550. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 9:01
Postitas Walter2
Veakoodide lugemine on üks osa diagnostikast - saadud infoga peab oskama ka midagi peale hakata. Klassikaline näide on autode veakood stiilis ''heitgaasid on liiga rikkad''. See info on tagajärg, mitte põhjus ning pelgalt selle infoga pole võimalik autot korda teha vaid tuleb hakata läbi vaatama andurite info, live data, hakata tegema erinevaid teste jm. kuna autol on kümneid erinevaid sõlmi/komponente, mis võivad ülaltoodud veakoodi põhjustada. Lukksepp vahetab antud veakoodi põhjal piltlikult pool autot välja, diagnostik leiab selle ühe vigase komponendi.
Donald Trump JÄLLE president
Postitatud: 12 Mär, 2025 9:05
Postitas AMvA
Sa vist ei tea üldse mitte midagi Jaapani autoturust (või Jaapanist üldse).
Esiteks on EU autode eksport Jaapanisse maksuvaba
• Apart from leather parts of seats used in vehicles
(940190.021)[1], all EU exports of vehicles and parts thereof
have been liberalised and enter duty free in Japan.
Teiseks. Jaapanis peab sul täissuurusega auto ostmiseks olema ette näidta parkimiskoht, jaapanis nimega 車庫証明書. Vai nn. kei car'e võib osta ilma parkimiskohta omamata. Lisaks on Jaapanis suured autod väga kalli kindlustusega, sõltumata päritolust. Ja kei car'e ei tooda keegi peale jaapanlaste, sest väljaspool jaapani turgu pole neile nõudlust.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Postitatud: 12 Mär, 2025 9:17
Postitas nukkel

ausalt ei teadnudki, et jaapanis peab koha ostma enne kui auto.
Re: Donald Trump JÄLLE president
Postitatud: 12 Mär, 2025 9:59
Postitas Gideonic
nukkel kirjutas: ↑12 Mär, 2025 9:17

ausalt ei teadnudki, et jaapanis peab koha ostma enne kui auto.
Jaapanis on üldse meie mõistes normaalmõõdus(a la Ford Focus) auto parkimisega ilge jebanui. Enamik parkimiskohtadel need lihtsalt ei mahu ära. Umbes analoogiline meil vanalinnas Dodge RAM'iga, aga kohati ikka veel hullem. Sellest ka need riigispetsiifilised väikeautod.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 10:07
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑12 Mär, 2025 9:01
Veakoodide lugemine on üks osa diagnostikast - saadud infoga peab oskama ka midagi peale hakata. Klassikaline näide on autode veakood stiilis ''heitgaasid on liiga rikkad''. See info on tagajärg, mitte põhjus ning pelgalt selle infoga pole võimalik autot korda teha vaid tuleb hakata läbi vaatama andurite info, live data, hakata tegema erinevaid teste jm. kuna autol on kümneid erinevaid sõlmi/komponente, mis võivad ülaltoodud veakoodi põhjustada. Lukksepp vahetab antud veakoodi põhjal piltlikult pool autot välja, diagnostik leiab selle ühe vigase komponendi.
Minul on see 30 eurone hiina OBD2 skänner ja seni olen OBD2 autol kõik vead saanud parandatud. Tavaliselt on ikka konkreetsele andurile/asjale viitav viga. Ma siin kuskil eespool kirjutasin - elektriliselt juhitav bensiiniaurude süsteemi viga näiteks ei andnud mingeid koode. Ja peale seda, kui mu naine autoga sõitnud on, põleb mootori tuli ja viga on "catalyst efficiency below treshold" ehk siis naine sõidab madalate pööretega, katt ei lähe korralikult soojaks ja mõne aja peale taolise sõidustiiliga viskab vea sisse (kati kontrollimiseks on peale katti teine lambda). Ülevaatusel, kui auto on korralikult soe, töötab see 25a vana tehasekatt perfektselt (mõni aasta vana Honda taolist puhastusvõimet ei omanud).
''heitgaasid on liiga rikkad''.
Selline asi esineb tänapäeval iseseisva veana siiski harva, prognoosin, et vähemasti pooltel juhtudel esineb koos selle koodiga ka mingi muu kood. Aga põhimõte on õige, paljas koodi teadmine ei aita alati lahenduseni.
