Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Postitatud: 05 Jaan, 2015 23:27
[quote="EOD"]
PD-10M elektristarter oli küll Zapika omaga sarnane, kuid erineva pöörlemissuunaga. Mootori oleks saanud ka teistpidi käima, kuid pendiks ikka poleks sobinud, samuti pendiksi nuudid ankrul.
Erinevat pidi pöörlevate starteritega sain mina lähemalt tuttavaks peale sõjaväge kui DT-75-linttraktor kätte anti. Nokitsesin seda siis kevadeks paremaks teha, siduri tuli ära vahetada, plokikaane tihend, kütusepump, veel igasugust mudru ja lõpuks läks garaazijuhataja heldeks - tiris kuskilt aku käivitusmootori jaoks ja laost kirjutati tuliuus starter välja. Selle starteriga ei tahtnud käivitusmootor alguses kohe kuidagi käima minna. Lõpuks, magneetot kruttides ja kõvade mattide abil hakkas päris ilusti tööle, aga diisel ei teinud seda nägugi, et ringi käima hakkaks. Ükskõik, kuidas nende kangidega vehkida. Ma hakkasin juba mõtlema, et ega siduriremondi käigus ometi midagi üle ei jäänud. Siis tuli üks vanem härrasmees uurima. et miks ma garaazis käivitusmootorit piinan ja ei lase teistel õllepudeli taga juttu ajada. Kogu kaadervärk oli parasjagu skeletiks lahutatud ja ta hindas juba kaugelt magneeto võlli vaadates, et see mootor vist käiks nagu valet pidi ringi. Mingi vahe nendel starteri tähtedel-numbritel oli. Traktor oli Altai A-41 mootoriga ja sellel on käivitusmootor teisel küljel, erinevalt rohkem levinud SMD-mootorist. Laos võeti ka lõdvalt: küsiti "NATI" mootorile ja säh, võta!
PD-10M elektristarter oli küll Zapika omaga sarnane, kuid erineva pöörlemissuunaga. Mootori oleks saanud ka teistpidi käima, kuid pendiks ikka poleks sobinud, samuti pendiksi nuudid ankrul.
Erinevat pidi pöörlevate starteritega sain mina lähemalt tuttavaks peale sõjaväge kui DT-75-linttraktor kätte anti. Nokitsesin seda siis kevadeks paremaks teha, siduri tuli ära vahetada, plokikaane tihend, kütusepump, veel igasugust mudru ja lõpuks läks garaazijuhataja heldeks - tiris kuskilt aku käivitusmootori jaoks ja laost kirjutati tuliuus starter välja. Selle starteriga ei tahtnud käivitusmootor alguses kohe kuidagi käima minna. Lõpuks, magneetot kruttides ja kõvade mattide abil hakkas päris ilusti tööle, aga diisel ei teinud seda nägugi, et ringi käima hakkaks. Ükskõik, kuidas nende kangidega vehkida. Ma hakkasin juba mõtlema, et ega siduriremondi käigus ometi midagi üle ei jäänud. Siis tuli üks vanem härrasmees uurima. et miks ma garaazis käivitusmootorit piinan ja ei lase teistel õllepudeli taga juttu ajada. Kogu kaadervärk oli parasjagu skeletiks lahutatud ja ta hindas juba kaugelt magneeto võlli vaadates, et see mootor vist käiks nagu valet pidi ringi. Mingi vahe nendel starteri tähtedel-numbritel oli. Traktor oli Altai A-41 mootoriga ja sellel on käivitusmootor teisel küljel, erinevalt rohkem levinud SMD-mootorist. Laos võeti ka lõdvalt: küsiti "NATI" mootorile ja säh, võta!