütud, väga raskesti leitavad probleemid, kui seda vajalikku pisiasja ei tea.

Kui 6 silindrisel mootoril ei tööta korralikult 1-2 silindrit, siis juht ei pruugi seda isegi märgata aga kui 2-3 silindrilisel mootoril osa silindreid ei tööta, siis seda on juba eemalt tunda.

Ehk kui kaasaegse mootori töös esineb pärast küünalde vahetust häireid või lonkaval probleemsel mootoril arvuti konkreetset viga ei näita, siis tasub kontrollida/muuta küünalde asendeid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Mär, 2025 14:28
Postitas sass2401
on Rotax (Sea-Doo kelk, jett, lennuk)
1 väheseid kordi, kelle toodangu kohta su jutt on ja tõenäoliselt on siit veel puudu konkreetsed mudelid.
Ehk palun ärge manipuleerige teh infoga ja kandke seda suvaliselt üle teistele asjadele. Nii lihtne see ongi. Näiteks, eks ürita sellisel küünlal, mis 15 cm sügavuse šahti põhjas, mingit asendit tagada (tegu on BMW G30 540i mootoriga, sel on ka otsepritse, osa nr 12122455258):
Pilt
Ehk kui kaasaegse mootori töös esineb pärast küünalde vahetust häireid või lonkaval probleemsel mootoril arvuti konkreetset viga ei näita, siis tasub kontrollida/muuta küünalde asendeid.
See kõlab nagu igivana soovitus veidi uuemas kuues: "Kui ei käi, kontrollige/ vahetage küünlaid!" Ka siis, kui käivitades kohe tunda, et kompressiooni pole jne. :write:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Mär, 2025 15:13
Postitas Kapten Trumm
Meenub jutt mingitest mazda mootoritest mis linnavahel töristades ei tee kõiki klappe lahti või lõpuni lahti. Häda pidi olema siis kui tükk aega ökonoomitatud ja käraku pähe antakse. Siis teeb klapi lahti ja nii jääbki 😀
BMW pakkus mingi aeg ilma seguklapita Valvetronic mootoreid, kus mootori pöördeid muudeti klapitõusu muutmisega. Üks kaheliitrine 4-sil mootor meenub.