Minu õppevahend selle "koodivärgi" teemal oli OBD1-ga Opel Omega B, millel sai koode lugeda kirjaklambriga. Seal sain kõik vead kõrvaldatudki selle kirjaklambriga, st leitud viga viitas alati mingile konkreetsele andurile. Minu jaoks oli uus ja huvitav, sest seni kasutusel olnud 80ndate BMW-del polnud eales ainsatki mootori elektroonika viga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 10:20
Postitas AMvA
Walter2 kirjutas: ↑12 Mär, 2025 9:01
Veakoodide lugemine on üks osa diagnostikast - saadud infoga peab oskama ka midagi peale hakata. Klassikaline näide on autode veakood stiilis ''heitgaasid on liiga rikkad''. See info on tagajärg, mitte põhjus ning pelgalt selle infoga pole võimalik autot korda teha vaid tuleb hakata läbi vaatama andurite info, live data, hakata tegema erinevaid teste jm. kuna autol on kümneid erinevaid sõlmi/komponente, mis võivad ülaltoodud veakoodi põhjustada. Lukksepp vahetab antud veakoodi põhjal piltlikult pool autot välja, diagnostik leiab selle ühe vigase komponendi.
Nii üldiseid veakoode ei ole.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 10:45
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:07
...
Minu õppevahend selle "koodivärgi" teemal oli OBD1-ga Opel Omega B, millel sai koode lugeda kirjaklambriga.
Seal sain kõik vead kõrvaldatudki selle kirjaklambriga, st leitud viga viitas alati mingile konkreetsele andurile. ...
Enesediagnostika näitab viga ainult siis, kui andurist edastatav väärtus on etteantud piirväärtusest väljas (katkestus, lühis). Ehk signaal on "väga katki".
Aga kui termoandur valetab näiteks mootori temperatuuri +70C asemel -20C (või vastupidi) ja see jääb lubatud vahemikku, siis (selle anduri) viga vaikimisi ei näidata vaid kuvatakse "üldviga" ja selle peab diagnostik leidma teiste, sobivate vahenditega.
(Selliste (mitmete kuude pärast avalduvate) pooletoobiste vigade algpõhjus on paljudel juhtudel müügieelne mootoripesu väga aktiivsete pesuainetega.)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 10:54
Postitas Kapten Trumm
Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks.

Ja noh, enne raha kulutamist on alati mõttekas kiskuda anduritelt pistikud maha ja vaadata, et seal poleks midagi käegakatsutavat häda, näiteks "liiga aktiivsete" keemiate poolt oksüdeeritud klemmid, hiirte poolt näkitsetud juhtmed vms
Päris suur probleem tänases Tallinna linnas on "reformierakondlased", kes oma pähkleid ja tammetõrusid armastavad sobivate autode kapotialla peita, selle käigus toimetatakse ka kapoti all.
Minu Volvol kanti nädala aja seismisega Mustamäel majade vahel kapoti ja kapoti polstri vahe tammetõrusid täis. Niiet kui kapotti tõstsid, siis kolinal veeresid. Ilmselt reformierakondlaste tehtud. Viisin auto maale, seal hakkasid õues põldhiired samasse kohta varuma vahtralehti, mida sealt kätte saada on märksa raskem.
Saksamaal on teatud kohtades suureks nuhtluseks marderid ehk kivinugised, kes närivad kõike kapoti all, mida närida kannatab. Kunagi 80ndatel kasutati sellised "loomavaenulikke" asju, mille abil pidi loom auto kerest sirakat saama. See siis keelati roheliste kisa peale ära, närigu terviseks. Ühtlasi olevat need aidanud ka auto kapotil istuvate kasside vastu, kes oma põit käivad miskipärast vastu esiklaasi kergendamas ja kelle abil hommikul autosse istumine meenutab nuuskpiirituse nuusutamist.
Värsked uudised marderite teemal:
https://www.marderabwehr.de/?gad_source ... gIJFfD_BwE
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 10:58
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:45
Enesediagnostika näitab viga ainult siis, kui andurist edastatav väärtus on etteantud piirväärtusest väljas (katkestus, lühis). Ehk signaal on "väga katki".
Aga kui termoandur valetab näiteks mootori temperatuuri +70C asemel -20C (või vastupidi) ja see jääb lubatud vahemikku, siis (selle anduri) viga vaikimisi ei näidata vaid kuvatakse "üldviga" ja selle peab diagnostik leidma teiste, sobivate vahenditega.
Siin sa küll eksid. Näiteks oleme me hetkel hädas uute autodega, millele on järelpaigaldatud Webasto jahutusvedeliku eelsoojendi. Kui eelsoojendi programmeeritakse enne auto käivitamist töötama, siis autot käivitades annab auto veateate "vale jahutusvedeliku temperatuur", mis siis, et see on lubatud vahemikus.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:07
Postitas Kapten Trumm
Mul on juba kolmas auto, millel on Defa elektriline seisusoojendus, sh jahutusvedeliku soojendus ja auto seisab mul mõnikord päev läbi juhe taga ning mingeid jahutusvedelikuga seotud erroreid pole kordagi olnud. Kaks olid Fiati autod ka kolmas VW.
Programmeeritud või mitte, pole nähtavasti siinkohal oluline, ilmselt aju saab asjast nii aru, et temperatuur on külmkäivituse kohta ebanormaalselt kõrge. See, et on külmkäivitus, sellest saab aju vast aru IAT ehk sisselaskeõhu tempratuuri anduri järgi. Ehk seal on kaitsemehhanism, mille käigus võrreldakse eri temperatuure. Pakun, et kui paned soojapuhuri kapoti alla, kaob see viga ära.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:21
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 11:07
Mul on juba kolmas auto, millel on Defa elektriline seisusoojendus, sh jahutusvedeliku soojendus ja auto seisab mul mõnikord päev läbi juhe taga ning mingeid jahutusvedelikuga seotud erroreid pole kordagi olnud. Kaks olid Fiati autod ka kolmas VW.
Programmeeritud või mitte, pole nähtavasti siinkohal oluline, ilmselt aju saab asjast nii aru, et temperatuur on külmkäivituse kohta ebanormaalselt kõrge. See, et on külmkäivitus, sellest saab aju vast aru IAT ehk sisselaskeõhu tempratuuri anduri järgi. Ehk seal on kaitsemehhanism, mille käigus võrreldakse eri temperatuure. Pakun, et kui paned soojapuhuri kapoti alla, kaob see viga ära.
Trumm, me teame, et sa sõidad uunikumidega ringi, ma kirjutasin "uute" (st. mitte vanemad kui paar kuud)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:23
Postitas Kapten Trumm
Need viimased 3 autot, millel kõigil oli Defa peal, said ka ostetud uuena Eesti esindusest. Üks oli tootmisaastaga 2013, siis 2017 ja praegune on 2024.
Kirjeldatud probleeme ei esine. Ma lähen kohe sõitma, võtan Defa juhtme sabast ära, eks siis vaatame. Kõigil oli jahutusvedeliku soojendus.
Aga jah, uunikumidel taolisi idiootsusi pole, kellelgi ei tekkinud mõtet, et jahutusvedeliku tempi andurit on vaja läbi mõne teise anduri kontrollida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:26
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 11:23
Need viimased 3 autot, millel kõigil oli Defa peal, said ka ostetud uuena Eesti esindusest. Üks oli tootmisaastaga 2013, siis 2017 ja praegune on 2024.
Kirjeldatud probleeme ei esine. Ma lähen kohe sõitma, võtan Defa juhtme sabast ära, eks siis vaatame. Kõigil oli jahutusvedeliku soojendus.
Aga jah, uunikumidel taolisi idiootsusi pole, kellelgi ei tekkinud mõtet, et jahutusvedeliku tempi andurit on vaja läbi mõne teise anduri kontrollida.
September 2024 asus jõusse Euro 6e, sellest ka muutused
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:32
Postitas Kapten Trumm
Siis mul on vist napilt vedanud, passis on kirjas:
Heitmenorm EURO 6 AQ
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 12 Mär, 2025 11:55
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Mär, 2025 10:54
Õnneks on nende tempiandurite kontrollimine küllalt lihtne tegevus isegi amatööri jaoks.

...
Seda siis amatööride arvates, kes kasutavad oommeetrit ja ei ole mõõtnud temp.andurite näitude äkilisi kõikumisi üleminekutemperatuuridel (mootori soojenemise ajal).
Hälvete nägemiseks on vaja salvestada ossiga andurisignaali muutumist ajas.
(Muidugi on tavaline temp andur "odav kuluosa" nagu kojamees ja selle hingeelu uurimiseks tavaliselt kallist tööaega ei kulutata.)